View Full Version : French Polynesia, here we come !
BAKGRUNN:
1. juledag i dag og en har litt tid til å skrive, pluss glede seg....
Dette er første turen vi tar ut med FB-points. ”Prisen” var 80.000 FB-points.Vi betalte kun EUR 226 for taxes pr.pax, og hvis en sjekker med AF så vil en lett se at prisen vil være ca. 14.000 eller mer med taxes. Merk, monkey klasse, alt annet er og vil aldri være aktuelt for oss...
Routingen er grei ( se nedenunder på øppkømmmings ). Kun 55 min på CDG, men det går greit. Skjærer dette seg, har AF en senere flight til LAX som godt rekker PPT flighten.
Det blir 9t. 40 min på LAX, men det er greit før de 8 t. 25 min til PPT. I samråd med Tommy 777 ( takk ) har vi valgt å sove på flyplassen 5-6 timer. Billigste ble Comfort Inn. Ingen hadde dagrom som passet inn ( med innsjekk og utsjekk ), så det blir check-out kl 2100 samme dag til full døgnspris på vel $ 90. Spiller egentlig ingen rolle hvor en sover i slike situasjoner.
Total reisetid flyplass til flyplass blir 33 timer. Tilbake omtrent 26 timer ...
Kort etter ankomst til Papeete flyr vi til Moorea ( jfr. ”Bounty”-filmer ) med Air Moorea og Twin Otter, kun 7 min og vel 20 km i luftlinje over stredet.. De hadde en urolig stygg ulykke i august i pent vær...Får håpe det ikke skjer igjen. Der venter bil til hotellet ved Cook’s Bay. Overwater bungalow ( pris ikke mer enn ”litt gærnt”, heldigvis lavsesong ).
7 dager der og deretter båt til Papeete og Sheraton Hotel Tahiti ( fikk 35 % rabatt, så bare ”litt gærnt” der også ). Ække akkurat den billigste plassen på jord.....:rolleyes:
http://www.airmoorea.com/home.php?cat=1
http://www.clubbalihai.com/
http://www.sheratontahiti.com/
For å få tiden til å gå har vi leiebil på begge holmene 3 dager each.
Fyldig rapport følger når jeg er hjemme igjen. Ferie i Polynesia er PC-fri og delvis mobilfri. Siden jeg er sjæfen for min egen lille sjappe må jeg vel være noe tilgjengelig, så jeg har gitt beskjed til personen som passer sjappa om å gi mitt mobilnummer dersom noe veldig viktig.
Men HERLIG, vi er 11 timer etter Norge der borte , så jeg har sagt at kontortid er kun fra 01.00 til 03.00 norsk tid !! Antar det reduserer lysten til å ringe meg. !! :lol:
Vi gleder oss, spesielt siden vi begge liker AF veldig godt etter noen longhaul med dem på to år nå.
Uansett nå er vi begge FB-gull, så vi kan også få lounge access.( Forresten CO har bra oversikt over Skyteam lounges ).
Dette blir min andre tur hit ned til begge plassene. Første gang i 1987 med Jorda Rundt billett med SK-NZ-TG-SQ.
Har vært i området fire ganger tidligere i forbindelse med Jorda Rundt. To ganger Cook Islands , en gang Fransk Polynesia og en gang Fiji. Tre av turene inkluderte Hawaii også.
Ønsker Samoa neste gang. Dette området, sammen med Hawaii, det herligste området på jorda !!
FlightDeck
25-12-2007, 13:20
Jøss, dette høres spennende ut! Husk kamera denne gangen!!
Høres ut som helt rett plass å dra til i vintermørket ! Ser fram til Trip-report !
Bizflyer
26-12-2007, 02:52
Liker ikke den innstillingen din med at
Merk, monkey klasse, alt annet er og vil aldri være aktuelt for oss...
Har du ikke sans for det gode livet, mann??
BF:cool2
He,, he lommeboka mi liker det ikke.
Er i den lykkelige situasjon at jeg kan være borte opptil 3 måneder i året uten at det går utover sjappa, og alle reiser er betalt av meg selv etter norsk marginalskatt :D:D:D. Reiser aldri i jobb, derfor PC'en er hjemme og koser seg uten mitt mas.
Da bruker vi heller penger på destinasjonene på mange turer enn noen herlige timer ombord. :9:Det gode livet finnes på så mange fantastiske steder på jorden...
Dette skal bli spennende!
