View Full Version : N7001U - 727 nummer 1 paa Everett
Det er planer aa frakte baade 727'en og Comet'en som staar paa Everett til BFI. En A.net bruker emailet Bob Bogash med noen spoersmaal - og fikk svar paa det og mere til.
Se Reply #6.
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3770809/
.
Det planlegges nå å fly 727'en ned til BFI i oktober ......
http://www.king5.com/story/tech/science/aerospace/2015/08/12/boeing-first-727-ready--final-flight/31581179/
At the Museum of Flights's restoration center at Paine Field, engineers and mechanics are preparing a plane that hasn't flown in nearly 25 years ready for one last flight.
They've nearly finished restoring it for its move to the Museum of Flight's main campus at Boeing Field.
OM de selger billetter til den turen der, vil jeg tro de fullfinansierer hele flighten og mer til....
Hehe .... DET tror jeg blir vanskelig å få tillatelse til. Det skal nok litt velvilje fra FAA til bare for å få til den ferry-permit'en tipper jeg ...
Hehe .... DET tror jeg blir vanskelig å få tillatelse til. Det skal nok litt velvilje fra FAA til bare for å få til den ferry-permit'en tipper jeg ...
Du har nok helt rett :)
Litt mer info hos Museum Of Flight
http://aviationweek.com/blog/venerable-boeing-727-prototype-fly-again
.. og kjerra er nylakket og fin ... (Bilde MoF)
https://scontent-atl1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11844970_10153508838057224_1772691088837820077_o.j pg
.. og kjerra er nylakket og fin ... (Bilde MoF)
https://scontent-atl1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11844970_10153508838057224_1772691088837820077_o.j pg
Fantastisk - det blir artig å se henne i luften igjen!
raider66
15-08-2015, 08:57
Tøft!
Er det forresten noen som vet hvorfor det står en AA B727-200 og støver ned foran terminalen til Clay Lacy på Boeing Field i Seattle? Er dette en Museum of Flight-maskin det ikke er plass til i utstillingen på andre siden av rullebanen?
Espen
det er nok ikke usannsynlig .. Var ikke klar over at den var flyttet, men det er nok i tilfelle årsaken.
Den var lekker i de gamle United-fargene!
Første flyene har flyttet inn i den nye hangaren som er under bygging over veien fra nåværende Museum of Flight. Kan det være dags for å fly ned 727'en snart?
http://www.seattlepi.com/local/slideshow/787-Dreamliner-and-B-17-move-into-new-Aviation-118869/item-38490.php
Nei, det blir ikke før til neste år. Ikke helt klare ennå.
Da går det mot den store dagen. Ferry fra Everett til Boeing Field er nå planlagt første uken i Februar ..
http://www.warbirdsnews.com/aviation-museum-news/boeing-727-airliner-ready-february-flight.html
PRESS RELEASE – The Museum of Flight is now within a few weeks of finishing a 25-year effort restoring the historic, first Boeing 727 and flying it to the Museum for permanent exhibition. This unique jet has not been airborne since it was donated to the Museum by United Air Lines in 1991, and has been under restoration ever since by volunteer crews at the Museum’s Restoration Center and Reserve Collection at Paine Field, Everett, Wash.
Siste flight er nå planlagt tirsdag ...
http://www.heraldnet.com/article/20160226/NEWS01/160229401/1172/1st-727-comes-home?utm_source=Facebook&utm_medium=Social&utm_content=article_name&utm_campaign=generalfb2016
Og i går møttes gammel og ny ...
http://www.boeingblogs.com/randy/images/727787-6.jpg
Dag Johnsen
27-02-2016, 13:07
Artig bilde! :up:
Nydelig gammel dame.
Mange gode minner med UA's 727 selv om jeg aldri fikk fløyet -100.
Min siste tur var i 94 og da var den jeg fløy med fryktelig sliten innvendig.
Mener jeg så en United -100 oppe under taket i Museum of Science and Industry i Chicago en gang, men om den henger der ennå vet jeg ikke.
Utsatt til onsdag pga værmeldingen ...
In case you have not heard, the final flight of our Boeing 727 prototype has been postponed to Wednesday, March 2, due to weather concerns. Arrival at Museum about 10:45 a.m.
Morsomt å se at United igjen har "gullstripen" langs flykroppen...nå på grunn av arven etter Continental. Men UNited var først...
Og alt gikk bra og her er Airways' reportasje - med kvalitetsbilder fra Royal King.
http://airwaysnews.com/blog/2016/03/02/first-boeing-727-final-flight-successful/
--- THE END ---
https://scontent-atl3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12764760_10153322763775474_1691296756355258426_o.j pg
raider66
03-03-2016, 19:03
Vakkert bilde av en flott maskin. Litt overrasket at motorene er huskkitted. Var det nødvendig for denne korte turen, eller var det disse motorene som var tilgjengelige for dette prosjektet?
Espen
Det var de som var på da United donerte kjerra.
Desk pilot
13-03-2016, 21:04
Artikkelen påstår at det ikke var hush kits...
With no hush kits installed, the Stage II aircraft deafeningly roared down the runway to the delight of all in attendance, taking off from runway 16R at 10:50 local time (18:50 GMT). As an anecdote, one of the engines experienced a noticeable backfire during the roll. However, it was transient and did not cause a rejected takeoff.
raider66
14-03-2016, 18:39
Jeg leste også det, men det er iallefall gjort modifikasjoner på eksosutløpene som ble innført når motorene på B727 ble hushkitted. Hvorfor dette er gjort hvis det er originale motorer på dette flyet skjønner jeg ikke. Det er lett å se forskjell på originale eksosutløp og modifiserte.
Espen
De motorene som var tilgjengelige for ferryflighten var donert av Fedex. Man endte av tekniske grunner med å bruke tre sentermototer, som ikke er utstyrt med hushkit.