PDA

View Full Version : Novair tilbake til Sola


Vede
14-10-2007, 00:21
Dette gjelder de som er intresserte:

I morgen kommer Novair til Sola fra Heraklion 16.50 lokal tid. Er vel en stund siden vi hadde Novair på besøk på Sola nå? Hyggelig at de kommer, men vet noen om de skal fly fast charter i vinter?

Lennart
14-10-2007, 00:34
Originally posted by Vede

Dette gjelder de som er intresserte:

I morgen kommer Novair til Sola fra Heraklion 16.50 lokal tid. Er vel en stund siden vi hadde Novair på besøk på Sola nå? Hyggelig at de kommer, men vet noen om de skal fly fast charter i vinter?

Er en høstferie charter

Eg stiller uansett dritt-vær ^_^

Vede
14-10-2007, 00:36
Så det er ikke noe håp om faste visitter fra Novair på Sola i vinter?

Lennart
14-10-2007, 00:43
Originally posted by Vede

Så det er ikke noe håp om faste visitter fra Novair på Sola i vinter?

Tvilsomt. mener denne var innom forrige helg også

Vede
14-10-2007, 00:45
Irriterende at Apollo bruker SAS på nesten alle charter destinasjonene i vinter. :angry:
Hvor kjedelig er ikke det. :( :p

Rossiyskie Avialinii
14-10-2007, 01:00
Originally posted by Vede

Irriterende at Apollo bruker SAS på nesten alle charter destinasjonene i vinter. :angry:
Hvor kjedelig er ikke det. :( :p

VELDIG

LN-RRA
14-10-2007, 01:11
Originally posted by Vede

Så det er ikke noe håp om faste visitter fra Novair på Sola i vinter?

Novair var her forrige helg også ja.
Tok i mot den da den kom fra OSL litt over kl 6 og sendte den avgårde ca kl 7 om morgenen.

Etter hva jeg kjenner til så er det bare Air Europa, Spanair og SAS som skal fly charter i høst/vinter fra Sola. Muligens også Pegasus Airlines.
Hadde håpet på flere/andre flyselskaper, men det får bli ad hoc chartere i så fall....^_^

Vede
14-10-2007, 01:24
Samme kjedelige hvert år. Men Iberworld skal også fly charter fra Sola i vinter.
Men dere får jo alle chartere uansett -RRA. :(

Whatever
14-10-2007, 02:18
Så var det spotteralert igjen for en A321. Jeg er FLAU av Stavanger Lufthavn. :colgate:

Roxman
14-10-2007, 02:50
Originally posted by Whatever

Så var det spotteralert igjen for en A321. Jeg er FLAU av Stavanger Lufthavn. :colgate:

Vi har no direkte rute til London Heathrow..

Lennart
14-10-2007, 04:53
Originally posted by Whatever

Så var det spotteralert igjen for en A321. Jeg er FLAU av Stavanger Lufthavn. :colgate:

Enig der. Haugesund og Flesland har mye mer charter på denne tiden av året
Er det noe galt med stavanger-folk siden her er så lite tilbud ?
Eller er det SAS som er best på pris ? :angry:

LN-RRA
14-10-2007, 13:23
Originally posted by Roxman

Originally posted by Whatever

Så var det spotteralert igjen for en A321. Jeg er FLAU av Stavanger Lufthavn. :colgate:

Vi har no direkte rute til London Heathrow..

Og snart har vi TO direkte ruter til London ,DY direkte til London Gatwick fra 2.nov....

LN-RRA
14-10-2007, 13:25
Originally posted by Vede

Samme kjedelige hvert år. Men Iberworld skal også fly charter fra Sola i vinter.
Men dere får jo alle chartere uansett -RRA. :(

Iberworld?
Står ikke i papirene.....må være dere som får den, eller WF.

G-COLE
14-10-2007, 13:39
Originally posted by Whatever

Så var det spotteralert igjen for en A321. Jeg er FLAU av Stavanger Lufthavn. :colgate:

For en kommentar da...
Vær glad for at Dere i det hele tatt får noen tips. Her på Flesland er nemlig slikt totalt fraværende. -Og når man i etterkant hører at det og det flyet har vært her,- og samtidig kunne hatt muligheten for å være der... -Ja da er dette fryktelig irriterende.
Spør man og etterlyser,- så syter og klager man...

Har selv nesten gitt opp hele intressen for denne hobbien på grunn av all kritikk.

TOS
14-10-2007, 14:08
Originally posted by G-COLE

Har selv nesten gitt opp hele intressen for denne hobbien på grunn av all kritikk.

Det er selvsagt kjedelig å finne ut at det har vært noe spennende på BGO som man har gått glipp av, men jeg synes det er litt underlig at dere klager på at ingen gir dere tips. Hvis det kommer tips så bør man vel være fornøyde, og hvis ikke så får man bare akseptere det. Hvor mange her på forumet jobber på BGO med tilgang til de systemer man må ha tilgang til for å finne ut av spennende flybevegelser? At man i Oslo får mange tips er vel en konsekvens av at det 1) skjer mer der, 2) at flere her på forumet jobber der, og som en konsekvens av (2), 3) det er større sannsynlighet for at en av de mange som jobber på OSL har tid/anledning til å dele informasjonen med andre. Det er vel sagt mange ganger at de som sitter i Oslo i veldig liten grad har informasjon om hva som ankommer andre lufthavner i kongeriket.

