PDA

View Full Version : Forslag til sommerferie 08

petru26
10-12-2007, 05:00
Ja folkens, ønsker gode forslag til feriemål for kommende sommer! Alle forslag mottas med takk, men reisemål bør ligge i høvelig god avstand fra moderlandet da jeg gjerne vil reise et stykke når jeg først skal på tur :-) Dere er jo så bereist alle sammen, så her må det da komme mange gode forslag :-)

LCH78
10-12-2007, 06:35
dere kan godt komme med forslag til meg også :) Jeg har mest sannsynlig ferie i juni :) Manchester er det mulig man besøker igjen da, Frankfurt og Dusseldorf ligger ann til å bli nye flyplasser. Men tar gjerne i mot andre tips :)

FlightDeck
10-12-2007, 11:29
Selv skal jeg ut på følgende 14 dagers tur i juli: Oslo-Riga-Istanbul-Berlin-Poznan-Oslo. Reiser via Riga fra Istanbul til Berlin og tar tog fra Berlin til Poznan. Reiser med airBaltic hele veien, med unntak av fra Poznan der det blir Wizz Air til Sandefjord Torp. De fem flyturene kostet totalt litt over 1000 kr. Jeg regner med at det blir en variert og spennende tur, med mange kontraster.

Utflyttet
10-12-2007, 19:21
Kjøp en RTW-billett? :)

-A

B767
12-12-2007, 18:09
Til Russland .... Novosibirsk.. ?

valen
13-12-2007, 18:13
Jeg anbefaler deg Honduras jeg! Da får du muligheten til å fly litt også samtidig så får du en nydelig og meget spesiell inflight i Tegucigalpa (Hovedstaden i honduras).
Her kan du reise rundt i et land som har mye å by på, samtidig også har noen nydelige øyer i kysten vendt mot caribien!

MsMaverick
13-12-2007, 19:09
Anbefaler Cuba og Havana på det varmeste - eneste som kanskje er litt kjipt er at det er AF som har den beste rutingen. Du/dere kunne jo kanskje si litt mer om hva slags type ferie som ønskes? En uke/to uker, hva er viktig, sol & sommer, opplevelse, eller sløving på strand osv ???

petru26
16-12-2007, 22:43
definitivt ikke sløving på strand.. 2 uker, gjerne dyr&natur, fotosafari/gode fotomuligheter, ellers ganske åpent, så fortsett å komme med gode forslag, og jeg takker for de som har kommet til nå :-)

MsMaverick
18-12-2007, 14:04
Om man orker å virkelig fly langt for 2 uker så kan Nord øya på New Zealand anbefales på det varmeste. Fly inn til AKL - leie bil og bo på moteller (mye bra). Det gjelder dog å ikke satse på å se alt - men mye flott natur og mange muligheter for opplevelser. Har i mine yngre dager tilbragt 6 mnd der så om det er aktuelt så spør mer...

Mexico (ikke Cancun og htl zonen - altfor amerikanisert) - men Yucatan halvøya ellers med kultur, jungel, litt bading, havfiske og sinnsykt god mat er heller ikke å forakte.

Island, Malta og Azorene er "annerledes" stedene - men egner seg kanskje for maks en ukes ferie...

Camilla :-)

gardkarlsen
19-12-2007, 22:47
Hei

Hva med Malaysia? Dette kan kombineres med f.eks. Singapore. I Malaysia er maten god, bra prisnivå, flotte hoteller etc. Her er mitt reisebrev fra KL ifjor http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm

Sør-Afrika er et flott land men sommerferien her betyr "vinter" der nede og det er kanskje ikke den beste tiden å reise dit. Men Cape Town er en flott by :-)

USA? Dollaren er lav og de har en del spennende destinasjoner. Var nettopp i NYC og det er byen som har alt. Her er et reisebrev: http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm

Hva med Japan? En spennende blanding av øst og vest. Her er et reisebrev etter turen min i 2005 http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm

God planlegging :-)

Tommy777
21-12-2007, 17:46
Steder som ikke blir for varmt paa sommeren kan jo vaere for eksempel Alaska som har masse natur aa by paa.

Bizflyer
21-12-2007, 19:38
Nei, ta heller en tur med Color Line til Danmark eller Tyskland!!! :colgate:

BF:cool2

Blubird
22-12-2007, 18:07
I fall du skulle ombestemme deg angående geografisk reiselengde, så finnes det en del azurblå fjorder & flotte fjell å se langs de vestlige delene av landet. Gjerne kombinert med en del av de norske spesialitetene innen mat som man finner i disse traktene og over fjellet på vei over (litt avhengig av hvor du har utgangspunkt..). :)

LarsErik
31-12-2007, 03:58
Selv skal jeg til Nicaragua i 2008. Har blitt anbefalt landet, og det jeg har sett på travel Channel ser utrolig bra ut. Gleder meg!

hurvert
31-12-2007, 09:45
Eller ta en tur på Reiseliv 2008... Da rekker du nesten alt på en dag :D

http://messe.no/no/nv/prosjekt/reiseliv/Besokende/

Der har du ihvertfall nok med innspill til ferien, den er
fra 10 - 13 Januar ved Norges varemesse på Lillestrøm.