PDA

View Full Version : Junaiten: Here we come again

Martin
04-11-2007, 16:36
Etter sommerens suksesstur til USA (Kan leses om her (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=16912)), Er planleggingen godt i gang for neste års tur. Det begynte vel ca. den 24. September, at jeg og Marius ble enige om å starte planleggingen rundt juletider, men som den utålmodige personen jeg kan være, hadde jeg omtrent planlagt hele reiseruta i løpet av en uke ^_^

Noen forandringer ble det dog: På forrige tur hadde jeg omtrent foreslått det meste, og han var stort sett enig, men denne gangen hadde han noen meninger om hvor han ville dra. Vi var vel enige om at vi skulle tilbake til NYC, og også Chicago (alt pga. en italiensk restaurant, som Tommy må gi meg navnet på. Tommy? Hva het den vi spiste på?). Jeg foreslo selvsagt Seattle, og Marius foreslo San Francisco..

Så var det å lete etter priser: La merke til at det meste var dyrere enn sist. Vi betalte vel ca. 19000 for alt av flybilletter og togbilletter i sommer, mens denne gangen, skal f,eks, KL ha over 20000 på samme tid som vi reiste sist, og det er kun for de transatlantiske bitene.. Domestic + Amtrak kommer da i tillegg. LH lå vel hakket under KL igjen.. Det skal også nevnes at om vi reiser en uke tidligere, sparer vi faktisk enda litt..

Ser ut til at det blir BA som flyr oss over den lille dammen kalt atlanteren. På de samme dagene som KL skal ha 20000, skal BA ha ca. 15000, som igjen fører til at den totale prisen såvidt bikker 20000. men om i får reist en uke før skal BA bare ha drøye 12 lapper, og vi havner på under 17 totalt.

Reiseruten ser ut til å bli som følger:
22/06/08: OSL-LHR.SFO: British Airways
24/06/08: SFO-SEA: Muligens UA. Jeg fant hvertfall en grei pris med dem via wideroe.no (Ikke så galt på united.com heller, forsåvidt. Tar de norske kort, så prøver vi vel der først)
26/06/08: SEA-JFK: Jetblue, Redeye-flight med avgang ved midnatt, og ankomst JFK tidlig neste morgen (Billettene for Juni ligger riktignok ikke ute enda, men jeg anter at tidene blir de samme da..).
30/06/08: NYP-CHI (New York Penn Station-Chicago Union Station): Amtrak.
02/07/08: ORD-LHR-OSL: BA igjen..

Har også såvidt begynt å se på hoteller: Hilton har et hotell ved Fishermans Wharf, som får gode tilbakemeldinger på tripadvisor.

SEA: Har ikke undersøkt så mye, men fikk bl.a. et tips om et hotell i min tråd i reiseforumet.

I NYC prøvde jeg å sjekke Radisson Martinique, som vi var veldig fornøyd med i fjor, men der der ut som de ikke har et eneste ledig rom med mer enn en seng :drunk:.

Hilton Garden Inn Times Square var et hotell jeg virderte i fjor, og med gode tilbakemeldinger på tripadvisor, ser det ut som vi prøver det i år..Ellers nevnte noen her på forumet et som het Pennsylvania Hotel, som ligger rett ved jernbanestasjonen med samme navn, som forsåvidt er praktisk når man skal ta toget.. Det har dog litt dårligere rykte på tripadvisor.. Mulighetene er uansett mange i den byen.. Om noen kan anbefale noe, så kom gjerne med forslag, helst under USD300 per natt..

CHI: Skal ikke se bort i fra at vi vender tilbake til Hamptons, som vi bodde på i fjor..

Amtrak likte jeg godt sist, og hadde faktisk lyst til å ta turen fra SEA til CHI, men Marius protesterte.. Fikk allikevel med meg han på en "liten" tur fra NYC til CHI.

FlightDeck
05-11-2007, 10:45
Du burde f.eks. sjekke supersaver.no (eller tilsvarende) og prøve London, Düsseldorf etc. som avreiseby. Da får du fly som regel fly et selskap den ene veien og et annet den andre veien, gjerne med mellomlandinger. Fordelen ligger i prisen: som regel på 3000 kr. eller litt under t/r New York. Finner avganger med f.eks. Emirates, Lufthansa, United Airlines, Virigin, Air India, m.fl. til denne prisen neste sommer.

EB
05-11-2007, 12:07
Gled deg til togturen mellom NYC-CHI... Jeg gleder meg til å følge den posten i månedene som kommer

Martin
05-11-2007, 13:11
Gled deg til togturen mellom NYC-CHI... Jeg gleder meg til å følge den posten i månedene som kommer

Hyggelig å kunne skrive noe som andre setter pris på..

For meg tror jeg nesten halve moroa med å reise på tur, er å skrive om det her, inkl. planleggingen. Håper allikevel denne tråden ikke blir fullt så lang som den forrige (Var vel sikkert forumets lengste tråd allerede før turen var påbegynt..). Har jo gjort dette før, så nå er egentlig det meste klart.. Forrige gang varte vel tråden et par måneder før noe var klart ^_^.

Og togturen bør vel også blir bra.. Har jo hatt positive opplevelser med Amtrak før, jeg..

EB
05-11-2007, 17:39
Men jeg anbefaler dere å reise på First Class med egen kupe...;)

Martin
06-11-2007, 02:18
Du burde f.eks. sjekke supersaver.no (eller tilsvarende) og prøve London, Düsseldorf etc. som avreiseby. Da får du fly som regel fly et selskap den ene veien og et annet den andre veien, gjerne med mellomlandinger. Fordelen ligger i prisen: som regel på 3000 kr. eller litt under t/r New York. Finner avganger med f.eks. Emirates, Lufthansa, United Airlines, Virigin, Air India, m.fl. til denne prisen neste sommer.

Sjekket supersaver, og problemet der, er at man ikke kan booke multi-city, som er kjekt hvis man skal fly inn til en by, og hjem fra en annen.

Sjekket også andre lignende sider, men fant ikke noe jeg følte var billig nok, med tanke på at man også må bestille egen tur/retur-billett fra OSL, og i verste fall en natt på hotell ved den aktuelle flyplassen.. Men takk for tipset anyway :up:

FlightDeck
06-11-2007, 12:15
Sjekket supersaver, og problemet der, er at man ikke kan booke multi-city, som er kjekt hvis man skal fly inn til en by, og hjem fra en annen.

Sjekket også andre lignende sider, men fant ikke noe jeg følte var billig nok, med tanke på at man også må bestille egen tur/retur-billett fra OSL, og i verste fall en natt på hotell ved den aktuelle flyplassen.. Men takk for tipset anyway :up:

Det blir alltid dyrt når man skal reise multi-city, og derfor vil jeg anbefale deg å reise tur/retur en og samme by. New York er som regel billigst mellom Europa og USA. Så kan man heller bestille separate innenriksbilletter, og her finnes det jo mye billig - særlig nå som dere er tidlig ute. Har gjort dette selv en gang, og totalt sett ble det mye billigere! Ble ca. 5000 kr. for reise tur/retur Norge-USA, samt fem enkeltreiser innenlands i USA med jetBlue, United Airlines og Continental.

Martin
06-11-2007, 12:49
Det blir alltid dyrt når man skal reise multi-city, og derfor vil jeg anbefale deg å reise tur/retur en og samme by. New York er som regel billigst mellom Europa og USA. Så kan man heller bestille separate innenriksbilletter, og her finnes det jo mye billig - særlig nå som dere er tidlig ute. Har gjort dette selv en gang, og totalt sett ble det mye billigere! Ble ca. 5000 kr. for reise tur/retur Norge-USA, samt fem enkeltreiser innenlands i USA med jetBlue, United Airlines og Continental.

Takker igjen for tipset.

Skal sette meg ned å lete litt etter jobb i dag, så får vi se hva det blir til..

Martin
06-11-2007, 16:18
Får bl.a. opp flere treff med SK/VS fra OSL til NYC via LHR.. Er det noen som vet om SK og VS interliner sånn at man kan sjekke bagasjen hele vegen?

Someone
06-11-2007, 16:20
Får bl.a. opp flere treff med SK/VS fra OSL til NYC via LHR.. Er det noen som vet om SK og VS interliner sånn at man kan sjekke bagasjen hele vegen?

Ja, det skal ikke være noe problem

Martin
18-11-2007, 16:53
Etter å ha vurdert Flightdeck sin løsning, har jeg allikevel ikke klart å finne noe som vil lønne seg - hvertfall ikke på våre datoer..

Selv om jeg finner billetter tur-retur Europa-NYC til lavere priser, så må man også komme seg ned til den byen flyet går fra.. Og om man i tillegg skal videre til SFO, og da gjerne trenger en natt på hotell ved en flyplass i NYC-området før man fortsetter videre dagen etter, så får jeg det ikke til å lønne seg..

Det ser fortstt ut til at BA blir det foretrukne selskapet over dammen. Til tross for at de har bagasjeryktet sitt, så er det tross alt mange flere som får bagasjen sin enn de som ikke får den igjen.. Og dessuten har jo T5 åpnet innen den tid, så det går forhåpentligvis bra.. Og de er faktisk ganske mye billigere enn de andre alternativene.

Lenger opp nevnte jeg at vi planla togtur fra NYC til CHI, men jeg tror det spørs litt med den turen.. Har mest lyst til å avslutte turen i NYC, og fly hjem derfra. Fant nemlig nettsidene til en butikk i NYC hvor jeg mest sannsynlig legger igjen noen tusenlapper, og får en ny gitar i bytte for pengene.. Som mye annet, er gitarer billigere der enn her, og det gjør selvsagt ikke noe at dollarenkursen ligger nede på fem-tallet.. Og hvis man skal dra med seg en gitar videre, foretrekker jeg å reise rett hjem fra der den er kjøpt.

