View Full Version : JetBlue ORD-JFK-ORD
Tommy777
24-10-2007, 13:34
Dagstur til NYC på torsdag går med JetBlue. Dette blir mine to første flighter med selskapet. Blir spennende!
A320 ut 0600, retur 1600ish med E190
Kort rapport med bilder kommer
retur 1600ish med E190
Heldiggris! ;)
Originally posted by Tommy777
, retur 1600ish med E190
Da faar du andre omgang av Sunderland-Fulham i seteryggen... :up:
Tommy777
24-10-2007, 22:10
Originally posted by LN-MOW
, retur 1600ish med E190
Da faar du andre omgang av Sunderland-Fulham i seteryggen... :up:
Very NA
Tommy777
25-10-2007, 20:12
Sitter nå i terminal 6 og venter på flyet tilbake. I hele JetBlue terminalen tilbys det gratis trådløst internet!
Sjekka inn på internet i går, helt greit system. Dog ønsket jeg å endre sete til nødutgang, noe som kun kan gjøres på flyplassen. Selv om jeg ikke hadde kjøpt billetten, var det bare å putte inn et kredittkort. Innsjekkingsmaskinen fant raskt min bestilling og jeg fikk endret sete. Møtte en hyggelig FA i Starbucks køen og vi hadde en hyggelig samtale. Boarding tett over halvtimen før, kun 49 pax denne morgenen. Meget svakt. Observerte flere dead heading crew blandt disse og kun et par mann i dress. Rad 11 er bakerste nødutgang rad, akkurat som på TED UA med Economy Plus på de 11 første radene. Så benplassen på de 11 første radene på JetBlue er akkurat samme som UA Economy Plus på TED A320en. Mao MEGET god plass.
Absolutt alle ansatte var super hyggelige og begge pilotene var engasjert i passasjer kontakt. Helt motsatt av den normale morra gryntinga.
Kom oss avgårde et par minutter etter rute og hadde kun et fly foran oss i køen for take off.
Rett etter avgang var det bare å velge & vrake mellom 36 TV kanaler, god kaffe laget i trakter (Dunkin Donuts) og masse utvalg av drikke ble raskt servert. Deretter kom en av de hyggelige damene, Kimmy som jeg traff på Starbucks, rundt med den berømte snacks kurven. Masse snadder og hun ga klar beskjed at det bare var å plinge på dersom man ville ha mer.
Må si at jeg reagerte på den lange oppsatte flytiden mellom ORD-JFK. Normalt er oppsatt ankomst for AA og UAs 0600 fly til LGA rundt klokka 9, mens 0940 var ankomst for mitt morrafly som gikk 0600... Vel, vi landet 50 minutter tidlig, noe som tyder på at JetBlue opererer med ALT for lang flytid på denne flighten.
En vanvittig bra flytur som er et klart bevis på at det går an å drive lavprisselskap uten å være helt på kjipern. I tillegg var ALLE JetBlue ansatte utrolig hyggelige og hjelpsomme, har aldri opplevd maken. Her har alle noe å lære.
Så til de to negative tingene: JFK er jo en soleklar bakdel. Masse trafikk og det tar lang tid å komme seg hit. I tillegg er det kun 5-6 t/r pr. dag, slik at her sitter da man i timesvis og venter på at flyet skal gå tilbake. AA og UA har jo 15-19 t/r hver dag....
Returen går med E190, nødutgang der også. Ser ut til at alt er på rute selv om det er en mørk regndag her i NYC
Flott rapport!
Den har hvertfall fått meg til å vurdere selskapet når jeg over til sommeren igjen.
Du vet ikke om de lar deg bestille med norsk kredittkort og adresse?
Bizflyer
25-10-2007, 20:46
Jøss Tommy!
Har du allerede nok poeng på både Stjernealliansen og eneverdenalliansen siden du har begynt på å fly på den blå siden nå??
BF:cool2
Tommy777
25-10-2007, 21:02
Originally posted by Martin
Flott rapport!
Den har hvertfall fått meg til å vurdere selskapet når jeg over til sommeren igjen.
Du vet ikke om de lar deg bestille med norsk kredittkort og adresse?
Helt sikkert. Tiden flyr når man ser på TV! Jeg er imponert...
Tommy777
25-10-2007, 21:03
Originally posted by Bizflyer
Jøss Tommy!
Har du allerede nok poeng på både Stjernealliansen og eneverdenalliansen siden du har begynt på å fly på den blå siden nå??
Nei, dessverre.. Jeg har kun 1K og AA Gold i boks til nå, jobber med EBG.. Jeg betalte ikke denne billetten, derfor hadde jeg ikke noe valg. Dog var det en FRISK opplevelse.
FlightDeck
25-10-2007, 21:29
Jøss Tommy!
Nei, dessverre.. Jeg har kun 1K og AA Gold i boks til nå, jobber med EBG.. Jeg betalte ikke denne billetten, derfor hadde jeg ikke noe valg. Dog var det en FRISK opplevelse.
Hvordan var E190?
Jøss Tommy!
En liten FT DO bør vel hjelpe på der:p
Tommy777
26-10-2007, 15:49
Den positive opplevelsen fortsatte hele veien hjem i gaar. JetBlues terminaler paa JFK er jo en stor byggeplass akkurat naa. Min flight gikk fra gate 19 som ligger i den gamle TWA terminalen. Det ble buss over dit. Hyggelige folk hele veien igjen. Vi boardet og pushet paa rute til tross for regnvaer i NYC.
Litt koe for aa ta av, en Cathay 340-600 og en CSA 310 tok av foran oss. Kom oss avgaarde, dog litt etter rute. Flyet var naturlig nok fresh, samme TV skjermene i denne maskinen. Satt paa noedutgang, rad 12. Meget god benplass over hele kabinen, god stemning ble skapt av de meget hyggelige jentene som tok seg av oss ombord. E190 er jo en lang E170, to toaletter, det bak hadde var stoerre enn toalettene paa 737 og A320. Landet 20 minutter foer rute paa ORD.
Det er ingen tvil om at hadde jeg bodd i NYC hadde jeg brukt JetBlue masse. For folk som reiser en del i jobben og ikke har superstatus, er JetBlue et mye bedre alternativ en de store. Folk som ikke har hoeyeste status faar ikke veldig ofte oppgradering til First, mid tier og low tier faar det stort sett aldri med saa fulle fly som vi ser naa.
JetBlue har et oekonomi produkt som knuser konkurrentene, ogsaa i F. Det er mye bedre enn UAs economy plus.
Det negative er frekvens og JFK.
Tips for de som vurderer JetBlue: Du kan ikke velge noedutgang naar du sjekker inn paa nett. Sjekk gjerne inn paa nett, men bruk maskinene paa flyplassen til aa endre til det beste setet. I tillegg er det bedre benplass bakerst paa E190, vaer obs paa det.
Takk for skikkelig topp info om JetBlue. :lightbulb Kan raskt bli et alternativ, selv om jeg ikke akkurat vet når !:exclamati :exclamati
Originally posted by SQ 777
Takk for skikkelig topp info om JetBlue. :lightbulb Kan raskt bli et alternativ, selv om jeg ikke akkurat vet når !:exclamati :exclamati
Jeg vet når ;)
Har allerede lagt opp reiseplan for neste sommers USA-tur, og det blir mest sannsynlig en tur med Jetblue..