PDA

View Full Version : pressekonferanse Norwegian

SK917
16-10-2007, 17:55
...presentere en strategisk og spennende nyhet... i morgen 08.30...hva kommer nå?
;) :p

seatsniffer
16-10-2007, 17:59
Longhaul? 787-ordre? :colgate:

Someone
16-10-2007, 18:02
Jeg er nøktern og tipper nye destinasjoner fra sommerprogrammet 2008

morr
16-10-2007, 18:13
åpningen av banken?? Fant dette på nettsiden til banken:

Banken tar sikte på å åpne i oktober 2007, men vil komme med oppdatert informasjon om utviklingen på denne siden i tiden frem mot lansering.

MartinL
16-10-2007, 18:15
Finnair. ah ah ah Finnair ah ah ah, Finnair ah ah ah

Gi meg en A

Gi meg en Y

Jeg tipper og håper på tettere ruter mot øst med Finnair. Kanskje Helsinki ruter fra Norge?

CK
16-10-2007, 18:20
det har jo ryktes at Finnair skulle øke sin andel i NAS, utover de 10% Finnair fikk med salget av FlyNordic

På sin side jobber Finnair med planer om en rettet emisjon i størrelsesorden €250 millioner for å funde flåtefornyelse. Finnair skal innkalle til ekstraordinær generalforsamling i løpet av tredje kvartal,og Danske Markets og UBS Investment Bank skal tilrettelegge emisjonen i følge ATI.

PP
16-10-2007, 18:20
CPH base?

Nej så havde de nok holdt pressekonference i kongens by...

ENGM RAMP
16-10-2007, 18:22
ruter fra kanskje TRD, BOO og TOS, direkte til HEL og derfra rett videre til Asia?

laurenz
16-10-2007, 18:25
Tja han har jo nevnt dette med Asia for en tusenlapp for ikke lenge siden så det virker logisk. Det med banken også. MEN Kjos'ern har overasket tidligere! Spennende.

Hilsen,
Laurenz

EB
16-10-2007, 18:50
Tipper på banken...men også noe med Finnair.

CK
16-10-2007, 19:02
kan det være atNorwegian lanseer sitt bonusprogram (utland) sammen med Bank Norwegian?

TCAS
16-10-2007, 19:13
Bank Norwegian + bonusprogram som kun gjelder ved bruk av VISA/bankkort hos Bank Norwegian. Eller egne priser/rabatter ved bruk av VISA/bankkort fra Bank Norwegian.

dash-7
16-10-2007, 19:42
Originally posted by SK917

...presentere en strategisk og spennende nyhet... i morgen 08.30...hva kommer nå?
;) :p

Norwegian legger ned virksomheten på Rygge og flytter den til Torp.

he he:colgate:

Whatever
16-10-2007, 19:47
Jeg gidder ikke komme med et forslag for hva de skal ha pressekonferanse i morgen. Norwegian slutter aldri og overraske. Blir spennende og se.

Vede
16-10-2007, 19:55
Kanskje de har gjort om ordren av 737-800 til A319/320? :colgate:

intransfer
16-10-2007, 20:02
Insourcing av bakketjenesten på Gardermoen?
Longhaul? Leasing av maskiner som blir erstattet av 787 :lol:

Regner med at det gjelder mer en nye ruter, bonusprogram kan være en kandidat eller så kan det være at Kjos endelige selger alt til Finnair/Island.

ENGM RAMP
16-10-2007, 20:12
Leasing av maskiner som blir erstattet av 787

Hmm, dette kan vel Brendas svare best på vel, men om man skal ha seg noen 787'ere i dag, så får man de vel ikke levert før om 8-9 år vel?

:question:

MountainDew
16-10-2007, 20:12
Originally posted by intransfer

Insourcing av bakketjenesten på Gardermoen?

Den er da allerede outsourcet til NP snart RFS

Herlov
16-10-2007, 20:19
Originally posted by TCAS

Bank Norwegian + bonusprogram som kun gjelder ved bruk av VISA/bankkort hos Bank Norwegian. Eller egne priser/rabatter ved bruk av VISA/bankkort fra Bank Norwegian.