Jeg tror faktisk jeg jobber tidlig den 11/01 så skal gjøre mitt ytterste for at du får en behagelig start på dagen med det helvete KL/AF innsjekk er om morran! :)
TUSEN TAKK , THOMAS. Sender ref. med PM^_^
Nå er vi sjekket inn for den lange reisen, totalt 33 timer fra OSL til PPT . Skal prøve å komme tidlig i seng. Opp 0300:drunk:.
Fine seter. Spisset "blyanten" for tripreport i medbrakt kladdebok. Helt PC-fri ferie.:lol:
Har heller ikke tatt med kodekortet til nettbanken for å sjekke hvordan sjappa går.
Personen som passer mitt kontor har fått beskjed om å gi mobil-nummeret dersom noe veldig viktig, men kontortid er jo , som tidligere nevnt, 01.00-03.00 norsk tid. He, he...
Som gutt elsket jeg å fiske, noe som jeg aldri får tid til nå. Har tatt med sene, dupp, søkke og kroker. Finner vel en lang pinne der nede slik at jeg kan fiske fra overwaterbungaloven.
En bok med, biografi om Johnny Cash som jeg hadde gleden å ta i mot på FBU i 1973 sammen med June Carter...
Ha det !! :);)
Mr and Mrs -- Gold Elite -- :)
Riktig god tur, dere har veldig bra benplass fra OSL til CDG, prøvde også blokke D-setet så får vi håpe.. det var ikke fullt bak så det bør gå greit.
Ellers, fra CDG og fra LAX var det ikke så mye å ta av dessverre.. men sjekk siste SMS - kanskje ikke alt håp er ute? ;)
MountainDew
11-01-2008, 01:34
lykke til på ferden :)
Takk alle sammen ! Dette blir topp ;). Supertakk til Thomas :up:
Siste SMS fra SQ777 er at de misset LAX flyet fra CDG med 5 minutter, så nå blir det drøye 5 timer i loungen i påvente av neste CDG-LAX avgang!
Jeg kan faktisk ikke skjønne hvorfor AF/CDG tillater connection på under 1 time på CDG. Det er svært ofte at det går galt og kjenner flere som heller flyr ned dagen før, istedet for å ta morgenflyet fra OSL, skal de videre fra CDG om morgenen/formiddagen
Ja, og idag pushet kjerra nogenlunde på tid fra OSL også...
litt-amatør
11-01-2008, 14:49
Men de vil vel gjerne ha med flest mulig til diverse videreforbindelser da... Så Thomas skrev at øko ikke var full selv fredag morgen så de trenger vel de passasjerene de får...:rolleyes:
Gleder meg STOOORT til fortsettelsen...
Siste SMS oppdatering fra Reidar, vel fremme på PPT... uten baggasje!
Uffda, ikke bra uten bag... jeg lover på tro og ære at taggene satt godt og at priority taggene satt godt på. Jeg gjorde det faktisk selv.... Håper at bagasjen kommer kjapt.
Tommy777
14-01-2008, 22:00
Oops.. Vel, i ppt trenger han hverken sko eller bukser. Holder med t skjorte og shorts!:D
Wishmaster
15-01-2008, 10:08
Ja, og idag pushet kjerra nogenlunde på tid fra OSL også...
Ja, og med disse "tåke"-slotene som de alltid klager på. huffhuff...
Men har jo hørt at fra og med på sommerprogrammet
skal AF gå på samme tidspunkt som KL1140, altså 0640.... elller blir det 0630 på sommerstid?
Ikke godt å vite, men de endrer tida i håp om å unngå slot'en. Evt, så har man ihvertfall 15min ekstra :cheers:
Noen som har lagt merke til at AF aldri streiker lengere?
Sist Air France streik var i slutten av oktober så det er ikke så veldig lenge siden. Den streiken var også ganske omfattende
http://afp.google.com/article/ALeqM5hRCOf2jI1u0TnemmX4S18pqW-47Q
Märkligt detta! Av alla gånger jag har rest via CDG (och det blev en del på tre år) kom alltid min väska fram samtidigt med mig :)
Det mystiske her er jo faktisk at Reidar med følge misset første LAX fly, og istedet fikk nærmere 5t i transit på CDG - enda blir baggen stående igjen i Paris?
Wishmaster
15-01-2008, 11:20
Det mystiske her er jo faktisk at Reidar med følge misset første LAX fly, og istedet fikk nærmere 5t i transit på CDG - enda blir baggen stående igjen i Paris?
