PDA

View Full Version : Øksemannen...


EB
26-11-2004, 18:49
...som gikk løs på kapteinen på Kato Air flyet tidligere i høst sier nå på NRK at han håper på en rettferdig rettsak. Har han i det hele tatt noe med å uttale seg i pressen?

Concorde
26-11-2004, 18:52
Rett ut av Norge, ingen bønn!!!!

DY
26-11-2004, 18:54
Få han ut og hjem. Hadde han ikek fått avslag, men "rømte" før man fik kastet han ut. dessuten viste det seg vel at dette var ganske godt planlagt med innkjøp av øks etc. Nei - no mercy - dette kan vi ikke godta. UT!

Rusl
26-11-2004, 18:55
NRK sier du?`

Jobber det ikke en tidligere kaprer i NRK da?
Tror dette blir rettsaken som en gang for alle ønsker kaprere og lignende velkommen til Norge...

Litt usakelig innlegg ja, men er stygt redd for at han slipper alt for billig unna. Utkastelse kommer aldri til å skje...dessverre

DY
26-11-2004, 18:57
Lyser jo gjenforeningssak lang vei her:)


Naive Norge!

THS
26-11-2004, 19:03
Hørte intervju med han på radioen i ettermiddag. I kveldens Nordnytt på tv kommer det visstnok også et intervju med han. Regner med at Dagsrevyen sender dette kl. 19.

Concorde
26-11-2004, 19:14
Sett fyren på en flåte med en kasse bananer og spark han ut av kystlinjen, syke mannen!!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_nordland/4300560.html

DY
26-11-2004, 20:08
Har sett TV-innslaget på NRK. Er det mulig?? Hadde med seg øks ombord for han skulle på fisketur...på spørsmål fra reporteren om han brukte å fiske med øks svarte han ja...til store fisker....dessuten hadde han jo med seg andre ting også, ikke bare en øks i følge ham selv, men også to kniver som han skulle fiske med. Helt utrolig!!
Hadde han f.eks med seg fiskestang, kroker, not eller annet fiskeutsyr mon tro?

Nei send han ut umiddelbart!

BU9001
26-11-2004, 20:41
Dette går altfor langt.

Kaprer i NRK,Andrawes invitert i diskusjonsprogram på NRK og nå denne idioten som får sendetid på TV.:naughty:

Hva er hensikten?
Desverre tror jeg det står en advokat bak som bruker media for å dra mulig fordel ut av dette for å styrke vedkommendes sak. Dette er en trend vi stadig vekk er vitne til.

Mannen bør bli sendt ut ASAP!
Ikke noen grunn til å bruke flere skattekroner på krapylet mener nå jeg.

amatør
26-11-2004, 21:15
Send han ut snarest,helst uten rettsak,så slipper vi å bruke penger på det!!

Fly high
26-11-2004, 21:25
Originally posted by Concorde
Sett fyren på en flåte med en kasse bananer og spark han ut av kystlinjen, syke mannen!!
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_nordland/4300560.html

Det ser ut til at bananene passer bedre på en del av dem som uttaler seg her. Makan til primitiv tankegang. Skulle det være forbudt for ham å uttale seg til media? F.eks. hørte jeg ikke en lyd fra noen av dere da en av de sentrale personene i NOKAS-ranet ble intervjuet på Dagsrevyen. Eller da en "angrende" konemishandler "sto fram". Eller da ex-styreformann i T5PC ble intervjuet. Bare for å ha nevnt noen av de ferskeste eksemplene på folk som ikke er dømt, men som anklages/mistenkes for å ha gjort noe ulovlig.
Mannen er for det første ikke dømt, han har ennå ikke fått noen diagnose på noe som helst, - og han har ikke et nyansert norsk språk å kommunisere med.
Det er ingen tvil om at det er en j... alvorlig sak og at dette lett kunne endt med en katastrofe. Det går likevel an å ha to tanker i hodet samtidig.

DY
26-11-2004, 21:28
Har ingenting i mot at han uttaler seg i media, noe jeg forøvrig synes er litt merkelig siden saken rundt hendelsen ikke er behandlet i rettsalen/domstolene.