Opprinnelig var det planlagt en redeye fra SEA til JFK med Jetblue, men om man skal fly med dem via JFK til ORD, vil man enten får veldig dårlig, eller ekstremt god tid på JFK.. Andre alternativer, er UA, som fly redeye direkte, men da ankommer man ORDM klokken 05:09 :drunk:. Jeg tror vel ikke det blir så aktuelt..

Et veldig greit alternativ, er CO.. Avgang fra SEA klokken 23:00, via CLE.. Her er det også muligheter til å vente både en, to og tre timer på flyet videre til ORD for samme pris.. Evt. kan man også dra via IAH for noen hundrelapper ekstra, og da får jeg både en ny stat og en ny flyplass på lista, samt 737 hele veien, i motsetning til 737 og Embraer via CLE..

Vurderte også NW, da det ville gitt oss en flight med DC-9, men de skal faktisk ha dobbelt så mye som CO!!

Men det er lenge igjen, og datoene er ikke engang spikret. Time will show..

Martin
22-11-2007, 19:08
Da ser ruten ut til å bli den som står i signaturen min, etter at Marius bekreftet at han var enig i at Redeye via CLE var en god ide.. Fjerning av togturen gir oss enten en ekstra natt et eller annet sted, eller hjemreise en dag før.. vi får se..

Om det blir BA, spørs det litt på: wideroe.no gir nå en lavere pris med SK og VS.. Så kan jeg kanskje få min jomfrutur med 747 hos Virgin :rolleyes: (badaobmbompsssss!!)

Venter fortsatt på endelig fastsetting av datoer. Håper på avreise søndag 22/6, men Marius jobber i et firma hvor ferier ikke nødvendigvis kan taes når man vil.. I verste fall drøyer vi det en uke, og betaler litt mer...

Martin
28-11-2007, 23:47
Som nevnt i den andre trip-reporten jeg skriver på her nå, så droppes Seattle til fordel for litt forumfyll i Januar...

Martin
06-12-2007, 20:38
Siden en viss Bruce Springsteen gjester Norge i Juli, fant jeg ut at jeg like gjerne ville på begge konsertene.. Jeg liker ikke å ta ut mer enn to uker ferie av gangen, og dermed fant jeg ut at vi kunne flytte turen et par uker.. Så etter å ha sett Bruce på Valle Hovin den sjuende og åttende juli, stikker vi onsdag den niende, og tar en drøy uke der borte..

Martin
09-12-2007, 02:32
Og som i fjor: Først finner jeg en drøss med selskaper som er billigere, men når datoer o.l. begynner å falle på plass, er det CO som ser ut til å ha den rimeligste prisen i forhold til hvor og når vi skal.. Ser også ut til at reiseruten nå blir OSL-ORD-SFO-EWR-OSL: Altså, vi begynner på midten, og tar kantene til slutt..

Regner med at siste spikeren slås inn når reisefølget kommer hjem på juleferie om en uke eller to..

FlightDeck
09-12-2007, 11:17
Kommer sikkert til å bli topp. Selv skal jeg fly OSL-ARN-ORD i februar, og videre til SFO og tilbake til ORD igjen - slik det ser ut til at du/dere også skal. Så ut til å være American som var billigst på denne innenriksruten, men da måtte jeg fly MD-83 i fire timer, noe som sikkert er greit, men slang jeg på 200 kr. kunne jeg fly United og få EB-poent, samt fly blant annet 777.

FlightDeck
09-12-2007, 11:31
Hadde faktisk glemt å sjekke Southwest, og jeg fant ut nå at jeg kunne ha spart 500 kr. på å velge dem, men når alt kommer til alt, hadde jeg nok valgt United likevel.

Martin
09-12-2007, 15:23
For vår del, er det faktisk billigst og ta CO hele veien. Jeg prøvde å lete etter en direkterute fra ORD til SFO: Prisforskjellen på om vi bestiller alt hos CO, eller om vi bestiller alt minus ORD-SFO, var på ca. en tusenlapp, så med mindre vi kan komme oss fra ORD til SFO for under tusenlappen, så blir det CO hele vegen.. Må riktignok fly via IAH, men det er bare gøy med nye flyplasser, pluss at jeg da kommer til å lede over reisefølget med antall besøkte stater ;)

Det er dog mulig det blir Jetblue fra SFO til JFK, istendfor CO fra SFO til EWR, men det spørs når Jetblue klarer og få lagt ut billetter for Juli: Foreløpig ligger det ute t.o.m 30. April..

FlightDeck
09-12-2007, 15:32
Southwest flyr vel for ca. 600 kr. en vei direkte eller via SAN fra ORD til SFO. Jeg valgte United direkte til ca. 800 kr., totalt kr. 1500 for en t/r. reise ORD-SFO via DEN på tilbakeveien.

Martin
09-12-2007, 15:45
Ser ut til at det e dyrere i juli enn i februar.. Billigste jeg finner hos UA, en vei, 11. Juli, er på ca. 767 USD for to personer, eller drøye 4300 NOK.. Om vi ikke bestiller ORD-SFO hos CO, tror jeg ikke vi sparte mer enn en drøy tusenlapp, tilsammen for bege to, og det tror jeg det skal bli vanskelig og slå.. Ellers har hverken Southwest eller Jetblue lagt ut billetter for noe lenger frem enn slutten av mai.. Om Jetblue kan komme med enn bra pris på SFO-JFK innen vi bestiller, kan det hende vi prøver dem, men da må de kjappe seg: Håper på og få bestilt før jul..

Men som det kan sees lenger opp i denne tråden, så kan det forstass skje forandringer: Hva som til slutt blir bestilt, ser vi når vi har bestilt..

FlightDeck
09-12-2007, 16:00
Ser ut til at det e dyrere i juli enn i februar.. Billigste jeg finner hos UA, en vei, 11. Juli, er på ca. 767 USD for to personer, eller drøye 4300 NOK.. Om vi ikke bestiller ORD-SFO hos CO, tror jeg ikke vi sparte mer enn en drøy tusenlapp, tilsammen for bege to, og det tror jeg det skal bli vanskelig og slå.. Ellers har hverken Southwest eller Jetblue lagt ut billetter for noe lenger frem enn slutten av mai.. Om Jetblue kan komme med enn bra pris på SFO-JFK innen vi bestiller, kan det hende vi prøver dem, men da må de kjappe seg: Håper på og få bestilt før jul..

Men som det kan sees lenger opp i denne tråden, så kan det forstass skje forandringer: Hva som til slutt blir bestilt, ser vi når vi har bestilt..

hehe... Ja, sommeren er nok litt dyrere enn vinteren. Tenkte ikke så langt, jeg. Men CO gjennomgående er uansett veldig bra :) :)

SQ 777
09-12-2007, 16:25
Uansett, Martin, tenk på open-jaw. Inn SFO og ut LA ( eller omvendt ) og ta leiebil mellom disse på Highway 1.....

CO har mulighet med multiple stop. Stopp en dag eller to i NYC før du fortsetter dersom du har lyst på det. Ev. stop i NYC på veien hjem. Bruk denne:

https://www.continental.com/web/en-US/apps/booking/flight/searchMD.aspx?SID=360F94714B4C4FAF90691245DDC70043&CS=N&POS=NO

Reidar

Martin
09-12-2007, 16:50
Hei Reidar

Er fullstendig klar over open jaw, og muligheten til multi-city booking. Var sånn jeg bestilte den forrige turen min ;)

Planene for denne turen er som følger:
OSL-EWR-ORD: To netter i Chicago

ORD-IAH-SFO: To netter i San Francisco

SFO-EWR: Tre netter i NYC

OSL-EWR:

Bestiller vi alt hos CO, koster det 18172 NOK for begge to.. VI kunne fått det et par hundrelapper billigere, men det passet bedre å fly fra ORD klokken 11, enn 06:00..

Om vi skulle ha bestilt en billett drekte fra ORD til SFO et annet sted, hadde vi sluppet unna med 16972 hos CO.. Det vil si at ORD-IAH-SFO koster oss 1200 NOK, for begge to (eller 600 per pers), hos CO.. Jeg tviler på at man finner noe billigere enn det hos noen andre..

Det eneste som "irriterrer" meg, er at jeg ikke får noen nye flyselskaper eller flytyper, men til gjengjeld, så flyr CO meg nesten rett hjem fra New Jersey: Det vil si 15 min. fra stuedøra mi :colgate:

Om vi derimot skulle flydd SFO-JFK med Jetblue, og resten med CO, så skal CO ha 18552.. Det er faktisk 380 kroner dyrere enn om vi bestiller SFO-EWR i tillegg.. Det vil si at Jetblue må gi oss penger for at vi skal spare på og fly med dem fra SFO til JFK.. Her finnes det også riktignok billigere alternativer hos CO, men så var det det med tidspunktet, da..

SQ 777
09-12-2007, 17:10
He he, Martin. Det er så deilig å lande på OSL når man kommer sliten hjem i motsetning til timer med connection i AMS, LHR, CDG og værst av alt FRA !
( Vel værst er vel CDG, men jeg har nå utsjekk på den plassen, og det går fint :lol:)

Samme som deg, LST er kun 11 min fra OSL.

Og med CO får du full pott med poeng..... Ikke nødvendig å granske bookingklase-alfabetet mot diverse selskaps poengalfabet.

Martin
09-12-2007, 17:17
Har enda til gode å fly direkte EWR-OSL.. Jeg har hatt en booking på den flighten før, men dårlig vær og en liten fuel-stop i Pittsburgh førte til at jeg måtte dra via Portugal.. Men det kan du lese mer om i trip-reporten fra den forrige turen min..

