Log in

View Full Version : Sterling sliter med at fylde flyene til OSL

Jan
16-10-2007, 14:28
Copenhagen, 15th October 2007

Sterling 25.000 tickets at 12€ or 8£!

Sterling Airlines, the Danish low-cost airline, is delighted to announce today its Autumn Red Days campaign. 25.000 tickets to Norway are on sales with fares at 12 EUR* and 8 GBP*!

Ticket sales start today, Monday 15th October, at www.sterling.eu.

Sterling Airlines offers you the possibility to change your mood for this autumn. A special offer will start today Monday 15th October with some flights at 12EUR and 8GBP one-way all inclusive.

Miss Carole Arnaud-Battandier, International Marketing Manager for Sterling Airlines, says:

“Fly to Norway with Sterling Airlines: we have 25.000 tickets at 12EUR and 8GBP one-way all included. Grab this wonderful offer, and go quickly on our web site at www.sterling.eu. Fly from Amsterdam, Barcelona, Malaga, Brussels, Nice, Paris, London, Rome, East Midlands and Dortmund to Norway.

We have also fares from 35EUR* and 33GBP* to fly from Nice, Barcelona, Budapest, Malaga, Alicante, Faro, Rome, London, and many others, to Sweden and Denmark.

You are sure to find gorgeous Sterling destinations to choose from on sterling.eu! All is there to suit best our Business & Leisure customers. For your next short city break, discover the magical Realms of Scandinavia.”

It is now simple for you and your loved ones to discover the new horizons of Northern Europe. Danish customers are amongst the world’s most demanding. That is why they have voted us best low-cost carrier. Now it is your turn to experience our sterling services.

With Sterling Airlines’ good punctuality and major airports, you do not waste your time on travel; you also spend less on air fares and get more money to pamper yourself and your loved ones. Book quickly flights, hotel, car hire, attractions and much more at www.sterling.eu! And remember that you can also see interesting tourism info too.

*fare (from, for flight to Denmark & Sweden), one-way, all incl., subject to availability, according to terms and conditions, for travel between October 2007 and January 2008

PP
16-10-2007, 14:44
Ja lige nu er det f.eks. i November muligt at få billetter mellem CPH og OSL for 178,- dkr inkl alle skatter og afgifter - billigt må man sige...

litt-amatør
16-10-2007, 15:18
Ja, i går hadde jo Sterling helsides annonser i storavisene hvro de annonserte priser på ekstremt lave nivåer, men det var allikevel SAS' nettsidene som brøt sammen:o Det viser noe hvordan NB blir "borte" mellom Norwegian og SAS og kampen dem i mellom. Jeg tror de kommer bedre i gjennom i Danmark og der blir tenkt på mye raskere som et alternativ av kundene.

Jeg tror det skal bli en utfordring for dem i det norske markedet. I går var det f eks mulig å reise til Malaga med dem i januar for 0 kr pluss rundt 90 kroner i avgifter en vei, og heller ikke problem å finne billett til returen for under 200 kr alt inkludert. Det er jo veldig bra priser, men forteller vel litt om beleggssituasjonen. :rolleyes:

Til de nye destinasjonene, og vel også til CPH er det jo svært enkelt å finne utrolig lave priser.

Jan
16-10-2007, 15:47
Og nu kører NB priser på Dkk 99 og 299 på BLL- london og malaga !
Samme ruter som FR starter ultimo denne måned, skal blive
spændende at følge !

MartinL
16-10-2007, 17:47
Hvor i all verden kommer kapitalen inn fra? De har i årevis kjørt markedsførings kampanjer som ikke ligner grisen. Det må koste noe hennsides med penger alt dette.
Og Islendingene putter visst ikke mer penger inn? Hvor kommer pengene fra?

Siste stuntet er en hel bygård på Majorstua (kirkeveien 64) som er heldekket med et Sterling Fly.

laurenz
16-10-2007, 18:29
Det var som .....

