View Full Version : BA Club World - ny eller gammel?
Er det noen oversikt noe sted, hvor en kan se om det er installert den nye eller gamle BA Club World ?
Og på hvilke destinasjoner..
Tommy777
08-01-2008, 01:46
http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=633240&highlight=club+world
Alle 747-maskinene har fått NGCW nå. Ingen av 777-maskinene. De står for tur i 2008, og etter planen skal alle 777 ha fått de nye setene innstallert innen utgangen av 2008.
Er det kun skilleveggen mangler/er forskjell på seterad E og F i forhold til de andre radene ? -siden de 2 setene står samma veien?
http://geting.se/image.php/78843-seatplan_747400_newcw.gif (http://geting.se/viewimage.php?image=78843-seatplan_747400_newcw.gif)
Synes det er rart at BA fortsetter med setene som står feil vei... Ville trodd de gikk over til at alle så fremove rog i tillegg fjernet et sete eller to i bredden slik f.eks Lufthansa har.
Setene E og F har ikke skillevegg. Disse setene er først og fremst beregnet på par eller andre som reiser sammen, men er man maksimalt uheldig kan man riskikere å få et av disse setene selv om man reiser alene. Det blir litt vel intimt. Har inntrykk av at BA stort sett flyr med fulle Club World-kabiner, og noen ganger kan et av disse setene være det eneste tilgjengelige, spesielt dersom man ikke har sjekket inn og valgt sete på nettet på forhånd.
Upper deck på 744 har ikke disse setene uten skillevegg.
Selv synes jeg vindussetene som vender "feil" vei er de beste. Veldig spesielt og uvant, men personlig liker jeg det.
litt-amatør
08-01-2008, 10:29
Synes det er rart at BA fortsetter med setene som står feil vei... Ville trodd de gikk over til at alle så fremove rog i tillegg fjernet et sete eller to i bredden slik f.eks Lufthansa har.
Unnskyld meg, nå er jeg sikkert skikkelig uvitende her, men har virkelig BA seter som står feil vei. Det er jo utrolig i så fall. :question:
VoiceCom
08-01-2008, 11:30
Joda - BA har annenhvert sete "feil" vei i Business Class (eller Club World som det heter). Du ser bilder av nye Club World her: http://www.airliners.net/open.file/1201503/M/
Her er også en introduksjon til New Club World (http://www.newclubworld.com/)
Snedig det der ja...Og det sete som står ved vinduet burde hvertfall vært rett vei..
Og skulle jo hvertfall ha funnet på en løsning som gjorde at det var skillevegg på E og F-raden, så om en havner der.. Kan man skille seg fra naboen...
2 minus ved Club World !
Concorde
08-01-2008, 13:06
Synes det er ille nok å sitte bak frem på 31-bussen om jeg ikke skal gjøre det i et fly også, men det er vel en smaksak..
LarsErik
08-01-2008, 13:14
BA har fått mye skryt og flere priser for sitt Club World produkt, så tror nok ikke det er så ille.
De som har prøvd det sier at det å sitte feil vei er bedre i BA sine seter som kan legges helt flate, da et fly flyr en liten tanke med nesa opp.
Synes det er rart at BA fortsetter med setene som står feil vei... Ville trodd de gikk over til at alle så fremove rog i tillegg fjernet et sete eller to i bredden slik f.eks Lufthansa har.
Lufthansa har en bra seteplassering !
Men LH har ikke lie flat seter.
Åssen er tv-skjermen plassert på disse setene for "par"`?
Men LH har ikke lie flat seter.
Nei, det har de ikke, men plassering er bra !