Denne gangen fly vi fra EWR på vei hjem, og ikke via som vi gjorde sist (kom fra LAX), så denne gangen bør vi nok rekke oslo-flyet :colgate:

Og som du sier: CO hele vegen, gir meg poeng på Flyvende Blå-kontoen, med full pott.. Hadde det ikke vært for at KLAF nulstiller summen av level-miles hvert år, så hadde jeg begynt å nærme meg sølv etter denne turen her..

Martin
09-12-2007, 18:27
Og en annen genial fordel med CO, i forhold til alternativet med SK og VS: Avgang fra OSL 11:25 istedenfor 07:50 :rolleyes:

Spesielt dagen etter en Springsteen-konsert..

FlightDeck
10-12-2007, 13:06
Og kanskje blir det til og med to daglige CO-avganger til sommeren? Men da bør de snart bestemme seg :)

Tommy777
10-12-2007, 17:47
He he, Martin. Det er så deilig å lande på OSL når man kommer sliten hjem i motsetning til timer med connection i AMS, LHR, CDG og værst av alt FRA !
( Vel værst er vel CDG, men jeg har nå utsjekk på den plassen, og det går fint :lol:)

Samme som deg, LST er kun 11 min fra OSL.

Og med CO får du full pott med poeng..... Ikke nødvendig å granske bookingklase-alfabetet mot diverse selskaps poengalfabet.

Gjesp......

dc-8-63
10-12-2007, 19:37
Jeg maa si meg 100% enig med SQ770...etter aa fartet land og strand rundt med Star Alliance har vi ennaa ikke nok poeng til aa oppgradere en vei intercontinentalt, noe vi har etter 2 !! turer t/r med CO til Argentina....naar en i tillegg ser mulighetene for aa oppgradere til C med Untied til/fra Argentina....aa vinne jackport i Lotto er vesentlig lettere....det stod 25 !! paa venteliste til C-Upgrade i Buenos Aires..for oss er det enkelt....Star Alliance er et Gjesp.....verdien er rett og slett ikke paa plass....

Martin
11-12-2007, 02:07
Og da hadde jeg lagt inn et par hotellreservasjoner, sånn jøstinkeis..

I Chicago bestilte jeg hos Hampton Inn & Suites downtown. Bodde der på forrige tur, og var veldig fornøyd..

San Francisco: Hilton Fishermans Wharf. Greie tilbakemeldinger på tripadvisor, og fikk et superior room (de har deluxe og superior. Superior var dyrest) til en overkommelig pris. Som navnet tilsier, ligger det ved Fishermans Wharf, som jeg har forstått er et kjent turistmål i byen.

New York: Hamptons igjen.. Snuste først på et som het Hamptons Manhattan Times Square North, men endte opp på en nede ved Madison Square Garden. De hadde omtrent samme score på tripadvisor, og omtrent samme pris.. Beliggenheten ved Penn Station vant, med tanke på at man kan ta toget til og fra EWR..

Flybilletter ville Marius at jeg skulle vente med til han kom hjem på juleferie, av en eller annen grunn.. Men de er nok bestilt før julaften uansett.. Skjønner ikke hvorfor han ville jeg skulle vente, men jeg får følge med på prisen, og heller legge inn en veto om den skulle begynne å røre på seg..

FlightDeck
11-12-2007, 11:26
Gode valg du har gjort. Hadde selv tenkt på Hilton i San Francisco, slik at jeg kunne få glede av Hinton HHonors Gold VIP-kortet mitt, men endte opp på Best Western Hotel Tomo (http://book.bestwestern.com/bestwestern/productInfo.do?iata=&promoCode=&corpID=&propertyCode=05249) i Japantown. Et hotell med inspirert av japansk popkultur, må bare bli moro! Fikk god score på Tripadvisor, og dessuten betalte jeg bare 89 dollar natten. I Chicago ble det Radisson - like billig - og med overnattinger på både Radisson og Best Western har jeg nok bonuspoeng på EuroBonus til å reise til Nord-Amerika :)

Martin
11-12-2007, 12:00
Om det var gode valg, vil vel tiden vise..

Som sagt; Hamptons i Chicago har jeg bare gode erfaringer fra.. Når det gjelder de andre, så fikk de hvertfall gode tilbakemeldinger på tripadvisor...

Vedrørende poeng, så tror jeg faktisk at jeg har en drøss av muligheter, men tar vel hotellene på FB-kortet, samt at jeg akkurat meldte meg inn i HHonors.. Og med HHonors sin "Double-Dip", så får jeg poeng på begge kortene, og med alle flightene i tillegg, så kan jeg snart begynne og bestille award-bookings hos KL/AF :colgate: Med en Mile per dollar, skulle hotellene gi met snaue toogethalvttusen miles totalt, pluss at CO gir meg over 12000 miles for alle flightene.. Hadde det ikke vært for at Level Miles nullstilles hos FB hvert år, så hadde jeg nesten fått sølvstatus etter dette..

Martin
21-12-2007, 00:15
Og da var alt bestilt :)

Signatur oppdatert i henhold til bestilling.. Er litt gøy og ha to USA-turer på gang samtidig:colgate:

Som man kan se, blir det CO all the way.. Det ble til slutt billigst sånn..
Vurderte et alternativ med AF over dammen til JFK for å få med oss Amtrak fra New york til Chicago, men droppet det..

Blir dessverre ikke noe nytt av selskaper og flytyper, men får med meg et par nye flyplasser (IAH og SFO), samt en ny stat (Texas - den teller for meg, selv om vi bare er der noen få timer :colgate: ).

Flyturen fra SFO til EWR blir en Redeye, og vi får dermed en "ekstra" dag både i SFO, og NYC, siden vi drar fra SFO litt før midnatt, og ankommer EWR rundt klokken åtte neste morgen..

Gleder meg :)

Martin
03-02-2008, 15:11
Det har sine fordeler å være Scanflyer Silver: Da jeg nettopp sjekket bookingen på co.com, var vi jaggumeg blitt flyttet til rad 16 på OSL-EWR. :) Stor takk til Learjet :up:

Edit: Nå har vi plutselig fått exit-rowseter hele vegen, nå.. Ser ut til å bli en grei tur dette, nå..

I tillegg kunne CO informere om - med stor rød skrift - at det var gjort en Schedule change, og at jeg måtte trykke på confirm-knappen nederst for å bekrefte at jeg hadde fått med meg dette.. Var dog ikke verre enn at CO38 fra EWR til OSL hadde fått flyttet avgangstiden fra 20:05, til 19:55..

Tommy777
11-02-2008, 19:26
Jeg maa si meg 100% enig med SQ770...etter aa fartet land og strand rundt med Star Alliance har vi ennaa ikke nok poeng til aa oppgradere en vei intercontinentalt, noe vi har etter 2 !! turer t/r med CO til Argentina....naar en i tillegg ser mulighetene for aa oppgradere til C med Untied til/fra Argentina....aa vinne jackport i Lotto er vesentlig lettere....det stod 25 !! paa venteliste til C-Upgrade i Buenos Aires..for oss er det enkelt....Star Alliance er et Gjesp.....verdien er rett og slett ikke paa plass....

For en som kan hele alfabetet fra mange flyselskaper, lurer jeg på hva du her henviser til.. Det finnes ikke et eneste amerikansk fordelsprogram som ikke minst gir 100% poeng.

Oppgradering med kun poeng hos CO er ikke mulig på internasjonale ruter.

Du må i tillegg til 20K poeng hoste opp en masse spenn: http://www.continental.com/web/en-US/content/onepass/rewards/upgrade/fees.aspx

Hos UA er dette meget enkelt: Kjøp H klasse eller dyrere of du oppgraderer ved bestilling for 30.000 poeng... Regnestykket blir da enkelt: En H billett koster ca. 150 dollar mer t/r på langdistanse. Hos CO må du ut med 400 USD HVER VEI i tillegg til poeng....

Når det gjelder å ha mye folk på oppgraderingslista ved gate, bør vel ikke det komme som en overraskelse for en som bor i USA. I følge et lite reiseforum for frekvente reisende ;) er CO det suverent vanskeligste flyselskapet å oppgradere på....

Martin
16-03-2008, 04:50
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/Bilde.jpg

EB
16-03-2008, 07:50
Kan dere stoppe i Houston?

Martin
16-03-2008, 13:45
Houston byr nok dessverre ikke på annet enn flybytte og venting. Har ca. tre timer der, så det blir hvertfall nok tid til å se seg litt om på flyplassen.. Hadde ikke planer om å dra dit i det hele tatt, men når CO ikke flyr direkte ORD-SFO, og andr alternativer koster opptil flere tusenlapper ekstra, så ble routingen sånn..

Martin
30-03-2008, 22:17
All right!! Det blir en ny flytype: B737-900 :)

Da turen ble bestilt, var det 735 og 738 fordelt på to innenlandsflighter hver.. Den ene 735'en ble for en tid tilbake byttet ut med en 733, og i dag så jeg at 738'ern som skulle fly oss fra IAH til SFO, var byttet ut med en 739!!