Selv om han skal få uttale seg så ble bare intervjuet en bekreftelse på at dette var planlagt, og han kan sendes ut av landet fortere enn svint uansett om han er på TV.

Fly high
26-11-2004, 21:35
Hva trenger vi domstoler for så lenge en hvilken som helst seer kan bedømme saken etter et 45 sekunders TV-intervju?

Concorde
26-11-2004, 21:36
Originally posted by Fly high


Originally posted by Concorde
Sett fyren på en flåte med en kasse bananer og spark han ut av kystlinjen, syke mannen!!
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_nordland/4300560.html

Det ser ut til at bananene passer bedre på en del av dem som uttaler seg her. Makan til primitiv tankegang. Skulle det være forbudt for ham å uttale seg til media? F.eks. hørte jeg ikke en lyd fra noen av dere da en av de sentrale personene i NOKAS-ranet ble intervjuet på Dagsrevyen. Eller da en "angrende" konemishandler "sto fram". Eller da ex-styreformann i T5PC ble intervjuet. Bare for å ha nevnt noen av de ferskeste eksemplene på folk som ikke er dømt, men som anklages/mistenkes for å ha gjort noe ulovlig.
Mannen er for det første ikke dømt, han har ennå ikke fått noen diagnose på noe som helst, - og han har ikke et nyansert norsk språk å kommunisere med.
Det er ingen tvil om at det er en j... alvorlig sak og at dette lett kunne endt med en katastrofe. Det går likevel an å ha to tanker i hodet samtidig.


Hvis han får lov å si hva han vil i media, bør vel egentlig jeg også få si min mening på et forum?

DY
26-11-2004, 21:40
"Hva trenger vi domstoler for så lenge en hvilken som helst seer kan bedømme saken etter et 45 sekunders TV-intervju?"



Ja der kunne vi spart masse penger! Hva med sms innsending for å se hva utfallet blir. Pengene en får inn kan gå til flybilletten hans.:)

Neida - skjønner hva du mener og han skal selvsagt få sin rettssak som alle andre. Men om han virkelig tror at man skal tro på en som går ombord i et fly med øks for å dra på fisketur...kjøpt noen dager før flyturen, rømt fra asylmottaket/politiet siden han hadde fått endelig avslag på asylsøknaden.
Kjenner ikke bakgrunnshistorien hans, men, synes bare det er utrolig at vi ikke klarer å sende asylsøkere ut av landet når de faktisk har fått en rettferdig behandling og avslag på asylsøknaden. Look to Denmark!

LN-RUV
26-11-2004, 21:58
Dette ender vel opp med at svinet blir dømt til psykologisk behandling i et par år, mens han blir norsk statsborger, slik at vi kan ha enda flere kriminelle innvandrere som snylter på den norske stat..

Concorde
26-11-2004, 21:59
:sarc

EB
26-11-2004, 22:09
Han bør straffes... Og det eneste landet som vil straffe han er nok Norge. Hva som skjer etterpå blir en annen diskusjon - men at noen i FrP kommer på banen i løpet av helgen er jeg ganske sikker på!

DY
26-11-2004, 22:36
Ja og dermed kommer de andre etter....som ofte i enkelte politiske saker:) Selv er jeg ikek så blå som FrP, men i enkelte saker synes jeg faktisk myndighetene er utrolige naive.

Speedbird
27-11-2004, 11:49
Han får sikkert omtrent ingen straff i det hele tatt..
..og det vil ingen kriminelle i dette landet få før en eller annen "viktig"
person blir drept av en knivmann på en trikk, bussdesperado,
attentatmann, dør i en flystyrt pga en annen øksemann eller lignende..

Det at mannen i gata blir drept pga. syke folk som dette,
vil ikke ha noen ting å si - for politikere i dag lever i sin egen trygge
verden med livvakter, fete lønninger og alt gratis ... inntil en av disse
blir tatt ut så vil det ikke skje noe..

Norge er fucked up og vil nok ikke endre seg med det første..