Her er noen bilder
http://www.airliners.net/open.file?id=1201503&WxsIERv=Obrvat%20747-436&Wm=0&WdsYXMg=Oevgvfu%20Nvejnlf&QtODMg=Ybaqba%20-%20Urnguebj%20%28YUE%20%2F%20RTYY%29&ERDLTkt=HX%20-%20Ratynaq&ktODMp=Ncevy%2010%2C%202007&BP=1&WNEb25u=Xraargu%20P.%20Vjryhzb&xsIERvdWdsY=T-PVIV&MgTUQtODMgKE=N%20svefg%20ybbx%20ng%20Oevgvfu%20Nve jnlf%20arj%20Ohfvarff%20Pynff%20pnova%20naq%20frng f.%20%5BAvxba%20Q200%5D.&YXMgTUQtODMgKERD=71011&NEb25uZWxs=2007-04-21&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=25814%2F1079&static=yes&width=1024&height=695&sok=JURER%20%20%28nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20Nv ejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20N fvn%20Nvejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Nve %20Senapr%20%2F%20Oevgvfu%20Nvejnlf%25%27%20BE%20n veyvar%20YVXR%20%27Hagvgyrq%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf %25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Abegurnfg%20Nvey varf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyva r%20YVXR%20%27Ry%20Ny%20Vfenry%20Nveyvarf%20%28Pny rqbavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25% 27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Angvbanve%20%28Pnyrq bavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25%27 %20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Pnyrqbavna%20Nvejnlf%2 0%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyvar%20YV XR%20%27Fvatncber%20Nveyvarf%20%28Oevgvfu%20Nvejnl f%29%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=14&prev_id=1204298&next_id=1200781&tbl=CABIN
http://www.airliners.net/open.file?id=1201503&WxsIERv=Obrvat%20747-436&Wm=0&WdsYXMg=Oevgvfu%20Nvejnlf&QtODMg=Ybaqba%20-%20Urnguebj%20%28YUE%20%2F%20RTYY%29&ERDLTkt=HX%20-%20Ratynaq&ktODMp=Ncevy%2010%2C%202007&BP=1&WNEb25u=Xraargu%20P.%20Vjryhzb&xsIERvdWdsY=T-PVIV&MgTUQtODMgKE=N%20svefg%20ybbx%20ng%20Oevgvfu%20Nve jnlf%20arj%20Ohfvarff%20Pynff%20pnova%20naq%20frng f.%20%5BAvxba%20Q200%5D.&YXMgTUQtODMgKERD=71011&NEb25uZWxs=2007-04-21&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=25814%2F1079&static=yes&width=1024&height=695&sok=JURER%20%20%28nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20Nv ejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20N fvn%20Nvejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Nve %20Senapr%20%2F%20Oevgvfu%20Nvejnlf%25%27%20BE%20n veyvar%20YVXR%20%27Hagvgyrq%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf %25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Abegurnfg%20Nvey varf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyva r%20YVXR%20%27Ry%20Ny%20Vfenry%20Nveyvarf%20%28Pny rqbavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25% 27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Angvbanve%20%28Pnyrq bavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25%27 %20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Pnyrqbavna%20Nvejnlf%2 0%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyvar%20YV XR%20%27Fvatncber%20Nveyvarf%20%28Oevgvfu%20Nvejnl f%29%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=14&prev_id=1204298&next_id=1200781&tbl=CABIN
http://www.airliners.net/open.file?id=1254100&WxsIERv=Obrvat%20747-436&Wm=1&WdsYXMg=Oevgvfu%20Nvejnlf&QtODMg=Arj%20Lbex%20-%20Wbua%20S.%20Xraarql%20Vagreangvbany%20%28Vqyrjv yq%29%20%28WSX%20%2F%20XWSX%29&ERDLTkt=HFN%20-%20Arj%20Lbex&ktODMp=Nhthfg%206%2C%202007&BP=1&WNEb25u=Xraargu%20P.%20Vjryhzb&xsIERvdWdsY=T-PVIT&MgTUQtODMgKE=Hccre%20qrpx%20ohfvarff%20pynff%20pno va.%20%5BAvxba%20Q200%5D.&YXMgTUQtODMgKERD=53160&NEb25uZWxs=2007-08-25&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=25813%2F1059&static=yes&width=1024&height=695&sok=JURER%20%20%28nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20Nv ejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20N fvn%20Nvejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Nve %20Senapr%20%2F%20Oevgvfu%20Nvejnlf%25%27%20BE%20n veyvar%20YVXR%20%27Hagvgyrq%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf %25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Abegurnfg%20Nvey varf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyva r%20YVXR%20%27Ry%20Ny%20Vfenry%20Nveyvarf%20%28Pny rqbavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25% 27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Angvbanve%20%28Pnyrq bavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25%27 %20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Pnyrqbavna%20Nvejnlf%2 0%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyvar%20YV XR%20%27Fvatncber%20Nveyvarf%20%28Oevgvfu%20Nvejnl f%29%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=6&prev_id=1255936&next_id=1252552&tbl=CABIN
