PDA

View Full Version : TRF-CPH-NRT

Holmion
20-10-2007, 14:15
Tripreport:

TRF-CPH med WF 305:
Ankom Torp noe før klokka 11, og hadde da godt over en time før avgangen med WF til CPH. Masse folk på plass denne flotte kjølige høstformiddagen, men de fleste skulle med Ryanair hit og dit. SAS/WF hadde to åpne skranker, og det gikk litt tregt da det var opplæring for en ny jente, men etter få minutter var det min tur. Ble tatt godt hånd om. Fikk bekreftet sete 2D som jeg hadde ordnet på nettet i går kveld. Rett igjennom sikkerheten, og hun som stod der var vesentlig hyggeligere enn dyrene på OSL. Tokyo, åja, så spennende da osv... Boarding startet on-time, og jeeg var på plass i setet ganske fort. 2D betyr ingen sete foran deg, så pitchen er god. 56 pax på denne flygningen som tok 50 minutter. Vi tok av nordover og fløy rett over mitt hus på Nøtterøy og fortsatte sørover. Nydelig utsikt!
Turen gikk udramatisk for seg, og vi landet på tid og takset bort til remote-parkeringen som vanlig hvor en buss hentet oss og kjørte til terminalen. Rulletrapp rett opp og svupp opp i Scandinavian Lounge hvor jeg nå sitter å motsår fristelsen til å senke noen glass vin. SK 983 er on-time nå, og jeg jeg ser frem i mot en hyggelig tur i sete 3B, og siden jeg vet at det blir endel drikke ombord, er det greit å ikke være svimmel før man går ombord...hehehe
Det kommer mer, må bare krysse Russland først!:D

Holmion
22-10-2007, 02:48
Her kommer litt bilder fra 983, teksten kommer senere...

Får lire av meg noen ord også, sånn at ikke det bare blir bilder. Vel, etter noen timer i loungen var det bare å smyge ned til C28 hvor 340´n skulle dra i fra 15:45. Var endel folk i gate-området, men allerede før personalet i gaten hadde lest opp leksa om at de først skulle ha disabled personer etc på først og at EBG´er og businesspax kunne gå ombord at their convinience, var Holmion praktisk talt på plass i setet. Jakka ble tatt ganske fort og champagnen plassert i lanken. Helt full businessclass, min nabo ville gjerne at jeg skulle flytte slik at hun kunne få sin oppgraderte datter i mitt sete. normalt sett er jeg ikke vanskelig, men 8A - tru´kke det. Nesten ved siden av dass og galley. Han ble litt grinete siden han var Pandion, men hva så..hehehe!
Vi tok av on-time og steg raskt opp til masrjhøyden på 33.000 fot. Spansk Chorizo-skinke, cherry tomater, melon og ost ble inntatt samme med nøtter og litt mer 1999 Henriot Champagne. Ytterligere 45 minutter senere var det dekket for middag; og valget falt på Halibut fillet topped with sun-dried tomatoes, olives and capers served with couscous Provencal. Godt, men som vanlig FOR lite.
Menyvalget for øvrig bestod av;

Green Leaf salad with dressing of the day

Selection of breads

Organic country loaf, danish rye bread, selected Scandinavian crisp bread served with organic butter.

First course

Prawn ceviche with coriander, guacamole and lime.

Main course fisken jeg valgte pluss følgende;)

Veal stew served with rissolé potatoes, sugar snap peas and mustard sauce.

Beef Teriyaki served with shitake mushrooms, sugar snap peas, carrots and Japanese Rice.

Spinach cannelloni with red pepper and parmesan cheese (vegetarian).

Cheese

Pont Léveque and organic smoked Danbo served with fig cake.

A sweet finish

Tyrolean apple caken

Maten var god, og ble akkompagnert av en Vincent Sylvestre Rully Premier Cru 2005 til forretten og en Cine, Ancient Vines Zinfandel 2005 til hovedrettern. Sistnevnte var for øvrig en højdare!
Et lite portvin til osten ble det også, men etter det var det godt natt. Nes med setet og jeg sov omtrent i fem timer, noe som gjorde den 10 timer og 38 minutter lange flighten til en hyggelig affære. Prøvde å se litt film, men jeg hadde sette det meste, og dessverre spilte ikke Shrek3 opp til forventningene... Så da var det bare å sove seg over Russland. Jeg hadde bedt om sen vekking hvis jeg var "borte", noe jeg ikke var da froksosten begynte så det ble full pakke en gang til - dog uten alkohol. Kjapt av flyet, ingen foran meg på immigration og kofferten ut som nr. 7 på båndet. Deretter Friendly Airport Shuttle Bus (ja, de heter faktisk det;-)) til Prince Takanawa Hotel hvor jeg når bor i et greit rom i 12te frem til lørdag morgen...

Tommy777
22-10-2007, 06:32
Ser ut som du storkoste deg !!

Flott rapport. ^_^

Holmion
22-10-2007, 13:09
mer bilder...

FlightDeck
25-10-2007, 18:56
Takk for flott og fyldig rapport! Jeg sier bare: MER! - Og jeg tror jeg kan snakke på vegne av alle andre på dette forumet også.

Dag Viking
25-10-2007, 20:48
Ja, SAS C-rapporter blir man aldri lei av.
Takk skal du ha!:smile2