PDA

View Full Version : Jippi!

flyKSU
16-10-2007, 15:13
Følger opp med en lignende tråd som "Capt. Caveades" her jeg - Mitt første bilde på JetPhotos.com (rimelig stolt nå, ja :) )

Dassault Super Etendard på ENOL (Åpen dag) (http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6085606)

:)

Desk pilot
16-10-2007, 15:28
Gratulerer med veldig flott bilde! :-p

Whatever
16-10-2007, 15:29
Gratulerer:exclamati

Airbus 330
16-10-2007, 15:34
Tøft bilde. Grattis. :smile2

Airbus 330.

ATC-flyradar
16-10-2007, 15:40
GRATTIS MED BILDE.

Jan

Ollie
16-10-2007, 15:41
Gratulere med den!
Er en av de som eg likte av de som ble lagt ut tidligere!

Ørjan

Skaar
16-10-2007, 16:29
Gratulerer så mye! Virkelig fint bilde:)

flyKSU
16-10-2007, 16:57
Tusen takk alle sammen :)

Det var i alle fall rask screeningtid på bildet. Ti minutter etter opplastingen, så lå det inne i databasen :)

Hva er forresten forskjellen på kravene til bilder på Airpics, A-net og JP? Er det store forskjeller?

Rossiyskie Avialinii
16-10-2007, 17:09
Flott bildet. Godt jobbet. Kjenner følelsen.. hehe..

Gratulerer.

Alex.

flyKSU
16-10-2007, 21:12
Originally posted by Captain Caveades

Flott bildet. Godt jobbet. Kjenner følelsen.. hehe..

Gratulerer.

Alex.

takker for det, alex :)
Hehe... ja, det var kjempeartig å få godkjent bilde. Fort gikk det og ^_^

Spanair
16-10-2007, 22:15
Originally posted by fly1980

Det var i alle fall rask screeningtid på bildet. Ti minutter etter opplastingen, så lå det inne i databasen :)

Pussig at det gikk så raskt. Ser nå at det ligger i underkant av 5000 bilder i screening kø hos JP. Dvs. i normalt tempo mellom 4 og 5 dager i kø hos JP.

Om det ikke var noe spesielt med bildet så kanskje de screena det med en gang pga at du er ny bruker..? :D

Fint bilde fra ørlandet var det også...:smile2

SE-DYD
17-10-2007, 01:32
Gratulerer! Bra med hits også- til JP å være- første dagen!

Originally posted by fly1980
Hva er forresten forskjellen på kravene til bilder på Airpics, A-net og JP? Er det store forskjeller?

Det er veldig opp og ned på JP. Har også opplevd å få inn bilder på under timen, andre ganger kan det ta dager. På Anet tar det gjerne uker. La inn et bilde merket med accident der- og da kommer det jo i pri-køen. Tok nøyaktig 7 dager!

Forskjellen på de 3 sidene du nevner: Airpics hart jeg bare ett bilde- lagt inn i 2005- og det er dårlig- hadde sikkert blitt rejected idag- har dessverre ikke god nok erfaring med den siden. JP og Anet er ganske like, men Anet har lett for å kikke på endel flere detaljer, og av og til er rejectene ganske uforståelige.

Men av og til kan det oppleves omvendt! Jeg har faktisk opplevd å bli vraket på JP og akseptert på Anet med samme bildet, og det fikk 1070 hits første dagen. Men sånn er det med screening, de som utfører jobben har stor makt og umulig å argumentere med! Men ingen slår OT-siden Railpictures.net i å være urimelige. Har du ikke blå himmel på bildene blir det backlit uansett! Og har du ikke sola i ryggen-blir det "too dark"!:(

Tror nok bildet ditt kommer inn på anet også- skader ikke å prøve!

Dag

Rossiyskie Avialinii
17-10-2007, 14:04
Hos meg tok det flere dager.

flyKSU
17-10-2007, 15:23
Takker :)

Prøvde å laste det opp på A-net og, men da ble det rejecta (tror det stod "Too Soft" eller noe lignende i E-posten jeg fikk) Men ble positivt overrasket over antall treff jeg fikk, ja :)

Er egentlig ganske fornøyd med airpics også jeg da, dog de kunne ha gjort noe med utseende på databasen, samt pusset opp forumet litt og såndre småting. Men ellers er jeg fornøyd, jeg da :)

SE-DYD
17-10-2007, 17:37
Min kammerat Erik Ritterback som jeg har lagt ut bilder fra (fra FRA), har en 15-20 bilder på Anet. Han synes det er så mye om og men der at han har gått over til airpics han også- tror han har godt over 1000 bilder der nå, så de er nok ikke like strenge, men dette tror jeg Seilfly kan svare bedre på!

Synd at du fikk reject på Anet. Vanskelig å gi noe godt svar på hvorfor. Bildet på jp er jo komprimert så det er vanskelig å bedømme ut fra det. Bildet bør behandles i full størrelse og forminskes til 1024- og legge på lett sharpen før upload på anet. Men det gjorde du kanskje!?

flyKSU
17-10-2007, 18:48
Ja, synes de er litt nøye på det på A-net, ja ^_^ Jeg hadde tenkt å se om jeg kunne samle sammen alle de bildene jeg synes er best som jeg har fotografert og prøve å laste på opp til JP og se om noen kommer inn eller ikke :)

Det ble rejected pga. "Levels", "Soft photo" og "To dark". Da var det en annen versjon av bildet mitt jeg lastet opp da som hadde bittelitt støre avstand, men ellers var det helt likt som det på JP.

Av redigeringsverktøy bruker jeg egentlig ganske enkle program. Jeg bruker f.eks. FastStone og photoFiltre mer for redigering en hva jeg bruker The Gimp (sikkert på grunn av at jeg ikke helt har klart å sette meg inn i alle funksjonene til The Gimp enda, da :cool: ).

jeg liker forresten veldig godt nedscaleringsverktøyet på photoFilre, for jeg synes at det beholder kvaliteten meget bra om du skal nedscalere fra f.eks. 3500px til forumstørrelse. Enkelte andre program synes jeg bildene blir kornete med, og fargene flyter sammen.

Og så synes jeg de har litt annen smak en meg da. For jeg lastet opp to bilder av samme flyet, og det bildet jeg synes var stiligst av de to ble rejecta (men det er jo smak og behag da): :D

seilfly
17-10-2007, 18:50
Jeg lurer på om det der Cedlind som er propagandaminister, men det er ikke noen tvil om at a.com ikke har samme krav som a.net - heldigvis, for det gjør det lettere å være screener siden det er utallige bilder som lastes opp...