Log in

View Full Version : Katastrofeøvelse på Sola

Vede
18-10-2007, 13:54
http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article530773.ece

Her blir det liv. Noen som fikser noen dokumenterende bilder? Jeg kommer ikke på jobb før 20.00 i kveld så får ikke sett det selv.

Twin Otter
18-10-2007, 15:32
Nå har det begynt tror jeg. En haug med sirenebiler som har rast ut motorveien siste minuttene. Jeg tror jeg tar en tur ut og kikker....

Twin Otter
18-10-2007, 17:03
Ingen andre som følger med på hva som skjer? Brukte en drøy time på å kjøre ut til Sola, rundt flyplassen og hjem. Trengte ikke stoppe opp for å kikke... Køen gav nok av tid til å kikke. Jeg har dessverre ikke kamera så jeg fikk ikke dokumentert det fotografisk.

Vært noen innslag på NRK ettermiddagslokalen. Scenarioet skal visstnok være som følger. Et fly har kommet skeivt inn fra vest og vært borti en buss langs nordsjøveien før det styrtet et sted i nærheten av bane 11/29....

Var en del blålys ja og sannsynligvis mange andre skuelystne som tok runden rundt flyplassen.

Flytrafikken skal visstnok gå som normalt. Noen som vet hvor nordsjøtrafikken går fra siden bane 11/29 er "katastrofeområde"?

LN-ATC
18-10-2007, 17:15
Originally posted by Twin OtterFlytrafikken skal visstnok gå som normalt. Noen som vet hvor nordsjøtrafikken går fra siden bane 11/29 er "katastrofeområde"?
Vi har heldigvis en rullebane til som det går an å benytte! :-)

Twin Otter
18-10-2007, 17:17
Det er forsåvidt sant ja. Men er det plass til "dem" i tillegg til den øvrige ettermiddagstrafikk?

LN-ATC
18-10-2007, 18:15
Er det ikke plass, så lager vi plass! Du må ikke undervurdere de overbetalte slaskene i tårnet! :p