..."dårlig PMZ..." ;-)
Eller man kan vel se for seg dårlig kommunikasjon?
CDG er vel kjent for sure GHA's..., uansett. Ikke kjent for å løfte en finger for mye (åhnei, det er fali' det.)
Terminal 1 på CDG må være noe av det mest grusomme som finnes av flyplassterminaler rundt omkring.....spennende arkitektur, that's it....
Tommy777
16-01-2008, 18:45
Maatte jo lenge ha skattekart for aa finne frem til baade SAS og RCC loungen paa CDG. Bortsett fra det er CDG ikke verre enn noen annen flyplass etter min mening. Har aldri reist igjennom CDG med innsjekka bagasje, though
Ja, og med disse "tåke"-slotene som de alltid klager på. huffhuff...
Men har jo hørt at fra og med på sommerprogrammet
skal AF gå på samme tidspunkt som KL1140, altså 0640.... elller blir det 0630 på sommerstid?
Ikke godt å vite, men de endrer tida i håp om å unngå slot'en. Evt, så har man ihvertfall 15min ekstra :cheers:
fra sommerprogrammet er det STD 0630
noe som gir 25 min mer tid til transfer på CDG...
denne ruteendringen kommer ikke en dag for tidlig....;)
Hei folkens
Kom i rute med AF i går kveld. Våknet 12.07 i dag. Skal skrive rapport innemellom jobbinga i dagene som kommer.
Har også en teori om hvorfor vi ikke kom oss uti fra CDG.
Uansett som Tommy 777 sier, man trenger ikke mye i PPT. Siden vi mistet flyet i CDG og hadde 5 flotte timer i en av deres nye Salon ved gate 74 i terminal 2E
Vi avbestilte daghotellet på LAX med telefon, sparte $ 97 og siden vi hadde et skift i håndbagasjen greide vi oss i PPT.
Ved ankomst der ble vi ropt opp ved navn og forklart at bagasjen var i Paris og vi ville få den levert på rommet neste morgen i Moorea !! Greit å vite.
Første dagen sov vi og neste morgen sto bagasjen ute på overvannbungalowen.
I tillegg fikk vi CPF 36.000=NOK 2.450 i cash til alt nødvendig pluss en Skyteam toiletbag med med bla. a. T-shirt.
Ingenting innkjøpt og mye mer lommepenger :exclaimation:lol:
Velkommen hjem fra Paradis - venter spent på rapport!!
Og takk for hjelpen fra deg og learjet ! Toppers gutter !!:nor
Tommy777
28-01-2008, 23:06
Velkommen hjem! Gleder meg til rapport og bilder :)
Takk for hilsen alle.;) Sitter her på natta og prøver å finne ut av en ny DELL ( stasjonær ). D'ække greit for en som hater manualer, og nå følger de heller ikke med i pakka. Da må en trøkke knapper og håpe på det beste.
Nå med siste Word 2007. Jeg elsker Word versjon 1.0. Men rapporten blir startet i løpet av dagen. Er kladdet på noe så enkelt som papir.
Uansett, løkkelig er jeg som slipper å gå på jobb om morran. Hjemmekontor 19 år og hvis jeg har lyst til å sove, gjør jeg det akkurat når jeg vil. Er jo på kontoret hvis tlf ringer ...:lol:
Undrer litt på hvilken bransje du egentlig er i, SQ..?? :)
Utflyttet
30-01-2008, 02:24
Undrer litt på hvilken bransje du egentlig er i, SQ..?? :)
Antakelig samme som meg, IT? :)
Og nå, snart sove, og ingen vekkerklokke i morgen til en forandring.
-A
INNLEDNING: Papeete er hovedstaden i Fransk Polynesia som ligger på øya Tahiti på Selskapsøyene. Totale befolkning er på 260.000 herav 185.000 på Tahiti. Førsteøya vi besøkte, Moorea, har ca. 14.000. Da de første Europeere kom hit skulle det ha vært ca. 200.000 som gikk ned til 8.000 grunnet sykdommer de brakte ned. Kaptein Wallis var den første som kom, deretter Cook og berømte Bligh fra Bounty. Bounty med Brando ble delvis filmet på Tahiti og 1983 varianten med Gibson på Moorea.
