PDA

View Full Version : New York, FT DO. SK, CO og MH


Someone
05-12-2007, 17:36
Så var det tid for min debut med et FlyerTalk DO og denne gangen var det New York som skulle besøkes. Hadde booket billett hos SAS med routingen CPH-EWR-ARN-CPH, men business class på turen over og economy på veien hjem. Måtte via ARN da SAS ikke flyr EWR-CPH på mandager. Dette var også min første gang med business på long-haul og forhåpentlig ikke den siste;)

Hadde pakket ferdig dagen før så var kun litt lett frokost og dusj som stod på programmet før jeg satte kursen ut mot CPH og var der ca klokken 7:45. Siden jeg skulle til USA måtte jeg sjekke inn manuelt, men det gjorde ikke noe siden det var null kø på business check-in da jeg kom. Hadde med en sekk og en trillekoffert og selv om kofferten ble kontrollveiet og funnet 2,5kg for tung så lot de det gå. Gikk så gjennom fast-track hvor det var 2 minutter venting før jeg satte kursen mot Business Loungen hvor jeg skulle ha ett møte med SAS IC 8:30. Fikk også i meg litt frokost og fikk lest noen aviser siden jeg var tidlig ute.

Møtet med SAS var forsåvidt interesant. Hadde en samtale med 2 stykker i SAS IC hvor vi tok opp forskjellige ting ang både IC og SAS generelt, som f.eks servicenivå, innsjekking, priority tags, vouchere, internettløsninger, Eurobonus, prisstrukturer, SFO/DEL og endel annet interesante ting. Itillegg kom det 2 stykker fra STS og fortalte litt om maintenance av 340-maskinene.

40 minutter før avgang var det tid for boarding og gikk så ut til gate-40 hvor SK909 skulle gå fra som denne gangen skulle flys av LN-RKH. Fullt av folk ytterst på piren etter boardingkontrollen siden flyet til IAD skulle gå samtidig hvor FBU4EVER satt i 0A og "lekte" seg med datamaskinen
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010031.jpg

Gikk så ombord i SK909 og må innrømme det var en deilig følelse å ta til ventre istedet for til høyre når jeg gikk ombord. Hadde sete 5H som var nest bakerste vindusete på business. Frakken ble tatt og jeg fant meg godt til rette og ble servert velkomstdrikken og valgte selvsagt Champis. Har vært oppe før, hvorfor serveres denne av plastglass?

Uansett så tror jeg knyttnevetesten ble bestått selv om jeg ikke gadd å måle da det var for mye jobb:p
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010033.jpg

En liten forsinkelse ut fra CPH på 15 min, men som kapteinen sa vi ville ta igjen pga vi var heldige med vinden. Tok så av på 22R og satte kursen mot EWR forløpig i 34.000 fot og senere 38.000 fot etter man fikk brent av litt Jet-A1.

Utsikt fra dassen
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010035.jpg

Så begynte servering. Først med en liten snack og så med resten av menyen

Velkomst snack:
Oliven og soltørkede tomater
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010034.jpg

Middag:
Forrett:
-Salat med dagens dressing
-Gravet rensdyr med revet Västerbotten-ost og lingonbær
-Ost: Gewürztraminer marinert Münster-ost og økologisk Esrom-ost med aprikoser i vanilje
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010036.jpg

Hovedrett:Kunne velge mellom:
-Sandartfile, servert med rustik kartoffelmos med oliven, grillet fenikkel og rødvinsaus med bacon
-Pastapenne med grønsaker og chillifløtesaus servert med spicy kyllingfilet og grønne bønner
-Svinekjøttroulade servert med champignonrisotto, grillet cherrytomat og tomatsaus
-Egyptisk misea - sauterte poteter, aubergine, tomater og courette, med rosenkål (vegetarrett)

Valgte svinet
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010037.jpg

Dessert (med Kaffe og avec):
-Marsipankake med hasselnøtter og frukt
- Sjokolademousse med cognac og frisk frukt
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010038.jpg