Siden du registerte deg kun for å skrive dette, så regner jeg med at det stemmer .. Interessant utvikling! Takk for info'en. ^_^

sail4fun
16-10-2007, 20:38
Med fare for å bli slått i hode av paragraph 1 , hva med å begynne å fly/ankomme på tid ? , altså fokusere på det som burde være primæroppgaven til et flyselskap , www.osl.no/Ankomsttider er vel neppe lystig lesing for Kjos, og da kan man ikke kun skylde på handlingselskapet .

Well, Bank eller Finnair er vel det som er på gang.

MartinL
16-10-2007, 20:51
Originally posted by P.A. VIKING

Med fare for å bli slått i hode av paragraph 1 , hva med å begynne å fly/ankomme på tid ? , altså fokusere på det som burde være primæroppgaven til et flyselskap , www.osl.no/Ankomsttider er vel neppe lystig lesing for Kjos, og da kan man ikke kun skylde på handlingselskapet .

Den var jaggu god!
Lansering av konsepter som sikrer punktligheten og kvalitetet til produktet ville jo være det mest korrekte og gledlige. Samtidig er vel det neppe å forvente fra et ekspansjons kåt Norwegian. Jeg begynner å stille meg bak de som sier at de kanskje burde bremse opp litt å bruke litt mer ressurser på å stramme opp sine eksisterende produkter før de går ett skritt frem!

Det nytter ikke å jogge effektivt med løse skolisser!

tabrenna
16-10-2007, 21:12
Jeg stiller meg bak kommentaren til Whatever litt lenger bak her!

Kjos er alt for flink til og overraske til at jeg tør tippe på noe som helst... Vi får vente og se til i morgen! :cry:

LN-KGL
16-10-2007, 21:17
Holder med EB - det være noe i hans retning ;)

RavenRiley
16-10-2007, 21:22
Og her har vi svaret...

http://www.banknorwegian.no/ --> åpner oktober 2007. :)

storg
16-10-2007, 21:29

Well, Bank eller Finnair er vel det som er på gang.

Nå har de vel egnetlig gjort et grep for å få orden på det. Faktisk to grep. De skal bytte handlingselskap på osl. Og de har bestilt nye fly. Dette vil forhåpentligvis gi ønsket effekt. Så det er nok noe annet ja.

MountainDew
16-10-2007, 22:20
Håper kunder i banken vil få fordeler hos Norwegian (Air Shuttle)

sirpjalle
17-10-2007, 07:59
Eller dette (http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/search/photo_search.php?id=00002040).......:question: :lol:

CK
17-10-2007, 08:47
sliter litt med å komme inn på Norwegian.no i dag

Siden du ser etter, er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene.

Ingen børsmelding fra NAS i dag...

sail4fun
17-10-2007, 08:49
I samarbeid med Bank Norwegian lanserer selskapet i
dag et kombinert kreditt- og fordelskort:
Norwegian
Reward. Opptil 20% av kjøpesummen på
utenlandsreiser og 1% av kjøpesummen på alle
kredittkjøp vil kunne bli brukt til kjøp av
fremtidige flyreiser med Norwegian dersom Norwegian
Reward kortet blir benyttet ved det opprinnelige
kjøpet.
http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=161355

Fusentast
17-10-2007, 08:51

Norwegian
kjøpet.

Hmm... Da kan man vel få 1% reward ved å betale en reise med et annet flyselskap med Norwegian Mastercard, også på innenlandsreiser? Vil ikke dette gjennåpne debatten om bonus på innelands? Her skyter vel DY seg selv litt i foten...

sail4fun
17-10-2007, 08:52

En sikker kilde :up:

CK
17-10-2007, 08:55

som skal være velkommen!

CK
17-10-2007, 08:57
http://www.dn.no/privatokonomi/article1204245.ece?jgo=c1_re&WT.svl=article_image

TOS
17-10-2007, 09:05
Originally posted by Fusentast

Norwegian
kjøpet.

Hmm... Da kan man vel få 1% reward ved å betale en reise med et annet flyselskap med Norwegian Mastercard, også på innenlandsreiser? Vil ikke dette gjennåpne debatten om bonus på innelands? Her skyter vel DY seg selv litt i foten...