Bestilte billett til AMS for få dager. Jeg kunne ha spart kr. 200 om jeg hadde ventet. Det pleier å være omvendt.... :cry:

Hilsen,
Laurenz

CK
16-10-2007, 18:36
Om DY åpner en hub i CPH som Kjos har sagt han vurderer, er jeg redd Sterling kommer i kryssilden mellom DY og SK på samme måte som Color Air gjorde det i 1998/99. Da var det BU som var den dominerende på innenriks, og SAS som var den agressive utfordreren. SAS hadde som mål å bli størst i Norge, ogBU tviholdt på sin posisjon. Mange påstår i ettertid at Color Air ble knust av SAS (ingen som nevner BU?), men min oppfatning er at de kom i kyssilden. SK og BU var mest opptatt av å ta hverandre. Tror fort vi kan se den samme situasjonen nå - DY er agressiv nykommer, mens SAS sliper knivene og biter tøffere tilbake. Sterling sliter med at de kommer i andre rekke, de har et litt frynsete rykte på servicefronten og dere markedsføring er jo et kapittel for seg.

Hvordan gjør Sterling det på de tre svenske innenriksrutene? De har jo ikke verdens beste tidtabell på ARN-GOT

ThomAAs
16-10-2007, 20:55
Men NB kan jo ikke tjene penger på dette. Og det er vel det eneste de er gode til...

MD11
16-10-2007, 21:09
Helsides NB reklame i dagens VG som inneholdt følgende kloke ord: ;)

-Fly på rute
-Bra service, alltid med et smil....

Hvordan kan man reklamere med fly på rute, det er jo aldri en garanti.....
Hele annonsen virket meget amatørmessig synes jeg.

CK
16-10-2007, 21:16
tidligere har de også hatt reklame i norske nettaviser for ruter til "Prag" (trodde det het Praha på norsk) og "och" i stedet for og og litt annet snacks.

Someone
16-10-2007, 21:27
Originally posted by CK

tidligere har de også hatt reklame i norske nettaviser for ruter til "Prag" (trodde det het Praha på norsk) og "och" i stedet for og og litt annet snacks.

Itillegg har de vel også hatt billboards i Bergen for ruter utifra Stockholm:rolleyes:

litt-amatør
16-10-2007, 22:54
Originally posted by laurenz

Det var som .....

Bestilte billett til AMS for få dager. Jeg kunne ha spart kr. 200 om jeg hadde ventet. Det pleier å være omvendt.... :cry:

Hilsen,
Laurenz

Nei, ikke for meg. Tror knapt jeg har betsilt en reise til utlandet i det siste uten at jeg har kunnet finne ut litt senere at jeg kunne spart til dels store summer på å vente. Jeg tror selskapene går mer og mer bort fra :question: at billettene laaangt frem i tid er veldig billige, og så blir det billigere. Mitt inntrykk er at nå skal de som er betalingsvillige og vet når de skal reise melkes først, før prisene etterhvert beveger seg ned. Det er i hvert fall mitt inntrykk. Og det har jeg fått gjennom personlige erfaringer fra Norwegian, SAS og Ryanair.

karsten
17-10-2007, 13:32
Sterling tar taget tidsplanen for sommer fra BLL ned igen, for så vidt angår flyene til LGW, OSl, CDG, BUD og PRG, hvad mon signalet er i det? pt. er der kun fly efter marts08 fra BLL til FCO, AGP, ALC og NCE (2 gange ugentligt) såp double daily til OSl varede ikke længe!

PP
17-10-2007, 19:40
Originally posted by karsten

Sterling tar taget tidsplanen for sommer fra BLL ned igen, for så vidt angår flyene til LGW, OSl, CDG, BUD og PRG, hvad mon signalet er i det? pt. er der kun fly efter marts08 fra BLL til FCO, AGP, ALC og NCE (2 gange ugentligt) såp double daily til OSl varede ikke længe!

Sterling frigiver jo deres sommer program "step by step" - jeg vil således tror at det en fejl af disse nye ruter fremgik af tidstabellen allerede da de sydeuropæiske destinationer blev frigivet til salg. Sterling frigiver en ny række destinationer til salg for sommeren 2008 i morgen - bl.a. BLL-OSL.