PDA

View Full Version : Widerøe fikk ikke opp flydøra!


LN-KRF
09-11-2007, 02:28
Hahah!

Holdt på å dø da jeg leste det der!

http://www.fremover.no/lokale_nyheter/article3112295.ece

Se det foran dere så skjønner dere hvorfor jeg ler!

:wow::lol::lol::lol::D:D:colgate::colgate:

Farmer
09-11-2007, 02:32
Ikke noen "ny" hendelse det der. Dette skjer noen ganger hver vinter rundt om i vårt langstrakte land, hvor fuktig luft og store temperaturforskjeller av og til gjør at døren rett og slett fryser fast. Her viser våre operative venner i WF igjen godt skjønn og har en pragmatisk løsning på utfordringen som oppstod ;-)

LN-KRF
09-11-2007, 02:36
Sikkert skjedd flere ganger det der, men er første gang jeg hører om det.

Syns det er komisk jeg da, men de er kreative å finner alltid på en løsning på å få flydøra opp.

BSSW
09-11-2007, 02:43
Nå fikk jo paxen også valget om de ville vente til de hadde fått opp døra.

For å fikse det problemet der skal det ikke mye til; strøm, heatgun og litt tid (max 5 min)

TCAS
09-11-2007, 02:52
For å fikse det problemet der skal det ikke mye til; strøm, heatgun og litt tid (max 5 min)

Hvis du er på teknisk base så går det kanskje på 5 min hvis man har utstyret LETT tilgjengelig, men på en kortbaneplass må man først skaffe en heatgun og nødvendig strømtilførsel. Det er jo ikke noe som man har liggende. Så dine 5 minutter kan nok raskt blir 50 minutter.

KennethGS
09-11-2007, 02:56
Kreativ bruk av tilgjengelige ressurser.. Meget bra..:D

BSSW
09-11-2007, 03:02
Hvis du er på teknisk base så går det kanskje på 5 min hvis man har utstyret LETT tilgjengelig, men på en kortbaneplass må man først skaffe en heatgun og nødvendig strømtilførsel. Det er jo ikke noe som man har liggende. Så dine 5 minutter kan nok raskt blir 50 minutter.

Bøyer meg i støvet og innrømmer du har rett.

Istedet for en heatgun så kan det også brukes hårføner eller kanskje varm avisingsvæske. En kreativ sjel finner sikkert på noe. Men de må bare ikke få temeraturen til strukturen over 50 grader C, da kan styrken i aluminiumen blir ødelagt. :old

KennethGS
09-11-2007, 03:12
Men de må bare ikke få temeraturen til strukturen over 50 grader C, da kan styrken i aluminiumen blir ødelagt. :old

Mye svekkede fly rundt omkring da.. Litt høy lufttemperatur, kombinert med godt sollys, burde dra temperaturen langt over 50...:rolleyes:

BSSW
09-11-2007, 03:14
Mye svekkede fly rundt omkring da.. Litt høy lufttemperatur, kombinert med godt sollys, burde dra temperaturen langt over 50...:rolleyes:

Ikke i norge :D

TCAS
09-11-2007, 11:29
Bøyer meg i støvet og innrømmer du har rett.

Istedet for en heatgun så kan det også brukes hårføner eller kanskje varm avisingsvæske.

Som du ser på bildene så ble det forsøkt med avisingsvæske :)

slowandsilly
09-11-2007, 12:05
og siden crewet åpenbart har tilgang til bagasjerom (med all farlig last) spør jeg meg selv.

Er dette meg crew og crew screening like lurt?

TCAS
09-11-2007, 14:22
Selv om du bare spør deg selv, så tar jeg sjansen på å svare :)
På Dash8-100 er det dør mellom kabin og bagasjerom. Det finnes selvfølgelig rutiner og prosedyrer for hvordan denne døren skal brukes/ikke brukes. I tilfeller hvor disse rutinene/prosedyrene blir brutt på en eller annen måte, så erklæres flyet som "skittent" og pax, crew og bagasje må screenes på nytt før avgang/etter landing. Ikke noe stort problem.

blazius
09-11-2007, 15:26
På Dash8-100 er det dør mellom kabin og bagasjerom. Det finnes selvfølgelig rutiner og prosedyrer for hvordan denne døren skal brukes/ikke brukes. I tilfeller hvor disse rutinene/prosedyrene blir brutt på en eller annen måte, så erklæres flyet som "skittent" og pax, crew og bagasje må screenes på nytt før avgang/etter landing. Ikke noe stort problem.

Jeg ser at det som regel er et forseglingsmerke på denne døra. Men dette merke t er av og til brutt, uten at jeg som passasjer har laget noe styr av det...

Someone
09-11-2007, 18:30
Selv om du bare spør deg selv, så tar jeg sjansen på å svare :)
På Dash8-100 er det dør mellom kabin og bagasjerom. Det finnes selvfølgelig rutiner og prosedyrer for hvordan denne døren skal brukes/ikke brukes. I tilfeller hvor disse rutinene/prosedyrene blir brutt på en eller annen måte, så erklæres flyet som "skittent" og pax, crew og bagasje må screenes på nytt før avgang/etter landing. Ikke noe stort problem.

Så et adgang forbudt skilt vil stoppe en eventuell terrorist som vil inn dit:drunk:

LCH78
09-11-2007, 19:21
Så et adgang forbudt skilt vil stoppe en eventuell terrorist som vil inn dit:drunk:

Selvsagt :)