Hvis det bare er 1% bonus innenlands det er snakk om, uten terskelverdier for uttak av bonus og uten progressivitet i opptjeningen så tror ikke jeg at det bør by på de helt store problemene i forhold til konkurransemyndighetene (men jeg kan selvsagt ta feil..).

Fusentast
17-10-2007, 09:09

Norwegian
kjøpet.

Og om man i tillegg kan ta ut poeng i cash, så subsidierer i praksis DY flyreiser med andre selskaper. Et litt rart strategisk grep dette?

Fusentast
17-10-2007, 09:11
Originally posted by TOS

Norwegian
kjøpet.

Hvis det bare er 1% bonus innenlands det er snakk om, uten terskelverdier for uttak av bonus og uten progressivitet i opptjeningen så tror ikke jeg at det bør by på de helt store problemene i forhold til konkurransemyndighetene (men jeg kan selvsagt ta feil..).

Det var ikke det jeg tenkte på, lovlighete av dette, men at DY i praksis kan havne i en rolle der de subsidierer passasjerer som flyr med andre selskaper og betaler med DY MC. Hvis man da kan ta du poeng i cash, noe jeg ikke har oversikt over om er mulig ennå.

ENGM RAMP
17-10-2007, 10:18
De har jammen meg allerede dekortert flyplassen med BankNorwegian reklame, på de fleste billboards her oppe på flyplassen!

TOS
17-10-2007, 10:22

Originally posted by TOS

Det var ikke det jeg tenkte på, lovlighete av dette, men at DY i praksis kan havne i en rolle der de subsidierer passasjerer som flyr med andre selskaper og betaler med DY MC. Hvis man da kan ta du poeng i cash, noe jeg ikke har oversikt over om er mulig ennå.

Jeg leste innlegget PA Viking hadde litt kjapt, men det som står er vel at man får 1% "bonus" på alle kredittkjøp og opptil 20% på summen brukt på alle utenlandsreiser med DY. Bonusen vil kunne bli brukt til kjøp av flybilletter hos DY, men jeg antar at siden det står slik det står så kan bonusen også brukes til noe annet (og jeg antar at det er det du tenker på, Fusentast?).

Fusentast
17-10-2007, 10:34
Originally posted by TOS

Originally posted by TOS

Jeg leste innlegget PA Viking hadde litt kjapt, men det som står er vel at man får 1% "bonus" på alle kredittkjøp og opptil 20% på summen brukt på alle utenlandsreiser med DY. Bonusen vil kunne bli brukt til kjøp av flybilletter hos DY, men jeg antar at siden det står slik det står så kan bonusen også brukes til noe annet (og jeg antar at det er det du tenker på, Fusentast?).

Jeg har forstått det slik at bonusen skal kunne tas ut i cash eller brukes hos Norwegian. Poenget mitt var at man da kan fly med andre selskaper, og så lenge man betaler med Norwegian Mastercard kan man vel da få bonuspoeng opptjent hos Norwegian. I prinsippet kan man derfor fly med SAS på innlands og få opptjent bonuspoeng hos Norwegian på samme tid.

TOS
17-10-2007, 10:38

Jeg har forstått det slik at bonusen skal kunne tas ut i cash eller brukes hos Norwegian. Poenget mitt var at man da kan fly med andre selskaper, og så lenge man betaler med Norwegian Mastercard kan man vel da få bonuspoeng opptjent hos Norwegian. I prinsippet kan man derfor fly med SAS på innlands og få opptjent bonuspoeng hos Norwegian på samme tid.

Jeg skjønner poenget ditt, og bekymringen din. Man kan kanskje (..?) i teorien belaste huslånet på kredittkortet til DY og deretter betale før evt renter påløper, og på den måten akkummulere endel bonus....(men selv det blir nok ikke nok til de helt fantastiske flyreisene....) :smile2

TCAS
17-10-2007, 10:40

Vil kalle det en kvalifisert antakelse basert på de muligheter DY nå har for hånden :)

blazius
17-10-2007, 10:48
Så vidt jeg kan se er dette rett og slett en kredittkort med en (begrenset) "cashback"-løsning, hvor kjøp av reiser med DY utenlands gir 20% cashback, DY innenlands gir 0% og alle andre varekjøp gir 1%.

