PDA

View Full Version : USA-tips

Martin
15-10-2007, 15:34
Er i gang med den mentale planleggingen av en ny tur "over there" til sommeren, og lurte på om noen hadde noen tips om steder man kan dra til der borte..
Har vært i NY, Cleveland, Chicago og LA.. NY skal jeg tilbake til, og muligens Chicago, men kunne sikkert vært spennende med et par nye steder også..

Noen som har noen gode forslag?

TOS
15-10-2007, 16:52
Helt klart Seattle! En flott & behagelig by å være i, samt at du kan få med deg litt flyrelaterte aktiviteter. Boeing Field, Everett, sjøfly osv. Det er jo selvsagt litt langt unna NY, men det går vel bra. Du kan f.eks. bo på Inn at the Market, som var et veldig trivelig hotell like ved Pike Place Market.

Martin
15-10-2007, 18:06
Tenkte litt på Seattle selv.. At det er langt unna NY, gjør jo ikke noe.. Har reist kyst-til-kyst før, jeg..

TOS
16-10-2007, 03:18
Originally posted by Martin

Tenkte litt på Seattle selv.. At det er langt unna NY, gjør jo ikke noe.. Har reist kyst-til-kyst før, jeg..

...og er du i Seattle så er veien kort til Vancouver - en annen virkelig trivelig by.

Thomas
16-10-2007, 13:01
San Fransisco - har aldri vært i byen selv, men alle jeg har snakket med sier at den MÅ man besøke. Det beste hadde vært å kjøre fra Los Angleles til San Fransisco, og fly derifra til Seattle, for det er som folk sier her: Seattle er en fantastisk by, selv hadde vi LN-MOW/DC8-63 som turguide i 2 hele dager.. det hjalp litt :p

Martin
16-10-2007, 13:09
Det med lokale turguider fra forumet hjelper alltid!
Selv hadde vi god nytte av en viss Tommy, både i Chicago og LA i sommer..

sk931
16-10-2007, 13:16
Hej Martin

Jeg kan varmt anbefale Arizona.....Phoenix er et pragtfuldt sted...Det er varmt og tørt.
Der er ikke langt til Tucson, hvor du passende kan besøge Pima flymusseet og når
du så er der kan du jo tage en guided tur på AMARC som ligger lige ved siden af
museet...Det skal dog være på hverdage..jeg var med rund på en tur kl 1100 og det er
meget spændende at se.Absolut værd et besøg...At komme til Phoenix er vist ikke
så svært selv fra østkysten...Jet Blue flyver til PHX....Skal du spotte, ja PHX er god...
Masser at trafik, måske ikke så afvekslende, men både Alaska Air,Delta og mange mange andre er i PHX....
Så er du jo heller ikke langt fra Goodyear, som også er en spændende plads

hilsen
ole

dc-8-63
24-10-2007, 02:09
Originally posted by Thomas

San Fransisco - har aldri vært i byen selv, men alle jeg har snakket med sier at den MÅ man besøke. Det beste hadde vært å kjøre fra Los Angleles til San Fransisco, og fly derifra til Seattle, for det er som folk sier her: Seattle er en fantastisk by, selv hadde vi LN-MOW/DC8-63 som turguide i 2 hele dager.. det hjalp litt :p

Siden Martin allerede har vaert i Los Angeles, anbefaler jeg aa kjoere fra SFO til Portland langs kysten (eller omvendt) personelig synes jeg den turen er vesentlig finere enn LAX SFO. Ellers anbefaler jeg Vancouver paa sterkeste, en utrolig fin by, vi har mye bra aa by her i Seattle ogsaa...naa med lav Dollar kurs er Sjoefly (Beaver eller Otter Kenmore Air) fra Lake Union til Victoria paa Vancouver Island og videre til Vancouver med Twotter Sjoefly.....Amtrak tilbake til Seattle er heller ikke daarlig.....

