PDA

View Full Version : SAS Braathens større enn Finnair


morr
08-12-2004, 09:51
Finnair kom med sine trafikktall i dag. Alle selskapene i gruppen transporterte 648.400 passasjerer i nov, noe som er 12.1% flere enn i fjor. Trafikken til Asia steg med 15.7 prosent, flynordic, passerte 80.000 passasjerer.

Ser ut som Asia-strategien gir selskapet betydelig vekst. Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Dette er en perfekt SAS datter.

Nick Figaretto
08-12-2004, 11:13
Originally posted by morr
Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Dette er en perfekt SAS datter.


Da sier du nøyaktig det samme som Jørgen Lindegaard har sagt i alle år.

morr
08-12-2004, 11:22
Lindegaard nevner et mulig salg av Spanair til Berlingske Tidende skriver dn.no. Selskapet er i følge han ikke en del av kjernevirksomheten og kan innbringe 7-8 milliarder. Dette er penger som bør brukes østover...

DY
08-12-2004, 11:26
Originally posted by Nick Figarett


Originally posted by morr
Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Dette er en perfekt SAS datter.


Da sier du nøyaktig det samme som Jørgen Lindegaard har sagt i alle år.

Jøss - da er det jo 2 som mener det samme:spin:

Selvsagt sikler SAS på Finnair. Finnair er godt drevet, har et rutenett som SAS drømmer om østover og et godt rykte. Er imponert over hva finnene har fått til av flyvninger med selskapet. Mange destinasjoner i fjerne østen.

The Ticketor
08-12-2004, 12:10
Merkelig topicnavn om man ser til inneholdet i tråden, men jeg for da virkelig håpe, for Finlands skyld, at den finske stat ikke selger.

Nå er jeg ikke i AY lenger, men det kan aldri være bra for de finske flypaxen om dette ville skje. Så tror jeg heller ikke staten kvitter seg med sine aksjer.

DY
08-12-2004, 12:43
Originally posted by The Ticketor


Merkelig topicnavn om man ser til inneholdet i tråden, men jeg for da virkelig håpe, for Finlands skyld, at den finske stat ikke selger.

Nå er jeg ikke i AY lenger, men det kan aldri være bra for de finske flypaxen om dette ville skje. Så tror jeg heller ikke staten kvitter seg med sine aksjer.

Ville nok ikke blitt bra for finnene. SAS ville overført de fleste langrutene til CPH,men beholdt et par fra HEL for ikke å gjøre dem for sure....og antall avganger mellom HEL og CPH ville heller blitt økt.
Håper for all del ikke Finnair selger seg til SAS.

EB
19-12-2004, 19:26
Hvorfor er det greit at SAS eventuelt selges til Lufthansa - mens det er fryktelig galt at Finnair eventuelt selges til SAS? Beats me - men det er neppe den største overraskelsen på dette forumet...:spin:

The Ticketor
21-12-2004, 13:12
Og det var rettet til?

EB
21-12-2004, 17:02
Til de som har hatt meninger om temaet...f.eks!!!