Vinmeny:
- Champagne: Henriot 1999
Rødvin: Aster, Ribiera Del Duer Riserva 2000 og Cline, Ancient Vines Zinfadel 2005
Hvitvin: Antinori Bolgheri Vermentina 2006 og Vincent Sylvestre Rully Premier Cru 2005
Dessertvin: 1999 Chateau Romer du Hayot, Sauternes

Første gang jeg prøvde AVOD og det var lengt bedre enn bare PTV for det var fint å kunne velge når man ville se de forskjellige filmene. Så et business program, Simpsonsfilmen + litt mer.
Noen bilder ombord
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010041.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010042.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010039.jpg

Fløy over sørspissen av Grønland og litt lenger nord enn det jeg tidlige har fløyet Skandinavia-EWR
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010044.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010046.jpg

Et stykke nord for Montreal fløy vi paralellt med en 777 fra EK og når man lå 2000 fot over så man tydelig dens Raked-wingtips (dessverre er kameraet mitt heller dårlig på lang avstand)
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010049.jpg

Så var det tid for litt servering igjen og denne gangen var det smørbrød som stod på menyen
-Gravet laks, hviteaspargis og sennepsdressing (mitt valg)
-Skinke med russisk salat og tomat
-Danabluost, rød paprika og salat
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010050.jpg

Wienerbrød:
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010051.jpg

kom inn og landet fra nord på EWR etter endel S-svinger for å komme på riktig plass inn i køen. Var en relativt bratt finale da kapteinen så han hadde fått lov til å lande tidligere enn først antall.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010054.jpg

Selv om det var få mennesker foran meg i køen (sitter man på 5-rad er man nesten først ut da kun 6-rad er nærmere inngangsdøren) så tok det en 15 minutter da det virket som om Homeland Security hadde lunch pause på denne tiden
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010054.jpg

For første gang i mitt liv var jeg skikkelig mett da jeg gikk av flyet og selv om jeg ikke har noe å sammenligne med var jeg svært fornøyd og noe jeg absolutt kunne tenke meg å prøve igjen

Someone
05-12-2007, 17:36
I New York var det hektisk fra første stund. Kan vel si jeg kom rask inn i riktig tidsone og jeg og Tommy777 var vel tilbake på hotellet i 4 tiden den første kvelden etter en heftig bytur, og de neste dagene ble ikke noe særlig roligere :cheers: Fikk også gjort litt shopping i New York itillegg til en NHL Ishockey kamp mellom NJ Devils og Atlanta Trashers. Bodde 2 netter i Long Island City, like ved Queensboro Bridge og den siste ute ved Newark sidev vi skulle på besøk til Continental dagen etter (se neste post)

Tommy777 hadde også via noen FT kontakter fått ordnet tur i nye WTC7 som ennå ikke var ferdig noe som gjorde vi fikk omvisning i en tom etasje med 360-graders utsikt
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010055.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010061.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010064.jpg

Someone
05-12-2007, 17:37
Så var det tid for omvisning på Continental sin vedlikeholdsbase på EWR som Dag hadde organisert for oss. En veldig interesant tur hvor vi besøkte: motorverksted, delelager og 3 vedlikeholds hangarer og fikk nærkontakt med flyene:colgate:

En kjempetur hvor jeg lar bildene tale for seg:

Kjernen til en GE90
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010065.jpg

Fan blades til GE90
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010066.jpg

757-300 er så lang at den trenger to bilder for å få plass:lol:
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010067.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010068.jpg

RB-211 (på en 757-200)
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010069.jpg

Halen
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010073.jpg

Businessetene på 757-200 (som bortsett fra AVOD var litt 90-talls)
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010076.jpg

Fra cockpit
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010077.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010078.jpg

Heihei fra 0A
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010080.jpg

737-500 med winglets (den ser bedre ut med winglets, men den er fremdeles ikke pen)
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010081.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010081.jpg

Someone
05-12-2007, 17:37
Også den STORE finalen: 777-200ER:spin

Store dimensjoner
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010083.jpg

GE-90 er STOR:musikk
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010084.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010085.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010086.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010088.jpg

Og stor vinge:
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010087.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010089.jpg

Dette er fra crew-rest for FA (pilotene har egen foran) som ligger oppunder taket ved galley ved dør-3. Det var seks senger og to stoler og minte egentlig mest om noe fra en u-båt^_^
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010090.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010091.jpg