Ellers er CO sine nettsider litt merkelig når forandringer skjer: Forrige gang de byttet flytype, Var plutselig setekartene for et par flighter borte, og vi hadde plutselig ingen seter på de flightene det gjaldt. Men, det dukket opp igjen etter ca. et døgn, og vi hadde fortsatt de samme setene; rad 16 på turene over dammen, og rad 14 på alle 737-flightene, som er nødutgangrad på både 733, 735 og 738.. (Man må selvsagt være minst gullkortkunde for og få resevert disse ved bestilling, evt. "kjenne noen" :colgate: )

I dag derimot: Først var flytypen byttet ut, og vi hadde de originale setene på rad 14.. På 739, sitter de små dørene på rad 15 og 16.. Så, plutselig forsvant setevalgene.. Deretter, dukket det opp en rød skrift som fortalte om en endring i rutetidene, uten at jeg kunne se at noe var forandret. I tillegg var navnene våre byttet om: Marius stod oppført som den som hadde bestilt, og stod oppført med min e-postadresse og mobilnummer, mens jeg var blitt "pax #2". Vi hadde også fått byttet seter..

Etterhvert ble navnene riktige, og sist jeg sjekket var også setekartet på 739'ern på plass. Og vet du hva? Joda, vi var blitt flyttet til rad 16 :)

Martin
07-05-2008, 02:56
All right..

Må innrømme at jeg begynner å glede meg litt, og konstaterer at nå er det bare et par måneder til avreise..

Satt nettopp og leste gjennom hele trip-reporten fra den første turen min, og der snublet jeg over et hotelltips fra Concorde, som jeg ikke fulgte da, men bestemte meg for å se litt nærmere på: Shelburne Murray Hill New York (http://www.affinia.com/New-York-City-Hotel.aspx?name=Shelburne-Murray-Hill), som visstnok tilhører Affinia-kjeden. Så ikke verst ut på Tripadvisor, og fant en grei pris på en såkalt Studio Suite med to senger; ca. 1420 dollar for tre netter inkludert Taxes (Eller: Det inkluderer ikke $1,50 per natt i såkalt "unit supplemental tax"). Havnet på et par hundre mer enn prisen vi hadde på Hampton, men skitt au..

De dollarene vi betaler ekstra i NY, sparer vi i SFO: Etter Thomas' tråd i reiseforumet, begynte jeg å snuse litt på The Chancellor Hotel (http://www.chancellorhotel.com). Hotellet ligger omtrent oppå Union Square, og var billigere enn Hilton som vi allerede hadde booket. Husker ikke nøyaktig prisforskjellen, men jeg tror ikke det blir noe nevneverdig dyrere totalt sett..

Hvorfor? I SFO sparer vi panger, og får istedet bo på et litt mer unikt hotell enn et "anonymt" kjedehotell.. Også betaler vi litt ekstra i NY for omtrent samme grunn.. At jeg nå ikke tjener noen miles på hotellovernattinger i det hele tatt, får så være..

Er fortsatt booket på Hamptons i Chicago, men vi får se hva som evt. skjer der

Eriksan
09-05-2008, 12:36
Kan anbefale Fairfield Inn & Suites ved N. Michigan avenue i Chicago. Meget bra beliggenhet, bra pris (ihverfall når jeg bodde der to netter i februar), utmerket service (fikk svært bra restaurant anbefalinger), og ikke minst store rom med mulighet å reservere to dobbeltsenger. Ligger 50 meter unna West Egg som er et meget bra sted for frokost (SAS crew guide anbefaling jeg har testet minst tre ganger) og puben Timithy O'Tools ligger i kjelleren under West Egg og er svært populær også...

Martin
09-05-2008, 13:43
Takker for tipset.. Ser dog ut til at det blir et litt annet opplegg i Chicago, men det tenkte jeg å avsløre når turen er i gang..

Apropos: Nøyaktig to måneder til jeg nå sitter ombord i 757'ern, og lurer på om jeg skal ha Chicken eller Beef :)

Concorde
09-05-2008, 14:52
Bestill spesial-mat så får du først av alle.

Tommy777
09-05-2008, 17:50
Bestill spesial-mat så får du først av alle.

Du mener Gin & Tonic til medbragt baguett?:D

Concorde
09-05-2008, 18:32
Nå tenkte jeg mer på Bloody Mary da:)

Martin
08-06-2008, 23:30
1 month to go, til jeg sitter med reisefeber, og kofferten mest sannsynlig er ferdigpakket :) (Eller: En måned til jeg er på vei hjem fra Valle Hovin, og vet at det kommer til å bli minimalt med søvn natten før jeg skal ut på den 14 timer lange turen til Chicago..)

I dag var jeg forøvrig innom nettsidene til Chancellor Hotel, bare for moro skyld, og søkte på nettene jeg har bestilt. Hadde bestilt standard rate, USD200 per natt, pluss taxes. Plutselig hadde de lagt ut en pris de kalte "Sizzling Summer", til bare 140USD per natt!!

De skal ha for et genialt bookingsystem på sine nettsider: Tastet inn e-post og bookingreferanse, og kunne modifisere så mye jeg ville, inkludert velge den billigere raten. Vips, 120 dollar spart :colgate:

FlightDeck
08-06-2008, 23:42
Smart. Min erfaring er, som sikkert deg også, at det kan være lurt å ikke bestille full prepaid rate - om ikke rate'n er svært mye lavere enn en ordinær rate. Tilbud dukker opp og endringer kan lett skje når man er på reise.

Martin
08-06-2008, 23:50
Smart. Min erfaring er, som sikkert deg også, at det kan være lurt å ikke bestille full prepaid rate - om ikke rate'n er svært mye lavere enn en ordinær rate. Tilbud dukker opp og endringer kan lett skje når man er på reise.

Bestiller aldri pre-paid. På turen i fjor f,eks. Hadde bestilt "alt" via Hilton.com. I en av byene (Cleveland), fant jeg ut at det var et mer sentralt hotell, i en kjede som het Hyatt, til samme pris. Ikke noe problem å kansellere Hilton (Garden Inn), og booke Hyatt. I LA, hadde vi bestilt hele oppholdet på Hilton Universal City, helt til jeg oppdaget at det virket rimelig håpløst å komme seg derfra til LAX for å rekke et fly som gikk 07:35. Endret bookingen hos Hilton, og fant et rom hos Embassy Suites nede ved LAX.

I år, bestilte jeg også først alt via Hilton. Oppdaget så Chancellor i SFO, som virket mer spennende enn å bo på et anonymt kjedehotell. Av samme grunn endret jeg også fra Hamptons til Shelbourne i NYC..

På årets tur, ser det faktisk ut til at jeg ikke kommer til å bo på et eneste av de hotellene jeg opprinnelig bestilte :D

Martin
09-06-2008, 00:59
Sjekket også opp hotellet jeg har booket i NYC, og her lå også prisene faktisk litt lavere nå. Istedenfor å booke samme romtype, oppgraderte jeg faktisk fra Studio Suite, til Studio Deluxe Suite, til ca. 50 dollar mer totalt for de tre nettene vi skal ha i NYC.. Allikevel sparer vi totalt 75 dollar på alle hotelloppholdene med de endringene jeg gjorde i dag :colgate: (egentlig en dråpe i havet, men...)

Concorde
09-06-2008, 11:26
Skal du bo på Shelbourne på 3rd ave?

Martin
09-06-2008, 11:59
Nei.. Ligger på Lexington Ave. Faktisk etter et tips fra deg, som jeg oppdaget da jeg tittet gjennom tråden jeg skrev ifm. turen i fjor.

Du skal bo her i New York (http://www.romanticmanhattanweekends.com/shelbourne-murray-hotel.html) et helt greit hotel i Lexingon og 34th på Murray Hill. Da er du et stykke unna Times Square som jeg anbefaler å holde deg langt unna, ikke mye å finne på der...
Hotellet er kjent for sine burgere som er helt herlige, og ikke mindre viktig takterrassen med bra utsikt over Manhattan Skyline og cocktails.

Tommy777
01-07-2008, 17:08
Nei.. Ligger på Lexington Ave. Faktisk etter et tips fra deg, som jeg oppdaget da jeg tittet gjennom tråden jeg skrev ifm. turen i fjor.

Lexingon og 34th på Murray Hill sier jo Concorde.. Er jo paa 34 og lex det?

Anyways, naa er det ikke lenge igjen foer man kan oenske gutta velkommen til sommerChicago!

Martin
01-07-2008, 17:25
Lexingon og 34th på Murray Hill sier jo Concorde.. Er jo paa 34 og lex det?

Anyways, naa er det ikke lenge igjen foer man kan oenske gutta velkommen til sommerChicago!

Ja, som jeg siterte Concorde: Lexington Ave, ikke 3rd..

Whatever: i øyeblikket er det W The Court (om jeg husker riktig i farten) vi skal bo på i NYC, og det til en absolutt overkommelig pris :) Ligger vel i samme strøket et sted, om jeg ikke husker heelt feil

I Chicago bor vi enda billigere (håper jeg..:rolleyes:) :colgate:

Skulle du hente oss, Tommy? Flightnummer finner du i så fall i signaturen min, og vi skal lande ca. 1844.. Flighten har dog en on-time-percentage på 40%, så me får sjå.. :rolleyes:

En uke igjen i morgen, og hjernen min er i reisemodus allerede :)

Tommy777
01-07-2008, 17:35
Jeg henter dere enten paa ORD eller paa en El stasjon 10 minutter fra O'Hare (Foster). Ellers er alt klappet og klart for eders ankomst og siden jeg jobber 3 minutter fra O'Hare faar dere VIP drop off paa fredag ogsaa (foroeverig den dagen jeg og fruen stikker til Italia/Norge)

Thomas
02-07-2008, 16:36
God tur til Gutta'boys! Jeg skjønner ihvertfall at på neste USA tur må Chicago besøkes :lol:

Tommy777
02-07-2008, 16:42
Det kan jeg love deg! Dersom gutta ikke er helt nedkjoert blir det besoek paa Chicago Brauhaus etter ankomst. Om CO har moerbanket dem faar vi ta kvelden dagen etter.

Passer egentlig veldig bra at de kommer disse dagene. Hele selgerstaben, bortsett fra en, har ferie neste uke.