Og et til http://www.airliners.net/open.file?id=1255936&WxsIERv=Obrvat%20747-436&Wm=0&WdsYXMg=Oevgvfu%20Nvejnlf&QtODMg=Arj%20Lbex%20-%20Wbua%20S.%20Xraarql%20Vagreangvbany%20%28Vqyrjv yq%29%20%28WSX%20%2F%20XWSX%29&ERDLTkt=HFN%20-%20Arj%20Lbex&ktODMp=Whyl%2024%2C%202007&BP=1&WNEb25u=Xraargu%20P.%20Vjryhzb&xsIERvdWdsY=T-PVIV&MgTUQtODMgKE=N%20pybfr%20hc%20bs%20Oevgvfu%20Nvejn lf%20arj%20Pyho%20%28Ohfvarff%29%20Pynff%20syng%20 orq%20frng.%20Ynetr%20CGI%20jvgu%20zber%20punaaryf %2C%20ryrpgebavp%20cnegvgvba%2C%20ynetre%20genl%2C %20zber%20pbzsbegnoyr%20frng%2C%20ynetre%20sbbg%20 erfg%2C%20pbagrzcbenel%20pnova%20qrfvta%20rgp.%20% 5BAvxba%20Q200%5D.&YXMgTUQtODMgKERD=15923&NEb25uZWxs=2007-08-29&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=25814%2F1079&static=yes&width=1024&height=695&sok=JURER%20%20%28nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20Nv ejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20N fvn%20Nvejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Nve %20Senapr%20%2F%20Oevgvfu%20Nvejnlf%25%27%20BE%20n veyvar%20YVXR%20%27Hagvgyrq%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf %25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Abegurnfg%20Nvey varf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyva r%20YVXR%20%27Ry%20Ny%20Vfenry%20Nveyvarf%20%28Pny rqbavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25% 27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Angvbanve%20%28Pnyrq bavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25%27 %20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Pnyrqbavna%20Nvejnlf%2 0%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyvar%20YV XR%20%27Fvatncber%20Nveyvarf%20%28Oevgvfu%20Nvejnl f%29%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=5&prev_id=1269560&next_id=1254100&tbl=CABIN
Åssen er tv-skjermen plassert på disse setene for "par"`?
Såvidt jeg vet: På samme måte som for de andre setene. Dvs i skilleveggen mot naboen. Husk at begge par setene har en skillevegg selv om den ikke er mellom de to
litt-amatør
08-01-2008, 14:02
Da hadde jeg følt meg lurt altså. Først betalt masse penger for å sitte på business og så oppleve at jeg måtte sitte feil vei i 12 timer. Jeg som ikke tar tog fordi jeg alltid blir plassert i de elendige setene. I går kjente jeg meg til og med uvel på trikken av å sitte feil vei...
Såvidt jeg vet: På samme måte som for de andre setene. Dvs i skilleveggen mot naboen. Husk at begge par setene har en skillevegg selv om den ikke er mellom de to
Må bli slik ja ifølge dette bildet..
http://www.airliners.net/open.file?id=1201503&WxsIERv=Obrvat%20747-436&Wm=0&WdsYXMg=Oevgvfu%20Nvejnlf&QtODMg=Ybaqba%20-%20Urnguebj%20%28YUE%20%2F%20RTYY%29&ERDLTkt=HX%20-%20Ratynaq&ktODMp=Ncevy%2010%2C%202007&BP=1&WNEb25u=Xraargu%20P.%20Vjryhzb&xsIERvdWdsY=T-PVIV&MgTUQtODMgKE=N%20svefg%20ybbx%20ng%20Oevgvfu%20Nve jnlf%20arj%20Ohfvarff%20Pynff%20pnova%20naq%20frng f.%20%5BAvxba%20Q200%5D.&YXMgTUQtODMgKERD=71011&NEb25uZWxs=2007-04-21&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=25814%2F1079&static=yes&width=1024&height=695&sok=JURER%20%20%28nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20Nv ejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Oevgvfu%20N fvn%20Nvejnlf%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Nve %20Senapr%20%2F%20Oevgvfu%20Nvejnlf%25%27%20BE%20n veyvar%20YVXR%20%27Hagvgyrq%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf %25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Abegurnfg%20Nvey varf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyva r%20YVXR%20%27Ry%20Ny%20Vfenry%20Nveyvarf%20%28Pny rqbavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25% 27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Angvbanve%20%28Pnyrq bavna%20Nvejnlf%20%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%29%25%27 %20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Pnyrqbavna%20Nvejnlf%2 0%28Oevgvfu%20Nvejnlf%29%25%27%20BE%20nveyvar%20YV XR%20%27Fvatncber%20Nveyvarf%20%28Oevgvfu%20Nvejnl f%29%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=14&prev_id=1204298&next_id=1200781&tbl=CABIN
VoiceCom
08-01-2008, 14:23
Jeg så ikke så nøye etter da jeg fløy (gamle) Club World i November, men jeg mente det også var mulig å trekke opp en slags skille mellom E og F-setet dersom man ikke reiser sammen. Det var det ihvertfall i FIRST som man ser på dette bildet (http://www.airliners.net/open.file/0362327/M/).
