PDA

View Full Version : HARE RYKTER.


fokkeren
22-10-2007, 18:02
Hører bestante rykter att STS sitt tunge velikehold skal vekk iløpet av Juni 2008.,på Gardermoen..... Samt att SGS skal selge ut ramptjesten og att bakkeutstyr vekstedene på Gardermoen og Sola skal selges.
Bomba smeller vel i neste måned eller i Desember slik att de ansatte får en fin julegave ifre SAS.

Ser utsom som SAS blir kun ett rent flyselskap med ansatte som crew ,en liten Line tjeneste.,og støttestab:question:

Utflyttet
22-10-2007, 18:22
Originally posted by fokkeren

Hører bestante rykter att STS sitt tunge velikehold skal vekk iløpet av Juni 2008.,på Gardermoen..... Samt att SGS skal selge ut ramptjesten og att bakkeutstyr vekstedene på Gardermoen og Sola skal selges.
Bomba smeller vel i neste måned eller i Desember slik att de ansatte får en fin julegave ifre SAS.

Ser utsom som SAS blir kun ett rent flyselskap med ansatte som crew ,en liten Line tjeneste.,og støttestab:question:


Kilder?

-A

LN-MOW
22-10-2007, 19:26
Vel - rykter er rykter - men noen nedleggelse har jeg ingen tro paa. On SAS blir tilbudt en god pris for SGS fra f.eks. Swissport .. saa vil jeg tro at det blir tungt vurdert. Likeledes om f.eks. SR Technichs vil kjoepe STS.

Saa om jeg tror at det kan bli eierskifter? Ja. Nedleggelse? Nei.

Dag Viking
22-10-2007, 19:39
Hva har dette med hare å gjøre?

http://www.zoologi.no/patlas/images/hare-BP.jpg

Balle Chlorin
22-10-2007, 21:16
Originally posted by Dag Viking

Hva har dette med hare å gjøre?

http://www.zoologi.no/patlas/images/hare-BP.jpg

Siden saken er såpass alvorlig, og også berører meg selv, hadde jeg ikke tenkt å kommentere trykkleifen i overskriften, men siden du nå har sluppet haren ut av sekken, slipper jo jeg å gjøre det :D

LN-MOW
22-10-2007, 21:21
Back to topic pls ... :old

Balle Chlorin
22-10-2007, 21:24
Sorry, klarte bare ikke å dy meg :rolleyes:

Thomas
22-10-2007, 21:24
16DEC07 blir nok en spennende dag på OSL..

Balle Chlorin
22-10-2007, 21:45
Det kan vel hende den 17. kan bli litt spennende også, for de som skal hjem eller bort til jul.....

fokkeren
22-10-2007, 21:48
Er det 16 Desember det skal kunngjøres:question:

ATC-flyradar
22-10-2007, 21:50
To spørsmål folkens

Hvor mange personer er tilknytte SGS ??

Hvor mange personer er tilknytte STS på OSL og Sola ??

Jan

gustavf
22-10-2007, 21:53
8.200 ansatte:
http://www.sasground.com/sa/node.asp?node=297

Thomas
22-10-2007, 21:55
Originally posted by fokkeren

Er det 16 Desember det skal kunngjøres:question:

Såvidt jeg har forstått det, - Ja.

Redcap
22-10-2007, 21:58
...Mats selger ut selskaper fortere enn Kjoser´n har pressekonferanser. Du kan si mye om han men han er ikke noen reddHARE :D

LN-MOW
22-10-2007, 22:19
16. desember er en soendag, so I think not ....

Det er vel heller ingen selskaper - ikke engang SAS - som er saa eitrande dumme at de offentliggjoer en slik nyhet uka foer jul? Ikke bare oedelegger de jula til alle de ansatte og deres familier, men i tillegg stiller de seg vid aapne for alle mulige slags streiker og faenskap i aarets stoerste reiseuke???

Her synker kredibiliteten for hvert sekund ....

STUER75
22-10-2007, 22:35
Er i allefall flere jeg kjenner som har sikra seg nye jobber i tilfelle salg som forlater skuta meget kvikt ved en slik avgjørelse,meg inkludert.

O.G

TUC
22-10-2007, 22:43
Originally posted by LN-MOW
On SAS blir tilbudt en god pris for SGS fra f.eks. Swissport .. saa vil jeg tro at det blir tungt vurdert.



Men hva skulle SGS få en god pris for? Ikke kontraktene til de ansatte, de er mindre verdt enn toalettpapir. Som STUER75 sier, det er mange som vil forlate den skuta der om SGS skulle bli solgt!

Og utstyret? Ikke mye verdier å hente der heller, er jeg redd...

Spanair
22-10-2007, 22:47
Originally posted by STUER75

Er i allefall flere jeg kjenner som har sikra seg nye jobber i tilfelle salg som forlater skuta meget kvikt ved en slik avgjørelse,meg inkludert.