Martin
08-07-2008, 14:01
Da er turen sånn nesten offisielt i gang.. Har fått sjekket inn på nett, og skrevet ut boardingpass for seter 16A og 16B, samt 14E og 14F på neste leg, EWR-ORD (alt er nødutgang. Stor takk til Learjet).

Nå blir det å pakke resten av det som skal være med, før det blir Springsteen igjen i kveld, og forhåpentligvis noen timer søvn før turen går til OSL i morgen tidlig.

Og en skal heller ikke se bort i fra at jeg kanskje får hilse på enda et forummedlem i morgen og.. Ser ut som direkteruta til CO er populær for flere her på forumet.. ;)

Thomas
08-07-2008, 14:12
Enn så lenge Ship #111 uten AVOD... *bummer!*

Martin
08-07-2008, 14:16
Enn så lenge Ship #111 uten AVOD... *bummer!*

Hmm. Var et annet Ship# sist jeg sjekket, med AVOD.. Men en får krysse fingre..

La også merke til at de ikke har assignet en gate på OSL enda, der CO står ved samme gate hver eneste dag, mens på EWR har både CO39, og flighten videre til ORD fått assignet gate - men jeg blir ikke overrasket om den har endret seg et par ganger når vi ankommer EWR

Thomas
08-07-2008, 14:29
På OSL er ingenting sikkert om dagen, forrige natta var både G53 og G51 U/S!

Martin
09-07-2008, 02:10
Continental Flight: 38
Departure Date: Jul 8, 2008
Status: Departed Gate 14 Minutes Late, taxiing to runway (Delayed - Maintenance)
Aircraft: Boeing 757-200 aircraft #111

Inflight Entertainment
Economy Class: Overhead video monitors and 12 channels of in-seat audio entertainment. An assortment of short subjects will be shown, including at least one television comedy

Ingen AVOD i morgen, mao.. Håper også at den mekaniske forsinkelsen ikke var noen alvorlige greier, og at kjerra holder seg flygbar i hvertfall til den lander på EWR igjen i morgen..

Tommy777
09-07-2008, 02:38
Ser ut som direkteruta til CO er populær for flere her på forumet.. ;)

Saapass populaer at du finner undertegnede og fruen i BF til og fra juleferie! Er paa billettjakt naa.

AVOD eller ikke, velkomstkomiteen er klar i Chicago. Dersom noen jobber med CO avgangen i morgen, soerg for aa ta med steikepanna og klask gutta over planeten slik at de ankommer Chicago uthvilt :lol:

Martin
09-07-2008, 02:47
..soerg for aa ta med steikepanna og klask gutta over planeten slik at de ankommer Chicago uthvilt :lol:

..sånn at Tommy kan ta oss med på fylla i Chicago ;)

Kan og bekrefte at jeg ikke er eneste Scanair-medlem ombord i 757'ern i morgen ;) Vedkommende blir i New York, men såppass lenge at man ikke skal se bort i fra et slags Fly & Vin/Øl/hvamanfølerforådrikke i NYC neste uke..

Tommy777
09-07-2008, 02:49
..sånn at Tommy kan ta oss med på fylla i Chicago ;)

Kan og bekrefte at jeg ikke er eneste Scanair-medlem ombord i 757'ern i morgen ;) Vedkommende blir i New York, men såppass lenge at man ikke skal se bort i fra et slags Fly & Vin/Øl/hvamanfølerforådrikke i NYC neste uke..

Nettopp! Hvem er medlem nr. 2?

Martin
09-07-2008, 02:56
Fellowship, som er på tur med familien..

Martin
09-07-2008, 08:26
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Picture0007.jpg

Jårs Sinserly, som har ankommmet OSL litt for tidlig..

Var oppe i sjutiden (etter å ha sovnet i halv fire-tiden).. Kom meg ut i bilen, og avgårde i løpet av en halvtime, for å rekke å kapre en parkeringsplass på FedEx før folk begynte å komme på jobb klokken åtte .. Marius har ETA OSL litt før ni, så ikke så lenge igjen før man kan tenke på å droppe bagasjen..

Lærte forresten at man kan f.eks. logge seg på med sitt eget Telenor ADSL-abbonement her - genialt :up:

jcnorway
09-07-2008, 08:32
God tur! :)

Thomas
09-07-2008, 08:49
G-NMAK står ferdig på RGA klar til avgang gutter, bussen går fra gate 60 1010.

learjet
09-07-2008, 09:10
God tur, har "desverre" fri så jeg får ikke klassket stekepanna på gutta.
Men hvis alt har gått etter planen så har en god kollega greid å flytte Fellowship litt lenger slik at hele rad 16 blir okkupert av forum medlemmer.... Han skulle i alle fall gjøre det han kunne.....
Så da får de et lokalt fly & vin - bokstavelig talt....
God tur !!

S

S

SQ 777
09-07-2008, 09:23
GOD TUR , GUTTER !:nor:wow:

Martin
09-07-2008, 10:19
G-NMAK står ferdig på RGA klar til avgang gutter, bussen går fra gate 60 1010.

Den skal vel etterhvert til HEL, om jeg ikke husker feil.. Hadde vært kult og vært med, men det blir litt feil retning :D

Bagdrop og Security gikk nesten greit.. Merket at det pågikk opplæring, da det stod en amerikansk dame bak agenten, som omtrent forklarte hvert eneste tastetrykk.

I security fant de små messinglignende sakene som sitter på alle olabukselommer at de skulle pipe.. Var hvertfall der det peip når jeg ble visitert med håndscanner etterpå..

Nå sitter vi i andre etasje på Kon-Tiki, hvor det for min del ble litt mat til pilsen, både eggerøre og Roastbeef.. Ble det dyrt? oh yeah!

jcnorway
09-07-2008, 10:29
Fint med slike 'live'-reports :) Synd det ikke er nett ombord :)

MountainDew
09-07-2008, 12:43
Jeg følger med på den videre utvikling

Tommy777
09-07-2008, 19:00
God tur, har "desverre" fri så jeg får ikke klassket stekepanna på gutta.
Men hvis alt har gått etter planen så har en god kollega greid å flytte Fellowship litt lenger slik at hele rad 16 blir okkupert av forum medlemmer.... Han skulle i alle fall gjøre det han kunne.....
Så da får de et lokalt fly & vin - bokstavelig talt....
God tur !!

S

S

Synd det...:D Ser at kjerra gikk med 3 seter ledig i BF i morges. Hva skal til for at man er verdig en oppgradering fra deg? ^_^

Thomas
09-07-2008, 19:08
Ja, Stefan.. hva skal egentlig til? :colgate:

Tommy777
09-07-2008, 19:10
Haaper han svarer at man maa vaere CO Platinum ;)

Thomas
09-07-2008, 19:27
Håper han sier at man må ha vært kollegaer noen år og ha OnePass Elite status :lol:

*stopp.. stopp*

Tommy777
09-07-2008, 20:39
Arrived:
New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Scheduled: 2:00 PM
Actual: 2:13 PM
Gate: C137

Litt sene og med COs nye regel at man ikke kan kjoere stand by gratis lengre, har de uansett ikke sjans aa komme seg med den tidligere avgangen til Chicago

Martin
09-07-2008, 21:28
Tja.. Hva skal til for en oppgradering?

Stod ved gaten og ventet, og fikk øye på en kar jeg kjenner, som er innom jobben min av og til, og er ansatt i CO. Han kom bort, hilste på, forsvant, og kom tilbake med nye boardingpass: 1E og 1F :D

Hadde en knall tur over i BF. Maten var god. Var en slags suppe til forrett, med noe grillspydlignende, samt noe som minnet om vårrull ved siden av.. Deretter en god salat, før hovedretten, hvor jeg valgte kylling, og Marius New York Strip Steak, etterfulgt av vaniljeis til dessert ;)

Kom oss gjennom immigration som de to første fra flighten, og han som intevjuet meg begynte nærmest å avhøre meg ang. mine to forrige turer, og hva jeg hadde gjort.. Deretter til tollen, hvor Norvegian og syltetøyet til Tommy gikk glatt i gjennom. Leverte så bagasjen, fant security, og sitter nå ved gate C105 hvor neste flight angivelig skal gå fra om et par timer.. Ser så langt ut til å gå på rute..

Tommy777
09-07-2008, 21:37
wow, grattis! og det var enda fler seter tilgjengelig i BF

Thomas
09-07-2008, 21:54
Buuuuhu!!!! :D

Tommy777
09-07-2008, 22:10
Buuuuhu!!!! :D

Ja, da var fasiten at man maa ha absolutt NULL status, ikke jobbe / har jobbet i bransjen, men vaere medlem av Scanair.no og arbeide i shorts :D;)

BSSW
09-07-2008, 22:40
Ble det noe mini-gettogether med Fellowship da?

jcnorway
09-07-2008, 22:44
Ja, da var fasiten at man maa ha absolutt NULL status, ikke jobbe / har jobbet i bransjen, men vaere medlem av Scanair.no og arbeide i shorts :D;)

Og tydeligvis også kjenne noen som heter Haris ;)

Bizflyer
09-07-2008, 23:46
[QUOTE=Martin;284759]..sånn at Tommy kan ta oss med på fylla i Chicago ;)

QUOTE]

Hva skal den fylla bestå av? Tequila og Solo Super? :colgate:

BF:drunk:

Tommy777
09-07-2008, 23:48
[QUOTE=Martin;284759]..sånn at Tommy kan ta oss med på fylla i Chicago ;)

QUOTE]

Hva skal den fylla bestå av? Tequila og Solo Super? :colgate:

BF:drunk:

I saafall er Soloen medbragt. De er allerede nesten 2 timer sene inn til ORD, saa det spoers om det blir noe fyll og spetakkel i kveld....