Fra cocpit. Boeing skal ikke beskyldes for å være spesielt fancy i fargevalget da man bortsett fra elektronikken får en 60-talls følelse når man sitter der
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010092.jpg

Siste bilde:
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010093.jpg

Someone
05-12-2007, 17:38
Så var det tid for returen etter en lunch på Sheraton. Var tidlig ute på EWR, siden jeg håpet å få oppgradert meg til Economy Extra, noe jeg klarte ved innskjekk. Siden bagasjen hadde vokst litt under oppholdet hadd ejeg en bag jeg måtte sende og valgte da også å sende trilekofferten så jeg slapp å drasse på den siden jeg hadde 3,5 time til flyet skulle gå. Med den Amerikanske Pesosen på 5-og-noe er det svært hyggelige priser i USA om dagen

Gikk så litt rundt på EWR, handlet og spiste litt før jeg siktet meg inn mot sikkerhetskontrollen på EWR og ut mot gate området. Mens man på OSL ikke trenger vise boarding card for å komme gjennom er det helt annerledes her. Først sjekkes boarding card og ID av en person (vet ikke hvilket byrå), så gikk man 70 meter hvor TSA skulle skjekke boarding card og ID, før man igjen ved gaten skulle vise boarding card. Hele opplegget var så håpløst unødvendig at det var latterlig og jeg antar det eneste det oppnår er å få folk i arbeid.

Også gikk alt galt.......:(

17:45, 15 minutter før flyet egentlig skulle gå ble det opplyst om at det var en teknisk feil og at ny info skulle komme 18:30. Begynte å ane uråd da jeg 18:25 så de begynte å laste bagasjen ut av flyet igjen og når kapteinen kom til gaten (noe som sjeldent er ett godt tegn) var det klart at noe var galt. Under lasting hadde en av loaderne eller "beltebilen" kjørt inn i flyet, med det resultat at det hadde blitt hull i skroget og flighten ble nødt til kanselleres. Fikk beskjed at bagasjen ville bli utlevert på bånd 4 på innenriksdelen og at man så måtte gå opp til ticket og innsjekkingsområdet for re-booking. Siden jeg visste at bagasjekarusellene i USA er "åpne", dvs hvem som helst kan komme dit, fant jeg ut at det var en dårlig ide å gjøre det slik jeg ble fortalt da jeg da kunne risikere å havne i kø som nr 265.

Lot bagasje være bagasje og gikk rett til billettskranken hvor jeg var første man. Ikke nok med at jeg ikke hentet bagasje, men imotsetning til flertallet ble jeg heller ikke stående ved gaten å se ut som et :question: men var allerede på vei innen meldingen var ferdig opplest. Det gjorde at jeg var første mann i køen og fikk rask sikret meg en håndskreven billett med Malaysian MH91 EWR-ARN som skulle gå 21:40. Hentet så bagasjen og fikk den blant de siste noe som som definitivt gjorde at jeg var svært glad for at jeg valgte å gå rett til billettskranken.

Heldigvis hadde SAS sendt over all info til MH slik at jeg også fikk boarding card for SK405 ARN-CPH og fikk sendt bagasjen sendt hele veien. Fikk også ordnet meg vindusete til ARN. Heldigvis for både passasjerene og SAS var det tydeligvis ikke det helt store belegget på MH91 for jeg vil anta at vi var 100-150 fra SK904 som havnet ombord i MH91. Litt kjipt at jeg mistet upgraden, men fikk se på det på den positive siden at jeg nå fikk et nytt selskap i form av Malaysian

Så var det igjen å bevege seg gjennom security med ny trippel sjekk av boarding card for å komme seg til MH91 som blir operert av en 777-200ER.

Boarding gikk greit og ikke overaskende var flyet smekkfullt. Var glad jeg hadde fått sikret meg vindussete for MH har 2-5-2 på sine 772 og det var endel som havnet som dritten i midten på 5-setern som så mildt sagt misfornøyde ut.