O.G

Fordi? Det blir da vel ikke slutt på bakketjenestene fordi om SAS selger de ut... Som LN-MOW sier så kan det nok bli eierskifte, men ikke nedleggelse. Er det slik at SGS/STS er himmelen da, og alle andre helvete...?

STUER75
22-10-2007, 22:52
Lønn.arbeidsoppgaver,arbeidsmengde,billettretighet er,arbeidsmiljø og mere til.
Tjener jo mere som snekker eller i industrien i dag med 7 til 15 jobb og fri hver helg.
Trives meget godt i SGS men ofrer ikke helsa for å jobbe for ett eller annet humbug firma.

O.G

gustavf
22-10-2007, 22:55
Jeg skjønner ikke helt hva som blir med humbug med SGS selv om de skulle skifte eiere... Ihvertfall ikke på kort sikt.

Spanair
22-10-2007, 22:56
Originally posted by STUER75

Lønn.arbeidsoppgaver,arbeidsmengde,billettretighet er,arbeidsmiljø og mere til.
Tjener jo mere som snekker eller i industrien i dag med 7 til 15 jobb og fri hver helg.
Trives meget godt i SGS men ofrer ikke helsa for å jobbe for ett eller annet humbug firma.

O.G

Nei det er sant... Man skal ikke jobbe en plass for enhver pris. Men rart å høre at flere er igang med å finne seg andre jobber, før noe er avgjort. Tyder på at det er litt frykt ut og går..

ATC-flyradar
22-10-2007, 23:48
Denne tråden skaper usikkerhet blant de som jobber SAS ground og på Teknisk, uten at det finnes bare spekulasjoner om hva som kan skje.

Mange familier tenker på usikkerheten, og du som startet tråden må komme med mere enn " rykter" - slike diskusjoner hvor vi tror, mener, har meninger -troe på julenissen - setter kanskje dato for pressemeldinger osv -gjør ikke hverdagen for de ansatte noe bedre.

Vet du noe om dette ?? Fortell ! Tror du noe om dette - bruk ordet TROR at det kan hende.

Slike synsinger fra dere , gjør miljøet på arbeidsplasene til et dårlig miljø - som kan utover de reisene ^_^


Ser ut som Thomas vet noe - ettersom han kommer med dato :question:

Jeg er glad for jeg IKKE jobber blant disse folkene :p

Jan

STUER75
22-10-2007, 23:49
Originally posted by Spanair

Originally posted by STUER75

Lønn.arbeidsoppgaver,arbeidsmengde,billettretighet er,arbeidsmiljø og mere til.
Tjener jo mere som snekker eller i industrien i dag med 7 til 15 jobb og fri hver helg.
Trives meget godt i SGS men ofrer ikke helsa for å jobbe for ett eller annet humbug firma.

O.G

Nei det er sant... Man skal ikke jobbe en plass for enhver pris. Men rart å høre at flere er igang med å finne seg andre jobber, før noe er avgjort. Tyder på at det er litt frykt ut og går..

Har vel med føre var prinsippet vil jeg tro.
Vi har jo hatt litt styr i de siste årene i forbindelse med nedskjæringer og oppkjøp av BU så tror nok mange begynner å bli lei all usikkerheten.
Vil tro SAS brenner seg noe j.... ved et salg opp mot service nivå og kundefornøydhet.
Ingen vil kjøpe oss og oppretholde lønn og andre goder vi har, så vil tvilsomt komme noe godt ut av ett oppkjøp for vår del,eller?

O.G

Spanair
22-10-2007, 23:54
Originally posted by STUER75

[

Har vel med føre var prinsippet vil jeg tro.
Vi har jo hatt litt styr i de siste årene i forbindelse med nedskjæringer og oppkjøp av BU så tror nok mange begynner å bli lei all usikkerheten.
Vil tro SAS brenner seg noe j.... ved et salg opp mot service nivå og kundefornøydhet.
Ingen vil kjøpe oss og oppretholde lønn og andre goder vi har, så vil tvilsomt komme noe godt ut av ett oppkjøp for vår del,eller?

O.G

Nei det er ikke godt å si om det kommer noe godt ut av ett oppkjøp..... Man vet hva man har, men ikke hva man får...:rolleyes:

Olebno
23-10-2007, 00:09
Har en mistanke om at det er denne som er årsaken til ryktene som oppstår:

http://www.boarding.no/art.asp?id=28726

Ryktesprederen har vel tenkt som så at hvis det blir streik i SE, så kan det gjøre at SAS går lei og selger ut "rubbet". Dermed får høna flere fjær og STS/SGS skal selges.
Svelg noen isbiter. Som LN-MOW sier så tror jeg ikke SAS slipper en nyhet om salg like før jul. Vi kan jo bare tenke oss juletrafikken på CPH med disse "lett antennelige" danskene.

