View Full Version : Rot med mat på Lufthansa flight
gardkarlsen
06-12-2007, 13:28
Hei
Kom tilbake fra USA med Lufthansa igår. Min kone har litt problemer med melk så hun hadde ringt på forhånd for å be om laktosfritt måltid. Da maten skulle serveres kom de med laktosfritt måltid til både min kone og meg :o Jeg sa til karen som serverte maten at jeg ikke hadde bestilt spesialmåltid og at jeg ville ha standardmåltid men da fikk jeg bare svar tilbake at vi hadde bestilt laktosfritt og det var ikke mulig for meg å få noe annet. Har de virkelig ingen måltid til overs på en flight som denne?? :( Så dermed ble jeg sittende å knaske på noen grønnsaker og kokt ris :cry:
Du fikk iallefall sunn mat:) Men snedig at de ikke hadde noe som helst til overs, det er jeg enig i.
Høres kundevennlig ut...
Jeg vet ikke hvordan alle gjør det, men f.eks CO så bestiller vi mat utifra bookingtallene, og i tillegg til det et antall ekstra måltider.
Bestilling av spesial mat blir også gjennomgått flere ganger slik at man er sikker på at det blir korrekt. Har også lagt merke til at crewet sjekker litt før vi tar av hvis de har muligheten. Men det går jo ikke når det er veldig mange spesial bestillinger.
Bottom line, de burde ha noen ekstra måltider av normalen i tilfelle noe er feil.
S
Variabelt fra selskap til selskap. Enkelte undercaterer bevisst .. for det meste er det ID-passasjerer som faar 'svi' for det ..
Men selv om de har for faa oppsett, har man alltid noen ekstra hotmeals eller andre loese artikler man kan legge paa brettet. Men det krever litt godvilje, selvfoelgelig ..
The Ticketor
06-12-2007, 15:27
Tipper på at man har lagt inn SSRen på samtlige pax istedet for å relatere det til kun din kone.
Bizflyer
06-12-2007, 15:34
De var vel redde for at det skulle bli for lite mat til personalet!! Og de hadde ikke lyst på grønnsaker og ris! :-)
BF:cool2
Superhai
06-12-2007, 15:53
Personalet har faktisk ikke lov til å spise pax mat. :) Dessuten får de ålreit nok crewmat (ihvertfall før i tida)...
Har dessuten noen ID turer og fått litt underlige kreasjoner iblant ;)
Crewmat blir man mett av ihvertfall :)
Utflyttet
06-12-2007, 17:32
Personalet har faktisk ikke lov til å spise pax mat. :)
Det gjelder i hvertfall ikke hos SQ. Der er det alltid slik at crew får seg en god rundt i de fremre galley'ene etter avsluttet måltid, og tilhørende service.
-A
Personalet har faktisk ikke lov til å spise pax mat. :) Dessuten får de ålreit nok crewmat (ihvertfall før i tida)...
Det har jeg aldri hørt før. Praktiseres iallefall ikke hos WF, DY og heller ikke BLX.
Det har jeg aldri hørt før. Praktiseres iallefall ikke hos WF, DY og heller ikke BLX.
Det er ikke det at pilot og co-pilot ikke får samme maten det blir tenkt på da?
Blackhawk
07-12-2007, 12:40
Hadde heller ikke noen regler for dette i Novair for CC
(kun disse standardreglene for pilotene), men så var vi heller
ikke særlig "fristet" til å røre vanlige meals - da crewmeal var
svært gode og innholdsrike. Var jo nesten som å spise
på "business class"..
Har dessuten noen ID turer og fått litt underlige kreasjoner iblant ;)Det har da hendt flerfoldige ganger at SK crew har fått C klasse mat da vi ikke har prioritert og vente på crew mat uplift.