PDA

View Full Version : God Onsdag morgen

Farmer
17-10-2007, 03:35
Da har jeg akkurat landet med SK983 på Narita, fått meg en dusj i Star G loungen, og venter på neste fly som skal ta meg til Osaka via Fukuoka. SAS leverte nok en gang et meget bra C-kl produkt. Mat, betjening, stol .. som vanlig meget bra! Får vel lage en liten tripreport når jeg får ånden over meg.
Jeg hadde valget mellom å ta bakketransport inn til Tokyo Haneda og deretter innlandsfly direkte til Osaka, men etter å ha vurdert litt fant jeg at det tidsmessig var like greit å ta en liten flybåren omvei istedet. Ha en flott dag hvor dere nå måtte befinne dere på planeten!

LN-MOW
17-10-2007, 03:48
God aften fra Alpharetta, hvor vi nok en gang ventet forgjeves paa en regnbyge. Naa er det bare 90 dager til Lake Lanier, Atlantas hovedvannkilde, er toerr, sier de ... Det er godt vi har oel ... :p

Fortsatt sommertemperaturer .. morgendagen byr paa mer forberedelser til Lisboa-turen .. Bosnia-matchen faar jeg ikke sett .. faar nok foersteomgangen paa radio, det er alt. Noen ganger oensker jeg meg mobilkort saa jeg kan hoere NRK i bilen ...

LN-KOG
17-10-2007, 05:42
God aften fra Jeppesen Terminal. Snart kommer middagen og kl 11:55 p.m. avgår F9442 i retning PHL. Natten blir vel et par timer før jeg tar ut en leiebil østpå. To dager med "bisniss" i Colorado er over nå gjenstår et par besøk i Eplestaten før turen går med Lufthansen hjem. Jeg må si jeg blir mer og mer imponert over han der Lufthansen. Nå har jeg hatt et par trans-atlantiske flukter med LH og det har vært overraskende bra. Skal se at jeg blir fan... :drunk:

Egil
17-10-2007, 06:05
God morgen fra MJF!

Det er mørkt ute, det regner og termometeret viser 11,7 varme! Nesten sommertemperaturer her jo :D
Skal ha kontrollen er hooe til 1445 i dag og kvelden bringer en treningsøkt.

Ellers kom pakken min i gårkveld, men er IKKE fornøyd med DHL som transportør!
- 7 dager Oslo - Mosjøen er for dårlig
- Pakken kom med bil fra Mo i Rana?? Stor trailer som ikke kunne levere på døra, så jeg måtte ned til byen og møte sjåføren... Useriøst!!

Men min nye laptop er jeg allerede strålende fornøyd med ^_^

Egil

N2630B
17-10-2007, 06:12
God kveld fra Daytona!
Her er "Biketoberfest" godt i gang, og en haug med motorsykler strødd langs strandkanten.
Dog overraskende lite ellers, men allikevel mer enn foregående uker, men er jo ikke alt for mange uker før "Bike Week" smeller opp igjen, og da er det vel estimert en 3, 4 ganger så mange sykler eller lignende.

Uansett, her er det fremdeles varmt og fuktig om dagen, og den ny-innkjøpte shortsen gjør jobben sin meget bra!

Morgendagen byr på utferd for å kaste rundt seg med en ca 1000 bucks som skal brukes på diverse bøker og headsett.. Billig er det nødvendigvis ikke nei..

Håper alle har en strålende dag, uansett hvem, hva og hvor dem er!

EB
17-10-2007, 06:14
Glad morgen... bor du i hovedstaden eller er på besøk her - husk å koke vannet før du drikker det - eller bruker det til matlagning. Dagens advarsel på NRK og nå på Scanair.no.

Ellers blir det spennnede å se hvem som til slutt blir ordfører i hovedstaden - avgjøres i dag. Siste forberedelser til morgendagens reise med Lufthansen - og jeg ligger litt foran KOG - er kjempefan allerede!! ha en bedre onsdag!

dc-8-63
17-10-2007, 06:25
God aften i fra Bainbridge, hvor dagne startet med regn regn og regn, men sluttet med DC-8 i solnedgang mens jeg gikk tur med den lille Beaglen.....dagen boed paa moete med "the Gates Foundation" svaert interessant....morgen dagen blir forhaapenligvis moetefri...og muligheter til aa stille sitte paa kontoret med MindManager paa PC'en...og faa unna en del planleggning....