Til sammenligning har Fokus bank hatt et tilsvarende konsept i flere år, www.365direkte.no. Dette gir 3,65% på varekjøp på bensinstasjoner og i møbelbutikker, og 1 % på alt annet (tidligere ga også kjøp i elektrobutikker forhøyet bonus). I det siste har det dukket opp flere kort som (de første månedene) gir bonuser opp i 6-8% på varekjøp på bensinstasjoner (tror det er Cresco og Kash som står bak disse).

Ulempen med DYs "cashback" er at det ikke er cash - den kan kun brukes til kjøp av reiser med DY!

blazius
17-10-2007, 10:51
Originally posted by TOS
Jeg skjønner poenget ditt, og bekymringen din. Man kan kanskje (..?) i teorien belaste huslånet på kredittkortet til DY og deretter betale før evt renter påløper, og på den måten akkummulere endel bonus....

Hvilke banker lar deg betale lånet med kredittkort? (Brukerstedet betaler typisk 2-5 % provisjon til VISA...) Den lureste måten å tyne et slik system på er antagelig å kjøpe dyre ting i en butikk som har som policy å ta varer i retur, med pengene tilbake uten spørsmål. Man kan f.eks. bruke Clas Ohlson til slike gebyrfrie kontantutbetalinger fra et kredittkort.

TOS
17-10-2007, 10:56
Originally posted by blazius

Originally posted by TOS
Jeg skjønner poenget ditt, og bekymringen din. Man kan kanskje (..?) i teorien belaste huslånet på kredittkortet til DY og deretter betale før evt renter påløper, og på den måten akkummulere endel bonus....

Hvilke banker lar deg betale lånet med kredittkort? (Brukerstedet betaler typisk 2-5 % provisjon til VISA...) Den lureste måten å tyne et slik system på er antagelig å kjøpe dyre ting i en butikk som har som policy å ta varer i retur, med pengene tilbake uten spørsmål. Man kan f.eks. bruke Clas Ohlson til slike gebyrfrie kontantutbetalinger fra et kredittkort.

Det var bare en spekulasjon fra min side som nok helt sikkert ikke lar seg realisere. Poenget er at selv med 1% cashback så skal det ganske mye forbruk til før det blir noe særlig med penger ut av det. En slik cashback-løsning er uansett ikke spesielt lojalitetsbyggende (som flybonuskort normalt sett er ment å skulle være). Om man kan bruke bonusen til andre ting enn flyreiser med DY, som enkelte hevder vil være mulig, så vil det vil ikke fungere som bonuskort i tradisjonell forstand i det hele tatt.

TCAS
17-10-2007, 11:15
Det mangler noe informasjon i pressemeldingen. Følgende gjelder:

- 20 % på alle fullfleks-billetter på utlandet og
- 5 % på alle lavprisbilletter - unntatt på innenlandsbilletter.
- 1 % på alle korttransaksjonene du gjør med Norwegian-kortet.

FAQ om kortet: http://www.norwegian.no/sw29831.asp
Presentasjon av kortet: http://onepixelperfect.com/norwegian/reward/ (vanvittig dårlig og treg presentasjon)

Spennende produkt, men om man begynner å leke med tall for å se hvor mye man faktisk må handle før man kan få seg en "gratis" tur, så tror jeg ikke dette er noe som vil få folk til å gå av hengslene for å skaffe seg. Men om man ser på tilsvarende løsninger i USA som jo er ganske populære, så er kanskje dette et produkt som kanskje trenger litt modningstid. Og Bank Norwegian må kanskje bli en fullverdig bank før vi trauste nordmenn biter skikkelig på kroken. Er ellers noe overrasket over at kortet er gebyrfritt på alle måter (både varekjøp og årsgebyr).

blazius
17-10-2007, 11:20
Er ellers noe overrasket over at kortet er gebyrfritt på alle måter (både varekjøp og årsgebyr).

