PDA

View Full Version : Aftenpostens reisetips: Praha


Concorde
08-01-2008, 14:58
Jeg har vært der mange ganger og anbefaler Praha på det varmeste:http://www.aftenposten.no/reise/article2183147.ece

OSLflyer
08-01-2008, 19:44
Jeg er litt forundret over at ikke BUSK har PRG som destination. Alle skal jo til Tsjekkia.
I tillegg skulle jeg gjerne sett at DY fikk større konkurranse på WAW fra et nettverksselskap. WAW må være en av få byer i europa hvor du har et stort utvalg av 5* hotell til ekstrem lav pris.

Someone
08-01-2008, 19:52
I tillegg skulle jeg gjerne sett at DY fikk større konkurranse på WAW fra et nettverksselskap. WAW må være en av få byer i europa hvor du har et stort utvalg av 5* hotell til ekstrem lav pris.

LOT flyr vel OSL-WAW (gratis servering er de tilogmed)

OSLflyer
08-01-2008, 19:58
LO gør det, men gir ikke DY noe konkrranse for det har de for høye priser. Dessuten må de sette inn noe annet materiale enn det som flakser idag. Poenget er høyt volum og lavere pris. (Les markedspris)

Someone
08-01-2008, 20:10
LO gør det, men gir ikke DY noe konkrranse for det har de for høye priser. Dessuten må de sette inn noe annet materiale enn det som flakser idag. Poenget er høyt volum og lavere pris. (Les markedspris)

Både DY og LO tar da vitterlig markedspris på OSL-WAW idag;)

OSLflyer
08-01-2008, 20:21
Poenget mitt var om BUSK hadde lagt seg på samme prisnivå som de i dag tilbyr i det såkalte leisure markedet sitt burde de være et atraktivt befordringsmiddel til noen av europas prisgunstige storbyer.

AirbusTrond
08-01-2008, 22:50
Ja, Praha er virkelig en bra by. Har bare vært der to ganger, men kan tenke meg en tur igjen. Kjøpte meg forresten vinterstøvler hos Bata, som anbefalt i artikkelen.

litt-amatør
18-01-2008, 01:29
LOT har meget konkurransedyktige priser OSL-WAW dersom du er over natten lørdag-søndag evt. et visst antall netter, altså slike restriksjoner som LH, KL og en rekke andre selskaper har på sine billigbilletter.

Tror absolutt ikke det ville vært noen ide for SK å gå inn på det markedet.
Synes også det er bra at de har trukket seg fra Praha, hva er vitsen med å ha tre selskaper som alle taper penger på å fly til Praha. Da er det bedre å satse på noen nye destinasjoner som SK har gjort. Og til Praha har i hvertfall nettverksselskapet Czech Airline særdeles prisgunstige tilbud på direktefly Oslo-Praha!

LarsErik
18-01-2008, 06:56
Praha er iallefall en fantastisk by, samme hvilket flyselskap som tar en dit.
Skjønner godt at byen på relativt kort tid er blitt et av Europas mest poulære reisemål. Men så fryktelig billig er det ikke der lenger. Husker først gang vi var der, i 95, da var det billig da.
Nå nærmer det seg vest-europeisk standard på det området også.

Concorde
18-01-2008, 09:50
Kan være en ide å reise til Karlo-varsky,Plzen eller Brno. Prisene er mer Tsjekkiske som jeg også opplevde på midten av 90-tallet.