I Tromsø hører vi veldig sjelden om hva som kommer her på forumet, men der har vi (tilsynelatende) insidere på flyplassen som iallefall legger ut bilder i ny & ne. Nå skal det vel sies at jeg ikke tar så mye bilder (og kjører så nærme flyplassen på vei til/fra jobb), så jeg har nok ingen grunn til å klage uansett :smile2

Vede
14-10-2007, 14:11
Originally posted by LN-RRA

Originally posted by Vede

Samme kjedelige hvert år. Men Iberworld skal også fly charter fra Sola i vinter.
Men dere får jo alle chartere uansett -RRA. :(

Iberworld?
Står ikke i papirene.....må være dere som får den, eller WF.

Jeg leste en plass i går at Iberworld skulle fly charter fra Sola. Men finner det ikke igjen nå.

Dag-Yngve
14-10-2007, 14:32
lol:question: :wow:

LN-RRA
14-10-2007, 15:35
Vede: Fant det!

Destinasjon: Selskap: Dag: Periode:

Star Tour
Lanzarote Air Europa (AEA) Mandag 22.10 - 24.3
Gran Canaria Iberworld (IWD) Onsdag 24.10 - 2.4
Gran Canaria Air Europa (AEA) Lørdag 6.10 - 22.3
Tenerife Air Europa (AEA) Søndag 7.10 - 30.3

Apollo
Hurghada SAS (SK) Torsdag 4/10 - 8/5
Lanzarote SAS (SK) Fredag 26/10 - 4/4
Gran Canaria SAS (SK) Lørdag 6/10 - 5/4
Tenerife Air Europa (AEA) Søndag ???

Ving
Gran Canaria Iberworld (IWD) Onsdag 24/10 - 26/3
Gran Canaria Spanair (JK) Lørdag 13/10 - 5/4
Tenerife Air Europa (AEA) Søndag 7/10 - 6/4

Lennart
14-10-2007, 18:20
Og når skal denne liksom lande ?
Har enda ikke vist seg på radaren

LN-RRA
14-10-2007, 18:33
Originally posted by Leorim

Og når skal denne liksom lande ?
Har enda ikke vist seg på radaren

Skulle vært her kl 1650, men er vel forsinket.
Mer vet jeg ikke dessverre, har frihelg så jeg kan ikke undersøke for deg Leorim

Lennart
14-10-2007, 18:37
Originally posted by LN-RRA

Originally posted by Leorim

Og når skal denne liksom lande ?
Har enda ikke vist seg på radaren

Skulle vært her kl 1650, men er vel forsinket.
Mere vet jeg ikke dessverre, har frihelg så jeg kan ikke undersøke for deg Leorim

Det virker som den er forsinket ja
Eg mangler bilde av SE-RDP, er derfor eg venter spent her hjemme

LN-RRA
14-10-2007, 18:42
Ser inne på flightstats.com at NVR 276 til SVG har ATD 01:41 PM men statusen er: Unknown

Vede
14-10-2007, 20:34
SÅ da stemmer arkene deres om at det er SGS som har Iberworld.

Vede
14-10-2007, 21:08
Da er flyet på radaren. Ligger på 27000fot. Et par timer for sent for å si det slik og nå er det jo mørkt så ikke så lett å ta bilder da. REG: SE-RDP

LN-RRA
14-10-2007, 21:36
Originally posted by Vede

SÅ da stemmer arkene deres om at det er SGS som har Iberworld.

Fant denne infoen på reisebyråenes hjemmeside, men ser på våre hjemmesider www.sasground.com at vi har Iberworld som kunde ja^_^

Har ikke vært borti dette selskapet før jeg........

Vede
14-10-2007, 21:43
Sier det ikke seg selv at dere har Iberworld da? ^_^

LN-RRA
14-10-2007, 22:15
Originally posted by Vede

Sier det ikke seg selv at dere har Iberworld da? ^_^

Jo, gjør det.

Rossiyskie Avialinii
14-10-2007, 23:02
Originally posted by G-COLE

Originally posted by Whatever

Så var det spotteralert igjen for en A321. Jeg er FLAU av Stavanger Lufthavn. :colgate:

For en kommentar da...
Vær glad for at Dere i det hele tatt får noen tips. Her på Flesland er nemlig slikt totalt fraværende. -Og når man i etterkant hører at det og det flyet har vært her,- og samtidig kunne hatt muligheten for å være der... -Ja da er dette fryktelig irriterende.
Spør man og etterlyser,- så syter og klager man...

Har selv nesten gitt opp hele intressen for denne hobbien på grunn av all kritikk.


Herved bekreftet. Forbannet frustrerende.