PDA

View Full Version : Nye farger til Luxair?


LCH78
26-11-2004, 23:59
På samme side som Blubird linka til i Iran Air tråden fant jeg følgende:

http://www.liladesign.com/Luxair.html

LCH
27-11-2004, 00:09
Hvis du leser i nedkant av bildene ser du at Luxair avlyste denne designkonkurransen, ettersom de bestemte seg for å gå for et design laget av en av de ansatte. Det er dette designet som brukes på 737-700 nå.

Falcon
27-11-2004, 00:11
Det står under skissen at dette var et forslag som ble sendt inn i konkurransen om å få lage nytt corporate design, men at Luxair til slutt ga jobben til en av sine "technical engineers".

På designkontorspråk betyr dette siste noe sånt som "dustene ga jobben til en som ikke har peiling, og bare vent og se hvor dårlig det blir". :)

LCH
27-11-2004, 00:15
Eller, på et språk mannen i gata forstår:

"Spar masse penger ved ikke å betale en formue til en gjeng viktigper'er som ikke nødvendigvis gjør noen bedre jobb!":p

Falcon
27-11-2004, 00:19
Nemlig. Og selv om jeg kanskje ikke synes det ble så veldig fint (det vi kan se på flyene, i alle fall), så var nå i alle fall ikke forslaget fra byrået noe bedre...

LCH
27-11-2004, 00:27
Synes Lila er litt ensporige i sitt design, se litt på de forslagene deres; har de ikke en fargeklatt rundt cockpit, så har de en svær "flekk" på toppen av flykroppen, stort mere variasjon er det ikke. Da synes jeg de gjør en mye bedre jobb med skrifttyper, logoer og etiketter. I grunnen samme greia med SDG, de har bra logoer og etiketter, men flydesignene deres synes jeg ikke noe særlig om. (Braathens gamle og Air Littoral) Hos Widerøe (også av SDG) derimot er flykroppen kjempestilig, men logoen grusom.

Falcon
27-11-2004, 00:36
Scandinavian Design Group er en gjeng med selvhøytidelige grafiske designere og konsulenter som ikke skjønner en pøkk av tredimensjonal form. Hvis det er interne folk i SDG som tegnet WF-stafferingen må resultatet antagelig tilskrives et arbeidsuhell.

:)

EB
27-11-2004, 08:41
Luxair designen var vel ikke så ille. Synd det ikke ble et 3. alternativ. Ellers er jegenig at Lila er veldig ensformige...

LN-KOG
27-11-2004, 09:31
De har også designet logoen til airliners.net http://www.liladesign.com/Airlinersdotnet.html

EB
27-11-2004, 09:34
Men takk o lov at de ikke tilslaget på nye Air Canada...

CK
29-11-2004, 14:46
Originally posted by Falcon


Scandinavian Design Group er en gjeng med selvhøytidelige grafiske designere og konsulenter som ikke skjønner en pøkk av tredimensjonal form. Hvis det er interne folk i SDG som tegnet WF-stafferingen må resultatet antagelig tilskrives et arbeidsuhell.

:)

WOW! Dagens utblåsning?? Han som ledet teamet som utviklet WF-designet er i dag vikarierende markedssjef i Widerøes

Falcon
29-11-2004, 14:57
Originally posted by CK


Originally posted by Falcon


Scandinavian Design Group er en gjeng med selvhøytidelige grafiske designere og konsulenter som ikke skjønner en pøkk av tredimensjonal form. Hvis det er interne folk i SDG som tegnet WF-stafferingen må resultatet antagelig tilskrives et arbeidsuhell.

:)

WOW! Dagens utblåsning??

Neida, bare en kjølig og saklig observasjon som jeg står 100% for. ;)

Han som ledet teamet som utviklet WF-designet er i dag vikarierende markedssjef i Widerøes

I rest my case. :D

LN-MOW
29-11-2004, 15:09
Originally posted by LN-KOG


De har også designet logoen til airliners.net http://www.liladesign.com/Airlinersdotnet.html


Nei, det har de ikke. Bare 'First Class' logoen. A.net logoen ble laget ev en fyr i HKG basert paa et bilde av Sam Chui, hvis jeg husker rett ....