Martin
10-07-2008, 17:15
Ble det noe mini-gettogether med Fellowship da?

Nei, dessverre. Han trodde antageligvis at han skulle finne meg på 16A, og visste nok ikke at jeg satt på 1F..

Martin
10-07-2008, 17:20
Flyet fra EWR ble forsinket, og vi var vel til slutt en time forsinket inn til ORD..

Først var avgangen satt opp på gate C105, og der kom det jaggumeg inn en Q400 :drunk:

Vår flight ble midlertid flyttet til gate 107, og det kom etterhvert inn en B737-500WL fra Boston som tok oss til ORD.

Bagasjen kom fort, og vi fant oss en taxi som kjørte oss hjem til Tommy, hvor det ble et par pils, før vi ble innkvartert på gjesterommet hans..

DY Tech
11-07-2008, 15:09
Ypperlig rapport!

Speedbird
11-07-2008, 15:33
Heldig du, Martin! :D
Bra at du fikk C-klasse nå - etter at du løp vekk fra SK C-class i Januar.... :p *skal mobbe deg LENGE for det!*

Savner mer bilder forresten! Har du kjøpt deg 18-200 nå? ;)

FlightDeck
11-07-2008, 18:11
Moro at dere ble oppgradert! Kontakter betyr alt. Ser frem til trip report og bilder.

Martin
11-07-2008, 21:46
Heldig du, Martin! :D
Bra at du fikk C-klasse nå - etter at du løp vekk fra SK C-class i Januar.... :p *skal mobbe deg LENGE for det!*

Savner mer bilder forresten! Har du kjøpt deg 18-200 nå? ;)

Jadajada.. De var utsolgt på Ritz i Chicago, så vi får se i Frisco.

Dagen i Chicago, gikk med til å cruise rundt med Tommy.. Var innom et par kjøpesentre, og det ble både frokost og lunsj ute.. Var bl.a. innom et sted kalt Costco, hvor alt må kjøpes i kvanta på minst tolv stykk/kilo/flasker/you name it..

Utpå kvelden dro vi ut og spiste middag, på et trivelig italiensk sted, etterfulgt av en (svææææær) øl på Chicago Brauhaus, før det tidlig kveld, før vi skulle rekke flyet klokken 09:47 neste morgen (trodde vi..)

Etter å ha våknet i femtiden av et lyn som må ha slått ned rett i nærheten, stod vi opp i sjutiden, og var klare for avreise i Danielsens Audi A4 07:45, med Liz bak rattet, med ankomst ORD litt over åtte.

Tuslet bort til CO sin innsjekk, som er av selvbetjeningsprinsippet. Men da jeg tastet inn PNR, fikk jeg beskjed om at flyet hadde dratt.. Henvendte meg til en hyggelig dame, som kunne forklare at vi hadde blitt fyttet fra 09:47-avgangen, til en som skulle ha gått 07:30 :rolleyes: Jawohl, takk for at dere sa i fra.. Uansett, så var begge disse avgangene forsinket, til 11:04 (pluss at de hadde en avgang 11:00, så CO hadde i dag tre fly omtrent i r*va på hverandre fra ORD til IAH).

Kom da fram en time senere enn planlagt, selv om flyet vi satt i var over tre timer forsinket..

Sitter nå på IAH og spiser lunsj, og regner med å starte boarding på flighten til SFO snart..

Skal få lagt ut noen bilder etterhvert og..

Martin
11-07-2008, 22:20
..og da vi trodde vi kunne tusle de få meterene fra Bubba Bar & Grill bort til gate C-21, fant vi ut at flighten var flyttet til gate E11, som altså er i en annen terminal!! I tillegg er departure nå flyttet fra 3:30 til 4:17, pga. for sent inkommende kjerre fra PHX - forøvrig en 737-900, som betyr ny flytype for meg ;)

akira
12-07-2008, 05:32
Et eksempel på Costco her i landet er Smart Club.

Martin
12-07-2008, 06:23
Flight 1566 var som sagt flyttet fra terminal C til terminal E, men med en monorail i mellom terminalene, gikk det greit.. Siste oppdaterte ETD ble etterhvert 16:12 (opprinnelig tid var 15:30.. joda.. Forsøk å få en flight avgårde på rute, når enkelte ikke skjønner det med at man boarder etter hvilken rad man sitter på, samt at alle skal ha med seg alt de eier som håndbagasje.. Vi var ca. timen sen ut av IAH, og tilsvarende inn på SFO.. Flighten gikk greit, og serveringen bestod av en minipizza, som ikke smakte så verst.. De skal også ha for at de tar to runder med drikketralle - til, og etter maten.. Kan nå også krysse av 900-varianten av 737 på lista..

På SFO kom min koffert først, og Marius sin sist.. Fant en taxi, som kjørte oss til Union Square for ca 40 USD (inkl. litt gjerrig tipsing fra oss pga. "feil" seddelbeholdning i lommeboka..). Fikk sjekket inn raskt og effektivt på The Chancellor Hotel, som tilsynelatende virker greit nok..

Discus
12-07-2008, 10:46
Chancellor - har bodd der mange ganger.....mmmmminner. Skulle gjerne vært i SFO igjen også - have a good one :up:

MountainDew
12-07-2008, 17:37
San Fransisco er en flott by og vi (Speedbird+MountainDew) koste oss godt der en times tid på broen før vi kjørte i søvne videre til LAX. (Kom fra PEK)
Her er link til hotellet du bor på:
http://www.chancellorhotel.com/

Speedbird
12-07-2008, 18:12
(Speedbird+MountainDew) koste oss godt der ]

Ikke SÅ godt som du tenker nå, Martin! :p
Kos deg skikkelig i San Fran, mulighet for å prøve mye nytt der! ;)

Airbus 330
12-07-2008, 23:25
Må si det frister veldig å følge hans fotspor engang, god tur videre Martin. :)

Airbus 330.

Martin
13-07-2008, 04:47
Ikke SÅ godt som du tenker nå, Martin! :p
Kos deg skikkelig i San Fran, mulighet for å prøve mye nytt der! ;)

Skjønner ikke hva du tror at jeg tenker, jeg..^_^

San Fran er en trivelg by.. Begynte dagen med frokost next door, på et sted kalt Sears Fine Food.. Heiv oss deretter på en Cable Car (den er fortsatt like hel :colgate:). Havnet nede i området rundt Fishermans Wharf, hvor det bl.a. ble et par øl og noen vinger på Hooters (mitt første besøk der, faktisk.. trivdes godt ;) ). Ble også litt fotohandling, bl.a. en 18-200mm (dog Sigma..).

Tok turristingen helt ut, og heiv oss på en buss, som kjørte en to-timerstur rundtomkring, bl.a. over Golden Gate og tilbake.. Ah.. Ikke noe som å sitte på taket på en åpen toetasjersbuss i ca. 100 km/t på motorveien..

Vel tilbake, ble det middag på Hard Rock Cafe, samt t-skjortehandling, før vi følte for å dra tilbake til hotellet..

Martin
13-07-2008, 06:10
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0646.jpg

Frokost inntas på OSL..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0002.jpg

Altså, setet blir ikke helt flatt, da.. men man overlever vel..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0008.jpg

Fremme hos familien Danielsen i Chicago.. Jeg fikk sengen, mens Marius la seg frivillig på en oppblåsbar madrass på gulvet..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0015.jpg

Familien Danielsens yngste medlem: Alice

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0024.jpg

Her "jakter" hun på meksikanere

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0650.jpg

Tommy og Liz; ute på en italiensk restaurant i Chicago..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0651.jpg

Trenger jeg å nevne navn?

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0652.jpg

Underholdning var det og..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0655.jpg

Det ble også en øl på Chicago Brauhaus

Martin
13-07-2008, 06:14
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0661.jpg

Frokost i SFO

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0662.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/IMG_0663.jpg

Koselig sted rett ved hotellet.

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0068.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0148.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0057.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0060.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0088.jpg

Bill Gates (voksutgaven) presenterer siste Windowsversjon :p

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0198.jpg

Hotellet sett fra bussen vi dro med..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0226.jpg

OMW
13-07-2008, 06:32
Kult med bilder! Dere får stikke oppom puben hvis dere orker..

LN-MOW
13-07-2008, 07:47
Hehe .. stilig.

Pussig det der med bikkjer og meksikanere .. bikkja vaar blir ogsaa helt krakilsk naar det er meksikanere rundt huset ..

Discus
13-07-2008, 10:21
Takk for oppdatering. Hvis dere liker hvitløkssmak i maten, så stikk innom The Stinking Rose (Colombus Ave) mens derer er i SFO. Bare å komme seg bort på Colombus så kan dere sikkert lukte dere frem til den. http://www.thestinkingrose.com/

Martin
14-07-2008, 06:44
Ok, siste kveld i SFO..

Gårsdagen ble avsluttet rolig.. Etter at vi stakk innom rommet for å slappe av litt, var vi så slappe at det plutselig ble leggetid... Stod opp i dag tidlig, spiste frokost på Sears, og drøyde det deretter lengst mulig på hotellrommet, fram til man måtte sjekke ut.. Kjørte deretter Cable Car igjen (denne gangen fikk jeg til og med "henge utenpå" :) ), og endte nok en gang opp nede ved Fishermans Wharf.. Uten for store planer, tuslet man litt rundt, og det ble flere øl på Hooters, tuslet litt mer, og hoppet etterhvert på kabeltrikken tilbake, til andre enden (Det var da vi fant ut at hotellet lå rett ved den ene endeholdeplassen).. Tuslet litt videre rundt inne i et svært kjøpesenter, hvor jeg for første gang så rulletrapper som svingte. Moro var det og ^_^

Ja, det ble kanskje litt mye "turist", og Fishermans Wharf, men jeg må si at San Fran er en by jeg trivdes i, og er nok en by jeg kan tenke meg og reise tilbake til..

