PDA

View Full Version : Narvesen på vinger

Holmion
14-12-2007, 13:42
For tredje gang i mitt liv fløy jeg med Norwegian – denne gang fra NCE til OSL. Jeg har bare hatt positive erfaringer med DY tidligere, nå sitter jeg med en noe mer ambivalent følelse. La meg spole litt frem i tid – én time før landing trykker jeg på dingerten i taket og lurer på om det er mulig å få kjøpt noe drikke, nå skal vi jo lande veldig snart,… - ja om en time repliserer jeg, næææi, det er vel 55 minutter til… whatever tenker jeg og PMS-FA´en fyker tilbake til trolleyen sin og fortsetter salget av sigaretter, akevitt osv. Selv sitter jeg på 1 rad og midt i mot meg lyser intet mindre enn 3 stk. 30 x 15 cm klistremerker i rødt for Network Norway. Rundt toppen på lommene på veggen foran meg står det ytterligere 3 Network Norway. Nye Tanker, og fa.. meg er det meterlange klistremerker på overheadbinsene med reklame for flytoget; sum a summarum er dette Narvesen med vinger eller en kiosk med 2 x CFM-56-3!!!!
Ikke det at jeg må ha mer servering. Jeg fikk både kjøpt GT og Nachos samt en heller dårlig hvitvin rett etter take-off fra NCE. Men én time før landing er jo helt koko, etter min mening. Jeg skriver dette ombord på LN-KHH som for øvrig hadde en saftig forsinkelse fra OSL til NCE på grunn av sent inkommet fly fra ARN. Og nå har det gått 14 min siden opplevelsen, og ennå er det ikke noe tegn til descent…
Norwegian er nok bra – ihvertfall for folk flest, men når man er vant til C på SK/LH/SQ, blir jeg litt matt. Jeg mener ikke å sette disse rett opp i mot hverandre, for det blir feil. Men i mine øyne er det vel om å gjøre å sørge for at de som sitter i setene får best mulig service – enten det er ombord i ett av de forannevnte selskapene eller ombord en LCC. Muligens får employee of the month en T/R med danskebåten som en ”perk” for å greie å pushe mest mulig akevitt og rullings på pax´ene? Hva vet jeg jeg.
Nei, nå skal jeg hjem og pusse SK gullkortet, drikke noen glasss bedre Brunello og kanskje kjøpe noen fullprisbilletter på nettet. Fortsatt god advent!

Someone
14-12-2007, 13:45
Fin, ærlig og realistisk rapport ;)

MountainDew
14-12-2007, 13:49
Det er vel slik at de kanskje får provisjon av salget ombord? MyTravel har det ihvertfall slik. Skulle ikke være noe problem å få noe å drikke 55min før landing.
En dame som satt forran meg OSL-BGO på Onsdag spurte etter noe å drikke. Hun fikk et glass vann gratis og det var hyggelig å se. DY har jo ikke salg på ruter under 60 min.

ANX
14-12-2007, 14:54
Tiltredes! Får meg til å huske min første chartertur etter å ha vært vant til "vanlige" selskaper i flere år:

Mange (nok) timer flytid. Da første runde drikke var drukket, kikket jeg bakover for å se om vogna snart var på vei fremover igjen. Syntes det gikk ubegriiipelig tregt med den i forhold til andre steder. Da den endelig kom forbi, var den omtrent tom!!! FORDI alle hadde kjøpt nok drikke til å rekke for en flytur til Australia, minst. Da salget begynte ble jo påfyll enda mer totalt håpløst.

Man lærer så lenge man lever. Så sparte jeg ihvertfall de hjernecellene...

Heller noen relativt få kroner mer for en mer komfortabel (rolig) flytur, syns nå jeg. Man sløser da ofte bort større beløp på dummere ting.

LN-MOW
14-12-2007, 15:35
Det er vel slik at de kanskje får provisjon av salget ombord? .

For andre selskaper har ikke det vaert noen hindring ... Braathens-crewet fikk ogsaa det .. lurer paa om ikke det var slik hos SAS ogsaa ..

FlightDeck
15-12-2007, 13:34
Dessverre er det vel sånn at servicen om bord ofte er veldig personavhengig. Servering er et tilbud som bør være tilgjengelig så lenge som overhodet mulig. Det er ikke så mye å gjøre om bord i et fly, og det minste et flyselskap kan bidra med er noe å spise og drikke. Det er jo dessuten en inntektskilde for dem. Har selv litt blandede erfaringer med Norwegian, men har aldri opplevd at de har hindret meg fra å bestille - særlig ikke når tiden strekker til. Da vi ble en time forsinket fra Bergen til Oslo tidligere i høst beklaget de veldig og tilbudte oss gratis drikke på vei over.

Ellers er jeg enig når det gjelder reklamen, det har jeg skrevet om her på forumet tidligere. Synes det begynner å bli litt mye av det gode, selv om både SAS (og Braathens) har og har hatt reklame om bord.

3tflyer
20-12-2007, 07:48
For andre selskaper har ikke det vaert noen hindring ... Braathens-crewet fikk ogsaa det .. lurer paa om ikke det var slik hos SAS ogsaa ..
Husker ikke helt dette. men en annen "pussighet" er at jeg to ganger er blitt tilbudt kjøp av skrapelodd på Spanair C-klasse mellom CPH og BCN!:cry:

Bizflyer
20-12-2007, 13:04
Nei, det er da godt at vi er noen som tar oss råd til å reise med fullservice selskape! :colgate:

BF:cool2

EB
20-12-2007, 13:30
....som takket være LCC`ene også må skjerpe seg!!!

Robbiedeluxe
16-01-2008, 20:07
Det er vel slik at de kanskje får provisjon av salget ombord?

Det stemmer. Jeg datet en flyvertinne som jobbet i DY for noen mnd siden. :cool:

Concorde
18-01-2008, 15:09
Det har vel alle gjort:drunk: