PDA

View Full Version : Fiskebolla lengter hjem til havet?


Falcon
14-11-2007, 10:59
Et SAS- og Reitan-eid reisebyrå satser på innovativ pakketering i Rema-butikker:

"I dag kan du kjøpe København-tur på hermetikkboks i Rema-butikkene i Stjørdal": http://www.bladet.no/lokale_nyheter/article3123199.ece

CK
14-11-2007, 11:01
Det store buzzword i online reise den siste tiden har vært "dynamisk pakketering" - GO og REMA 1000 satser nå på "hermetisk pakketering":lol:

For the record - strengt tatt er det først i morgen boksene er til salgs.....og ikke bare i TRD, men også i AES, KSU, MOL, BGO, SVG og KRS

Utflyttet
14-11-2007, 11:10
Det store buzzword i online reise den siste tiden har vært "dynamisk pakketering" - GO og REMA 1000 satser nå på "hermetisk pakketering":lol:

Som strengt tatt er selger-prat for "kompleksistet støttet av IT", og så er sirkelen full for de som argumenterte at reisebyråene var dyre.

-A

Farmer
14-11-2007, 11:33
Som strengt tatt er selger-prat for "kompleksistet støttet av IT", og så er sirkelen full for de som argumenterte at reisebyråene var dyre.

-A
Men dette ser jo ut til å være et helt manuelt produkt .. I artikkelen står det : "– Vi utvider varesortimentet med reiser. Vi skal selge reiser på boks. Kjøper du en boks som dette til 1.250 kroner har du kjøpt en reise tur-retur København. Sjøl bestemmer du avreisedato etter at du har kommet hjem og åpnet boksen og bestilt turen gjennom å ringe et telefonnummer som følger med, sier Hansen. "
Så da kan jeg ikke helt se gevinsten og innovasjonen i dette utover at det selges en t/r reise over disk i en matvarebutikk ...

CK
14-11-2007, 12:16
les mer på www.gonow.no/boks

EB
14-11-2007, 12:37
Tøff idè - og det kan jo jeg si som fant frem til de som lager boksene - helt gratis fra min side!

SE-DEC
14-11-2007, 12:54
Og med slike ting som dette, så er det vel kanskje ikke rart at flybransjen blir sett på som den store syndebukken når det kommer til miljøet?
(As in, jeg får inntrykk av at det er gode gamle hermetikkbokser det er pakket inn i - er det papp e.l. - disregard)

CK
14-11-2007, 12:55
og slik ser den ut

EB
14-11-2007, 15:53
Flybransjen??? Her er det vel så mye snakk om et rederi...og non hermetikkbokser skal nok dette miljøet overleve.

Blackhawk
15-11-2007, 03:35
Aj aj, også DFDS Seaways da gitt.. nice! :cool: