View Full Version : Osl-atl
MountainDew
25-11-2007, 19:30
Hei!
Her kommer en rapport fra en tur jeg hadde tidligere i høst til USA med KLM som vi Nordmenn liker så godt på lange reiser.
OSL-AMS 11 sep 2007
Tok første flight ned til Amsterdam. Var operert av en B737-400 selv om den egentlig var oppført med en 737-800. Ombordstigningen var rask og effektiv og vil tippe en load-faktor på ca 70%. Hadde midtgang langt bak og to alt for pratsomme passajerer ved min side. De holdt på å planlegge en presentasjon som de skulle fremvise for et Nederlandsk firma.
Fant ut før jeg gikk inn på flyet at hadde glemt kameraet igjen hjemme :(
Det ble servert en kaldt måltid, dobbelt runstykke med div pålegg og valgfri drikke + kjeks.
AMS-ATL
Jeg kom på at mobilen min har kamera så da ble det mulig å ta bilder på resten av turen i flight modus. (Kvalitet så som så)
Kjøpte noen kaker og drikke på Schiphol som jeg kunne kose meg med på flyet. Flighten til Atlanta tar ca 10t og er operert av en Airbus A330-200.
MountainDew
25-11-2007, 19:40
En veldig behagelig og trivelig besetning ombord. Til middag kunne vi i den dårligeste avdelingen av flyet velge mellom fisk eller pasta. Jeg er ikke så veldig glas i fisk, men pasta er til å få vondt i magen av. Synes pasta er alt for tung mat når en skal sitte i et noe trangt sete.
Fisk ble det, og smakte faktisk ikke gale i det hele tatt. Drikke ble delt ut stadig vekk og jeg pleier å velge eplejuice.
Det mindre måltidet som blir servert et par timer før ankomst bestod av suppe og salat. Suppen var god men salaten var ikke spiselig. Rar innpakning!!! ^_^
MountainDew
25-11-2007, 19:44
AVOD systemet hos KLM er helt topp!!! Masse filmer, TV serier og musikk å velge mellom. Dette holder deg aktiv gjennom hele reisen.
Jeg har investert i noen Sennheiser øreklokker som jeg har hatt stor glede av på mine lange reiser. Aktiv støyreduksjon og mye bedre kvalitet på lyd.
MountainDew
25-11-2007, 19:53
Her er noen bilder fra ankomst USA. Denne gangen var det mye køer på ATL og tok nesten 2 timer å komme seg ut av flyplassen. Jeg måtte også innom tollen for å få bagasjen kontrollert.
MountainDew
25-11-2007, 20:02
Etter en hel måned i USA var gleden stor over å komme tilbake til ATL å se det blå flyet som skulle bringe meg til Europa.
Datoen er nu 10 oktober og flyet er en KLM A330-200. Tror dette er den nyeste bussen i KLMs flåte.
Kjøpte meg internett tilgang på flyplassen gjennom det trådløse systemet. Hyggelig å lese scanair over there.
Spiste et bedre måltid før gikk ombord på flyet. Panda express kinamat :CHN
Spiste et bedre måltid før gikk ombord på flyet. Panda express kinamat :CHN
Panda Ekspress og sweet tea var mitt favorittmaaltid da jeg jobbet i Swissair der nede .. hadde kontor rett bak der Delta-skranken liggger, saa beliggenheten var god. ;)
Foodcourt'en paa E er helt glimrende.
MountainDew
25-11-2007, 20:19
Alt var på rute og så frem til å reise gjennom natten med et ledig sete ved min side.
Etter avgang begynte jeg å se hva som var tilgjengelig på filmfronten. Valgte å starte med Hannibal rising, noe som viste seg å være et lite smart valg.
Tåler ikke å se blod på tv og besvimte i setet.
Vet ikke hvor lenge jeg var borte men kaldsvettet og var nok ganske bleik når kom til hektene igjen.
Så sikkert ut som jeg bare sov og ingen la heldigvis merke til hva som skjedde....
Middag ble servert ca 1,5 time etter avgang sammen med drikke.
Måltidet smakte ganske godt. Det var BBQkylling, ris og salat + en liten kake.
Jeg trengte noe mat da for å få opp blodsukkeret ;)
MountainDew
25-11-2007, 20:25
Frem til frokost hold jeg meg til mer "rolige" filmer + musikk. Flyturen gikk raskt unna med god medvind.
Veldig god mat på tampen av turen. Varmt ristet brød med omelett + musli yoghurt og kjeks!
MountainDew
25-11-2007, 20:32
Etter litt venting og spotting på AMS bar turen videre til Oslo. Jeg satt da langt forran rett bak business klasse. Var ganske trøtt, men fikk omtrent samme måltid som på OSL-AMS. Dobbelt rundstykke med diverse godt pålegg og drikke. Synes at et måltid alltid gjør seg ombord på fly enten det kjøpes eller er inkludert i billetten.
Fin tur nordover og litt snø i luften ved ankomst ENGM.
Takk for en fin tur KLM :EU
MountainDew
25-11-2007, 20:35
Panda Ekspress og sweet tea var mitt favorittmaaltid da jeg jobbet i Swissair der nede .. hadde kontor rett bak der Delta-skranken liggger, saa beliggenheten var god. ;)
Foodcourt'en paa E er helt glimrende.
Panda Express er standard hver gang jeg er på ATL :)
Matområdet i Terminal E er veldig bra, og det er vel der de fleste internationale flygninger går fra. KLM pleier å være på E.
Jeg vet du er begistret for KLM sine Airbuser! Bildene var ok selv om det var fra et mobilkamera. Jeg har en svakhet for god mat og Foodcourt ble nevnt hvor jeg ønsker meg tilbake til! Bra report MountainDew! Din neste tur går jo til Thailand om noen dager! Ta med kameraet og ta bilder fra flyplassen og flyene der! Blir kjekt når meg,deg og Speedbird tar neste tur. Jeg vet du koser deg og er "ut på tur aldri sur".
Speedbird
06-01-2008, 00:47
Flott rapport Fredrik! :)
Har lyst på langtur med KLM selv - får se i løpet av året! =)
Deilige boller på damen der oppe!!