Martin
24-10-2007, 10:56
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by Thomas

Siden Martin allerede har vaert i Los Angeles, anbefaler jeg aa kjoere fra SFO til Portland langs kysten (eller omvendt) personelig synes jeg den turen er vesentlig finere enn LAX SFO. Ellers anbefaler jeg Vancouver paa sterkeste, en utrolig fin by, vi har mye bra aa by her i Seattle ogsaa...naa med lav Dollar kurs er Sjoefly (Beaver eller Otter Kenmore Air) fra Lake Union til Victoria paa Vancouver Island og videre til Vancouver med Twotter Sjoefly.....Amtrak tilbake til Seattle er heller ikke daarlig.....

Har du en ca. ide om hvor lang tid man evt. bør beregne med bil fra SFO til SEA?

VoiceCom
24-10-2007, 12:23

Har du en ca. ide om hvor lang tid man evt. bør beregne med bil fra SFO til SEA?

Ifølge ViaMichelin (http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/ItiWGPerformPage?ie=utf-8&reinit=1&strStartCityCountry=1145799&strStartAdd ress=&strStartMerged=san+fransisco&strDestCityCoun try=1145799&strDestAddress=&strDestMerged=Seattle& image2.x=44&image2.y=15#) tar det ca 13-14 timer.

Time and distance

Time: 13h37 including 13h25 on motorways
Distance: 1301km including 1296km on motorways

dc-8-63
24-10-2007, 14:46
Originally posted by VoiceCom

Ifølge ViaMichelin (http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/ItiWGPerformPage?ie=utf-8&reinit=1&strStartCityCountry=1145799&strStartAdd ress=&strStartMerged=san+fransisco&strDestCityCoun try=1145799&strDestAddress=&strDestMerged=Seattle& image2.x=44&image2.y=15#) tar det ca 13-14 timer.

Time and distance

Time: 13h37 including 13h25 on motorways
Distance: 1301km including 1296km on motorways

Ja det er I-5, men langs kysten vi jeg bruke 3-4 dager, 2-3 overnattinger. Det er mye aa se, det er mye aa finne paa....best er det aa kjoere fra PDX til SFO....dere passerer ogsaa 2 Flymuseer, med allt fra SR-71 Blackbird til Spruce Goose...

Tommy777
05-11-2007, 16:20
Da var vi i gang igjen.. :)

Tror jeg stoetter DC8ern her. En kjoeretur oppover kysten er absolutt ikke aa forakte. Ville nok heller gjort det foran 19 timer paa toget mellom NYC-CHI ;).

Seattle har mye bra aa by paa. Virkelig et sted jeg gleder meg aa reise tilbake til.

Ellers liker jeg Las Vegas meget godt! Du kan jo fly Virgin Atlantic non-stop dit, Ted billig derfra til SFO, kjoere til Seattle, fly til NYC, derfra dritbillig til Chicago og Virgin Atlantic derfra til LHR??

Martin
05-11-2007, 19:41
Man kan fly direkte OSL-LAS også, med charter-fly ^_^

Skal man fly Virgin, ser det ut til at man må fly fra LGW, og da kan man glemme alt som heter gjennomgående innsjekk.. I tillegg trenger man en natt på hotell i UK.. (som i og for seg ikke er noe stress, men det koster mer, og tar en dag ekstra..)

Det med Las Vegas må jeg uansett lufte for Marius først.. Uansett tror jeg planen til Tommy kommer til å ta lenger tid enn den jeg har satt opp så langt, pluss at det nok blir dyrere (Spesielt dyrt kan det vel bli i Las Vegas :rolleyes:) .. Men om man tar fly istedenfor tog fra NYC til CHI, så sparer man uansett en natt der som man f.eks. kan ta i LAS i stedenfor.

Tommy777
06-11-2007, 19:48
Et alternativ er jo også via MAN med BD, men der vil du akkurat misse connection også...

Via LAX eller SFO til LAS blir nok det enkleste (evt. via DEN)

EB
13-11-2007, 20:00
Sør Statene - etter filmen Stekte Grønne Tomater har jeg hatt stor lyst til å se mer av Sør Statene...New Orleans vil jeg også se igjen... Denver og fjellene er også å anbefale.