PDA

View Full Version : Noe OT:Håndheving av reglene for håndbagasje av DY

OSLflyer
28-11-2007, 12:12
Jeg prøver meg med en forespørsel her på forumet.
I morgen tidlig skal jeg på dagstur OSL-TRD-OSL med DY og er veldig avhengig å ha med meg et futteral som måler 90cm x 19 x 9 og som veier 7kg.
Da futteralet inneholder en demonstrasjonsvegg som meget lett kan skades, ønsker jeg å bringe den med meg som håndbagasje.

Er det noen her på forumet som kan gi meg noen råd om hvordan DY håndhever reglene vedr. målene for håndbagasje. Er det f.eks. mulig å få med seg en gjenstand som er lengre enn de gjeldende 55cm.

Thomas
28-11-2007, 12:14
I gamle dager fikk man ta med bilder, stativ osv ombord på flyet. Besetningen har som regel plass til dette forran, eller i værste fall på dass'n :p

MountainDew
28-11-2007, 12:17
Når skal du reise i morgen ?

Martin
28-11-2007, 12:25
I gamle dager fikk man ta med bilder, stativ osv ombord på flyet. Besetningen har som regel plass til dette forran, eller i værste fall på dass'n :p

Been there.. Sist jeg fløy DY, ble den fremre dassen brukt som garderobe..

OSLflyer
28-11-2007, 12:36
Når skal du reise i morgen ?

Jeg reiser med DY742 kl.07:15 OSL-TRD
retur DY765 kl.20:45 TRD-OSL

Er det noen muligheter :question:

ThomAAs
28-11-2007, 21:10
Kommer veldig ann på hvem som jobber, ofte går det greit. Men det skal du ikke ta forgitt. I utgangs punktet så skal all bagasje være innenfor målene. Men har du først sluppet gjennom så er det lettere å få det med...

MountainDew
28-11-2007, 21:18
Kontakt gate coordinatoren når du kommer ut til gaten. Han har fått beskjed og skal spørre kabinsjefen om det er ok. Tror det ordner seg :)

MountainDew
30-11-2007, 01:12
Så hvordan gikk det med futteralet?

OSLflyer
30-11-2007, 20:42
Så hvordan gikk det med futteralet?

Har nå kommet tilbake både fra TRD sent i går og en lang dag på arbeid idag.

Turen til TRD gikk glimrende med futteralet ;) Da jeg ankom gaten og RF lå forespørselen der og alt var i orden CC som plasserte det i garderobeskapet. På hjemturen var også DY-crewet hjelpsomme og gjorde plass i det "knøtt"lille skapet som LN-KKP har.

Dette er et godt eksempel på hvilken hjelp og støtte forumet på Scanair er for medlemmene. MountainDew takk for hjelpen.