PDA

View Full Version : Sk 926


sirpjalle
02-12-2007, 00:16
SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 926
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A330-300

IAD-CPH

Noen som vet hvorfor denne flighten er 4 t forsinket?

Martin
02-12-2007, 00:22
Du får høre med FBU4EVER.. Han nevnte i en tråd at han skulle til IAD, og da jeg dobbeltsjekket signaturen hans, så er han faktisk kaptein på denne flighten.

sirpjalle
02-12-2007, 00:31
Takk for tipset.. men har er vel airborne nå..... :D

sail4fun
02-12-2007, 00:32
925 var vel forsinket inn til IAD

sirpjalle
02-12-2007, 00:35
Har forstått det.... men why? ;)

sail4fun
02-12-2007, 00:45
Nja si det sitter ikke slik til nå at jeg kan se i kikkehullet....

sk931
02-12-2007, 06:05
SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 926
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A330-300

IAD-CPH

Noen som vet hvorfor denne flighten er 4 t forsinket?
Den havde en stor delay fra CPH grundet en teknisk fejl
Ville have sendt en Acars meddelelse til FBU men glemte det
Hilsen
Ole

sirpjalle
02-12-2007, 10:40
Da sier jeg takk, men det er vel ingen grunn til å spørre videre hva som var galt? Da begynner vi vel å bevege oss inn på ting som har med taushetslikt osv...? :)

sk931
02-12-2007, 11:10
Da sier jeg takk, men det er vel ingen grunn til å spørre videre hva som var galt? Da begynner vi vel å bevege oss inn på ting som har med taushetslikt osv...? :)

Tja,,,måske du kan jo sende ham en PM og spørge
Hilsen
ole

sirpjalle
02-12-2007, 13:11
Hvordan fungerer det i praksis dette her? Flyet var forsinket ut 4 t fra CPH pga teknisk feil. Kan man kreve en annen flight (de er foreløpig schedulert på kl 22,50 flighten) Kan en kreve et tidligere fly, få litt prio pga dette?

EDIT: Iflg info fra SAS var forsinkelsen pga feil i Hydraulik.

FBU 4EVER
03-12-2007, 17:36
Det var feil ved varsellamper for samtlige hydraulikkpumper slik at de blinket kontinuerlig. Man måtte bytte et par komponenter. Normal avgang fra CPH er 12:20 lokal, dvs. midt i lunsjen. Need I say more?

Vi var forsåvidt klare til å dra 22:50, men så viste det seg at det manglet to passasjerer. De hadde ankommet IAD fra Mexico City med United. Sjekket inn tre stk. bag'er hadde de også. Men de møtte ikke ved gaten, B37, flyet vårt sto på remote, så passasjerene så bare en Emirates A340-500 og har vel gått for å lete etter SAS-maskinen. Uansett, de svarte ikke på gjentatte opprop fra PA-systemet, og vi måtte lete frem og laste av bagasjen deres. Vi ble 5 timer forsinket ut fra IAD. Det var svært mange som hadde connections ut fra CPH, bl.a. til OSL. På denne flighten var det SAS No som opererte med en 737-700, LN-TUI. Pax var tålmodige med delay fra IAD, men da SAS stilte opp med den nest minste varianten på flighten til OSL, var det mange som fikk nok. Man kunne nok ha satt inn to -800 og fremdeles ville det ha stått igjen folk. Alle flightene utover kvelden med unntak av siste fly var smekkfulle. Veldig glad jeg ikke jobber i gate'n da.

sirpjalle
03-12-2007, 21:52
Er det noen som kan forklare meg hvorfor SK 0925 er og UA9396 (Codeshare), men returen kun (?) er SK 0926?

dc-8-63
03-12-2007, 22:09
Jeg vil gjette paa at det kommer av forskjellig pristype paa utreise og hjemreise, og at hjemreisen ble priset med SAS sin pris iso Untied sin. Jeg regner med at hvis du leser Fare Calculation linjen finner du noe saant som dette:
FC SVG UA CPH UA IAD 111.11YEXAMPFAREUA SK CPH SK SVG 101.10YEXAMPSK NUC212.21 ROE1.000 BLA BLA BLA

Someone
04-12-2007, 17:44
Det var feil ved varsellamper for samtlige hydraulikkpumper slik at de blinket kontinuerlig. Man måtte bytte et par komponenter. Normal avgang fra CPH er 12:20 lokal, dvs. midt i lunsjen. Need I say more?.

Kunne vært værre.... SK904 (SE-REE) ble tauet bort fra gate på EWR med hull i skroget igår pga påkjørsel. Hvilket betyr SAS er en 333 short inntil den blir lappet sammen. Kapteinen på den flighten var faktisk usikker på om man fikk gjort det på EWR og så de muligens måtte fly det tomt hjem i 10.000 fot i verste fall

sail4fun
05-12-2007, 19:56
SE-REE tror jeg det må være, og den har vel tenkte seg hjemmover snart, får sjekke FL på Flightaware

Someone
05-12-2007, 19:59
SE-REE tror jeg det må være, og den har vel tenkte seg hjemmover snart, får sjekke FL på Flightaware

Stemmer, tastefeil fra min side

Thomas
05-12-2007, 20:00
SK9131 skal vel etter planen forlate EWR 9:00PM ikveld, eller 0300 norsktid.

Someone
05-12-2007, 20:01
SK9131 skal vel etter planen forlate EWR 9:00PM ikveld, eller 0300 norsktid.

Ferry?
Og til hvor da?

sail4fun
05-12-2007, 20:02
Til ARN er vel planen

Tommy777
05-12-2007, 20:12
utrolig hvor mye impact disse to hendelsene har hatt paa resten av SAS Int. rutenett. Det koster aa vaere liten....

FBU 4EVER
06-12-2007, 15:24
utrolig hvor mye impact disse to hendelsene har hatt paa resten av SAS Int. rutenett. Det koster aa vaere liten....

Ja, det skal ikke mye til å velte hele lasset når man er så liten. Flåten blir utnyttet til det ytterste av hva den kan klare. Men, som nevnt i en annen tråd, det er snakk om fly nr. 12, 13 og 14 til IC. Tiden vil vise om det bare er rykter og ønsketenkning.

sail4fun
07-12-2007, 00:13
SK9131 skal vel etter planen forlate EWR 9:00PM ikveld, eller 0300 norsktid.

Vel det ble ikke i går, men i dag og er nå underveis SK9131 EWR-ARN
http://flightaware.com/live/flight/SAS9131

Desk pilot
07-12-2007, 00:33
Ja, det skal ikke mye til å velte hele lasset når man er så liten.

Hører snakk om at Finnair sliter med det samme. Det er vist ikke store tuen som skal til for å velte lasset borte på Vantaa.
De sliter kanskje enda mer siden MD11'ene begynner å bli gamle?

Someone
07-12-2007, 00:35
Hører snakk om at Finnair sliter med det samme. Det er vist ikke store tuen som skal til for å velte lasset borte på Vantaa.
De sliter kanskje enda mer siden MD11'ene begynner å bli gamle?

Stemmer. Både SAS og Finnair sliter med at de har små flåter, som brukes hardt, og da kan problemer på et fly få store konsekvenser for resten av nettverket

MD11
07-12-2007, 01:29
Som jeg har nevnt i en annen tråd så har AY har problemer med OH-LGG, en ex RG MD11. Motortrøbbel i følge a.net.

Voldsom utnytting av longhaulflåten i AY og SK, imponerende hva de klarer, klart det blir trøbbel hvis en maskin går tech. AY er nå oppe i 16 timer på M11 flåten. Hva er SK med 333 og 343?

Her er MD11 OH-LGA sitt flyprogram nå i det siste...med fare for å gjenta meg selv, fra a.net:

Sun 02/12/07 HEL-DEL AY21 02:20pm-12:19am
Mon 03/12/07 DEL-HEL AY22 02:35am-06:20am
Mon 03/12/07 HEL-BKK AY89 08:45am-11:15pm
Tue 04/12/07 BKK-HEL AY90 01:16am-06:50am
Tue 04/12/07 HEL-BKK AY89 09:10am-11:31pm
Wed 05/12/07 BKK-HEL AY90 12:57am-06:40am
Wed 05/12/07 HEL-BKK AY89 08:46am-11:10pm
Thu 06/12/07 BKK-HEL AY90 01:00am-06:50am (estimated)

On Monday 03/12/2007 02:20pm (Finnish Time) OH-LGA has been on route 19hrs 19 minutes for last 24hrs.
On Tuesday 04/12/2007 08:45am (Finnish Time) OH-LGA has been on route 20 hrs 4 minutes for last 24hrs.
On Wednesday 05/12/2007 09:10 am (Finnish Time) OH-LGA has been on route 20 hrs 4 minutes for last 24hrs.

sail4fun
07-12-2007, 07:51
Som jeg har nevnt i en annen tråd så har AY har problemer med OH-LGG, en ex RG MD11. Motortrøbbel i følge a.net.

Voldsom utnytting av longhaulflåten i AY og SK, imponerende hva de klarer, klart det blir trøbbel hvis en maskin går tech. AY er nå oppe i 16 timer på M11 flåten. Hva er SK med 333 og 343?


http://forum.scanair.no/showthread.php?t=20961 antyder vel 15,5 Timer for A340 og nesten 17 timer for A330
og -KGL sin kunstviser jo kompleksiteten http://forum.scanair.no/attachment.php?attachmentid=5363&d=1182895245