View Full Version : Maxjet paa stupet?
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aUKgBDcDiElg&refer=home
MAXjet Airways Inc., the unprofitable business-class carrier that flies from London to three U.S. cities, asked for its shares to be suspended pending an announcement about its finances.
MountainDew
08-12-2007, 07:51
Synd om de ikke klarer seg. Kunne tenkt meg å flydd med de over Atlanteren ved passende anledning.
Det har vel blitt for mange om beinet i dette sjiktet...
Bizflyer
09-12-2007, 00:00
Det har vært veldig stille rundt disse selskapene i det siste. Synes ikke det finnes noe særlig av tripreports på disse hverken her, på FT eller Airlinernet.
De mest sentrale er vel Silverjet, Maxjet og EOS. Har jeg glemt noen?
BF:cool2
De mest sentrale er vel Silverjet, Maxjet og EOS. Har jeg glemt noen?
BF:cool2
Og L'avion som har et par ruter fra CDG. Så dem på EWR tidligere i uken
raskefot
09-12-2007, 05:21
Det har vært veldig stille rundt disse selskapene i det siste. Synes ikke det finnes noe særlig av tripreports på disse hverken her, på FT eller Airlinernet.
De mest sentrale er vel Silverjet, Maxjet og EOS. Har jeg glemt noen?
BF:cool2
Finnes drøssevis av trip reports på www.airlinequality.com (http://www.airlinequality.com). Dessverre uten bilder og ikke så detaljerte :(
...og snart kommer vel BA også med 757 i full c-klasse!
Det rapporteres at Maxjet har store problemer ..
http://www.ft.com/cms/s/0/bfefe734-b18b-11dc-9777-0000779fd2ac.html
.. saa da er vel ii tilfelle gamle LN-SUV klar for nye oppdrag .. om den kan finne noen som vil ha den ...
http://www.airliners.net/search/photo.search?cnsearch=23057/81&distinct_entry=true
..
http://www.forbes.com/markets/feeds/afx/2007/12/24/afx4471781.html
Og da er det offisielt. Maxjet går inn i Ch11. og kaster inn årene
FlightDeck
24-12-2007, 14:17
Da jeg var inne på sidene deres tidligere i dag var alt normalt, men nå kom denne beskjeden opp:
IMPORTANT UPDATE FROM MAXJET
Information below regarding those who have booked travel
Dear Friends of MAXjet:
It is with deep regret that I must inform you that MAXjet filed Chapter 11 bankruptcy on 24 December 2007. With today’s fuel prices and the resulting impact on the credit climate for airlines, we are forced to take this drastic measure. Our top priority is to assist our customers, particularly those who already have begun their travel with us, in securing alternative flight accommodations.
MAXjet has contracted with Eos Airlines for seats on Eos’ scheduled all-Premium service to accommodate passengers awaiting a return flight between New York and London. Passengers needing return travel between London, Los Angeles and Las Vegas will be contacted regarding their flight re-accommodations. Any customers who choose to make flight accommodations directly should seek a refund from their point of purchase (credit card or travel agency) for the unused leg of their journey.
We have also secured hotel rooms in London, New York, Las Vegas and Los Angeles through early January 2008 which we will provide to affected passengers whose travel plans have been disrupted.
On behalf of the entire MAXjet family, we extend our apologies to you for the inconvenience. We are extremely saddened to discontinue a service that we so passionately believe in, and we thank our loyal flyers who helped build MAXjet since our start in 2005.
Sincerely,
William D. Stockbridge
President and CEO
Ogsaa paa julaften ... huff ... trist jul for de ansatte ....
De melder om Chapter 11 bankruptcy. Hvordan kan det ha seg at noen selskap fortsetter å fly som bare det under Chapter 11, mens vi når ser at Maxjet setter flyene på bakken?
De melder om Chapter 11 bankruptcy. Hvordan kan det ha seg at noen selskap fortsetter å fly som bare det under Chapter 11, mens vi når ser at Maxjet setter flyene på bakken?
Det er litt opptil selskapet/boet. Noen ganger finner man ut av at det mest lønnsomme er å legge ned butikken, andre ganger er en turnaround det mest lønnsomme
Utflyttet
24-12-2007, 19:03
De melder om Chapter 11 bankruptcy. Hvordan kan det ha seg at noen selskap fortsetter å fly som bare det under Chapter 11, mens vi når ser at Maxjet setter flyene på bakken?
Det koker vel ned til det gode gamle ordtaket om at skylder du banken 100.000,- så har DU et problem, skylder du banken 100.000.000,- så har banken et problem.
I det store og hele er MaxJet en liten operatør, mens feks UA som opererte ganske utstrakt under Ch11 de siste årene var en helt annen problemstilling. Hadde man likvidert UA ville leasingselskapene fått ødelagt mye verdi pga feks veldig store mengder ledige fly av forskjellig størrelse i markedet som ville ødelagt pris-presset som var i markedet.
Så lenge kreditorene ser at man kan under Ch11 bruke de rettighetene man har til å reforhandle avtaler, eller bare frafalle avtaler, slik man har lov og komme fra det med bedre butikk, så er det slik det er.
At man kan bruke dette som en måte å dumpe pensjons-sparingen til sine ansatte er en annen langt mer dyster debatt.
-A
Erik Geicke
24-12-2007, 20:50
Da har Maxjet entret chapter 11, og sluttet og fly.
Ikke den helt ideelle julepresangen man kan få.
Erik Geicke.
Trist, men det var vel heller bare et tidsspørsmål før et av disse gikk i vasken...
Det er litt opptil selskapet/boet. Noen ganger finner man ut av at det mest lønnsomme er å legge ned butikken, andre ganger er en turnaround det mest lønnsomme
Men dersom aktiviteten legges ned, så burde det da vel vært chapter 7 (eller "konkurs" som vi kaller det i Europa)?
Men dersom aktiviteten legges ned, så burde det da vel vært chapter 7 (eller "konkurs" som vi kaller det i Europa)?
Såvidt jeg har forstått det så kan man gå vi Ch11, selv om man "sikter" mot Ch7
Gaar man Chapter 11, saa kan man beholde ansatte og fortsette aa drive butikken .. i dette tilfellet betyr det at man kan beholde folk til f.eks. aa booke om passasjerene. Under ch. 7 er det braastopp og kun de som trengs for aa organisere boet faar fortsette.
Men Maxjet var ikke doed ....
http://www.flightglobal.com/articles/2008/05/07/223525/maxjet-to-be-reinvented-as-luxury-charter-service.html
All-premium transatlantic carrier Maxjet is to start services as a "luxury" charter service.
Ser ut som at sportsmarkedet er hovedmaalet ...
.
.
Men Maxjet var ikke doed ....
.
Men det er ikke saa mye om aa gjoere ... elementaere grep, men ting tyder paa at kompetansen er beskjeden ...
http://www.flightglobal.com/articles/2008/06/23/224844/regulator-demands-more-data-about-maxjet-relaunch-plan.html
But the US Department of Transportation has requested further information about several aspects of NCA Maxjet’s proposed operation, including its accident plan and passenger manifest plans.
The Bureau of Transportation Statistics has accused predecessor carrier Maxjet Airways of being “seriously delinquent” in filing required information about its operations.
.
.