PDA

View Full Version : My Travel med 757 sommer 05


Guest
08-12-2004, 13:43
På tjaereborg rejsers hjemmeside, fremgår det, at DK491/492/493/494 (til CHQ og RHO fra CPH) til næste somme skal flyves af My Travel Airways 757. Mon ikke der er tale om GL's 757 som DK har stået for salg på de sidste par år. Tvivler på at den blir malet om.

Blubird
08-12-2004, 13:55
MyTravel UK sine 757 skal jo i utgangspunktet fases ut gjennom vinteren, så som jens skriver er vel sannsynligheten større for at det blir en Icelandair- eller air greenland-maskin.

TheDane
08-12-2004, 15:29
Mine kilder hos MyTravel siger at dette er Greenlandair's B757 som skal bruges. Som Jens skriver så står MyTravel allerede for ad-hoc/subcharter administrationen af denne maskine, på de dage hvor den ikke flyver for Greenlandair selv.

EDIT:
Maskinen flyver for Greenlandair selv fra København primært på Narsarsuaq (UAK) og på Sønder Strømfjord (SFJ) i højsæsonen.

B757 maskinen flyver i grove træk således for Greenlandair selv:

Narsarsuaq: 1-3 gange ugeligt (mandag, onsdag, fredag)
Sønder Strømfjord: 1 gang ugeligt i højsæsonen (torsdag) - udover deres anden A330

Isbamse
08-12-2004, 15:53
Tittet litt på sidene til Air Greenland, og fant rutetabellen. Med de frekvensene de har kan jeg ikke begripe hva de skal med TO langdistansemaskiner? Eller lever de fett på chartervirksomhet resten av uka og året?

http://greenland-guide.gl/gla/editor/download/airgreenland-timetable-2.pdf

Airbus 330
08-12-2004, 19:27
Originally posted by TheDane


Mine kilder hos MyTravel siger at dette er Greenlandair's B757 som skal bruges. Som Jens skriver så står MyTravel allerede for ad-hoc/subcharter administrationen af denne maskine, på de dage hvor den ikke flyver for Greenlandair selv.

EDIT:
Maskinen flyver for Greenlandair selv fra København primært på Narsarsuaq (UAK) og på Sønder Strømfjord (SFJ) i højsæsonen.

B757 maskinen flyver i grove træk således for Greenlandair selv:

Narsarsuaq: 1-3 gange ugeligt (mandag, onsdag, fredag)
Sønder Strømfjord: 1 gang ugeligt i højsæsonen (torsdag) - udover deres anden A330

Du kan ikke spørre dine kilder i MYTravel om NÅR de skal lakkere alle A333 sine da??:spin:

Airbus 330. :)

Blubird
08-12-2004, 19:30
Originally posted by Airbus 330


Du kan ikke spørre dine kilder i MYTravel om NÅR de skal lakkere alle A333 sine da??:spin:

Airbus 330. :)


Akkurat det prøvde jeg på for et års tid siden. Vanskelig å få noe ut av dem gitt. :spin:

TheDane
09-12-2004, 11:44
Originally posted by Airbus 330


Originally posted by TheDane


Mine kilder hos MyTravel siger at dette er Greenlandair's B757 som skal bruges. Som Jens skriver så står MyTravel allerede for ad-hoc/subcharter administrationen af denne maskine, på de dage hvor den ikke flyver for Greenlandair selv.

EDIT:
Maskinen flyver for Greenlandair selv fra København primært på Narsarsuaq (UAK) og på Sønder Strømfjord (SFJ) i højsæsonen.

B757 maskinen flyver i grove træk således for Greenlandair selv:

Narsarsuaq: 1-3 gange ugeligt (mandag, onsdag, fredag)
Sønder Strømfjord: 1 gang ugeligt i højsæsonen (torsdag) - udover deres anden A330

Du kan ikke spørre dine kilder i MYTravel om NÅR de skal lakkere alle A333 sine da??:spin:

Airbus 330. :)

Jeg skal spørge :)

Men det har helt fra starten (altså da Premiair skiftede navn/logo til MyTravel) været meningen af bemalingen af maskinerne skulle ske ved udskiftning eller ved det helt store check.

A321 er jo nye i forhold til Premiair tiden så de blev leveret i ny bemaling.

A320 parken er jo netop blevet total fornyet og dermed er disse også leveret i ny bemaling.

A330 maskinerne var næsten nyleverede da navne/logo skiftet skete. Det har derfor hele tiden været meningen at disse skulle vente med ny bemaling indtil de skulle på det helt store check. Dermed skal hver maskine kun ud af produktion i en lang periode i stedet for to. Da A330-200 maskinerne er leveret til både den skandinaviske og UK afd. først, vil disse først blive bemalet. De disse alt andet lige først når frem til punktet for det helt stort check. A330-300 maskinerne er ca. 1 år yngre version 200 maskinerne. Så medmindre version 300 maskinerne har fløjet væsenligt flere timer end version 200 maskinerne vil der alt andet lige gå lidt tid før de lange A330-300 skal males.

Men som sagt jeg har ingenting bekræftet hørt om dette endnu. Men vil spørge :spin: