PDA

View Full Version : Nordmenn med A380


VC-10
26-10-2007, 07:57
Hørte for en times tid siden et intervju på P4 med en nordmann som stod ved gate i SYD og ventet på å gå ombord i A380. Han sa han var flynerd, og spanderte dette som en førjulspresent på seg selv.
Mon tro om det er en som frekventerer dette forum? Hadde vært artig å få en rapport allerede nå.

:lol: VC-10

sirpjalle
26-10-2007, 08:02
Mener at jeg har lest i tidligere tråder fra en i forumet at han skulle være på de kanter ca nå.....:question: Men jeg tar ikke tak i hvem

LN-SEK
26-10-2007, 09:40
Lurer på om Jan Ovind i VG er med ?

Han pleier å "årne" seg med ved slike anledninger ^_^

The Ticketor
26-10-2007, 12:34
Vet ikke om jeg vil vite, blir bare sjalu! ^_^

sail4fun
26-10-2007, 13:02
Fire nordmænd med på A380-jomfruflyvning
Efter en forsinkelse på to år er verdens største passagerfly, Singapore Airlines’ A380, i rutefart. Det er her til morgen landet i Sydney Lufthavn efter veloverstået jomfruflyvning. Fire nordmænd var med.


http://www.boarding.no/art.asp?id=28767

EB
26-10-2007, 13:06
Daglig leder i et av nisjereisebyråene er i allefall ombord...

seilfly
26-10-2007, 13:51
Er Jan Ovind flyinteressert? Merker det stort sett er hans navn som går igjen dersom det står noe om flyging... Er han "kjent" i noen miljøer som f.eks. scanairforum?

Martin
26-10-2007, 14:06
Jan Ovind har til og med intervjuet vår alles livstidsdiktator på spotterterrassen på MAN..

Tror har her forholdsvis flyinterresert, ja..

Trety
26-10-2007, 16:24
Originally posted by seilfly
Er Jan Ovind flyinteressert?

Skulle tro det, mener å huske at han har tatt navnet "Flytitter" som mellomnavn.

ThomAAs
26-10-2007, 17:21
Jeg som flyinteressert lurer på hvorfor dette er så stort??
Det finnes jo ikke noe revlusjonerende med flyet i det hele tatt...

ErikB
26-10-2007, 18:35
Nei ikke noe annet enn at det er verdens største passasjerfly som nettopp hadde sin jomfrutur..:wink

Bizflyer
27-10-2007, 00:06
Sjekket litt priser på SQ first/suite class mellom SIN og SYD.

Hvis man flyr med deres first class på 744 t/r koster en billett i first 28 høvdinger. Dersom man vil fly A380 suites t/r stiger den til 40.

Jeg hadde faktisk trodd det var mer ettersom ryktene sa at prisen ble doblet. Men allikevel; det er mye penger!!

For business class koster samme turen i 744 og i A380 biz det samme. Dvs den koster litt over 20 store lapper. Men C klassen i A380 er jo mange hakk bedre enn de 772 og 744! Mener de har forskjellige priser på samme rute i biz der de bruker den nye 773ER i forhold til de øvrige?

BF:cool2

Utflyttet
27-10-2007, 00:18
Originally posted by Bizflyer
Men C klassen i A380 er jo mange hakk bedre enn de 772 og 744! Mener de har forskjellige priser på samme rute i biz der de bruker den nye 773ER i forhold til de øvrige?

BF:cool2

De fleste typene billetter jeg har brukt har fra i vinter begynt å diffrensiere på ruter med SpaceBed og hvor man er garantert nye biz/F (aka 77W).

Personlig synes jeg ikke så mye om nye biz. Nye F sammenlignet med gamle F på 744, så vinner 744 hands down.

-A

Dag Viking
27-10-2007, 00:34
Originally posted by Bizflyer

Sjekket litt priser på SQ first/suite class mellom SIN og SYD.

Hvis man flyr med deres first class på 744 t/r koster en billett i first 28 høvdinger. Dersom man vil fly A380 suites t/r stiger den til 40.

Jeg hadde faktisk trodd det var mer ettersom ryktene sa at prisen ble doblet. Men allikevel; det er mye penger!!

For business class koster samme turen i 744 og i A380 biz det samme. Dvs den koster litt over 20 store lapper. Men C klassen i A380 er jo mange hakk bedre enn de 772 og 744! Mener de har forskjellige priser på samme rute i biz der de bruker den nye 773ER i forhold til de øvrige?

BF:cool2


40 000 må jeg si er billig. SQ tar 48 000 for de gamle suits'ene på FRA-JFK og BA tar 65 000kr for sine gamle 1.kl seter på LON-NYC.

Someone
27-10-2007, 00:38
Originally posted by Dag Viking

40 000 må jeg si er billig. SQ tar 48 000 for de gamle suits'ene på FRA-JFK og BA tar 65 000kr for sine gamle 1.kl seter på LON-NYC.

Nå sammenligner du epler mot bananer;) Skal man se på prisen må man sammenligne på samme rute, eller ihvertfall i samme marked. Å sammenligne SIN-SYD med FRA-JFK blir feil da det er to vidt forskjellige markeder so lever sitt eget liv.

Man skal ikke se bort ifra at SQ vil ta vesentlig mer for Suits når 380 settes inn på Europa

Dag Viking
27-10-2007, 00:57
Originally posted by Someone
Nå sammenligner du epler mot bananer;) Skal man se på prisen må man sammenligne på samme rute, eller ihvertfall i samme marked. Å sammenligne SIN-SYD med FRA-JFK blir feil da det er to vidt forskjellige markeder so lever sitt eget liv.

Man skal ikke se bort ifra at SQ vil ta vesentlig mer for Suits når 380 settes inn på Europa

Det er ikke feil måte å sammenligne på ut fra mitt (og helt sikkert) andres ståsted. Om man er en entusiast som vil få mest mulig for sin "1.kl krone" så er det kanskje lurt å se på hvilke ruter man får de gode tilbudene? Spesielt om man vil prøve det nye produktet til SQ.

Hva som er potensial på ulike markeder er ikke interessant for meg i denne sammenhengen