View Full Version : Ny logo og livery for Air Berlin
http://www.airberlin.de/
Nja...litt kjedelig
AirbusTrond
03-01-2008, 20:11
Nja...men vesentlig bedre enn de utrolig kjedelige "AIR-BERLIN" de hadde tidligere!
Måtte de komme til en flyplass nær oss snart...
MountainDew
03-01-2008, 20:12
Rart de ikke har flygninger til Noreg
Rart de ikke har flygninger til Noreg
Nja, Norwegian og Lufthansa/SAS virker å ha et godt grep på Norge-Tyskland
Rart de ikke har flygninger til Noreg
Var de ikke her og trakk seg ut for et par år siden?
FlightDeck
03-01-2008, 20:17
Logoen har vært offentlig en stund. Synes ikke det ser særlig bra ut, jeg.
Var de ikke her og trakk seg ut for et par år siden?
Har de det? Var ikke det Germanwings?
Har de det? Var ikke det Germanwings?
Jo, det var det vel.
Air Berlin har aldri proevd seg paa Norge. Germanwings proevde og ga opp. Ryanair har vel ogsaa hatt problemer paa Tyskland, har de ikke? Synes jeg minnes de proevde seg baade pa Koeln og Lubeck uten aa lykkes ...
vanskelig marked.
.
Var de ikke her og trakk seg ut for et par år siden?
Det var Germanwings ja, de trakk seg ut rundt månedsskiftet okt/nov '06 på SXF-ruta ihvertfall. Synd, ettersom det er det overlegent beste LCC'en jeg har flydd med.
AirbusTrond
03-01-2008, 21:23
Til og med egen gourmetmeny!
http://www.airberlin.com/site/gourmetmenue.php?LANG=eng
Det var jo en pen "gris" dette! :GER:
sirpjalle
03-01-2008, 21:43
Nja...men vesentlig bedre enn de utrolig kjedelige "AIR-BERLIN" de hadde tidligere!
Måtte de komme til en flyplass nær oss snart...
Nja.... likte nå den gamle liveryen bedre.... Var tross alt noe mer tysk over det gamle liveryet :angry:
ORDNUNG MUSS SEIN! ^_^
Stor forbedring! Men fatter ikke hvorfor de ikke greide å lansere denne logoen samtidig med de nye fargene, nå er det x antall Air Berlin-fly som må få nye stickers. Håper ikke de har tenkt til å gi Niki samme overhaling.
Det ble jo finere, men fredeles ikke veldig spennende
Rart de ikke har flygninger til Noreg
De snuste på OSL for et par år siden, men mente at konkurransen ble for head-on med Germanwings og Norwegian.
Synes den nye liverien er ok jeg, så vi får håpe vi får se dem i Norge.
Forbedring ja, men likevel gørr kjedelige :o:(
Hmmm...
Dette var jo forsåvidt ganske likt Spicejet, da.
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=89414
Hva skal den logo'en forestille egentlig?
Og navnet da, de kunne ikke prøvd noe mer internationalt vel, eller var det et teit forslag?
MountainDew
04-01-2008, 11:28
Air Berlin har mye mer spennende matmeny en det konservative som SK/DY tilbyr sine reisende å kjøpe!
litt-amatør
04-01-2008, 11:41
Air Berlin har mye mer spennende matmeny en det konservative som SK/DY tilbyr sine reisende å kjøpe!
Helt klart, synd at markedet Norge-Tyskland er mettet. Men hva med at de prøvde seg på ruter sørover. Har de ikke en vellykket rute mellom CPH og Palma de Mallorca? Noe slikt kunne de prøvd, men det skjer nok ikke.
Markedet Norge-Tyskland er vanskelig, men DY har jo fått det til. Ryanair har vel aldri prøvd seg fra Norge til Tyskland, bortsett fra ruten til Bremen som fortsatt går, men hvor lenge...?:question::rolleyes:
Markedet Norge-Tyskland er vanskelig, men DY har jo fått det til. Ryanair har vel aldri prøvd seg fra Norge til Tyskland, bortsett fra ruten til Bremen som fortsatt går, men hvor lenge...?:question::rolleyes:
Og Oslo Sør-Frankfurt Nord......som de ynder å kalle det
litt-amatør
04-01-2008, 12:51
Ahh, selvfølgelig også "Frankfurt".:)
tyskerne elsker bergen..så hvorfor ikke starte rute til bergen fra de viktige byer i tyskland.. det va noe germanwings ikke har tenkt på .. alle tenker bare på oslo når de tenker på norge synes eg..
raskefot
04-01-2008, 16:31
Premium Business Class-produktet de introduserer til sommeren ser iallfall lekkert ut. Ikke verst for et lavprisselskap :rolleyes:
Hva skal den logo'en forestille egentlig?
Kabinvinduet som omramming er enkel å forstå.
Solen + venstre kjørefelt i vinduet er en A
(Hvem andre er det som benytter denne fonten i sin logo? Har sett det, men får det ikke ut av sagflishaugen - jo, det var AL Labs i USA før 1996).
Og til slutt må høyre kjørefelt være venstre del av en B.
Ikke særlig pent.
Likte den gamle bedre.
Spennede å se hva som skjer i dette selskapet når de begynner å motta sine 787 Dreamliner's .. Nye destinasjoner helt sikkert...
Premium Business Class-produktet passer bra her da... :)