Vede
17-10-2007, 06:32
God morgen fra Sola Intl. Drittvær i dag med regn, de har også meldt kuling ut over dagen. ikke akkurat gøy å være på jobb fra 06.30-16.00.

Egil
17-10-2007, 06:51
Jammen glemte jeg ikke å nevne det, men for de som evt. følger med på årets runde av Idol så har vi en ny "Sandra" på gang fra byen midt i Norge ^_^

Mosjøen - "Den store Idolbyen" (http://www.side2.no/aktuelt/article1370522.ece)

Christian Knutli er neste Idol ut fra Mosjøen og er å se på skjermen i kveld :-p

Egil

ENGM RAMP
17-10-2007, 07:26
God morgen fra Betongsøylen!

En strålende morgen, med bare fååå skyer på himmelen, med stabilt vær meldt i heeele dag. Jeg driver opplæring idag med vær siste ansatte, så det blir å drikke kaffe og monitorere alle krumspring han måtte finne på....

Sååå er det hjem og bare slappe av før tidligvakt i morgen......Ha en strålende dag alle sammen.....

^_^

sirpjalle
17-10-2007, 07:47
God morgen ja..... Kaffekoppen er en god venn i disse tider for å i det hele tatt være i stand til å våkne.... :p

Ikke det fineste været jeg har sett i dag nei, har tatt bilen på jobb i dag, så vi får se om det blir "utekontor" en time eller noe sånn? HVIS det kommer noe spes.

Men kan noen gi meg en grunn til at det er EN bil som altid holder igjen køen, og det er den ENE bilen som holder 50 i 80-sonen????????? :drunk:

ATC-flyradar
17-10-2007, 09:15
God morgen fra Oslo nord, minner om det som går på nyhetene - IKKE DRIKK VANN I OSLO - KOK kaffevannet i minst 3 minutter før du har i kaffetrakteren !!

Bassillen kan ikke drepes skriver VG - hvordan skal dette ende eller er blå himmel - solen er kommet for fult her i nord av Oslo.

Glad dag, med besøk på RYG.

Jan

Utflyttet
17-10-2007, 09:17
God mrogen fra det som i dag definitivt ikke er solens rike. Regnets rike melder om en grå, vanlig, kjedelig morgen full av regn. :)

-A

tabrenna
17-10-2007, 09:31
God Morgen ifra Indre Østfold også!

Her gløtter solen inn bak gardinene, og batteriet til kameraet er fullladet før dagens rygge- besøk.. Også nyheter fra Norwegian sånn på morraskvisten.. stort bedre blir det ikke.. :colgate:

Someone
17-10-2007, 09:31
God morgen fra København. Her regner det og er generelt ufyselig. Blir nok på skolen i hele dag og gjøre litt skolearbeid innimellom pausene:rolleyes:

Og til dere i Oslo: Drikk øl:p

FBU 4EVER
17-10-2007, 09:51
Originally posted by Someone

Ja, men for Guds skyld ikke Ringnes! Best er selvfølgelig vin, da!

Vi har en liten avlegger fra "Solens Rike" her på Nærsnes, også. Bare en liten skyfille i nordøst. Dagen går med til endel lesing i håndbøker og manualer. Morgendagen også. Man skal også finne en passende dato til et besøk på Baltazar Ristorante og Enoteca en gang i neste uke. Hvis noen aner en sammenheng mellom gårsdagens rosebukett og et restaurantbesøk, ja, så er det vel det!:smile2

Ha en fin dag!

Savipix
17-10-2007, 09:53
God morgon ifrån Stockholm!

Lite sol och relativt varmt för årstiden gör det till en bra dag. Hade ett intressant besök hos ett större bolag igår som kan vara starten på någonting nytt men time will tell.

CK
17-10-2007, 10:11
g'onsdag fra bakterieinfestdede Oslo! jeg var ikke den eneste som kjøpte flaskevann og andre drikkevarer på Bunnpris borte i veien på morgenkvisten i dag. Heldigvis får jeg vannet mitt fra et annet sted hjemme, så så lenge jeg holder meg unna vannet på kontoret skulle jeg klare mg bra.

