PDA

View Full Version : Kuwait


Chaos Controller
29-12-2007, 17:50
Fant med noen billige billetter med nystartede Jazeera Aiways fra Dubai til Kuwait (350 kroner t/r), saa har tenkt meg en tur opp dit neste helg for aa se meg litt om, men aner ikke hva det er aa se i byen/landet.
Det er jo ikke lov med alkohol der i det hele tatt, saa er noed til aa finne paa noe annet enn aa sitte paa pub og snakke skit, saa tips fra andre som har vaert der mottas med takk :)

Thomas
29-12-2007, 18:28
De har visst ett stort og flott kjøpesenter; Villa Moda.

Address: Shuwaikh Kuwait City

100.000 sqft og ett tak som er i glass.

Bizflyer
30-12-2007, 15:04
Ingen tilgjengelige damer og ingen alkohol? Hva skal man der å gjøre da??

BF:cool2

OSLflyer
30-12-2007, 16:26
Ingen tilgjengelige damer og ingen alkohol? Hva skal man der å gjøre da??

BF:cool2

DXB er vel heller ikke mest kjent for party og sjekking!

Chaos Controller
30-12-2007, 20:10
DXB er vel heller ikke mest kjent for party og sjekking!

Eh, jo. Eller er i allefall ikke direkte ukjent for det, er piker, dop og brennevann nesten overalt der :)

OSLflyer
30-12-2007, 21:09
Eh, jo. Eller er i allefall ikke direkte ukjent for det, er piker, dop og brennevann nesten overalt der :)

Tilgangen til dop er nok ikke vanskeligere enn i europa, men du må vel finne deg et 5* hotell for å få tilgang til booze, eller så må det festes i mer privat regi. Horer finner du over hele den muslimiske verden.

Chaos Controller
30-12-2007, 22:05
Nei, det stemmer ikke helt, alle hoteller serverer alkohol (med unntak av i emiraten Sharjah), oel/vin/spritutsalg er det mange steder i baade Dubai og andre emirates, og det dukker stadig opp flere frittstaaende restauranter med serveringsrettigheter.

A-380
02-01-2018, 13:50
Tar opp igjen denne gamle tråden.

Listen over normale land blir mindre og mindre, så må nå begynne å reise til steder som dette.

Noen som har vært i Kuwait i nyere tid og kan komme med tips?

robertaas
03-01-2018, 01:23
Aner ikke om 2015 kan regnes som nyere tid.

Bodde på ikke City Tower Hotel som var greit plassert og ikke for dyrt.

Ikke for spennende sted. Det var overraskende hvor dårlige de vedlikeholdte ting der samtidig som man så at det var mye penger blandt folk. Like ved hotellet var noe som så ut som en nedsarvet versjon av "Raymonds Billige bruktbiler" på Rakkestad, men her var det fullt av nesten helt nye Ferrari og Bentley. På flere boligblokker kunne man se flere leiligheter hvor det hadde vært brann, men de rammede leilighetene så ikke ut til å bli pusset opp igjen.

Ellers var det litt velholdt ved Souk Sharq og det var noen tårn med lysshow ved solnedgang.

Husker ikke om det var her eller i Bahrein hvor jeg måtte vente til fredagsbønnen var ferdig før det ble lov å veksle penger slik at man kunne betale gebyret for å komme inn i landet.

eql1zr
03-01-2018, 09:31
Jeg var der i februar 2017.

Var der under feiringen av nasjonaldagen og frigjøringsdagen, dagen etter. Feires med vannkrig i hovedgaten gjennom sentrum.

https://lh3.googleusercontent.com/WSrwm6vwbd7ZcqyZRDkv1bNSwyly_h3LZOb_zWT5xuKq564Z7y TgWZwFKnbm7f-Sfk0wVVLh3UShVvRQHXZxTN9fK0uOv6CJMt7YAm9yU36C5ssFl 7FJV7E9bMbstoIErRIb0mU2T-6R0_AThQrGDTT1WlB4eapTodCFEKk50Jyd80qkT8dwwcMXrdS-rSFcTu9mmr9zTY2vrH1R4wkYqmhBN9LvOhdSyCwE6TSPV9QtvU x1tABr6X4zj30H_d1jllASJdInyroAbxx8VchLVvJMwISRPKrf 4yakaom1JV1DZXMcjMVbwnJ1NcRRu5Lzt7RtQWCxS8iPuvSXYL R83avTCErxVutePMBNOg5pp0SzUPb7NbqHN4TAkDPSr4CsFKpt qMOdb-TqUwxb-Zrwk_KGgvJMAIBGdSnzQD3xYsEWCAGqoiUnP_S-M3umwJbpNdhcaR60v0wpNCpWANEgVOPEbvBJ2vSlYKD7ih_rv2 Z1CYyzjKFkPuSc2SvgUblRdPGHhLBh0aW3GbA4JZ6cKBWGh6GG 65EucHt3prZNKzC-N6dffh-Y1LJOU4ulXBpPr1DMQKXXeJOzTZv9GpwQapcXeaTAHagqtEO99 Vk3=w1788-h1005-no

Kuwait Towers må en få med seg, Green Island, en park på en oppkonstruert øy, marinaen i Salmiyah med utsikt mot byen og hyggelige restauranter. Ellers så var det gøy å leie firehjulstrekker og kjøre offroad i ørkenen rundt Mutla Ridge utenfor Kuwait City. Leide bil på flyplassen, men det er også mulighet for leie av firhjuling ved avkjørselen til Mutla Ridge.

Reiste med en helt ny Kuwait Airways, Boeing 777-300ER fra LHR.