Distansen i luftlinje OSL-PPT er 15.025 km og OSL-CDG-LAX-PPT er 17.075 km. Stedet ligget 17.5 grader syd for ekvator. Siden jorda rundt ved ekvator er 40.076 så vil reisen t/r PPT nesten være Jorda Rundt i distanse. ( Sola sto i senit over oss 14. januar. Rart å se og vite denne dagen ).
AVREISE: Som alltid når en skal dra til fra OSL måtte vi stå opp tidlig kl 0300. Det alltid medfører dårlig søvn. Flytoget fra Lillestrøm 04.55, ved rett til Eliteskranken ( begge FB gull nå ) hvor vi hadde et hyggelig møte for annen gang med learjet som raskt fixet bagasje med priority tags. Thomas hadde fixet nødutgang til CDG. Rett til OSLounge for første gang . Siden vi ikke er vanlige loungelizards vil vi ikke vurdere den så mye, men utvalget i snacks og drikke var noe bedre enn SK sin tvers over gangen. Ved gate vinket learjet oss inn om bord i flyet før general boarding. TUSEN TAKK FOR TOPP SERVICE LEARJET OG THOMAS !! :nor
Flyet var nesten fullt og alle satt klare 06.50, 5 min før, avg. Tid 06.55. Kapteinen ga beskjed on slot kl 07.10. Han var hele tiden flink til å informere oss. Allerede da ble vi litt urolige siden vi kun hadde 55 min til neste fly på CDG. Uansett et lite OK matbrett med juice, kaffe etc. Intet SKassapparat . Ære AF for det.:FRA
Vår ankomsttid var 09.20 og LAX-flyet gikk 10.15. På den tiden skulle vi komme oss fra 2D til 2E. Den runden er ikke akkurat rask. Vi kom oss av gårde og greit inn til CDG, men der måtte vi taxe mye og senere vente på ledig gate. Dokket inn kl. 09.37. Så et rush for å komme av. En eldre norsk dame brøytet seg vei og maste om at hun måtte rekke et fly inntil en franskmann ba henne ”SHUT UP, WE ALL ARE ”. Nesten alle skulle jo videre. Utenfor ventet AF-folk som skulle bringe folk direkte til gate for de som skulle til Mumbai og Rio.
Så først ble det kaos ved passkontroll før bussen til 2E. Fransk passpoliti blåser en lang marsj i at folk skal videre. De viser tydelig at de ikke var ansatt av AF !
Mistet en buss der. Så ble den neste tregheten ved security . Deretter løpe korridor opp og ned til gate 93 hvor LAX-flyet skulle gå fra. Vi ankom 10.10 , 5 min før, men der sto det fly til Sao Paulo. Det var en BUSS-gate og den var lukket for LAX-folk.
To ganger de siste to årene har vi kommet 5 min før på CDG , men da sto flyet ved gaten og vi kom med.
Vel AF beklaget, vi fikk avgang 6 t. 15 min senere , matkuponger og privat Geleidet via en lur bakdør til det nye toget til en ny fin ”attpåklatt-terminal” til 2E som ser ut som OSL. Rett og ikke avrundet som resten av 2E. Rett i den TOPP loungen de hadde der, Salon de Air France. Ingen steder verd å bruke matbongene, så de droppet vi. Men mye god snacks i loungen. Alt tenkelig drikke der , inkl. champis.
Jeg har en teori at de ikke ville holde flyet for oss siden 16.30 til LAX er egentlig flyet til PPT med flybytte i LAX fra 773ER til A343. Viktigere å få av gårde de som hadde andre forbindelser fra LAX med 10.15 flyet.
Ringte Comfort Inn LAX, avbestilte rommet og sparte $ 97… Egentlig koste vi oss der i 5 timer og som ekte smaksprøvegutt prøvde jeg mye av godsakene i flytende form.
Så til gate, boardet først , satt ned og take-off on time. Alltid herlig å føle kraften og drønnet fra motorene på en fullastet ( 95 %+) 773ER som skal fly 11 + timer . Nesten som gamle 707 dager uten fanmotorer !! ( Overdrevet selvfølgelig ! ).
Var sliten, tok imot den vanlige champisen, liten pose med øretelefoner, ørepropper og sovemaske og senere menu. Vanlige ”Chicken eller pasta ”. Generøs med drinker.
Har sagt det tidligere. Vi kritiserer IKKE flymat. Men min kone og jeg sjelden rører den siden vi har null appetitt om bord på longhaul. Heller ikke rører vi C-mat de ganger vi blir oppgradert. Vel, vi pirker i den. Men brettene er delikate og fine å se på. Bedre enn fleste jeg ser i økonomiklasse.