Ellers tror jeg ikke det er så ille å sitte baklengs. Det blir annerledes når du sitter på bussen og hele tiden har referanse til det som foregår utenfor. I et fly blir det ganske annerledes.
Jeg så ikke så nøye etter da jeg fløy (gamle) Club World i November, men jeg mente det også var mulig å trekke opp en slags skille mellom E og F-setet dersom man ikke reiser sammen. Det var det ihvertfall i FIRST som man ser på dette bildet (http://www.airliners.net/open.file/0362327/M/).
Nesten rart om det ikke er en enkel veggløsning ja..Noe ala som på den gamle Club World.. Om det ikke er det - så burde det vært mekka til. Det burde være grei skuring..
Tommy777
08-01-2008, 15:45
Synes det er rart at BA fortsetter med setene som står feil vei... Ville trodd de gikk over til at alle så fremove rog i tillegg fjernet et sete eller to i bredden slik f.eks Lufthansa har.
Hvorfor tror du at LH har seter med vinkel som gjoer at du vaakner opp ved fotstoetten? For aa spare plass.. BA har mye stoerre plass mellom radene, noe som gjoer at layouten foeles mye bedre en "klassisk C". Har du noen gang proevd Club World? Det slaar Lufthansa ned i stoevlene. Setene er faktisk mye bedre enn LH F. Setene er like brede som LH C.
Unnskyld meg, nå er jeg sikkert skikkelig uvitende her, men har virkelig BA seter som står feil vei. Det er jo utrolig i så fall. :question:
Den skjoente jeg ikke. Det er en grunn til at Club World er et overpriset produkt som likevel er pakkfull. United Airlines's nye business seter har ogsaa seter som staar "feil" vei. http://www.suitedreams.united.com/
Lufthansa har en bra seteplassering !
Lufthansa har akkurat samme seteplassering som ALLE andre flyselskaper, bortsett fra i M der de har elendig plass paa lik linje med KLM
Da hadde jeg følt meg lurt altså. Først betalt masse penger for å sitte på business og så oppleve at jeg måtte sitte feil vei i 12 timer. Jeg som ikke tar tog fordi jeg alltid blir plassert i de elendige setene. I går kjente jeg meg til og med uvel på trikken av å sitte feil vei...
Det blir en litt annen foelelse ombord i et fly da det ikke stopper og starter saan som trikken. :rolleyes:
Igjen, proev produktet foerst. BA er overlegen i C. Dersom du ikke vil sitte "galveien" kan du jo bare bestille sete som faces andre veien. Er ikke verre enn det. Har selv sittet "galveien" selv et par ganger for aa teste det ut. Klarte lett aa holde paa maten og klarte ogsaa a sove ti ganger bedre enn paa LH og SK da setet ikke gaar i nedoverbakke for aa spare plass.
Jeg kan virkelig anbefale BA's nye club World.
Jeg er iallefall ikke i tvil om at BA har det beste businessklasse produktet av de jeg har prøvd. Bedre enn LH og milevis foran AF og KL.
Anbefaler å prøve det, og se selv.
Setene feil vei? Syntes da ikke det. Tvert imot var dette en ny vri, og minst like bra som å sitte den vanlige veien.
Dessuten sitter man ikke så mye i de setene, men ligger for det meste. Har aldri sovet så godt ombord i et fly før.
Jeg kan virkelig anbefale BA's nye club World.
Jeg er iallefall ikke i tvil om at BA har det beste businessklasse produktet av de jeg har prøvd. Bedre enn LH og milevis foran AF og KL.
Anbefaler å prøve det, og se selv.
Setene feil vei? Syntes da ikke det. Tvert imot var dette en ny vri, og minst like bra som å sitte den vanlige veien.
Dessuten sitter man ikke så mye i de setene, men ligger for det meste. Har aldri sovet så godt ombord i et fly før.
Hvordan var maten da? :)
Apropos BA og Club World, så har de en svært streng upgrade praksis. Selv silver og gold-kunder blir bare unntaksvis oppgradert. Likevel er belegget i Club-kabinene deres svært godt. Derfor er nå alle 744-maskinene deres konfigurert til 52 eller 70 Club World seter. Før hadde også noen med 38, det har de ikke lenger.
Det sier litt om hvor populær Club World er og hvor mange premium-kunder BA har.
Grei introduksjon på NGCW dette :)
http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_id=tEHbd9X6_Kg&rel=1&eurl=&iurl=http%3A//img.youtube.com/vi/tEHbd9X6_Kg/default.jpg&t=OEgsToPDskJJEmq6Y7cBRGb6h56T8CUd&