PDA

View Full Version : Frankfurt - flyplassbokhandel

LN-KEH
06-12-2007, 20:00
Hei,

Er det noen som har reist via Frankfurt flyplass i det siste og funnet en bokhandel med godt utvalg i flybøker etc?
Har besøkt den tidligere, men siste gang jeg hadde tid til overs i Frankfurt klarte jeg ikke å finne bokhandelen i ombyggingskaoset.
Ser det er kommet en bokhandler i handlegata i terminal 1 som heter "K Bookstore" - noen som vet om det er den som har flybøker?

TIA
Knut Erik

LN-KOG
06-12-2007, 21:18
Den hadde fint lite flybøker da jeg var gjennom der to ganger i oktober.

Extra230
17-12-2007, 12:27
Det ligger en ganske bra bokhandel med hovedvekt på fly underetasjen i B-området i terminal 1. Det er flere nedganger, jeg roter ofte litt før jeg finner den riktige, men det er omtrent midt i den store hallen. Den heter Relay Aviation og har godt utvalg av bøker, flyblader, modeller og flightsim-produkter.

- Thore

OSLflyer
17-12-2007, 21:14
Ikke akkurat en bokhandel, men siden man er innom FRA vil jeg også anbefale flight shoppen til Lufthansa i terminal 1 og hvis du ønsker en sightsing på flyplassen vil du kunne få det til €5 for vel 1 times rundtur.

LN-KEH
23-12-2007, 21:45
Hei,

Takk til Thore for info, jeg fikk litt mindre tid enn forventet fordi flyet mitt fra BOM ble forsinket så det var godt i vite hvor jeg skulle gå.
Hjemmesidene til Frankfurt har kart som viser beliggenheten til butikkene, men jeg slet med å relatere dem til der jeg befant meg siden det var dårlig med skilting, muligens hadde de havnet bak Juledekorasjonene.

Relay Aviation fant jeg ganske bortgjemt en etasje under der vi går gjennom sikkerhetskontrollen, de hadde bra utvalg i tyskspråklige og engelske blader og bøker. Var også noen "ferdigmodeller" for salg der.
Har man tid til overs er det verdt å ta en tur innom, de hadde en del tilbudsbøker.
Jeg stusset over at noen av hyllene var ganske tomme, får håpe de fyller dem opp igjen utpå nyåret.

K Bookstore ligger på samme plan som sikkerhetskontrollen inn til B10-20 som brukes av Oslo-flyet, hvis du står med nesa mot slusene er butikken på høyre hånd. De har en krok med flybøker, mye av det samme som i Relay Aviation men også noen som jeg ikke fant i kjelleren.

Relay har en ganske stor butikk rett ved der en går inn til slusene og de har de fleste tyskspråklige flybladene, finnes også en litt mindre kiosk inne i området hvor man venter på flyet til Oslo.

MVH
Knut Erik