Og FBU4EVER - gratulerer? Og lykke til!!

Bizflyer
17-10-2007, 10:12
Originally posted by FBU 4EVER
Hvis noen aner en sammenheng mellom gårsdagens rosebukett og et restaurantbesøk, ja, så er det vel det!:smile2

Jammen så hyggelig da at de gamle finner hverandre!:D
Er det en gammel flyvertinne?

Lykke til! Vi venter alle i spenning på om hun (går ut fra at det er en hun selv om det ikke er så opplagt i våre moderne tider) svarer ja!!!! Hold oss oppdatert, Captain!;)

BF:nor

Savipix
17-10-2007, 10:19
Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by Someone

Ja, men for Guds skyld ikke Ringnes! Best er selvfølgelig vin, da!

Vi har en liten avlegger fra "Solens Rike" her på Nærsnes, også. Bare en liten skyfille i nordøst. Dagen går med til endel lesing i håndbøker og manualer. Morgendagen også. Man skal også finne en passende dato til et besøk på Baltazar Ristorante og Enoteca en gang i neste uke. Hvis noen aner en sammenheng mellom gårsdagens rosebukett og et restaurantbesøk, ja, så er det vel det!:smile2

Ha en fin dag!

Grattis :cool:

FBU 4EVER
17-10-2007, 10:44
Originally posted by Savipix
Grattis :cool:

Litt vel tidlig, kanskje? Hun (selvfølgelig en hun) har bare takket ja til en tur på byen med middag enn så lenge. Jo, også rakfisklaget mitt i november!

Nei, ikke en "gammel" flyvertinne, men en ung (5 år yngre enn meg) og sprek bestemor som driver med litt akupuntur og akupressurmassaje. Det er 9,8 mil med Alfa Romeo-vei fra Nærsnes til Brandbu. Fine turer!:colgate:

Desk pilot
17-10-2007, 11:06
Stor trailer som ikke kunne levere på døra, så jeg måtte ned til byen og møte sjåføren.

Har du prøvd å få varene levert med Schenker? De kjører iallefall lastebilene sine helt til inngangsdøra her kor eg bur. :-p

AirbusTrond
17-10-2007, 12:16
God dag fra Gamlebyen. London har tatt litt luven av føttene.. Men det er fridag før hverdagen innhenter en i morgen. Det første jeg får gjøre er vel å sette over litt vann.

Egil
17-10-2007, 14:36
Originally posted by Desk pilot

Stor trailer som ikke kunne levere på døra, så jeg måtte ned til byen og møte sjåføren.

Har du prøvd å få varene levert med Schenker? De kjører iallefall lastebilene sine helt til inngangsdøra her kor eg bur. :-p

Nei da jeg bestillte sto det: "Frakt: Posten Standard Kr 173,-" så jeg ble først klar over at DHL var inne i bildet da Trackingnummer kom!
Har heller ikke hatt problemer før, og Schenker kjører daglig forbi der jeg bor med stor lastebil for å levere varer på en skole... Ergo: DHL Buuuu :(

FBU4EVER: Lykke til!!! Krysser fingrene og håper på det beste ;)

LN-MAH
17-10-2007, 17:39
[Ja, men for Guds skyld ikke Ringnes! Best er selvfølgelig vin, da!
Først og fremst: Lykke til med fremtidige prosjekter:-)

Når det gjelder hva som behager ganen best, er vel dette et spørsmål om smak og behag. Selv er jeg mest glad i vin (italienske), men få ting slår en iskald 0,5 etter en stressende dag.
Hva har du flydd før a340/330?

FBU 4EVER
18-10-2007, 12:05
Originally posted by LN-MAH
Selv er jeg mest glad i vin (italienske), men få ting slår en iskald 0,5 etter en stressende dag.
Hva har du flydd før a340/330?

Her i huset går det nesten utelukkende i i italiensk vin og vann. Rødt, hvitt og vått. Går en snau liter med San Pellegrino i døgnet.
Tja, hva har jeg fløyet før A330/340? Kommersielt, ikke privat: C414, BN-2A Islander, C404, C441, PA-31 Navajo/Chieftain, DO228, DC-9, MD-80, B767, F-27, F-28 og nå de store bussene.