View Full Version : I skyggen av det første charter på Rygge
Mens oppmerksomheten var rettet mot Iberworld og champagne- gikk livet sin vante gang på andre siden av stripa! Dette er hva som ellers var å observere!
Etter at jagerflyskvadronene dro nordover- har det ikke vært den daglige store trafikken- et militært EK-fly, reningshelikopter og et og annet Spes ops helikopter kommer og går- og så er det jo noen som har sine småfly parkert der!
I tilleg kommer jo celebre gjester på besøk nå og da- men ikke denne dagen!
Merklig- nå kom det bare opp totalt 10, men ett 2 ganger? slenger på ett ekstra da!
ATC-flyradar
20-10-2007, 09:55
Meget bra seire av bilder Dag, takk for at du også tok bilder utenom selve iberworld :angry:
Jan
Ikke bruk den siste linja ...
tabrenna
20-10-2007, 20:23
Flotte bilder Dag!!
Som Jan også sier her, er det godt det var noen som husket at det tross at er litt mere enn 1 flybevegelse i uka på stipa på Rygge, selv om de ikke er innom Terminalen... ^_^
Bell'en var ute og fløy lavt like før IBW kom på finale så jeg...
Takk for kommentarer! Hadde ventet at noen kommenterte fargeforskjell på DA-20'n- jeg stussa litt selv på det, men merket det ikke før de var lagt ut. Det må være at sola faller inn fra forskjellige vinkler!
Originally posted by Blubird
Bell'en var ute og fløy lavt like før IBW kom på finale så jeg...
Ja- det var flere, men de fleste var for langt borte til å gi bra bilder! Det som var litt mer spennende, var at DA-20'n gjorde en low bypass likke etter at Iberworld hadde "klappet til kai". (bildene med landingshjula inne).:smile2
Flotte bilder SE-DYD :up:
"og så er det jo noen som har sine småfly parkert der!"
Jeg har en følelese av at alle avbildede småfly slett ikke hører til på Rygge, men på Kjeller:smile2
Originally posted by GF1
"og så er det jo noen som har sine småfly parkert der!"
Jeg har en følelese av at alle avbildede småfly slett ikke hører til på Rygge, men på Kjeller:smile2
Mulig! Jeg bare fotograferte dem- vet det er noen som har fly der, men har ikke oversikt over hvilke! De hadde touch-and-go ett par av dem, så mulig de bare var der og trente!:rolleyes:
Noen spesiell grunn til at en del Pipere har fått LN-NA*-serien tildelt?
LN-NA-serien har vært i bruk "fra tidenes morgen", bl.a. på Fred.Olsenfly og på NAK-fly. Det er utallige flytyper som har vært innom den.
Når mange Pipere i dag flyr rundt med NA, kan det tenkes å komme fra den perioden (70-tallet og utover) da svenske Nyge Service (Nyge Aero) importerte Piper til det norske markedet.
Et annet eksempel: tidlig på 80-tallet reserverte Norrønafly NF-serien til fly de leverte, bl.a. Cessnafly.
Ta en titt i Hagbys bok.
:old
Noen som vet om Kay har planer om en ny bok snart?
Hei,
Jeg tror Kay fortsatt har en del eksemplarer av boka, så vi må nok nøye oss med de årlige oppdateringene en stund framover til han har solgt ut.
Eders
Knut Erik
"nøye oss med de årlige oppdateringene"
De årlige oppdateringene har vel stoppet opp nå? Jeg har ikke sett noe om en eventuell 2007-utgave.
Dessuten var de nærmest verdiløse. De listet bare opp dagens registrerte fly, og heller ikke for disse var det tatt med historiske opplysninger.:(