View Full Version : Westair Julenisse
Lowandslow
08-12-2007, 01:26
Heisann!
Er det noen av dere her inne som kanskje kunne fått knipsa et bilde av Westair ATP SE-MAH som har fått en morsom julenisse påklistret flykroppen?
Hadde jo vært kult å sett den avbildet her inne:)
Liv Ullmann
08-12-2007, 13:51
...ikke godt bilde, men kanskje noen kan ta et bedre i dagslys:) ...morsom nisse!
14404
14405
ENGM RAMP
08-12-2007, 21:13
Hehe innmari bra! West Air's faste tegner slår til igjen gitt!
Jeg skal forsøke komme meg bort en dag og ta bilder av den!
Tøft! Har sansen for sånt! Om det så er mørkt er det godt noen knipser.
Liv Ullmann
09-12-2007, 18:46
...noen som vet hvem som tegner slikt? Mange fly som har hatt "Julenisse" opp igjennom tidene. Og er det noen andre "Nisse-fly" på OSL eller bare West Air som er sporty i år?
ENGM RAMP
09-12-2007, 19:54
West Air sin er tegnet av en av pilotene faktisk, som jeg kjenner svært godt siden jeg er Storebror :)
KennethGS
09-12-2007, 21:29
West Air sin er tegnet av en av pilotene faktisk, som jeg kjenner svært godt siden jeg er Storebror :)
Han tegner ennå ja? Vi har fremdeles den flotte (og ikke minst morsomme) tegningen han laget, av en bagasjetraktor lastet opp med lokale stuere her nede... :lol:
Den får ny ramme i disse dager, og skal henges opp på det nye oppholdsrommet så alle fortsatt kan se den... ^_^
Konge bra Liv, skal prøve få til no bilder av den i morgen om det er ok vær
ENGM RAMP
10-12-2007, 11:50
Han tegner ennå ja?
Å ja da, still going strong!
Kenneth, du får ikke klart å tatt et bilde av den tegninga da? Eller en kopi hvis den allikevel skal få ny ramme? Den er jo SYKT bra!
Denne er ikke westair sin tror jeg, ihvertfall et jeg fant i arkivet mitt.
Vet ikke hvem grunnleggeren er.
Blackhawk
10-12-2007, 17:17
Bildet over er en Ryanair-maskin, denne er jo bare rå - denne
dukker jo opp (tradisjonen tro) hver gang i jula; på flere
flyforum. Man VET det er jul, når bildet ovenfor dukker opp.
Uansett synes jeg den spesielle jule-painten bare er herlig!! :lol:
KennethGS
11-12-2007, 20:13
Kenneth, du får ikke klart å tatt et bilde av den tegninga da? Eller en kopi hvis den allikevel skal få ny ramme? Den er jo SYKT bra!
Skal se om ikke noe kan la seg ordne ja...^_^
Om ingen andre vil- så får jeg trå til da!:D
sirpjalle
13-12-2007, 07:50
Er det noen som har kjennskap til om denne skal bevege seg retn. Sola SVG i helgen? Har lyst å få denne nissen på brikka mi... ;)
ENGM RAMP
13-12-2007, 09:30
Hehe flott Dag! Takk for den! Har enda ikke rukket å komme meg rundt på andre siden for å få knipset den...
catocontrol
13-12-2007, 10:33
...og der landet "nissen" på Evenes:) Artig skue!
Liv Ullmann
13-12-2007, 12:25
hmm....tror SE-MAH flyr Bergen hele uken, men skal sjekke det opp...
Marius_S
13-12-2007, 14:11
Den var iallefall på Værnes på tirsdag og i går, så da er det mulig den skal hit resten av uken også.
Er det noen som har kjennskap til om denne skal bevege seg retn. Sola SVG i helgen? Har lyst å få denne nissen på brikka mi... ;)
Posten flyr ikke i helgene. Kanskje den kommer i morgen. Da har jeg posten skal prøve å huske å varsle i tilfelle den kommer.
KennethGS
22-12-2007, 02:43
...og da stakk den jaggu innom Torp en tur også...:D
Ikke rart de-icing tar så lang tid når de som de-icer tar bilder i mens. :cool:
KennethGS
23-12-2007, 03:35
Ikke rart de-icing tar så lang tid når de som de-icer tar bilder i mens. :cool:
Hehe... Tar normalt ikke bilder mens jeg de-icer gitt, og NÅR jeg gjør det, så er det fordi jeg har en hånd ledig... ^_^
I dette tilfellet så sto jeg å ventet på...
- min tur... Westair ville ta en vinge av gangen (én prop i feather og én i fine)
- tallene fra makker...
^_^
Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...
KennethGS
27-12-2007, 01:20
Holder dere dere på baksiden av vingen av propellfly for ikke å komme i potensiell konflikt med propell? Så bildet av dysa og så for meg en sikkerhets-issue...
Korrekt observert...
Da vi som oftest de-icer med motorene igang på de fleste flytyper, så er det å foretrekke å stå bak vingen på turboprops. På den måten er aldri operatøren i nærheten av propellen, og skulle det uheldige skje at man kjører "kontakt-sensorene" (De oransje "pinnene" på bildene, som kobler ut hydraulikken om man kommer borti flyet, før man gjør noen skade) eller dysa i propellen, så er man langt unna spruten av deler...
Når det er sagt, så er det ganske lett å bedømme avstanden til propellen, siden man har en "spotlight" på dysa, så man ser lett hvor langt det er igjen ved å lyse rett ned på vingen...
Heisan Kenneth.
Venter i spenning på bilde som skulle legges ut :-)
KennethGS
05-01-2008, 20:55
Heisan Kenneth.
Venter i spenning på bilde som skulle legges ut :-)
Hehe.. Hadde helt glemt den jeg nå... ^_^
Har den i skapet mitt på jobben...