Det er mulig å ordne alt av visum på flyplassen, men jeg anbefaler å søke om e-visum på forhånd. Ved å vise kvitteringen gikk en forbi køen på flyplassen, og fikk utstedt visum på noen sekunder.

A-380
03-01-2018, 21:31
Aner ikke om 2015 kan regnes som nyere tid.

Bodde på ikke City Tower Hotel som var greit plassert og ikke for dyrt.

Ikke for spennende sted. Det var overraskende hvor dårlige de vedlikeholdte ting der samtidig som man så at det var mye penger blandt folk. Like ved hotellet var noe som så ut som en nedsarvet versjon av "Raymonds Billige bruktbiler" på Rakkestad, men her var det fullt av nesten helt nye Ferrari og Bentley. På flere boligblokker kunne man se flere leiligheter hvor det hadde vært brann, men de rammede leilighetene så ikke ut til å bli pusset opp igjen.

Ellers var det litt velholdt ved Souk Sharq og det var noen tårn med lysshow ved solnedgang.

Husker ikke om det var her eller i Bahrein hvor jeg måtte vente til fredagsbønnen var ferdig før det ble lov å veksle penger slik at man kunne betale gebyret for å komme inn i landet.

Det var vel ingen bombe at du Robert hadde vært der, du er jo et levende wikitravel.org :D

En eller to dager er vel nok til å se seg litt om.
Hvordan var sikkerheten, trygt og greit? Brukte du taxi for å ta deg rundt, eller gikk det fint å gå?


Jeg var der i februar 2017.

Var der under feiringen av nasjonaldagen og frigjøringsdagen, dagen etter. Feires med vannkrig i hovedgaten gjennom sentrum.

https://lh3.googleusercontent.com/WSrwm6vwbd7ZcqyZRDkv1bNSwyly_h3LZOb_zWT5xuKq564Z7y TgWZwFKnbm7f-Sfk0wVVLh3UShVvRQHXZxTN9fK0uOv6CJMt7YAm9yU36C5ssFl 7FJV7E9bMbstoIErRIb0mU2T-6R0_AThQrGDTT1WlB4eapTodCFEKk50Jyd80qkT8dwwcMXrdS-rSFcTu9mmr9zTY2vrH1R4wkYqmhBN9LvOhdSyCwE6TSPV9QtvU x1tABr6X4zj30H_d1jllASJdInyroAbxx8VchLVvJMwISRPKrf 4yakaom1JV1DZXMcjMVbwnJ1NcRRu5Lzt7RtQWCxS8iPuvSXYL R83avTCErxVutePMBNOg5pp0SzUPb7NbqHN4TAkDPSr4CsFKpt qMOdb-TqUwxb-Zrwk_KGgvJMAIBGdSnzQD3xYsEWCAGqoiUnP_S-M3umwJbpNdhcaR60v0wpNCpWANEgVOPEbvBJ2vSlYKD7ih_rv2 Z1CYyzjKFkPuSc2SvgUblRdPGHhLBh0aW3GbA4JZ6cKBWGh6GG 65EucHt3prZNKzC-N6dffh-Y1LJOU4ulXBpPr1DMQKXXeJOzTZv9GpwQapcXeaTAHagqtEO99 Vk3=w1788-h1005-no

Kuwait Towers må en få med seg, Green Island, en park på en oppkonstruert øy, marinaen i Salmiyah med utsikt mot byen og hyggelige restauranter. Ellers så var det gøy å leie firehjulstrekker og kjøre offroad i ørkenen rundt Mutla Ridge utenfor Kuwait City. Leide bil på flyplassen, men det er også mulighet for leie av firhjuling ved avkjørselen til Mutla Ridge.

Reiste med en helt ny Kuwait Airways, Boeing 777-300ER fra LHR.

Det er mulig å ordne alt av visum på flyplassen, men jeg anbefaler å søke om e-visum på forhånd. Ved å vise kvitteringen gikk en forbi køen på flyplassen, og fikk utstedt visum på noen sekunder.

Har lest at det kan være et lite kaos å få seg visa-on-arrival. Var det her du skaffet e-visa https://evisa.moi.gov.kw/evisa/home_e.do ? Det kan nok være lurt. Men måtte noe betales ved ankomst selv om en hadde e-visa?

eql1zr
03-01-2018, 21:42
Hvordan var sikkerheten, trygt og greit? Brukte du taxi for å ta deg rundt, eller gikk det fint å gå?

Har lest at det kan være et lite kaos å få seg visa-on-arrival. Var det her du skaffet e-visa https://evisa.moi.gov.kw/evisa/home_e.do ? Det kan nok være lurt. Men måtte noe betales ved ankomst selv om en hadde e-visa?

Ja, mener jeg måtte betale en liten avgift på flyplassen. Det finnes minibank ved visum-skranken. Søkte om visum der, ja. En får en kvittering som en må ta med seg.

Kuwait fremstår som veldig trygt og sivilisert. Det er et billand, minner litt om USA, der alle kjører til alt, med store biler og store veier og gode parkeringsmuligheter. Kjørte til stort sett alt, men det er nok mulig å gå rundt om en kun skal se sentrum av byen.

robertaas
03-01-2018, 22:45
Husker ikke om minibanken enda ikke var der eller om den var tom, men det var uansett ikke mulig å få tak i lokal valuta straks jeg kom dit.... men som sagt blander jeg dette muligens sammen med Bahrein.

Anbefaler ikke å kjøre selv i land med lov om "blodpenger". Selv om du ikke er skyld i en ulykke kan du bli satt i fengsel og må betale en meget høy sum i "blodpenger" til den skadelidende familien for å slippe ut.

Jeg tok taxi og gikk. Man bør passe seg for elendige sjåfører i for dyre biler.