Deretter sov jeg mesteparten av turen. Plugget bare inn ørepropper og satte på maske.
Var vel bak og hentet en vin eller to. Men servicen , det lille jeg hadde befatning med på AF, var topp.
Ankomst LAX terminal on time . Siden det ikke er transittområder I USA for folk som skal videre til et annet land, måtte vi fylle ut de grønne ankomstpapirer og tollerklæring, stå lenge i kø for ”left indexfinger- right indexfinger- look into camera ”. I den grønne måtte vi i adressefeltet fylle ut ”Transit Papeete”.
Grei avlevering av tollpapirerer og ut. På utsiden sto AF folk klare til å ta i mot den grønne restslippen for utreise fra USA. Så var vi ute på gata i Los Angeles. Bort gata 100 m og opp ei rulletrapp og inn i security igjen og derpå inn i avgangshallen i terminal 2. ”Opphold” USA ca. 10 min !!
Grei , liten og kompakt den terminalen. Bort til PPT gaten hvor A343 sto allerede og fikk vite at alt var on time og så opp i 2. etasje hvor NWA-loungen er. Står også et stort KLM skilt over den. Liten grei lounge. OK utvalg.
Så til boarding, . pushout et minutt før tiden. Champis, ”chicken or pasta” (eller noe sånt ). Pent matbrett. Nydelige polynesiske ”hotess på fransk”. Lang fargerik kjole.
Puttet bare på airshow. Plugget inn ørene. Ingen Sennheiser ble brukt. Airshow bare viste hav de første to-tre timene inntil Hawaii dukket opp på høyre side.
Det lille jeg trengte av service viste seg å være topp også her.
Så dukket Papeete opp foran nesa på flyet på kartet. Landet 04.45 local, 10 min før. Nesten 8 timer airborne.
Ruslet ut via trapper. Eneste store fly inne den morgenen, men mange Air Tahiti ATR 42-72. Senere kom to fargerike A343 fra Air Tahiti Nui.
http://www.airtahitinui-usa.com/
Hvorfor Air Tahiti NUI. Joda, Tahiti er nesten som et liggende 8 tall hvor nedre ”runding” er liten og få folk bor. Øvre ”runding” er 115 km rundt og heter Tahiti NUI. Den lille delen Tahiti INI. Til sammenligning er Moorea 65 km rundt hel øya.
Forresten, AF bruker A343 t/r PPT-LAX-PPT fire ganger i uka. Et par ganger i uka fortsetter den til CDG istedenfor flybytte til 773ER.
I ankomsthallen sang og spilte fargerike musikere polynesiske sanger. Immigration grei. Franskmenn rett inn men nordmenn måtte fylle ut et enkelt innreiseskjema.
Så vente på bagasjen. Intet kom. Så var det beskjed om intet mer var ventet. Oss to pluss tre amerikanere gikk til serviceskranken. Air Tahiti var agent. Plutselig ble Andersen oppkalt.
Gode nyheter tenkte jeg. De visste at vi ikke hadde fått den ! Joda, den var i Paris !!
Utfylling av papirer og vi fikk en Skyteam kosmetikkbag hver med T-shirt merket Skyteam. Plutselig fikk vi CPF 36.000, omtrent kr. 2.450 !! I tillegg beskjed om at bagasjen ble levert til Moorea og Club Bali Hai neste morgen !!
Så ut gjennom tollen med kun to trillebager og ut. Deretter gikk vi så 300 m til neste terminal til Air Moorea for siste flight. Liten terminal og flyet sto rett utenfor. Fargerike fly..
http://www.airmoorea.com/home.php?cat=1
Vi hadde forhåndsbestilt bill. plus transferkuponger til hotellet Club Bali Hai med avg. 0600. Bill. var klar til avhenting i skranken men vi kom for sent til å være med 0600 og fikk da 0630.
Vi så flyet taxe ut 0600. Kl. 06.22 var det tilbake !! Bagasje ble kun satt på ei tralle og puttet om bord. Ingen tags…
Dro 06.30.
HVOR I VERDEN GÅR DET TO FLY I LØPET AV 30 MIN TIL SAMME DESTINASJON MED SAMME FLY OG CREW ??:up:
Fantastisk morgensol, helt klart og utrolig natur. Moorea som av mange ansees å være den vakreste øy i verden ( andre anser Bora Bora som verdens vakreste, 280 km unna ) dukket opp foran med sine skarpe tinder , korallrev.