Hadde sete 35K og knyttneve testen ble bestått. Riktignok påstår MH at de har 34" på economy, men det nekter jeg å tro, for så god plass var det ikke.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010095.jpg

Var mye vind på EWR denne dagen og ble en relativt rufsete avgang mot sør med mye turbulens. Men hadde en fin utflygning rett over Central Park med utsikt mot Manhatten "by night"

Fikk også en pose pianøtter og litt å drikke like etter avgang.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010096.jpg

Til middag var valget mellom kylling og nudler eller fisk og poteter og valgte kylling og nudler som jeg med litt godvilje skal beskrive som helt greit
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010097.jpg

MH har et veldig bra utvalg på i sitt AVOD system, selv om brukervenligheten kunne vært litt bedre. Så noen episoder med Simpsons før jeg skyldte ned to Melatoninpiller med litt rødvin noe som kombinert med en hektisk helg gjorde at jeg søv overaskende mye selv om det var endel turbulens og jeg våknet jævnlig med krampetendenser. Hadde mye medvind og var oppe i en ground speed på over 1100kmt i det vi nådde Norge ved Stadt. Ble så tid for frokost servering hvor vi ble servert en slags bolle med "omelett" og "ost". Nekter å kalle det et bakverk for jeg tror hele saken var kunstig fremstilt av noen kjemiske stoffer, ihvertfall smakte det sånn
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010099.jpg

Fløy like nord av OSL før vi kom inn i svensk luftrom og landet litt før tiden på ARN
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010101.jpg

Passkontroll og security på ARN gikk greit, selv om jeg tviler security sjekken var spesielt nøye da det var en mann der, som både skulle sjekke skjermen og folk som gikk gjennom bøylen og tror jeg kunne hatt en Uzi i sekken uten at han hadde merket det. Hadde 2 timer i ARN hvor jeg surfet litt på nettet før dataen krasjet og jeg spiste en pizzabit som smakte papp, men som delte kiloprisen med indrefilet.

SK405 var oppsatt med en 321 og boarding og avgang å tiden. Var første gang jeg prøvde de nye setene i 321 og på rad 32 var det trangt og ikke var setene spesielt behaglige heller, men jeg var uansett såpass trøtt at jeg mer eller mindre sov stort sett hele veien. Litt turbulens på turen og mye vind. Ifølge kapteinen var vindstyrken på 300kmt, og hadde den heldigvis bakfra slak at vi landet litt tidlig.

Ble en stund å vente på bagasjen, men hadde kun fått den ene når båndet stoppet så ble da å gå til ankomst service på CPH. Men idet det ble min tur kom det en SGS ansatt løpende og så det kommer en container til og 3 minutter senere kom det siste kolliet.

Konklusjoen:
Var svært fornøyd med SAS sitt businessprodukt på IC. Eneste var at de burde ta av plasten på maten de serverer, noe som ville gjort at det så mer profft ut. Crewet var også bra.
New York er alltid knall og omvisningen hos CO var svært bra.
Påkjørsler er det lite man kan gjøre noe med, men ihvertfall for mitt vedkommende løste SAS det bra.
Malaysian i economy var også OK, selv om jeg ble litt skuffet iforhold til forventningene mine. Mest pga maten og litt vonde seter. MH sin AVOD system har også større utvalg enn SAS sitt, selv om brukervennligheten er dårligere


(Sikkert endel skrivefeil, men det retter jeg senere. Orker ikke se over alt sammen nå)

sail4fun
05-12-2007, 18:43
Takk !, fint med en titt hos CO'
777' ruler

Tommy777
05-12-2007, 18:54
Takker for laget og kjempebra rapport som vanlig!

Har i dag endelig kommet meg etter helga :D

Thomas
05-12-2007, 18:58
Kjempe saker!

Synd vi aldri fikk til en minibrunch - prøvde sende en sms, men tror aldri den kom lenger enn til "Undelivered items" på N95en min ;)

Vel vel, det kommer tider etter disse.

Tommy777
05-12-2007, 19:06
Kjempe saker!

Synd vi aldri fikk til en minibrunch - prøvde sende en sms, men tror aldri den kom lenger enn til "Undelivered items" på N95en min ;)

Vel vel, det kommer tider etter disse.