FBU 4EVER
23-10-2007, 16:54
Jeg har en bekjent som jobber i STS engineeringavd. på OSL. Han snakket ikke om salg av STS, men en regelrett nedlegging av STS på OSL og overføring av oppgavene til CPH og ARN. Det var vedtatt, men ingen dato var satt. Han har ikke tatt noen avgjørelse om han blir med til ARN dersom han får tilbud om det.

LN-MOW: Beskjed like før jul? Lenge siden du jobbet i bolaget, ja.

Thomas
23-10-2007, 16:56
Originally posted by LN-MOW

16. desember er en soendag, so I think not ....

Det er vel heller ingen selskaper - ikke engang SAS - som er saa eitrande dumme at de offentliggjoer en slik nyhet uka foer jul? Ikke bare oedelegger de jula til alle de ansatte og deres familier, men i tillegg stiller de seg vid aapne for alle mulige slags streiker og faenskap i aarets stoerste reiseuke???

Her synker kredibiliteten for hvert sekund ....

Å, vi får nå se..

LN-MOW
23-10-2007, 17:35
Originally posted by FBU 4EVER

LN-MOW: Beskjed like før jul? Lenge siden du jobbet i bolaget, ja.


Det var naa mer et haap om at SAS kunne laere av tidligere feil - men det er kanskje ikke realistisk .... :rolleyes:

LN-RUV
23-10-2007, 17:47
De har nå ødelagt sommerferier tidligere...så hvorfor ikke en jul?

ANX
23-10-2007, 17:57
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by FBU 4EVER

LN-MOW: Beskjed like før jul? Lenge siden du jobbet i bolaget, ja.

Det var naa mer et haap om at SAS kunne laere av tidligere feil - men det er kanskje ikke realistisk .... :rolleyes:



For ÉN gangs skyld MOW som urealistisk forhåpningsfull optimist? Man blir rørt.
Etter Janne har vel ingen i det bolaget brydd seg særlig om frontlinjepersonalet.
Virket ikke som at de hadde lært noe av Linjeflyg-greia da de overtok BU.

Edit: Kjenner en som nærmest er teflonbelagt jernmann med stå-på-holdning og ekte smil.
Nå har de faktisk klart å desillusjonere og slite ham ut, så da må alt være mulig.

pendler
23-10-2007, 18:11
Hvor mye brydde Janne seg om personalen egentlig:question: Tenk bare på Linjeflyg affären:exclamati Hvor mye tenkte han på personalen da:question: IKKE EN D..TT:exclamati :exclamati

ANX
23-10-2007, 19:33
Dengang dette foregikk hadde en nye type blåruss allerede planlagt å vippe ham av pinnen, og dro i trådene uti kulissene mens de lo hele veien...

Han var jo den første som forsto at frontlinjepersonale var viktig, og ga dem mulighet til å gjøre jobben skikkelig. Tror du lider av korttidshukommelse.

pendler
23-10-2007, 23:57
Jeg lider ikke av korttidshukommelse! Det var bare sånn det var på den tiden også! JC var alltid hyggelig ombord og hilste på oss i kabinen også, ikke bare pilotene, men han var jo bare en gammel reiseleder som klarte å kjöre ett flyselskap når det var höykonjunktur og oppad gående trender i verden, men se bare åssen det gikk når det ble motganger og se hvilken stormannsgal mann han ble med sine visjoner. 1 of 5 in 95:colgate: Var det virkelig noen som trodde på det:exclamati Bortsett fra han selv da! Se også på det han gjorde ved å kjöpe Inter Continentals hoteller, eller deler av den !! Brukte milliarder på å kjöpe fra japanere:exclamati Har du hört om en japaner som selger noe som er lönnsomt:question: :question:

FBU 4EVER
24-10-2007, 00:44
Originally posted by pendler
JC var alltid hyggelig ombord og hilste på oss i kabinen også, ikke bare pilotene,

Han hilste aldri på pilotene, beveget han seg inn i cockpit, så var det for å klage eller spørre om hvorfor vi ble forsinket. Personlige erfaringer. Hans sønn er nå pilot i SAS SE, og pipa har fått en noe annen tone. På en returflight fra Malta sommeren 2005, stakk han hodet frem i cockpit og virkelig hilste på oss piloter med et smil og ble stående å prate med oss en stund. Hyggelig fyr! Vi kunne trengt en sjef med hans visjon idag, en motivator av de store. Bush sr. og 1 Gulfkrig satte en stopper for planene. Nå sitter vi her og lider under Bush jr., 2 Gulfkrig og en ledelse som har prestasjonsangst med derpå følgende gangsperre!

Har du hört om en japaner som selger noe som er lönnsomt:question: :question:

If the price is right, they'll sell to anyone!

OJB
24-10-2007, 01:30
Originally posted by LN-RUV

De har nå ødelagt sommerferier tidligere...så hvorfor ikke en jul?



Du har nå et god poeng her -RUV.

sail4fun
20-11-2007, 20:20
Re: STS, noen har fortalt meg at det ser lyst ut for STS ( i SAS ) , comments ?