Det har da vært standard på de aller fleste kredittkort (uten BankAxept) i ganske mange år nå?

(Kontanttuttak koster flesk med de aller fleste kredittkort, inkludert DY sitt... Det hederlige unntaket er Coop sitt kredittkort som har både Visa og BankAxept, og hvor man kan ta ut kontanter i de fleste butikker med inntil 45 dagers rentefri kreditt.)

Fusentast
17-10-2007, 11:54
Originally posted by blazius

Så vidt jeg kan se er dette rett og slett en kredittkort med en (begrenset) "cashback"-løsning, hvor kjøp av reiser med DY utenlands gir 20% cashback, DY innenlands gir 0% og alle andre varekjøp gir 1%.

Til sammenligning har Fokus bank hatt et tilsvarende konsept i flere år, www.365direkte.no. Dette gir 3,65% på varekjøp på bensinstasjoner og i møbelbutikker, og 1 % på alt annet (tidligere ga også kjøp i elektrobutikker forhøyet bonus). I det siste har det dukket opp flere kort som (de første månedene) gir bonuser opp i 6-8% på varekjøp på bensinstasjoner (tror det er Cresco og Kash som står bak disse).

Ulempen med DYs "cashback" er at det ikke er cash - den kan kun brukes til kjøp av reiser med DY!

http://onepixelperfect.com/norwegian/reward/

Man kan få ut i cash i følge teksten.

blazius
17-10-2007, 11:58

http://onepixelperfect.com/norwegian/reward/

Man kan få ut i cash i følge teksten.

Da er ikke Norwegian enige med seg selv - på http://www.norwegian.no/sw29919.asp står det at "Cashpoints kan kun brukes som betaling for flyreiser og andre flyrelaterte tjenester med Norwegian. Disse reisene må bookes via din profil på www.norwegian.no".

AirbusTrond
17-10-2007, 12:10
Huff, og jeg som synes like produkter er et stor irritasjonsmoment. Det lurer folk til å tro at man virkelig sparer noe - totalt sett må jo folket (alle som reiser) betale mer for å holde liv i ordningen og brødfø de som skal aministrere og markedsføre den. Greit nok at man som ekeltindivid kan spare litt ved å opptre som "smart forbruker", men hvem gidder det for å spare 1 krone her og 3 kroner der - jo, sannsynligvis de som allerede har nok kroner fra før. ;)

pgaa
17-10-2007, 13:15
Har man f.eks 349 Cashpoints, kan man da betale en reise fullt å helt med disse pointsa om billetten koster 349,-?

TigerBlack
17-10-2007, 13:47
Vil ikke dette gi Norwegian en fordel i konkurransen på innenriks ??

Da er det vel på tide at SK kan få pumpe ut EB (Eurobonus) poeng på innenriks igjen..

Desk pilot
17-10-2007, 13:51
Mitt inntrykk, samt diskusjonen ovenfor, gir meg en snikende følelse av at dette produktet er ganske komplisert. Dermed vil jeg tro at det vil ta en (lærings)tid før dette blir en evt. suksess.

TOS
17-10-2007, 13:53
Originally posted by Scanor

Vil ikke dette gi Norwegian en fordel i konkurransen på innenriks ??

Da er det vel på tide at SK kan få pumpe ut EB (Eurobonus) poeng på innenriks igjen..

Opplegget til DY innebærer ikke bonusuttelling ved kjøp av innenriksflygninger (men bonus kan vel i likhet med EB tas ut i form av innenriksreiser).

DY har vel konkurranse innenriks i dag, eller hva sier du?^_^

Martin
17-10-2007, 15:56
Det eneste som ikke gir "poeng" her, er kjøp av flyreiser med DY innenlands.. Hva om jeg bruker kortet til en innenriks flyreise med SAS?

krølle
17-10-2007, 16:44
og joint fqtv med Ay

KLMfan
17-10-2007, 19:13
bestilte et kort jeg ettersom alt er gratis...så skader det jo ikke....

Vede
17-10-2007, 19:16
Tenkte selv og anskaffe meg et slikt.