Tilbake til Sears Fine Food, for middag. Ble plassert nede i en liten avdeling med en tre-fire bord, og det var kun et annet "selskap" som satt der.. Hvor var de fra? Kan ikke plassere de helt, men det hørtes ut som i Rogalandsområdet et sted på dialekten.. ^_^ Da kelneren hørte at vi også var fra Norge (etter at de andre hadde gått), lurte han bl.a. på om vi hadde kommet med samme fly... joda, alle nordmenn kommer til SFO med samme fly :rolleyes:

Tuslet til hotellet vegg-i-vegg, og tok en siste drink i baren, før vi hentet bagasjen, og ble hentet av en shuttle som vi hadde bestilt av en hyggelig asiatisk dame dagen før..

Sitter nå og venter på en inbound flight fra EWR, som har blitt forsinket pga. litt bommelibom der borte. Avgang skulle vært 11:40, men er nå foreløpig satt opp til 00:55.. Jaja.. om man lander klokken åtte eller halv ni om morgenen betyr ikke så voldsomt mye, egentlig..

Så venter noen dager i NYC, før en setter nesa hjemover på torsdag..

EB
14-07-2008, 07:22
Rulletrappene som svingte imponerte flere enn deg...

Discus
14-07-2008, 10:35
.... som vi hadde bestilt av en hyggelig asiatisk dame dagen før..

Jøss - fremdeles. En litt eldre dame tipper jeg? Som driver kiosken med "all mulig service" nesten hele døgnet? Hun var der i 1997 når jeg var der første gang, og fikset det meste av av det man ønsket. Så henne for to år siden også, så jeg tipper det er samme dama. Lang og tro tjeneste kan man si - litt uvant i USofA!

Bizflyer
14-07-2008, 15:55
Ja, de har usedvanlig godt øl på Hooters. Det er hovedsaklig på grunn av det gode øllet og den lekre maten at jeg ofte legger veien om en Hooters restaurant når jeg er i USA :colgate:

BF:cool2

Martin
14-07-2008, 20:30
Ja, de har usedvanlig godt øl på Hooters. Det er hovedsaklig på grunn av det gode øllet og den lekre maten at jeg ofte legger veien om en Hooters restaurant når jeg er i USA :colgate:

BF:cool2

Prøvde noen små hamburgere de hadde under "apetizers" på menyen.. De var faktisk utrolig gode sammen med Coronaen.. Men det gjør jo heller ikke vondt i øynene når man ser rundt seg på Hooters ^_^

Flyet dro avgårde, og landet ca halvannen time sent på EWR.. Gjorde egentlig ikke noe.. Fikk faktisk også sove mesteparten av turen..

Fikk bagasjen, og fant deretter en taxi.. Skulle så prøve å forklare hvor vi skulle (W - The Court).. W ble først Doubleview, der han tastet i vei på GPS'en sin.. Da han skjønte at det var W jeg sa, var det å forsøke å stave "The Court".. Eller hva med "W D.."?? Hadde adressen på en e-post, men batteriet gav seg selvsagt når jeg skulle klikke på akkurat den mailen... Da hørte jeg fra førersetet: "Is this it??", og da lyste det "W Hotel New York The Court" fra GPS'en hans. "Yes, that's it.."..

Cruiste avgårde på motorveien retning Manhattan, og jeg ble mer og mer imponert hver gang han kjørte rett fram i et kryss, når GPS'en pekte i alle andre retninger.. Allikevel kom vi fram til krysset mellom Lexington Avenue og 39th Street, og så den svære W'en over en dør..

Må virkelig si jeg liker meg her foreløpig.. Istedenfor den vanlige "autopilot"-innsjekkingen som man får enkelte steder, var damen bak disken utrolig hyggelig.. Tok i mot oss med et smil, fant navnet mitt på skjermen sin, og ba om kredittkort.. Marius meldte seg frivillig til å betale, og det var ikke noe problem... Hun sjekket kort og pass, og begynte allerede å tiltale Marius på fornavn (Marius er jo selvsagt et vanlig navn her borte..)..

Da rommet ikke var klart, var det å overlevere bagasjen til Tony, og deretter dra på frokostjakt. Fant en liten diner hvor det ble frokost, før vi trasket avgårde, og endte opp ved Applestore, tittet litt, og trasket nedover igjen.. (igrunn mye trasking til lite nytte..). Var tilbake på hotellet i ett-tiden, og rommet var da fortsatt ikke klart, så nå sitter vi i lobbyen med hver vår laptop og slår i hjel litt tid..

jcnorway
14-07-2008, 21:37
Du kan jo prøve å vinke hjem her :lol:

http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/index.php?cam=fridays

Martin
15-07-2008, 23:04
Skavvise.. siden sist?
Fikk rommet, som er overraskende stort og fint. Etterhvert utpå kvelden i går, ble det middag på California Pizza Kitchen, som ligger noen kvartaler sørover.. Ble Pizza på Marius, og Ravioli på meg, samt er par Mojitos av det litt mer spennende slaget: smakte både bringebærvariant, og en ferskenvariant.. Et par kjappe drinker i baren på hotellet (overraskende dyre!! 15 dollar for en Mojito. er vel nesten på norsk nivå?), og vi tok etterhvert kvelden.

Dagen i dag startet med frokost på den samme dineren (Frontier var navnet - hey! Samme navn som på et flyselskap, jo :))

Tok så den obligatoriske turen oppom ESB - første gang i dagslys. Marius ville så se Ground Zero.. Fikk kapret en taxi, som inkl. tips, kostet oss 20 dollar (nesten litt for enkelt og gi hele 20-lappen, og si "Keep the change" :D ) Tilbake betalte vi 2 dollar hver på t-banen.. (Og da kom vi oss 20 streets nord for der vi tok taxi fra).

Tilbake til Apple Store. Artig å se hvor desperate noen er etter å skaffe seg iPhone.. Vet ikke hvor mange her som vet hvordan butikken i NYC ser ut, men den er ikke noe mer enn et lite "Glassbur", som inneholder en trapp, ned til selve butikken, nede i kjelleren.. Det var en rimelig lang kø oppe på gatenivå, før de vle loset ned noen av gange, til en egen kø nede i butikken..

Jeg må innrømme at jeg en stund har tilhørt den gruppen som lurer på hva som er vitsen med å kjøpe Apple.. Har jo selv en Creative Zen, som da jeg kjøpte den, kostet mindre enn den iPoden som tilsvarte den i spesifikasjoner..
Etter turen innom på mandag, må jeg allikevel innrømme at jeg falt for iPod Touch.. Etter litt fundering på om jeg enten skulle gå for den, eller vente til jeg kom hjem med og evt. kjøpe en iPhone, bestemte jeg meg for å konvertere til "Apple-ismen", og stilte meg i kø for å skaffe meg en iPod Touch..

Halveis gjennom køen kom en blond berte, og lurte på hva jeg skulle kjøpe: "iPod Touch"
Hvordan skulle jeg betale? joda, med kredittkort.. Hun vinket meg ut av køen, hentet iPoden, og jeg fikk betale på en liten mobil kortterminal... (Så kan jeg jo nå ligge her og fantasere om hvorfor hun vinket ut akkurat meg..).

Ble etterhvert sultne, og Hard Rock Cafe slår aldri feil.. Servitrisen her, lurte på hvor vi var fra, og svaret var Norway.. Hun var faktisk også fra et land i Europa, men jeg mente hun hadde svart Holland, mens Marius mente Poland.. Det resulterte i et veddemål, som medførte at jeg betalte regningen :rolleyes: (Hun var polsk, ja..)

Allikevel: regingen kom på omtrent det samme som den gjør for to stykker på Hard Rock i Oslo: Forskjellen: I Oslo består drikke av to brus med gratis refill. I NYC, ble tilsammen 4 Coronas, 3 Long Island Iced Tea, og en Pepsi..

Thomas
16-07-2008, 01:02
Halveis gjennom køen kom en blond berte, og lurte på hva jeg skulle kjøpe: "iPod Touch"
Hvordan skulle jeg betale? joda, med kredittkort.. Hun vinket meg ut av køen, hentet iPoden, og jeg fikk betale på en liten mobil kortterminal... (Så kan jeg jo nå ligge her og fantasere om hvorfor hun vinket ut akkurat meg..).

Dette er luksus, de gangene jeg har handlet der (og det begynner bli litt..) pleier jeg bare spørre en av disse krokene med Apple Logo rundt halsen om produktet jeg ønsker, vips de er borte i 2 min - drar kortet.. signerer og rett ut.

Martin
16-07-2008, 01:16
Jeg antok at man kunne handle på den måten, men de fleste så opptatt ut, så jeg gikk og stilte meg i kø.. Lurer fortsatt på hvorfor hun plukket ut akkurat meg..

Martin
17-07-2008, 21:17
Skal vi se.. Etter siste oppdatering, ble det etterhvert middag på Blockheads (www.blockheads.com), og en liten pub-til-pubrunde i retning tilbake til hotellet.. (ca. 5 kvartaler.. var vel innom hele to steder..). Fikk også "æren" av å hilse på en amerikaner som lurte på om New Zealand lå i nærheten av Norge.. :rolleyes:

Gårsdag ble lettere redusert, etter alkoholinntaket kvelden før.. For å si det sånn, når Martin bestiller salat til lunsj, og spiser ikke opp maten, da er det no gærent.. Ble stort sett div traksing rundt omkring, i nogenlunde nærhet fra hotellet..