Tror ikke levra di har hatt godt av det :)

There's always next time!:)

litt-amatør
05-12-2007, 19:11
Fantastisk bra rapport! Denne trenger man jo virkelig tid på, jeg glemte jo både tid og sted her jeg satt og leste.:lol: Og jeg tror rapporten må hentes frem igjen flere ganger for å få med alt. Flotte bilder! Imponerende snarrådighet på EWR når flyet ble kansellert, tror ikke jeg hadde vært like handlekraftig!;)

LN-MOW
05-12-2007, 19:22
757-300 er så lang at den trenger to bilder for å få plass:lol:

http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010067.jpg



Denne kjenner jeg! Og vi var paa Vaernes sammen!

http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v129/202/89/554781035/n554781035_339091_5291.jpg




Mens man på OSL ikke trenger vise boarding card for å komme gjennom er det helt annerledes her. Først sjekkes boarding card og ID av en person (vet ikke hvilket byrå), så gikk man 70 meter hvor TSA skulle skjekke boarding card og ID, før man igjen ved gaten skulle vise boarding card. Hele opplegget var så håpløst unødvendig at det var latterlig og jeg antar det eneste det oppnår er å få folk i arbeid.


Det er faktisk ikke langt fra sannheten .. TSA har overtatt ansvaret for denne kontrollen fra flyselskapene, og det ble litt hurumhei fordi de som utfoerte kontrollene for det meste besto av lavtloennede minoriteter paa kontrakt. Derfor ble det bestemt at disse skulle faa fortsette aa jobbe - iallefall inntil videre ..

........ og ble servert velkomstdrikken og valgte selvsagt Champis. Har vært oppe før, hvorfor serveres denne av plastglass?



FAA regulativ. Man har ikke lov aa servere drikke av annet enn plastglass saa lenge flyet staar paa bakken. Regner med at det gjelder ogsaa for fly som skal til USA. Ellers er svaret kjiping av SAS ... :p

Flott rapport!!

.

Someone
05-12-2007, 21:04
777-200ER som jeg fløy med var forresten 9M-MRA som en stund hadde rekorden med lengste non-stop flygning da den dro "feil vei" (østover) da den ble levert fra Boeing og brukte 21t23m på de 20.044kilometerene.


Ser forresten ut til at det blir en telefon til SAS imorgen. Ikke bare må jeg få ordnet med de EB poengene jeg gikk glipp av da flighten ble kansellert, men det trakk også 10.000 poeng for oppgraderingen jeg aldri fikk.

Eriksan
05-12-2007, 22:51
Herlig rapport! Helt enig med deg i at setene på A321 (samt A319 som har samme seter) ikke er spesielt behagelige, ihvertfall for meg som er såpass lang. Trangt er det også blitt, mistenker nesten 29".

Hva syns du om setene i Biz IC?

Someone
05-12-2007, 23:10
Hva syns du om setene i Biz IC?

Jeg likte dem. Nå var dette riktignok en dagflygning så prøvde ikke ligge i dem, men når jeg ikke spiste satt jeg i en slags 50-70% nedslått stilling og fant meg svært godt til rette. Men tror jeg deler Farmer's oppfatning om at glatte dressbukser ikke er ideelt

Den eneste var at jeg syntes bordet virket litt "lealøst"

VoiceCom
05-12-2007, 23:49
Kjempebra rapport! :up:

Ser at flere på FT TripReports også klager på at SAS ikke fjerner plastlokket på maten før servering. Enig i at det virker "billig" å få servert mat med plastlokk på - skjønner ikke hvorfor de ikke tar det bort.

Var alle arrangementene i NYC en del av FT DO?

MountainDew
06-12-2007, 00:00
Kjempebra rapport. Har aldri prøvd Business på SAS IC men det blir nok etterhvert. Ser ihvertfall bra ut.
Frokosten på Malaysian over Stadt så noe stusselig ut. Tror flygningene ut fra Kuala Lumpur har bedre mat

Tommy777
06-12-2007, 04:41
Man har ikke lov aa servere drikke av annet enn plastglass saa lenge flyet staar paa bakken. Regner med at det gjelder ogsaa for fly som skal til USA. Ellers er svaret kjiping av SAS ... :p

.