TCAS
17-10-2007, 20:14
Dagbladet har laget en kommentar om fordelsprogrammet, Han snakker stygt om bonuspoeng til han trenger dem selv: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/10/17/515329.html

EB
17-10-2007, 22:40
Kortet er bestilt - men kommer ikke på 4-6 uker!

seatsniffer
14-11-2007, 21:58
Fikk nedslående beskjed fra BankNorwegian i dag om at jeg ikke får kort.
Hvordan kan en stakkars student med stort boliglån spare seg til "bonus-reiser" hos Norwegian?

Er det bare mennesker med mye penger på bok som får? :(

Someone
14-11-2007, 22:15
Fikk nedslående beskjed fra BankNorwegian i dag om at jeg ikke får kort.
Hvordan kan en stakkars student med stort boliglån spare seg til "bonus-reiser" hos Norwegian?

Er det bare mennesker med mye penger på bok som får? :(

Fikk ikke jeg heller så det er tydeligvis at de ikke vil ha studenter, enda jeg ikke har bolig lån, men kun studielån + litt egenkapital. Så jeg får holde meg til SAS da og kanskje prøve Sterling fremover.

Forresten litt morsomt at Norwegian nekter med kreditt, samtidig som DnBNOR stadig tilbyr å øke kredittgrensen på kortet mitt (som jeg sier ja til), mens Nordea her i DK var veldig på for å gi meg et lån jeg ikke trengte (som jeg sa nei til) :rolleyes:

erikhb
14-11-2007, 22:52
For å få lån, må du bevise at du ikke trenger lån.

Jan
14-11-2007, 23:35
Fikk ikke jeg heller så det er tydeligvis at de ikke vil ha studenter, enda jeg ikke har bolig lån, men kun studielån + litt egenkapital. Så jeg får holde meg til SAS da og kanskje prøve Sterling fremover.

Forresten litt morsomt at Norwegian nekter med kreditt, samtidig som DnBNOR stadig tilbyr å øke kredittgrensen på kortet mitt (som jeg sier ja til), mens Nordea her i DK var veldig på for å gi meg et lån jeg ikke trengte (som jeg sa nei til) :rolleyes:

Lån i DK, specielt på kreditcard (Ikke kun Nordea) er desværre alt for let at få, og lokker mange unge / eller uvidende i en gældsfælde
med åop (omkostninger i %). rundt de 20 eller mere :angry:

Blackhawk
15-11-2007, 02:49
Kanskje de har gjort om ordren av 737-800 til A319/320? :colgate:

He he, ja det hadde vært det ultimate! Men i tillegg til oss, og kanskje
noen få andre - er nok dette bare noe vi kan drømme om.. ^_^

OJB
15-11-2007, 11:05
Her tror jeg DY utilsiktet har bommet litt.
Du bør sende en hendvendelse til DY ved info-sjefen og gjøre dem oppmerksom på forholdet.
Dette virker jo stikk i strid deres intensjoner om å få den yngre garde som sine faste kunder på sikt.

TCAS
15-11-2007, 11:58
Norwegian som nystartet bank vil kanskje være forsiktige med å gi kredittkort til studenter, som normalt har lav kredittverdighet?

sirpjalle
15-11-2007, 13:05
Det burde vel de fleste banker..... Men dessverre. Det er nok en del som kommer til å gå på en smell om noen år når renta stiger. De gode tidene kan jo ikke vare evig....:o Men når det kommer, skal jeg ikke uttale meg om, da jeg er IT-mann og ikke økonom. :)

Jarlabanke Vking
15-11-2007, 16:21
Nedslående nyheter for de fleste at ikke kjos 10 doblet flybestillingene sine og la fram planer om å åpne et verdensomspennende rutenett?

:lol:

erikhb
15-11-2007, 23:37
Er i alle fall lykkelig for at eg ikkje kjøpte hus for 2 år siden, slik det var planlagt.
Siden den gang har vi hatt 9 renteøkninger her nede som ville ha spist opp sikkerhetsmarginen eg hadde lagt inn i mine beregninger. (Liker å beregne maks lån med noen prosent høyere rente enn det banken gjør)

Jarlabanke Vking
16-11-2007, 09:30
Er i alle fall lykkelig for at eg ikkje kjøpte hus for 2 år siden, slik det var planlagt.
Siden den gang har vi hatt 9 renteøkninger her nede som ville ha spist opp sikkerhetsmarginen eg hadde lagt inn i mine beregninger. (Liker å beregne maks lån med noen prosent høyere rente enn det banken gjør)

Sånn tatt helt ut an sammenheng....?!?!?!?

:lol:

Pjokken
16-11-2007, 11:10
Jeg kjøpte hus for 2 år siden jeg. Glad for det, så nettopp st det er rekordhøye priser for å leie ett krypinn.. Folk tør ikke kjøpe og vil heller leie.....bare for å fortsette tråden med å være off topic :)

MountainDew
16-11-2007, 13:08
På bakgrunn av opplysninger gitt i søknaden, samt informasjon innhentet fra offentlige registre,
kan vi dessverre ikke innvilge din kredittkortsøknad.

Hvorfor ikke det da??? Tjener bra og har ingen lån eller betalingsanmerkninger...

Trodde Norwegian siktet seg mot vanlige kunder, ikke millonærer :(

AirbusTrond
16-11-2007, 13:13
Dette var da rart. Synes det er merkelig at DY risikerer at søkerne blir sure hvis de ikke får kortet de har søkt om. De som får avslag får jo da ikke muligheten til å opptjene poeng. Dessuten får jo man inntrykk av at man får så mye kreditt man bare vil andre steder. Pussig.

OJB
16-11-2007, 13:46
Norwegian som nystartet bank vil kanskje være forsiktige med å gi kredittkort til studenter, som normalt har lav kredittverdighet?

Vel , jeg er ikke enig her at Norwegian skal være spesielt forsiktige med studenter. Det bør de være med helt andre grupper etter min mening.
Studentene skal jo være morgendagens samsborgere og representere fremtiden i fedrelandet så her bør eventuelt Norwegian revurdere sin oppfatning.
Her kan fremtidig kundegruppe snu ryggen til selskapet.

TCAS
16-11-2007, 14:06
Det er en rekke kriterier som inngår i en kredittvurdering og som hvert selskap vektlegger forskjellig. Kriteriene kan bl.a. hvor mange ganger du har flyttet de siste årene, om du har bodd i utlandet siste årene, om du har hatt jevn inntekt over flere år osv osv...og selvfølgelig lån, formue, betalingsanmerkninger.

Er du uenig i vurderingen eller du finner feil i gjenparten av kredittvurderingen som du får i posten, ring da selskapet og spør hva som er feil. Da kan du få en forklaring.

seatsniffer
16-11-2007, 15:26
Er det kanskje mulig at det etter en tid, med stor utsendig av kredittkortet, vil komme et alternativt kort som ikke er kredittkort men et rent "frequent flyer" kort?

Dette hadde jo vært lurt av Norwegian/BankNorwegian for først å etablere en kundebase for BankNorwegian og deretter skaffe loyale kunder for Norwegian(flyselskapet).

HMWK
16-11-2007, 19:43
Som nystartet bank tar de visse forhåndsregler! De trenger ikke noe bankkrise med det første

Someone
16-11-2007, 20:27
Som nystartet bank tar de visse forhåndsregler! De trenger ikke noe bankkrise med det første

Eller kunder tydeligvis.

Jeg anser ihvertfall meg selv som en person med bra orden i økonomien og en trygg kunde

rampen
16-11-2007, 21:25
Etter som jeg har skjønt er det Terra som behandler søknadene til BankNorwegian om å få kredittkortet. Terra gruppen er vel kjent for å være vrien, og ikke ønsker nye kunder! Er man ikke millionær, er man ikke velkommen som kunde. Det er merkelig at man kan få Norwegians Bizzi kort, men ikke ett "bonuskort". Personlig har jeg ikke søkt om kortet heller, og ser ingen fordeler med det, da jeg heller bestiller billetter etter pris enn å samle poenger eller "cashpoint" som de kaller det. Men mine siste reiser viser at SAS er billigere enn NAS, og kommer fortsatt å sette prisen for reisen viktigere enn å ha et unødvendig kort i lommeboken.