PDA

View Full Version : Beste selskap transatlantisk

gustavf
11-12-2007, 23:05
Hei!

Jeg driver og planlegger vinterferie til USA. Jeg har sett litt på ulike billettpriser, men lurer på hvem som tilbyr det beste turistklasseproduktet over sjøen?

Reiseruta blir, etter alt å dømme, en av disse:
OSL-FSD-IAD//BOS-OSL
OSL-ABR//FSD-IAD//BOS-OSL
OSL-HON//FSD-IAD//BOS-OSL

Det er fullt mulig å skru litt på rekkefølgen. Helst vil jeg bruke Skyteam, men det er ikke noe must.

Er det forresten noen som vet om noen bestillingsstjeneste på web som lar meg spesifisere mer enn tre flyselskaper og/eller mer enn fire flyplasser?

Bizflyer
19-12-2007, 13:25
Det er vel nesten like dårlig alt sammen!
Beste over dammen er vel SQ sin rute fra FRA, men den er litt vanskelig å nå med connection samme dag da den går relativt tidlig.

SAS er jo greit hvis man har EBS eller EBG pga ekstra poeng, og så har de tv i setene. Det er vel ingen av selskapene som er spesielt kjent for god mat på turistklasse?

Kanskje ikke de beste rådene, men det var da iallefall en yttring!

BF:cool2

gustavf
19-12-2007, 18:42
Takk for svar.

Jeg har bitt meg merke i at BA har en tomme mindre til disposisjon enn alle andre. KLM har samme problemet dersom man ikke havner på Airbus. For meg er ihvertfall et godt sete viktigere enn mindre elendig mat.

Ellers er det jo mye likt, ja.

Tommy777
19-12-2007, 21:35
SQ funker daarlig fra FRA uten overnatting paa veien. Jeg har sansen for UAs Economy Extra som kan kjoepes for USD299 for et aar. Skal man kun en gang t/r blir det jo 150 daler pr vei. Skal man fly innenriks USA gaar jo kostnaden ned. Dersom du kjoeper UA Economy Plus access, faar du bestilt seter i denne seksjonen ved bestilling. Da snakker vi om skikkelig bra plass (36"+).

UA har ogsaa tver i alle seter paa alle sine transatlantiske fly.

https://www.unitedpromotions.com/epahome/control/epaHome

VoiceCom
19-12-2007, 22:04
SQ funker daarlig fra FRA uten overnatting paa veien. Jeg har sansen for UAs Economy Extra som kan kjoepes for USD299 for et aar. Skal man kun en gang t/r blir det jo 150 daler pr vei. Skal man fly innenriks USA gaar jo kostnaden ned. Dersom du kjoeper UA Economy Plus access, faar du bestilt seter i denne seksjonen ved bestilling. Da snakker vi om skikkelig bra plass (36"+).

UA har ogsaa tver i alle seter paa alle sine transatlantiske fly.

https://www.unitedpromotions.com/epahome/control/epaHome

Jeg fløy UA i Economy Extra fra IAD til LHR for et år siden og det var helt strålende med benplass, selv for meg som er 198cm.

gustavf
19-12-2007, 22:31
Jeg har sansen for UAs Economy Extra som kan kjoepes for USD299 for et aar. Skal man kun en gang t/r blir det jo 150 daler pr vei. Skal man fly innenriks USA gaar jo kostnaden ned.

Det ser jo ut som et strålende tilbud. Takk for tips.

Ferieruta mi blir ikke helt som nevnt over (verdensmetropolen Sioux Falls ser ut til å utgå til fordel for Montreal) og med United blir det mye "operated by Lufthansa", i tillegg til at de ikke er billigst i utgangspunktet. Får se hvordan det ender opp.

gustavf
01-01-2008, 12:36
Det ser ut til at dette ender opp med:

KLM MD-11 AMS-YUL (dette er en av de mindre bra turistklassene)
NW 757 BOS-AMS (denne skal visstnok være rimelig romslig, men selvfølgelig med 3-setere)

Den turen til Sør Dakota utgår.

gustavf
02-01-2008, 19:46
Men hvor #$"#$ ble det av den prisen jeg fant i går? Drømte jeg 4.700?

Stian
04-01-2008, 19:48
Jeg reiser bestandig med BA, enten i World Traveller Plus eller Club World, som er den mest behagelige måten jeg kan tenke meg å reise over dammen på (bortsett fra first).
I economy er det vel stort sett hipp som happ, like bra/dårlig sånn ca. Iallefall mht. benplass.
Den verste opplevelsen jeg har hatt var med Delta fra CDG til JFK.
Den verste servicen og den verste maten jeg har opplevd noen gang ombord i et fly.
Det førte til at jeg antageligvis aldri kommer til å sette mine bein ombord i et Delta-fly igjen.

Eriksan
05-01-2008, 13:43
Den verste opplevelsen jeg har hatt var med Delta fra CDG til JFK. Den verste servicen og den verste maten jeg har opplevd noen gang ombord i et fly. Det førte til at jeg antageligvis aldri kommer til å sette mine bein ombord i et Delta-fly igjen.

Interessant, bestilte nettopp SLC-ORD med Delta, ref. tråden Skiferie domestic US. 3t14m i en MD90 sete 20A+B sikret.