PDA

View Full Version : OY-KGT - sist og foerst?

LN-MOW
13-11-2007, 18:28
Siste bildet tatt av KGT i Janne-farger? Og foerste i nye farger? Begge tatt hoesten '98 og sistnevnte tatt i hangaren foer rollout.

Fellowship
13-11-2007, 22:55
Det fra hangaren er sikkert det første.. :) Har du datoen på disse to?

Her i dette bildet fra mine første kornete flatbed-scanninger av papirbilder, er det første jeg fikk tatt av den i nye farger. Det er tatt 24.september, mens den ganske uventet (og fort) ble tauet fra hangar 3 til hangar 4.. http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=3343
Tror ikke det var meningen at noen skulle "se" den enda, ble vel vist offentlig første gang på "Åpen dag på den nye Oslo lufthavn - Gardermoen" tre dager seinere, 27.september.

Det siste av den i Janne-farger kan det også godt være... umulig å vite ?

LN-MEH
15-11-2007, 00:07
Jeg husker godt at -KGT kom til Tromsø i september '98 for å vise de nye fargene. Det var det første flyet med disse fargene jeg så på annet enn bilder. Det kom på visningstur, den gikk ikke på ruteflyvning. Det kom inn fra sør og gjorde en flott low-pass før den landet og parkerte på stand 20. Jeg har noen bilder fra den gangen. Jeg husker ikke datoen helt, men mener bestemt at det var i slutten av september.

HansJ
15-11-2007, 07:46
Var det inte OY-KGT som gjorde den sista flygningen från Fornebu den 8 oktober 1998, som SK333?

LN-MEH
15-11-2007, 10:48
Det stemmer det, men det var den 7/10-98 som var siste dagen med flyvninger fra Fornebu. Dagen etter åpnet OSL.

LarspetterENFB
16-11-2010, 14:53
Lenge siden denne tråden var aktiv. Men er det noen som vet hvor lenge OY-KGT skal være i SAS flåten?

LN-MOW
16-11-2010, 15:37
Det fra hangaren er sikkert det første.. :) Har du datoen på disse to?

Er ikke sikker på det i rusegropa, annet enn at det var tatt i '98, men hangarbildet er tatt rundt 1. oktober. Som du skriver, den sto noen dager der 'på utstilling' i Hangar 4 etter at du tok det første bildet. Det var jo litt mer avslappet policy på den tiden, jeg hadde neppe fått lov til å poste bildene slik jeg gjorde da i dag .. ;)