PDA

View Full Version : Skarre vaerra en MD90 eller 28?


LN-MOW
10-12-2007, 13:47
Meget interessant for de av dere som gaar med et flyselskap i magen .. ?? lekre fugler med 'MD11'-style cockpit ...

http://www.flightglobal.com/articles/2007/12/10/220179/saudi-arabian-puts-over-40-md-90s-and-747s-up-for-sale.html

Powered by International Aero Engines V2500 powerplants, the MD-90s are between seven and 10 years old. Saudi Arabian has configured them with 18 first-class and 103 economy-class seats.

.

karsten
10-12-2007, 13:50
Noget for SAS på lease? de kender typen og kunne bruge dem som stop gap til regulær erstatning for MD81/82/87 og Q400 er på plads

EB
10-12-2007, 14:00
Sikle sikle...

Someone
10-12-2007, 14:54
Noget for SAS på lease? de kender typen og kunne bruge dem som stop gap til regulær erstatning for MD81/82/87 og Q400 er på plads


Nope, da disse visst nok er spesialutgaver med endel forskjellige ombygninger kun Saudi vel har.

karsten
10-12-2007, 14:58
Nope, da disse visst nok er spesialutgaver med endel forskjellige ombygninger kun Saudi vel har.er det væsentligt anderledes end SAS?:cry: de har vel også tradition for specialudgaver af deres fly!

LN-MOW
10-12-2007, 15:04
Cockpit'en er iallefall helt annerledes ... Den er 'MD-11'-style i motsetning til SAS sine, som vel var identiske med MD80-glasscockpit.

Dag Viking
10-12-2007, 15:31
Kan man fly en 737-200 og 737-900 på samme rating (i FAA provinsen, under JAR så er det -300 til -900 på samme), så burde man vel kunne fly MD90 med ulike mengder glass på samme rating også? Instrumentlayout er tross alt en ganske liten del av en rating, når resten av systemene er det samme.