Dagen i dag: Startet med koffertpakking, og utsjekk.. Satte fra oss bagasjen hos Tony, som samtidig ordnet en bil for oss, som skal ta oss til EWR om en times tid.. Fant en Fridays, hvor det ble.. eh, la oss si brunch.. Innom Toys'r'us, hvor Marius handlet litt (han er onkel, så han fikk lov ;)).

Siden det er utrolig varmt i New York, følte vi egentlig ikke for å anstrenge oss noe særlig mer, og var tilbake på hotellet et par timer før vi egentlig skulle, og sitter nå i resepsjonen og dreper litt tid med hver vår laptop..

En time til nevnte bil henter oss, og vi er forhåpentligvis på EWR før klokken 6, som gir oss to timer før avgang med CO38, som er satt opp med Ship #135, som visstnok skal ha AVOD.. Maskinen er også i rute, etter å ha kommet in fra ARN tidligere i dag, så med mindre de plutselig trenger maskinen på en annen rute eller noe, så ser det ut til å gå greit i kveld.

3 ledige seter i BF, men med 5 navn på standby-lista for upgrade, og så lenge jeg ikke kjenner noen hos CO her på EWR, så blir det nok rad 16 over dammen..

Martin
20-07-2008, 05:08
Da var man vel hjemme (snart et par døgn siden nå ;) )

Klokken passerte 16:00, og jeg fikk tak i en kar som hentet ut bagasjen til oss.. Han lurte på om vi trengte taxi, men jeg sa vi hadde bestilt bil. Hva var navnet? Foss sa du? Joda, bilen står klar.. Tuslet ut til en Lincoln Towncar med navnet mitt i bakruta :D ).

Lærte at ettermiddagsrush i New York er en treg affære (Dette var faktisk min første tur fra Manhattan til EWR.. Men med avreise fra hotellet litt over 16, var vi fremme på Newark Liberty International Airport, terminal C, litt etter klokken 17, etter spørsmål om hvor vi var fra, hva slags språk vi snakket, og om norsk var i slekt med tsjekkisk.

Betalte sjåføren 70 USD + toll + tips, og tuslet mot innsjekk.. Etter mitt forrige forsøk på å sjekke inn hos CO, hvor automaten i SFO fant et tau og hang seg, gikk det bra denne gangen. Fikk boardingpass, og en kar klistret tag'er på koffertene, og borte ble de.. Fulgte skilter mot Security, men det var selvsagt ikke riktig security. De har tre punkter på EWR, og damen som stod der henviste oss til den som lå nærmere gaten vår..

Tuslet dit, og der fant jeg unntaket som bekreftet regelen: En hyggelig, og nesten morsom TSA-agent :). Viste han pass og boardingpass, og han nærmest lyste opp: "It's Martin Foss!! It's you!! Going to Oslo!! Hope to see you again soon!!"

Kjapt igjennom, og det var fortsatt gost over to og en halv time igjen til departure. Ble så et par pizzabiter på ei lita sjappe, før vi fant gaten, og tok det med ro fram til avgang..

Ble etterhvert tid for boarding, etter å ha "verifisert" passet, og levert inn den lille grønne lappen.. Han som intervjuet meg på vei inn i landet, likte meg tydelgivis ikke, for i tillegg til å nærmest sette i gang et lite avhør av hva jeg hadde gjort i landet tidligere, hadde han stiftet fast den lille lappen på feil side av den stiplede linjen.. Overhørte også en samtale: "Altså, jeg har ikke fått noen sånn grønn lapp, jeg..." (Norsk dame, rundt 40-50 et sted)

Fant rad 16, som vi delte med en tilsynelatende trivelig amerikaner.. Var forøvrig ikke helt fullt, og bl.a. var hele 15ABC ledig.. Vår sidemann vurderte og hoppe fram, men siden de ikke kan reclines, droppet han det.. Var midlertid to andre karer som satte seg der, og davi dro, var fortsatt to av midtsetene ledige på exit-radene..

Pushet noen minutter over tiden, og brukte vel ca. en time til vi var airborne.. Kapteinen kommenterte forøvrig følgende: "We're now waiting for taxi-clearance. That means we're not longer in Continentals hands, but in the hands of ATC, or in the governments hands.. Now, I don't know if that's a good or a bad thing.."

Et øyeblikk var det også full stopp for alle fly ut av EWR, som skyldtes at luftrommet var fullt av innkommende fly.. Var dog ikke verre, enn at i løpet av den tiden kapteinen brukte på og informere oss om det, hadde de fjernet den restriksjonen, og to fly rakk og ta av i løpet av den tiden han brukte på å fortelle oss om det..

Airbourne ca. en time etter push, og en lettere shaky tur opp til cruise, men det roet seg..

Mat-tralla kom, og valget ble Beef, mest pga. av at de var midlertidig tom for chicken.. Litt skuffende andretur med drikketralla, da vår sidemann ved midtgangen fikk, men de glemte tydeligvis oss.. Nevermind, hadde medbrakt vann..

Frokosten kom et sted mellom Island og Norge, og var ikke nødvendigvis noe å rope hurra for. En liten croissant, en boks med syltetøy, og litt frukt. Smakte ikke gærent, men man blir jo ikke mett av det?

Landet på 19R, og husker jeg riktig, så reverserte de faktisk ikke motorene! Kom oss uansett kjapt nok av banen, og takset helt i andre enden, til gate 53. Kom oss av, og i retning bagasjebåndet.. Her rakk jeg både tax-free, og en tur på do, før min koffert kom som en av de siste..

Forlot OSL, sa hadet til Marius som ble hente av sin bror, og jeg tuslet ned til FedEx, pratet litt drit med en kollega, før jeg heiv meg i bilen og kjørte hjem..

Vi var enige om at turen hadde vært bra, og jeg syntes Marius mumlet noe om Washington DC, og Las Vegas, så vi får se ^_^ Jeg må innrømme at ved immigration, følte jeg meg lite velkommen (for første gang, etter tre tidligere turer til landet..). Virket ikke som om grenseoffiseren likte at jeg kom dit så ofte.. Men så fort man er igjennom immigration, er det et land jeg fortsatt trives godt i, så det blir nok flere turer.. Har jo tross alt over 30 dollar til overs, så jeg må jo få brukt opp de en gang ;)

Martin
20-07-2008, 06:00
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0017.jpg

En ubåt vi var på omvisning ombord i

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0035.jpg

S.S. Jeremiah O' Brien - Var visstnok med på landsettingen i Normandie.

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0034.jpg

Alcatraz - Hadde lyst på en tur hit, men det tidligste vi kunne finne noen ledige billetter var på onsdagen (etter at vi dro fra byen på en søndag)

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0038.jpg

Noen som kan forklare hva dette er? VHS, stod det på den..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0039.jpg

Jeg skal ikke kommentere tørkerullen over senga.. (Ei heller de tørkerullene som stod plassert på bordene på Hooters..).

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0049.jpg

Denne karen likte å... SKRÆM FOLK!!!!

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0050.jpg

Forestill deg at du går bortover fortauet, og legger merke til en liten busk. Så kan du forestille deg at det dukker fram en mann bak busken :D
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0075.jpg

Marius på toppen av ESB

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0094.jpg

Ground Zero

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA2008%20del%202/DSC_0096.jpg

Siden jeg er med og finansierer Marius sin arbeidsgiver, fant han ut at skulle hjelpe min arbeidsgiver litt og.. USB-disken som han glemte i SFO, kom vel frem til hotellet vårt i NYC ;)

Thomas
20-07-2008, 07:14
Fett!

Vi bestilte også "Town car" fra Manhattan til EWR ved siste tur, men fikk ikke noe navnelapp i bakruta :(
Kjenner igjen dette "ut_av_manhattan_rundt_firetiden"- konseptet.. !

Martin
20-07-2008, 07:30
Fett!

Vi bestilte også "Town car" fra Manhattan til EWR ved siste tur, men fikk ikke noe navnelapp i bakruta :(
Kjenner igjen dette "ut_av_manhattan_rundt_firetiden"- konseptet.. !

Aner ikke om det var hotellet eller bilfirmaet som bestilte bilen, ei heller hvilket firma som kjørte oss.. Men stilig var det :colgate: Hmm.. Lurer på om jeg en gang skal bestille en sånn kar som står ved bagasjebåndet med en lapp med navnet ditt på ved ankomst EWR..

Apropos hotellet: Kan virkelig anbefale hotellet! Fikk også en god pris.. Prisen vi betalte per natt de to første nettene, var såvidt over halvparten av de prisene vi fant på nettet ;) Damen i resepsjonen var også ekstremt hyggelig, og vi kom fort på fornavn (eller: hun brukte våre fornavn..). Marius hadde vært nede og etterlyst pakken sin dagen den skulle komme, og da vi sjekket ut dagen etter, spurte hun: "Did you get your package, Marius?".. Sånne små ting gjorde hvertfall inntrykk på meg..

Hun hadde også hørt om Norge, og kunne skryte av at hun hadde møtt prinsen av Norge.. (Vet ikke om hun mente Haakon, eller om det var noen andre som hadde utgitt seg for å være prins :p ). I tillegg var hun klar over at Voss-vannet de serverte (i minibarene) var fra Norge.. Og ikke nok med det; Da vi stod i resepsjonen og ventet på bagasjen, dukket jaggumeg Madcon opp over høytalerene (de spilte konstant musikk i resepsjonen)..

Da var jeg mindre imponert over han jeg møtte ute på byen en kveld: "Where are you from? Oh, Norway. Is New Zealand far away from Norway?"

Det hører med at han hadde vært i Irland en gang..