PDA

View Full Version : BA bekrefter 787


LN-MOW
27-12-2007, 14:53
Dermed er vi oppe i 790 ..... ^_^

http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSL2767371220071227

Boeing (BA.N: Quote, Profile, Research) said on Thursday that British Airways (BAY.L: Quote, Profile, Research) finalised an order for 24 Boeing 787 Dreamliners, an order valued at $4.4 billion at list prices.

British Airways also has options for 18 more 787 planes and purchase rights for an additional 10, Boeing said in a statement.

Og i tillegg:

Also Thursday, Brazil's GOL Linhas Aereas Inteligentes S.A. said it had exercised firm orders for 34 Boeing 737-800 NGs, completing the purchase option for 121 aircraft negotiated in October 2006, and has signed a new contract for the acquisition of 40 additional aircraft for delivery in 2012-2014.

http://ap.google.com/article/ALeqM5i7aeslIJOtyepti4Pvd4hx3kuAQAD8TPP8H00

..

.

pgaa
27-12-2007, 15:03
Stilig... kommer til å bli verdens mest solgte fly dette om det ikke er det allerede !

Dag Viking
27-12-2007, 15:14
Det er nok 737 som er mest solgt av moderne jetfly.

Spørs hvor fornøyde BA er med RR nå da, siden GEnx ser ut til å ha 2-3% laver SFC.

ThomAAs
27-12-2007, 15:46
Tror du ikke BA tar RR uansett da?

Men uansett grattis til BA og Boeing :)

Dag Viking
27-12-2007, 16:02
Det gjør de nok, og hvis de bruker 787 på mellomlange ruter så får det små konsekvenser. 2-3% er på cruise, og under climb er RR vel så bra som GE. Dessuten er det potensial for å forbedre litt mer her og der på RR'n, så det løser seg nok

Stian
27-12-2007, 16:43
Er ikke dette den ordren på 24 stk. 787 fra september?
En ny wide-body ordre skulle jo ikke komme før i 2009.

LN-MOW
27-12-2007, 16:48
Det er korrekt - dette er bekreftelsen.

brendas
02-01-2008, 15:33
Det er nok 737 som er mest solgt av moderne jetfly.
Men 787 er maskinen med mest solgte frames før EIS og first flight, og det er ganske godt gjort, mtp at dette er en widebody.


Spørs hvor fornøyde BA er med RR nå da, siden GEnx ser ut til å ha 2-3% laver SFC.
Dette kommer til å endre seg, motorene blir forbedret litt etter litt, og det er enda litt tid igjen til EIS. Men ja, en forskjell i fuel burn er uansett ikke noe selskapene jubler for, enkelte selskaper skal visstnok ha mottatt kompensasjon fra RR for et høyere fuel burn på selskapenes 747-400 sammenlignet med 744 med motorer fra andre produsenter.

Det gjør de nok, og hvis de bruker 787 på mellomlange ruter så får det små konsekvenser. 2-3% er på cruise, og under climb er RR vel så bra som GE.
Under climb har Trent 1000 et lavere fuel burn, en må opp til noen tusen nm før fordelene til GEnXen gjør utslag.

Er ikke dette den ordren på 24 stk. 787 fra september?
En ny wide-body ordre skulle jo ikke komme før i 2009.
Ordren i september var ikke firm.

Someone
11-11-2008, 20:36
BA skal nå ha offentligjort planlagt layout for sine 787 på crew senteret på LHR

Club World: 51 seter (2-3-2 seating, så antar det her er snakk om staggered seating)
World Traveler Plus: 41 seter (2-3-2)
World Traveler: 90 seter (2-4-2)

Med kun 183 seter bør det bli brukbar plass og er også gledelig at de velger 8 i bredden i R-klassen og ikke 9 som endel kjipe kommer til gjøre. World Traveler (economy) kommer kun til å være mellom dør 3 og dør 4

Discus
11-11-2008, 21:58
767 har samme antall i bredden i CW og WT+ (2+2+2), så det kan vel tyde på det samme her ja, dvs. noen baklengsseter i CW.

Martin
11-11-2008, 22:02
Economy bare mellom dør tre og fire?? På modellen jeg har stående på pulten min, er ikke det store biten...

Discus
11-11-2008, 22:03
De skal fly med større fly enn et modellfly, Martin!! :lol:

pgaa
11-11-2008, 22:05
Club World: 51 seter (2-3-2 seating, så antar det her er snakk om staggered seating)


Mulig jeg er treg i øverste, men Club World 3-seating.. Åssen i alle dager skal den config'n se ut... ?

Someone
11-11-2008, 22:08
Mulig jeg er treg i øverste, men Club World 3-seating.. Åssen i alle dager skal den config'n se ut... ?

Staggered seating og forskjellige retninger.

http://seatexpert.com/_BA747_70.html

Club World på 744ene deres har noe som minner om 2-4-2 seating, men pga seteplasseringen er det i mer som 2-2-2 i prinsippet

Discus
11-11-2008, 22:10
Ja, det lurer jeg på også. Mulig de gjøre som 747 (som har 2+4+2), men bare kutter det ene baklengssetet ved midtgangen så man får ^V ^VV ^V

Men setter de alle annenhver vei får samtlige ganske "privat" avlukke, og man slipper de forhatte 2-seterene som virker litt for intime, vil nesten tippe de gjør det slik.

Martin
11-11-2008, 22:11
De skal fly med større fly enn et modellfly, Martin!! :lol:

Haha.... :rolleyes:

Nå mente jeg i forhold til størrelsen på hele flyet.. Vet godt at den ordentlige 787'ern er større enn modellen min.. Har nemlig sett Dreamlineren på ordentlig ;)

Men jeg syntes det hørtes litt lite ut, med så liten Reidar-klasse...

Someone
11-11-2008, 22:14
Haha.... :rolleyes:

Nå mente jeg i forhold til størrelsen på hele flyet.. Vet godt at den ordentlige 787'ern er større enn modellen min.. Har nemlig sett Dreamlineren på ordentlig ;)

Men jeg syntes det hørtes litt lite ut, med så liten Reidar-klasse...

Det er bare 90 seter, så det er ikke snakk om mer enn 12 rader (og da tar jeg høyde for at det bare er 7 i bredden helt bakerst)

Discus
11-11-2008, 22:15
BA har ikke så voldsomt stor R-klasse på 747ene heller: http://seatexpert.com/_BA747_70.html

Forøvrig: http://www.boeing.com/commercial/airports/acaps/787brochure.pdf

Martin
17-11-2008, 06:25
Snublet over dette (http://www.bvair.com/787b.gif) setekartet..