Kjiping av SAS.. LH serverer i skikkelige glass fra Tyskland

EB
06-12-2007, 06:19
Nok en knallrapport fra Someone... MH må jo regnes som en ekstra bonus!!!

Someone
06-12-2007, 13:01
Og der var EB poengene i orden. Ringte SAS i dag og fikk ordnet tilbakeføringen av de 10.000 oppgraderingspoengene, samt at jeg vil få de poengene for EWR-ARN jeg hadde krav på.

Someone
06-12-2007, 15:20
Kom på en ting som skuffet meg på SAS IC. Hadde sett frem til Godiva sjokoladen i buffeten, men den har tydeligvis blitt byttet ut med Twist:(

Nå kan det nok ha litt med plasseringen min å gjøre, men 777en var vesentlig mer bråkete enn 330en, selv om det virket som det var vesentlig mer power i 777en

Tommy777
06-12-2007, 15:59
Kom på en ting som skuffet meg på SAS IC. Hadde sett frem til Godiva sjokoladen i buffeten, men den har tydeligvis blitt byttet ut med Twist:(

Nå kan det nok ha litt med plasseringen min å gjøre, men 777en var vesentlig mer bråkete enn 330en, selv om det virket som det var vesentlig mer power i 777en

Vesentlig mer power?? A340= BMW 518i, A330= BMW 520i B777= BMW550i

Vi har diskutert dette foer, mange mener at 777en braaker mer. Jeg vil nu paastaa at foran er det ingen forskjell

Tommy777
06-12-2007, 16:01
Nok en knallrapport fra Someone... MH må jo regnes som en ekstra bonus!!!

Ehhh... Espen var jo i SAS Economy Extra.. Klarer overhodet ikke aa se at MH da er noen ekstra bonus...

Dag Viking
06-12-2007, 17:49
Vesentlig mer power?? A340= BMW 518i, A330= BMW 520i B777= BMW550i

Vi har diskutert dette foer, mange mener at 777en braaker mer. Jeg vil nu paastaa at foran er det ingen forskjell

Jøss, for en gangs skyld er jeg og Tommy enige:lol:

Det har mye med hvor man sitter å gjøre. Det er bare å gå bak fra den fremre biz-kabinen til den bakre, lyden øker betraktelig i 330. Det samme gjør det om man sitter foran på 777 kontra like ved N1. Det gjelder for både P&W, RR og GE

Someone
06-12-2007, 18:21
Det har mye med hvor man sitter å gjøre. Det er bare å gå bak fra den fremre biz-kabinen til den bakre, lyden øker betraktelig i 330. Det samme gjør det om man sitter foran på 777 kontra like ved N1. Det gjelder for både P&W, RR og GE

OK, hadde nok mye med det å gjøre. Satt i fremre kabin på 330 og midt i den bakerste på 777

Tommy777
06-12-2007, 22:16
OT: Ser at du har mye elendighet planlagt, Espen :D

Someone
06-12-2007, 22:25
he he, det positive er at jeg har nødutgang/rad 1 på alle flightene, DY kostet "ingenting" og NB-flighten er det ikke jeg som betaler. Men har litt annet snack i "ermet" som f.eks YVR, IOM og EDI som står på tapeten for våren

EB
07-12-2007, 07:25
...nytt flyselskap på listen er alltid en bonus - selv når det er 777!

VC10 Boy
07-12-2007, 20:10
Fantastisk bra rapport!

Someone
08-12-2007, 01:56
...nytt flyselskap på listen er alltid en bonus - selv når det er 777!


Det er sant. Men når man går fra Economy Extra til Economy så er det en liten nedtur....det er ikke gratis Champis på economy hos MH heller :(

Dag Viking
08-12-2007, 12:07
Det er sant. Men når man går fra Economy Extra til Economy så er det en liten nedtur....det er ikke gratis Champis på economy hos MH heller :(

Øko er øko, 777 eller ikke... men øko ekstra til SAS er bra, så skjønner godt at det var en nedtur. 10 000 poeng eller 200USD er det vel verdt. Er det noen andre enn AF som serverer Champagne i øko egentlig?

Flott rapport, det frister med en tur med SAS C