View Full Version : RYGGE i dag
Regner med noen andre også kommer med bilder fra i dag, her fra landingen av Iberworld på Rygge i dag :)
Fint bilde, historisk også.
Du klarte det Hans Olav- men jeg kommer sterkt!;)
Jeg overtar der bildet ditt forsvinner ut i venstre billedkant!
EDIT: NB! Bilde nr 2 er det første- (så feilen er at det er det siste som legger seg først i tillegg som det ellefte)!
ATC-flyradar
17-10-2007, 20:18
Bra bilder av dere to.
Takk til flyspotterteamet som fikk samlett oss til en gruppe og fikk dermed adgang til 2 etg og fikk prøvd sikkerhetskontrollen og dermed vindusflater som vi fikk tatt bilder igjennom.
Det hadde vært fint om noen kunne sette opp nikkene til alle som var med oss - 4 kjente (inkl meg) og 4 hyggelige personer som jeg ijkk vet hvem var.
Jan Støkkebo
Gratulerer til mine kollegaer for vel gjennomført første handling. :up:
Flott dokumentert begge to.
ATC-flyradar
17-10-2007, 20:47
Nok en gang var Hans Olav ute med bil. Meget bra bilde.
Til deg SE-DYD så fortener ikke du noe stjernekast fordi du hadde mye bedre utgangspunkt enn oss andre :cry:
Men for orden skyld så skal du få 5,9 av 6 mulige - du trekkes 0,1 for lyse bilder :old
Bra gjennomført.
Jan
ATC-flyradar
17-10-2007, 20:51
Men så kommer mine bilder, jeg var IKKE bare opptatt av flyet, men arkitekturen på selve terminalen - så her kommer det noe andre bilder og avslutter med 2 fra flyet.
Ikke plag meg med linselus - det var bare en flue som lager noen rare flekker.
Velkommen til Moss eller RYG som vi andre sier.
Jan
sail4fun
17-10-2007, 20:59
Originally posted by Vede
Ja de fikk den avgårde , om ikke på tid.
Men var de lånt inn fra andre steder, eller skal de ligge på ryggen å telle Falcon og SeaKing frem til neste Onsdag ?
/Geir
Det lurer jeg også på. Det vet jeg faktisk ikke, hadde vært kult å reist til Rygge å hjelp dem i gang.
Pene bilder dette da, men trodde det var fotoforbud i sikkerhetskontrollen ;)
ATC-flyradar
17-10-2007, 21:32
Originally posted by P.A. VIKING
Men var de lånt inn fra andre steder, eller skal de ligge på ryggen å telle Falcon og SeaKing frem til neste Onsdag ?
/Geir
De er åpne kun hver onsdag - jeg snakket med en Securitas lady,hun var kun innleid for i dag - hun dirigerte oss som kjørte så langt som mulig innover området.
Synd Geir at du ikke ble oss andre i flyspotter.net - Hans Olav hadde plass til 25 personer i følge og vi var kun 8 personer. Neste gang får du hive deg på oss andre :old
Eller blir det ikke noe sbs-osl.no-ip.info før etter helgen, nytt modem bestilles torsdag morgen.
God kveld i stua.
Jan
/Geir
På meg så det ut som de fomlet vel mye! de var vel ca 25 min forsinket ut! Etter hva jeg klarte å snoke til meg av informasjon, var de hentet fra OSL for anledningen, og vil også bli hentet ned hver onsdag framover. Det ansettes ikke denslags handlingfolk før på nyåret!
Har de hentet folk fra Northport? :drunk: Kan jeg aldri tenke meg. De folkene må vært hentet fra BGO i så fall.
ATC-flyradar
17-10-2007, 22:13
Originally posted by SE-DYD
/Geir
På meg så det ut som de fomlet vel mye! de var vel ca 25 min forsinket ut! Etter hva jeg klarte å snoke til meg av informasjon, var de hentet fra OSL for anledningen, og vil også bli hentet ned hver onsdag framover. Det ansettes ikke denslags handlingfolk før på nyåret!
Den er grei Dag, jeg kommenterte dine bilder , men du sier ikke et ord mine bilder av Rygge xpressen :D
Jan
sirpjalle
17-10-2007, 22:21
ATC: Skal du begynne med bussspotting og nå og samle på skilter:colgate:
Jmf buss+spotting som søkeord på google.no
Originally posted by ATC-flyradar
Til deg SE-DYD så fortener ikke du noe stjernekast fordi du hadde mye bedre utgangspunkt enn oss andre :cry:
Men for orden skyld så skal du få 5,9 av 6 mulige - du trekkes 0,1 for lyse bilder :old
Jan
Ombestemte du deg plutselig? Du skrøt jo av dem i forrige replikk!? Fikk du et tips?;)
Men enig, bildene mine ble ikke så bra idag som jeg hadde håpet. Unntatt det rett forfra! De ble litt utbrente på det hvite, og som jeg har påpekt overfor en del andre her, burde jeg ha undereksponert for å komensere det, noe jeg dessverre ikke gjorde! Lett å gå i den fella. Sola var skarpere idag enn det så ut til. Jeg må skjerpe meg!:cool:
Ellers var jo bildene dine av infrastrukturen utrolig bra- når flybildene dine blir like bra- skal du få 6,0 av meg!:smile2
Flotte bilder dere!!! Morro at Rygge blir satt på flykartet nå med komersielle maskiner:smile2
ATC-flyradar
17-10-2007, 22:40
hehehehe, takk guttar.
Jeg synes at Moss Lufthavn har mye å gi, derfor bilder av bussen (den gir jo inntrykk av mulighet for flytte folk fra sted A til B ) men den nye termialen må få sin reklame da.
Det var en hyggelig stund -en opplevelse - en tur osv.
Det var også et hyggelig møte med mennensker med samme hobby.
Jan
Jeg var der selv, og så en gjeng med fotoapparater ved 14.30 tiden, men våget meg ikke bort å spørre hvem de var...hehe
Originally posted by ATC-flyradar
....derfor bilder av bussen ....Det var også et hyggelig møte med mennensker med samme hobby.
Jan
Syns det var dårlig du ikke tok et ordentlig bilde av den lilla bussen- den kjører jeg av og til- når jeg ikke kjører Flybuss- og nå skal jo den bli flybuss også!
Du prata om 4 kjente nic- hvem var det da?
Legger ved noen fra vakt/parkering/spotters jeg og! Noen kjente?
Airbus 330
18-10-2007, 14:59
Bra jobba med bilder folkens.:smile2
Airbus 330.