PDA

View Full Version : København - hotellanbefaling ?

ENGM RAMP
13-11-2007, 02:08
Funderer på å ta med Frua / Sjefen / Innenriksministeren på et lite førjulsopphold i Køben, for en natt eller 2...

Noen som kan anbefale et sentralt ok hotell?

:DEN

Jo og selvfølgelig en god restaurant eller 2 og da :)

EB
13-11-2007, 08:40
Hotel Skt. Petri er et av mine favoritter... Egentlig en del av den norske First Hotel kjeden - men i København så profilerer de dette hotellet som et Design Hotels. Hotel 27 er også et bra alternativ - like så The Square på Rådhusplassen.

Cafe Victor er et must... Københavns svar på Teatercafeen..

Stian
13-11-2007, 10:37
Synes hoteller i København ofte er svært overpriset i forhold til kvaliteten.
Forrige gang bodde jeg på Marriott, der vet man jo hva man får, men det er litt usentralt.
Det verste var Hotell Maritime. Et lite bøttekott av et rom med et lite reise tv. Veldig dårlig valuta for pengene.

Someone
13-11-2007, 10:42
Det verste var Hotell Maritime. Et lite bøttekott av et rom med et lite reise tv. Veldig dårlig valuta for pengene.

Hvor mye betalte du da?

Stian
13-11-2007, 10:45
Hvor mye betalte du da?

Betalte ca 2000DKK pr.natt inkludert en svært enkel frokost.

FBU 4EVER
13-11-2007, 10:51
På våre turer til Era Ora hver høst, har JetBlue og jeg brukt et helt greit alternativ som ligger like bak Tivoli i Mitchellsgade. Det heter CabInn City, er en del av en kjede med flere hoteller i CPH/DK og vi betalte snaue 600DKK pr. enkeltrom av billigste nivå. Det finnes også dobbeltrom og to, noe dyrere, klasser. All bestilling via internett. Små rom, men man skal jo bare sove der.

Cafè Sorgenfri er også et must hvis man vil ha en gedigen dansk lunch (frokost) med "en lille en". Eller to?:DEN

The Ticketor
13-11-2007, 10:54
CabinInn City har jeg også bott på. Helt greit om man ikke har alt for høye krav på service og komfort, og det har ikke jeg. Bra alternativ for lommeboken.

imm
13-11-2007, 10:55
SAS Royal ligger jo ganske greit til da. Har bodd der en gang, og var godt fornøyd. Palace Hotel ligger rett i enden av Strøget, bodde der også for mange år siden, bra beliggenhet ihvertfall.

Someone
13-11-2007, 11:03
Betalte ca 2000DKK pr.natt inkludert en svært enkel frokost.

Da er jeg enig. Har selv bodd en natt der og da betalte jeg 750kr for en natt og da er det helt greit, men 2000kr er det ikke verdt

VC-10
13-11-2007, 11:13
Jeg kan også anbefale CabInn!
Du får en ren seng, et lite rom med TV, og mye penger til overs som du kan benytte til artigere ting enn hotellrommet!

;) VC-10

FBU 4EVER
13-11-2007, 11:23
Men til syvende og sist, så er det "hun som må adlydes" som har det siste ordet, skulle jeg tro.:cry:

learjet
13-11-2007, 12:33
Bodde på Cophenagen Admiral Hotel for et par år siden. Veldig hyggelig. Vi ble oppdatert til en juniorsuite når vi ankom og hadde et par hyggelige dager. Noen minutters (5-10) til strøget. se på hjemmesidene http://http://www.admiralhotel.dk/Beliggenhed.aspx

s

The Ticketor
13-11-2007, 12:35
Da har det kommet en del gode tips, så da flytter jeg tråden dit den hører hjemme (reiseforum).

ENGM RAMP
13-11-2007, 13:22
Men til syvende og sist, så er det "hun som må adlydes" som har det siste ordet, skulle jeg tro

He he he Stein, joda, det er vel hun som regel har siste ordet, men dette er en overraskelse, så hun får det hun får, men vi er forbausende samkjørte hva gjelder hoteller, vi er BARE innom og sover litt og lesser fra oss (hennes?) ;) handleposer før det bærer ut igjen!

Nei, det blir nok et par overnattinger på CabInn tenker jeg, og ikke minst et besøk på bl.a Cafê Sorgenfri for deilig drikke og en lille :)

Takker folkens!

TOS
13-11-2007, 20:40
Bodde på Cophenagen Admiral Hotel for et par år siden. Veldig hyggelig. Vi ble oppdatert til en juniorsuite når vi ankom og hadde et par hyggelige dager. Noen minutters (5-10) til strøget. se på hjemmesidene http://http://www.admiralhotel.dk/Beliggenhed.aspx
s

Jeg har også bodd på Admiral Hotel, og var veldig fornøyd med hotellet. Ikke så mange minutters spasering så er man i Nyhavn. Jeg kan også anbefale The Square som EB nevner. Veldig kjekk lokalisering, men litt langt unna Nyhavn om man liker det området.

tripple-seven
13-11-2007, 21:16
For en trendy hotellopplevelse, prøv Hotel Fox! Det er "in" i København å like Hotel Fox....

Bizflyer
17-11-2007, 22:30
Hotell 71 Nyhavn er heller ikke så dumt!!

BF:cool2