View Full Version : Norge-Fillipinene t/r
Hvor finner jeg lettest de billigste billettene på flytur t/r Norge-Fillipinene?
Hvilken rute er den billigste, hvilke selskap er billigst og er det noe å spare på å kjøre til Sverige og så foreta rundreisen t/r Sverige?????
Vil det være lønnsomt å sjekke priser mellom GM og Manilla, og så skaffe billetter KB-GM utenom, eller hva? Det er sikkert tusen muligheter her for alt hva jeg vet...
En anbefaling går allerede på å bruke finn.no og så sjekke inn på de enkelte selskapenes hjemmesider.
Bizflyer
23-11-2007, 00:21
Jeg har flydd denne ruten mange ganger, og på turistklasse er Singapore Airlines klart best. Også på pris vanligvis. Mulig KLM kan være noe billigere, men det er verdt noen kroner ekstra med Singapore i forhold til service, plass og underholdning, selv om det er litt lenger reisetid enn med KLM.
Skal du ut med litt ekstra, er Thais Premium Economy kjempebra, men prisen har økt litt. Jeg undersøkte priser på denne i går for en tur i mars, og prisen var 18500 kr, noe som er en økning på 4000 på 2 år.
Businessclass priser er variable. Thai skal ha 34' Singapore 30', men jeg har denne gangen valgt en spesiell kombinasjon for å få endel poeng ut av det. Så det blir SAS i Z klasse fra Norge til BKK. Et par dager legges inn i Thailand på ut og hjemreise, og så kjøper jeg en turistklasse billett mellom BKK og MNL til 2200 kr. Turen med SAS i Z (billigste biz) koster 20'. Det er faktisk ikke så galt. Skal bli gøy å prøve.
Når skal du reise? Prisene kan jo avhenge av sesongen.
Om det er noe å spare på å kjøre til Sverige tviler jeg på. Når jeg har sjekket hva det har kostet ved å starte i CPH er prisen gjerne litt høyere enn om jeg hadde startet i Norge.
Lykke til!
BF:cool2
Reisen skal gå 4. juli 2008, og her er det snakk om to voksne og to barn (2 og 5 år). Service og mat er greit nok, men like interessant, og kanskje viktigst, er å få reisen så billig som overhode mulig.
Poenget her er reisen, altså det å fysisk komme seg til Manilla og tilbake.
Men takk for svar foreløpig!:)
Bizflyer
23-11-2007, 12:35
Uff da! Det er midt i den værste regntiden, med tyfoonene som står i kø! Hver sin lyst!
På den tiden bør det være gode priser å få fatt i. Jeg bruker alltid Orkide ekspressen til mine reiser. De har alltid oversikt over de billigste prisene til enhver tid.
Det blir nok mitt beste råd, når pris er viktigst!
BF:old
Jepp...., hver sin lyst. My point exectly.
Men sånn går det, når man på død og liv skal skaffe seg fillipinske svigerforeldre...
Jeg spør for en kollega, så han får bare ha god tur:lol:
Takk for hjelpen!:)
Bizflyer
23-11-2007, 20:27
Jepp...., hver sin lyst. My point exectly.
Men sånn går det, når man på død og liv skal skaffe seg fillipinske svigerforeldre...
Jeg spør for en kollega, så han får bare ha god tur:lol:
Takk for hjelpen!:)
Du får ønske han velkommen i klubben! Håper han vet hva han går til! :rolleyes:
BF:old
Det som kan være lurt, er å kjøpe t/r Hong kong først, så vidre derifra for seg selv. Finnair er billigst på hong kong.. Så feks air phillipines vidre. Jobber du i flybransjen kan du bruke denne siden http://www.touchdown.co.uk/. Her er det spesialpriser for folk i bransjen.
Takk for det, 'valen'! Skal overbringe forslaget, men siden han ikke jobber i bransjen, blir det nok en dyr affære uansett...:8:
Begynte virkelig å lure litt her en stund :)
Begynte virkelig å lure litt her en stund :)
En slik tur, av en sånn størrelse med så mange reisende, blir det vel ikke snakk om før man vinner i Lotto. Og før man vinner i Lotto, må man jo levere inn kuponger....., så som du skjønner, det kommer aldri til å skje:8:
Eller så kan man begynne i en mere lukrativ bransje ? (olje ;) )
Eller så kan man begynne i en mere lukrativ bransje ? (olje ;) )
Tja, si det....
Den skuta jeg er om bord i nå, for å si det sånn, er i ferd med å seile inn i SVÆRT interessant farvann.
Et så interessant farvann at jeg har en følelse av at jeg har lyst til å stå om bord en stund til.
Nye koster, nye kluter, nytt blod, nye produkter og ny topp moderne "skute"......, hva kan jeg si; penger er ikke ALT.....;)
hva kan jeg si; penger er ikke ALT.....
Nei si det, jeg har vel ikke heller valgt yrke med kun penger i tankene :rolleyes:
The Ticketor
25-11-2007, 09:26
Om du vil kan du sende meg en PM, så kan jeg se hva jeg finner. Vi skal nok klare å matche SQ sin service, mere sansynligvis slå den, men vi er ikke nødvendigvis billigst.
Fant ut nå at fra Hong Kong til manilla er det billigste Cebu pacific, t/r rundt tusenlappen. Skal dit selv i påska se:)
FlightDeck
27-11-2007, 22:09
Finnair er billigst på hong kong..
Oasis Hong Kong er vel ganske mye billigere enn Finnair...
SudCaravelle
28-11-2007, 13:34
Har du sjekket disse?
http://www.airasia.com
Fikk fin omtale her forleden, og har flighter til Manila. Kjører Premium Economy til Economy priser.
Oasis Hong Kong er vel ganske mye billigere enn Finnair...
Ja men skal du reise fra oslo så blir det ikke billigere!
Kom litt sent inn i tråden. Uansett glem ikke lH, de har overrasket mer enn en gang tidligere.
Dessuten Supersaver, de har ofte ( senest i fjor ) solgt MNL med KL med to netter hotell enn direkte priser fra KL.......
'SQ 777' sier:
"Uansett glem ikke lH, de har overrasket mer enn en gang tidligere.
Dessuten Supersaver, de har ofte ( senest i fjor ) solgt MNL med KL med to netter hotell enn direkte priser fra KL......."
Og det blir på norsk....?:8:
'SQ 777' sier:
"Uansett glem ikke lH, de har overrasket mer enn en gang tidligere.
Dessuten Supersaver, de har ofte ( senest i fjor ) solgt MNL med KL med to netter hotell enn direkte priser fra KL......."
Og det blir på norsk....?:8:
Sjekk Lufthansa og KLM ;)
Takk skal du ha du...!!
(I filmen "Good morning, Vietnam!" var det også en som likte forkortelser godt. Fikk bare et bilde på netthinnen da du skrev ditt forrige innlegg:colgate: :colgate:).
He, He
Lufthansa.no
KLM.COM
SUPERSAVER.NO:rolleyes:
Reidar
Aeroflot er billige på Hong kong også! Og meget lett å komme seg til Filipinene derifra!