PDA

View Full Version : Milliardtap hos FL Group


Jan
09-11-2007, 09:44
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=13844

Så er det jo heldig at Sterling spytter godt med mønter i skuffe :p

ThomAAs
09-11-2007, 12:18
Ja ikke sant... Det er da enda godt :)

sk931
09-11-2007, 12:32
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=13844

Så er det jo heldig at Sterling spytter godt med mønter i skuffe :p
Noget jeg ikke helt forstår her...hovrdan kan man fortsætte med et så stort
underskud, uanset om der er DKK eller ISK

Hilsen
Ole

ThomAAs
09-11-2007, 12:35
http://flgroup.is/newsroom/news/nr/276

Det er Islandske kroner på denne siden hvertfall...

Blackhawk
09-11-2007, 13:37
Når den brennhete islandske økonomien roer seg litt,
skal man nok se - at det blir litt forandringer her
og der..

HMWK
09-11-2007, 22:22
Ja, det blir spennende å se hva som skjer. Nå har jeg mere troen på at NB blir kjøpt opp billig eller slått sammen med noen andre. Jeg ser ikke bort at samme kan skje med NB som LF.

Jan
09-11-2007, 23:00
Har på fornemmelsen at FL Groups investeringsstrategi er
ganske "risky", og at de nu mærker følgerne af finanskrisen
forudsaget af financieringen af boligmarked i specielt USA !

MartinL
09-11-2007, 23:02
Man behøver ikke ha mye kjennskap for å fatte at det i hovedsak er Sterling som er tapsluket her.

Jeg fatter ikke hvordan de kan sitte å se på et slikt taps sluk.
Men de skal jaggu ha for at de med remmer og tøy forsøker....
Skal de inn på Osl - Bergen er jeg redd det er noe av det siste de gjør for det vil koste rødt blod med stygge minus fortegn.
Dette burde vel også være en smekk over fingrene til de som har rettet opp de som her på forumet har antydet at Sterling er et vanvittig taps sluk... (selv om det ikke direkte fremgår av teksten)

Blackhawk
10-11-2007, 01:25
Tror egentlig ikke, at de noen gang kommer til å starte opp
OSL-BGO - men tiden vil vise. De svidde jo av heftig med penger
på den mislykkede Finland-satsingen, så det skulle ikke forundre
meg - om de fortsetter med litt "kamikaze" her også..

EB
10-11-2007, 07:56
Tror vel fortsatt på at Norwegian overtar restene...

MartinL
10-11-2007, 09:29
Tror vel fortsatt på at Norwegian overtar restene...

Men trenger egentlig Norwegian å kjøpe op Sterling? I såfall må det vel være for å unngå at det blir snappet opp av en større aktør. Jeg klarer ikke helt å se hva Norwegian skal med Sterling. Jeg tror ikke de trenger deres 737 maskiner (med unntak av 738) i forhold til deres nye innkjøps planer om en helhetlig 738 flåte.

Men hvor lenge har Sterling igjen som eget selskap. Vi har jo dømt den nord og ned i lang tid. Islendingene fortsetter å surre dollars med strikk rundt de røde flykroppene uten at det ser ut til å plage de en tøddel.
Men noe sier meg at dette ikke kan fortsette. Hvilke fornuftige forretningsmenn lar sitt selskap så til de grader gå med tap over så lang tid.
Dessuten kan man vel ikke akkurat si at Sterling sine ruter og produkter et like godt feste som Norweian og SAS. Sterling maser noe fryktelig mens de åpner og stenger ruter i nærmest despirasjon. Dette kan bare ikke vare evig, selv om jeg synes at det er lidelig gøy at de forsøker.

EB
10-11-2007, 09:31
Sa ikke noe om å kjøpe...overta restene var uttrykket jeg brukte og mente.

MartinL
10-11-2007, 09:34
Sa ikke noe om å kjøpe...overta restene var uttrykket jeg brukte og mente.

Ja men det virker ikke som om det vil skje i umiddelbar fremtid. At Sterling taper penger er jo ikke akkurat en nyhet, og få ting tilsier vel at noe er i ferd med snu.

Men mulig du har rett. Det kan jo hende at Norwegians "CPH hub Plan" inneholder et bakstikk i Sterling!

ThomAAs
10-11-2007, 11:48
En liten knekk på USA børsen nå så ryker vel hele greia.

Som Martin sier, det er jo litt moro å se de åpne å stenge ruter mens de famler blindt rundt i mørker uten å vite hva de helt driver med...

Flyer
10-11-2007, 12:20
Tror egentlig ikke, at de noen gang kommer til å starte opp
OSL-BGO - men tiden vil vise. De svidde jo av heftig med penger
på den mislykkede Finland-satsingen, så det skulle ikke forundre
meg - om de fortsetter med litt "kamikaze" her også..

Det er vel kamikaze nok å sette inn 350.000 seter mellom BGO-CPH, når totalmarkedet er under 300... Det er som om de skulle sette inn et par millioner seter mellom OSL-BGO.
Flott for Bergenserne med alternativ mellom CPH og BGO, men det blir nok ingen lykke for Sterling økonomisk.