PDA

View Full Version : Norges Luftfartøyregister


strekklaken
08-01-2008, 13:11
Hei!

Tenkte det kanskje dette ville være rette plasse om å informere om siden jeg nylig startet.

http://www.aircraftregister.net

Den inneholder det fullstendige luftfartøyregisteret utgitt av Luftfartstilsynet, og siste oppdatering for Januar 2008 er lagt inn.
Siden er på engelsk, men regner ikke med at det er noe problem.

Someone
08-01-2008, 13:23
Fin oversikt, men endel av SAS maskinene som det står opereres av SAS Norge, opereres av DK/SE.

strekklaken
08-01-2008, 13:50
Det er godt mulig, men jeg har kun tatt utgangspunkt i de dokumentene som Luftfartstilsynet utgir.

Jeg tenker slik at tilsynet må være den beste kilden til informasjon. Men er det noe feil på siden i forhold til tilsynet sine papirer så skal jeg selvfølgelig rette opp i det.

RolfL
08-01-2008, 22:53
Fin oversikt, men endel av SAS maskinene som det står opereres av SAS Norge, opereres av DK/SE.


Exemplelvis DHC-8 och DC-9 maskinerna.

strekklaken
28-01-2008, 03:53
Jeg har nå gjort store endringer på nettsiden, har laget mulighet for å klikke på hvert flyindivid for å få frem mer detaljert informasjon.

Da jeg har bestemt meg for å legge inn mer informasjon om hvert individ enn det som står i luftfartøyregisteret så trenger jeg hjelp fra dere, i første omgang når det gjelder hvert flyindivid sin base.
Håper noen kan hjelpe meg her.

Feedback blir tatt imot med STOR takk da det er jeg som har laget designet og trenger tilbakemeldinger på eventuelle forbedringer og tips om andre ting som kan stå på siden.

takk!

strekklaken
03-03-2008, 21:21
En liten oppdatering nå, det er lagt inn relevante postjournal innlegg på hvert enkelt flyindivid samt at det er laget mulighet for å laste opp bilde på hvert enkelt flyindivid.

Håper folk kan hjelpe med å laste opp bra bilder. Det er foreløbig kun mulighet til å laste opp et bilde pr flyindivid, men jeg holder muligheten oppe for å utvide dette etterhvert.

GF1
04-03-2008, 11:13
Jeg foreslår at du går inn og kopierer bildene på http://flywiki.net/ - de skal vel per definisjon være tilgjengelig til bruk for hvem som helst?
Du har i alle fall tillatelse til å bruke mine derfra. Og det er faktisk ganske mange!