PDA

View Full Version : Søppel på flygninger


anders320
31-12-2007, 14:25
Leste i SAS magasinet at absolutt alt søppel fra fly blir brent og derfor sorterer de ikke søppel på flygninger. Dette må vel være på grunn av smittefare når man reiser mellom kontinenter/land.


http://mytravel.no/dynamic/dynamicTextBlank.aspx?Dynamic_Id=50365&menuid=1

Hos MyTravel står det at de kildesorterer søppel. Er dette noe poeng dersom det skal brennes uansett?

petru26
31-12-2007, 14:58
Veit ikke åssen dette fungerer egentlig jeg, men når sodhexo på Osl cleaner et fly, så er det vel de som deponerer søpla og, og etter det jeg kan skjønne og å ha sett, så havner vel all søppel i samme pose uansett om det er SAS, MyT eller DY.. Korriger meg hvis jeg tar feil :-)

Trety
31-12-2007, 15:15
Selv om det kildesorteres er det ikke sikkert det er "full-skala" sortering. Men den med at absolutt alt avfall brennes høres litt merkelig ut sånn rent umiddelbart, ihvertfall skulle en tro at eventuell smittefare i så fall er destinasjonsavhengig.

Flyer
31-12-2007, 16:49
SAS resirkulerer over 80 prosent av drikkevare-emballasje om bord, den blir til nye bokser :)

Trety
31-12-2007, 16:53
SAS resirkulerer over 80 prosent av drikkevare-emballasje om bord, den blir til nye bokser :)

Og da aner det meg at SAS brenner alt restavfall. Blir sikkert mer enn nok av det også uansett.

anders320
31-12-2007, 19:16
Og da aner det meg at SAS brenner alt restavfall. Blir sikkert mer enn nok av det også uansett.


Bakgrunnen var at en leser hadde observert at kabinpersonalet kastet alt søppel i en og samme søppelkasse og forundret seg over hvorfor de ikke sorterte. Har selv ikke sett at de har gjort noe annet enn å kaste alt i samme søppelkasse.

raskefot
01-01-2008, 05:02
SAS resirkulerer over 80 prosent av drikkevare-emballasje om bord, den blir til nye bokser :)

Kun på flyvninger innenlands, vel å merke. Alt annet er restavfall.