Dette er annen gang. Første gang var som tidligere nevnt Jorda Rundt i 1987.
Fløy i lav høyde. Kom inn over MOZ i fin sving over en flott golfbane skapt av Jack Niklaus.
Airborne time 5 min 35 sekunder. Rask taxi her også. Block til block 7 min !
TOTAL REISETID OSL-MOZ 34 T. 10 MIN!!!:drunk:
15min transfer fra en ytterst sjarmerende flyplass til Club Bali Hai på 15 min.
http://www.clubbalihai.com/
Til overwaterbungalowen, dusjet, hadde skift vi skulle bruke på LAX og sov noen timer. Så middag. Mer søvn og neste morgen helt uthvilt.
Kl. 1000 kom kofferten på døra. Fløyet over av Air Tahiti. I tillegg hadde vi urørte NOK 2.450 i extra lommepenger og sparte $ 97 på LAX for alle våre ulemper !!
AVSLUTNING:
Hadde halvveis lovet FlightDeck bilder, men i dette kaoset glemmer man å gjøre slike ting. Dessuten var mesteparten i ”mørten” og smekkfulle fly er intet å ta bilde av, heller ikke matbrett ”chicken or pasta”. Men de polynesiske vertinner LAX-PPT, YES. Men jeg sov jo mesteparten av turen og glemte det
Har først og fremst prøvd å gi best mulig info for folk som ikke kjenner ruta/destinasjonen så godt som mulig.
Men bilder finner dere her, bedre enn jeg kan ta dem !;)
http://www.tahiti-tourisme.com/
Skal senere ta en kort tripreport om hjemreisen. Noen som ønsker mer info om Fransk Polynesia ta kontakt og jeg hjelper til.
Husk også at siden reisen passerer USA, er det tillatt med 2PC bagasje.
Härligt med en trip-report från lite mer exotiska domäner.
:73:
Men hvor er bildene? ;)
Feiende flott rapport.
Visste ikke at du hadde skrevet denne, men oppdaget den tilfeldig da jeg satt og "surve-søkte" på Tahiti og Bora Bora. (Er så sykt klar for å dra tilbake). Bare feelingen av å komme inn svett og fæl inn på Le Meridien Tahiti sent på kvelden, få en GT og trekke inn alt sammen. VRÆÆÆÆÆÆÆL
Ting har endret seg bittelitt med AF76/77 flightene til PPT. De flyr nå samme fly hele veien, så du slipper immigrationi LAX. Med andre ord er det et mye mer praktisk produkt nå. Man slipper også å fylle ut landing card i PPT.
En ting de heldigvis har beholdt er de fabelaktige fargerike kjolene imellom LAX/PPT/LAX.
Har tenkt meg innom Morrea også på neste tur. Så jeg skal vente med å dømme hvilken av dem som er vakrest.
Feiende flott rapport.
Visste ikke at du hadde skrevet denne, men oppdaget den tilfeldig da jeg satt og "surve-søkte" på Tahiti og Bora Bora. (Er så sykt klar for å dra tilbake). Bare feelingen av å komme inn svett og fæl inn på Le Meridien Tahiti sent på kvelden, få en GT og trekke inn alt sammen. VRÆÆÆÆÆÆÆL
Ting har endret seg bittelitt med AF76/77 flightene til PPT. De flyr nå samme fly hele veien, så du slipper immigrationi LAX. Med andre ord er det et mye mer praktisk produkt nå. Man slipper også å fylle ut landing card i PPT.
En ting de heldigvis har beholdt er de fabelaktige fargerike kjolene imellom LAX/PPT/LAX.
Har tenkt meg innom Morrea også på neste tur. Så jeg skal vente med å dømme hvilken av dem som er vakrest.
Det er vel fortsatt slik at man må ha ESTA/gyldig visum på de flightene, men slipper å hente ut bagasje/sjekke inn osv?
Det er vel fortsatt slik at man må ha ESTA/gyldig visum på de flightene, men slipper å hente ut bagasje/sjekke inn osv?
Jeg er litt usikker på om du må ha ESTA. Jeg satt i kantina på LAX og ventet på AF076 ifjor. Da ble de som skulle videre bare geleidet ut en sidedør og rett opp i departures/kantine. Slik så det ihvertfall helt bestemt ut.
Men må ha ESTA, selv om man bare er i transit.
Thomas