PDA

View Full Version : Krakow

SQ 777
22-10-2007, 17:19
Dette er kun en knøtt liten rapport uten noe spenningsmoment .^_^ . Heller en lovprisning av destinasjonen.

Vi dro forrige tirsdag med DY kl 12.30. Kunne ikke bestille seter på forhånd via nettet som vi i forrige måned til MUC og kommende desember til EDI.

På OSL streiket automaten ved setevalg og vi ble bedt om å gå til skranken. Gruet meg til en laaang kø. Utrolig, ingen kø ! Stjerne rekka rad 1 var ikke tilgjengelig med fikk 13A uten sete foran og 13B for fruen . Rask grei boarding og push-out exactly on time. Vel 80-90 % fullt, mest polakker som skulle hjem. Shoppingtralla for raskt igjennom . Fleste var selvforsynt.

Ankomst 5 min før rute.

Men til hovedpoenget , som ikke er DY.

BYEN !! :exclamati :exclamati Har vel sett de fleste byer i Sentral og Vest-Europa. Men dette er en av de vakreste byer i Europa/Verden ! Vil ikke si mer. Dra og opplev den. Helst på sommertid. Flotte restauranter, hyggelig service.

Siden SK kommer også dit neste sommer ; bør en få brukbare priser på DY/SK. Ev. kombi av begge.

I tillegg er jo Auschwitz/Birkenau et must å besøke. Bussen bruker ca. 1 t . 10 min ut og en får turer fra kr. 160 oppover.

Turen hjem var ren rutine. 30 min forsinket, 50-60% fullt, mye nordmenn. Var sist fredag så polakkene drar vel heller ikke før i helgen tilbake til Norge. Ingen beskjed/unnskyldning fra cockpit vedr. forsinkelsen. Heller kjedelig info derfra.

Sjekket inn først og fikk de samme setene. De sa at jeg ikke kun få rad en. Men det var vel heller vrangvilje siden vi var først i køen og ingen annen mulighet får å få rad 1 ??

Så folkens, dra til Krakow, dere blir ikke skuffet ;)

Tommy777
22-10-2007, 21:04
Var paa hurratur i Gdansk for litt under 2 aar siden. Litt av en hoppla tur med DY. 260 t/r pr skalle.

Tipper Krakow er like goey

SQ 777
22-10-2007, 21:06
Var på en tilsvarende Gdansk tur med DY i fjor. Helt topp men Krakow er mye, mye mer og flottere....... :smile2 Praktfull...

Tommy777
22-10-2007, 22:57
Originally posted by SQ 777

Var på en tilsvarende Gdansk tur med DY i fjor. Helt topp men Krakow er mye, mye mer og flottere....... :smile2 Praktfull...

Skal ikke mye til. ;) Gdansk var graatt og trist, men vi hadde det utrolig artig der nede.

Var paa Lech's nattklubb. Han var stamgjest og bordet hans sto tomt den kvelden vi var der. Der var det klackarna i taket! Hvite duker, kjemeservice, To helflasker gin = great success!

FlightDeck
25-10-2007, 18:59
Jeg har vært i både Krakow og Gdansk. Krakow var definitivt en mer spennende og flott by enn Gdansk. Likevel hadde Gdansk sin sjarm for de få dagene vi var der - stille, kaldt og mørkt. Lite folk, flotte bygg. Veldig spesielt. Fløy tur/retur Gdansk for ca. 250 kr. så prisen hadde mye å si for hvorfor vi dro.

Noen som har vært i Szczecin? Norwegian har billetter dit til under 400 kr. tur/retur.

AirbusTrond
25-10-2007, 19:38
Gdansk var ovverraskende bra da jeg var der - flott julegran i gågata! Litt pussig å se en hel del av nordmennene på flyet naturligvis dukke opp på de samme restaurantene senere på kvelden...Prøver gjerne flere byer i Polen. Krakow står øverst på lista. Men som mange andre - prisen avgjør.. :huh: