View Full Version : Hvordan flytte en hangar?
KennethGS
05-12-2007, 18:26
Som nevnt i en annen tråd, så var det hangarflyttedag på Torp idag for Sandefjord Motorflyklubb, og det måtte man jo selvsagt se på...
Det skal sies at bildene er av elendig kvalitet, akkurat som været var, og det ble fort mørkt... ...men noen bilder ble det jo...^_^
Hvordan fikk man hangaren opp på vognen? Kran?
KennethGS
05-12-2007, 19:50
Hvordan fikk man hangaren opp på vognen? Kran?
Nope.. Tilhengeren kan senkes og heves (opptil 80 cm. om jeg hørte rett), så man skjærte et hull i veggen, rygget tilhengeren inn, bygget opp et rammeverk oppå tilhengeren som kunne bære og stive av hangaren, hevet tilhengeren, og kjørte avsted... ^_^
KennethGS
06-12-2007, 19:17
Mer bilder fra idag...
BoeingOnFinal
06-12-2007, 23:31
Strålende bilder Kenneth! Er det ikke fantastisk å jobbe på flyplass? :)
Stilig operasjon det med flytting av hangaren. Fikk mail fra SMFK i dag, og slik jeg forstod det var det kjørte traileren ned W, W2 og over rullebanen og C til Y? I så fall kan vel ikke rullebanen ha vært opptatt lenge?
Begynt med De-Icing forresten? Var ikke du som de-icet den Hawker'n med reg M-et eller annet? :p Lurer på hvor den var fra skjønner du.
Speedbird
07-12-2007, 02:25
Er det noe på gang i Norge for tiden?
Bergen Aero Klubb har fått seks måneder på seg til å fjerne hangaren sin,
og hørte via en venn på Sola at SFK må flytte i løpet av 2008 også..
KennethGS
07-12-2007, 06:37
Strålende bilder Kenneth! Er det ikke fantastisk å jobbe på flyplass? :)
Takker! Joda, det har sine lyse dager... :D
Stilig operasjon det med flytting av hangaren. Fikk mail fra SMFK i dag, og slik jeg forstod det var det kjørte traileren ned W, W2 og over rullebanen og C til Y? I så fall kan vel ikke rullebanen ha vært opptatt lenge?
Rullebanen var blokkert i ca. 10 minutter... Det gikk ikke så fort, for å si det sånn... ;)
Begynt med De-Icing forresten? Var ikke du som de-icet den Hawker'n med reg M-et eller annet? :p Lurer på hvor den var fra skjønner du.
Jauda, de-icing i år også...
M-registrert Hawker? Når var dette?
Har de-icet en Hawker i høst, men det er en god stund siden nå...
BoeingOnFinal
07-12-2007, 11:20
Rullebanen var blokkert i ca. 10 minutter... Det gikk ikke så fort, for å si det sånn... ;)
Hehe, det er forståelig.
Jauda, de-icing i år også...
M-registrert Hawker? Når var dette?
Har de-icet en Hawker i høst, men det er en god stund siden nå...
Det var på samme dagen som hangaren ble flyttet, rundt 11 tiden local tenker jeg.