PDA

View Full Version : Air Baltic, SAS og bestilling - tvilsomt!


litt-amatør
12-11-2007, 01:38
Har nå drevet med bestilling av tur til våren til Vilnius med Air Baltic. Førsteinntrykket av selskapets bestillingsprosedyrer var veldig bra, men etterhvert ble det dårligere. Prisen som ble oppgitt i første omgang var 1549, men plutselig rett før endelig betaling hadde den økt til 1899. Selskapet hadde "i all hemmelighet" lagt inn en rekke tillegg som jeg ikke hadde krysset av for og som viste seg ikke å være åpenbart hvordan kunne fjernes og om det i det hele tatt lot seg gjøre. :o

Det gikk jo det etter litt om og men, og jeg stod tilbake med et tillegg av bestillingsgebyr på 70 kr. OK, men reisen ble ikke bestilt pga at det viste seg at de ikke tok Diners-kort. Var det eneste jeg hadde tilgjengelig da.

Men OK; det andre jeg reagerte på var prisen som kom opp ved bestilling av samme tur på sas.no. Her kom reisen på over 3200 kr. Er det meningen at man skal kunne bestille BT gjennom SAS sine sider burde vel prisen ligge på et noenlunde anstendig nivå i forhold til den reelle prisen hos selskapet selv og de viktigste søkemotorene jeg sjekket. Jeg likte dårlig den prisen på SAS- da hadde det vært bedre å tatt bort direkteflighten til VNO på sas.no og gitt de øvrige prisene via CPH.

Farmer
12-11-2007, 01:43
har du sjekket samme reisen på www.wideroe.no ?

CK
12-11-2007, 09:29
i forhold til at sas.no viste en annen pris, kan det hende. Det samme med Lufthansa. Flere selskaper opererer med egne spesialpriser som de kun selger på egen web - slik som f.eks. Lufthansa. SAS har en policy om at alle priser skal gjelde i alle kanaler - således skal du få samme pris om du bestiller på sas.no, gonow.no, wideroe.no eller ebookers.no (i teorien, iallefall). Jeg vil tippe at den BT-prisen du fant på airbaltic.com var en spesialpris på web-only som de ikke hadd delt med sas.no (uten at jeg har forsket veldig i det)

FlightDeck
12-11-2007, 10:39
airBaltic har egne e-dessert-billetter som kun selges via deres nettsider. Her får du billetter til Baltikum helt ned i 200 kr. Når du har valgt ønsket flygning kan du enkelt krysse av for avbestillingsforsikring og forsikring. Men alle må betale et bestillingsgebyr på ca. 70 kr. Det hele er ganske enkelt - og airBaltic er veldig billige!

TG923
12-11-2007, 13:16
SAS har en policy om at alle priser skal gjelde i alle kanaler - således skal du få samme pris om du bestiller på sas.no, gonow.no, wideroe.no eller ebookers.no (i teorien, iallefall).

Billetten jeg bruker hjem fra Berlin med SAS i dag var 1 krone billigere hos wideroe.no enn sas.no - gjett hvor jeg bestilte...