Guest
27-11-2004, 12:35
Originally posted by DY

Look to Denmark!
Nej lad endelig være med det. Vores småfacistiske regering er absolut ikke noget at efterligne.
Vores "minister for farvede" aka integrationsministeren er en skændsel på alle politikere.

Men med udtalelser om at sende en mand ud af landet uden dom på en kasse bananer, er det lige før I fortjener at få den danske regering til Norge.

Tænk jeg troede at Norge var et retssamfund.

DY
27-11-2004, 12:37
Originally posted by Speedbird


Han får sikkert omtrent ingen straff i det hele tatt..
..og det vil ingen kriminelle i dette landet få før en eller annen "viktig"
person blir drept av en knivmann på en trikk, bussdesperado,
attentatmann, dør i en flystyrt pga en annen øksemann eller lignende..

Det at mannen i gata blir drept pga. syke folk som dette,
vil ikke ha noen ting å si - for politikere i dag lever i sin egen trygge
verden med livvakter, fete lønninger og alt gratis ... inntil en av disse
blir tatt ut så vil det ikke skje noe..

Norge er fucked up og vil nok ikke endre seg med det første..

Synes ikke det er så ille i Norge, men vi kan selvsagt bli bedre. Synes vi er alt for naive og stiller for lite krav.

Men hva betyr egentlig at vi er "fucked up"? Alltid lurt på hva folk legger i det begrepet...og når jeg spør får jeg som oftest 10 ulike forklaringer.

EB
27-11-2004, 12:39
Noen kan til og med velge å tolket "fucked up" positivt...:spin:

DY
27-11-2004, 12:44
Joda en av de 10 forklaringen på begrepet var ikke negativt...:)

EB
27-11-2004, 12:45
Bra! da er jeg ikke alene i verden....;)

Fly high
27-11-2004, 16:20
Originally posted by DY
Neida - skjønner hva du mener og han skal selvsagt få sin rettssak som alle andre. Men om han virkelig tror at man skal tro på en som går ombord i et fly med øks for å dra på fisketur...kjøpt noen dager før flyturen, rømt fra asylmottaket/politiet siden han hadde fått endelig avslag på asylsøknaden.
Kjenner ikke bakgrunnshistorien hans, men, synes bare det er utrolig at vi ikke klarer å sende asylsøkere ut av landet når de faktisk har fått en rettferdig behandling og avslag på asylsøknaden. Look to Denmark!


Jeg ser helt klart at denne fyren har en svært dårlig sak, om man kan si det slik! Han bør jo slett ikke slippes løs på en god stund, enten det nå blir fengsel eller lukket psykiatri. Dette må jo rettsapparatet ta stilling til.
Mye kan selvsagt sies om norsk asylpolitikk, men det velger jeg å la ligge her!

EB
27-11-2004, 17:06
Enig... Dette dreier seg nå om et lovbrudd ombord i et norsk fly. Dette skal ikke bli politikk - men en rettferdig dom!!!

Jan H
27-11-2004, 17:27
En hand i nakken, og spark han ut av landet! helst!
Men skal f... ikke forundre meg at han slipper straff pga psykisk ikke skikket!!

EB
27-11-2004, 18:15
Hadde en nordmann også fått reise fritt ut av landet etter en slik hendelse... Fortsatt har vi noe som heter likhet for loven...

BU9001
27-11-2004, 18:19
Han trenger vel ikke likhet for vår lov?

Send han hjem og la han få straffen sin der.
Jeg er sikker på at han ville få som fortjent.

Fly high
27-11-2004, 18:45
Odd Børretzen setter som vanlig skapet på sitt rette sted:
"...eller de hogg huet av dem så dem fikk seg en skikkelig lærepenge!"

Superhai
27-11-2004, 19:43
Det er rart at vi motsetter oss de muslimske sharia lovene, men når vi som er legfolk skal dømme så er det nettopp de vi ønsker oss... :naughty:

EB
27-11-2004, 22:05
Nei! Mannen må dømmes i Norge og når han kommer ut kan han eventuelt sendes ut! Men hold nå disse sakene hver for seg...