View Full Version : hangar.no i ny drakt
Hangar.no har fått ny drakt (www.hangar.no)
Hva syns ekspertene om det nye designet?
Selv syns jeg det var litt rotete, men blir vel vant med det etter hvert.
espenlok
14-10-2007, 00:47
Jeg merker meg blant at en av toppsakene er at Easter Airlines skal øke flyvnigene til Stavanger. Tyder kanskje på at ting har gått litt fort i svingene der de siste dagene. Bildet viser et fly ganske så tydelig merket med Eastern Airways, så det burde jo være ganske så lett å få det riktig...
http://www.hangar.no/news/117/ARTICLE/1103/2007-10-07.html
Nå er ikke jeg ekspert på webdesign- så for meg kan dette være like bra som noe annet. Det viktigste er at det ikke er masse spesialeffekter som tar oppmerksomheten bort fra budskapet, og det ser det ikke ut til at det er her!
Jeg reagerer på en ting, og det er at artiklene ikke er datert. F.eks den med at SAS henter opsjoner på 2 nye fly! Er det 2 i tillegg til de som allerede er levert, eller er det de som er levert! Bare lurer!
Whatever
14-10-2007, 01:20
Likte bedre det gamle designet.
Kunne med fordel vært brukt litt mer tid og penger på dette desinget. På de små sakene så bryter overskriften over både to og tre linje. Osv.
Nå er det gamle designet tilbake.
Dag-Yngve
14-10-2007, 13:35
Really?:old
Originally posted by Dag-Yngve
Really?:old
?
Jeg vet ikke hva ekspertene synes så jeg får gå OFFTOPIC og si hva jeg selv synes. Siden ser pen ut, men det er et par ting i toppen jeg vil peke på... det betyr ikke at det er noe feil eller noe, bare hva jeg kom til å tenke på...
1 Mer markert skille mellom reklame og header-bildet.
2 Ikke gjenskinn rundt hangar.no-teksten
3 Ikke så tydelig A380 i headerbildet, gjerne fly i toner av bakgrunnsfargen i headerbildet... Jevnt over med blå bakgrunn og behagelig hvit og gul skrift kommer denne mørke airbus og bryter opp alt med kontrastene sine.
4 Menyen til venstre kunne gjerne hatt større knapper. Jeg vet ikke hvordan det ser ut på andre oppløsninger, kanskje siden er optimalisert for annet, men jeg kjører 1440x900 og det blir litt smått/uskarpe bokstaver. Og jeg ser forresten resten skarpt! (nødvendig presisering tidlig en søndag "morgen" ;) )
hmmm var mye kommentarer her rundt en server feil i går som viste en annen template :colgate: men alt er tilbake riktig etter en restart nå :)
Originally posted by SK917
hmmm var mye kommentarer her rundt en server feil i går som viste en annen template :colgate: men alt er tilbake riktig etter en restart nå :)
Da så. ^_^
Vinner ikke akkurat noen Oscar for "Best designed webpage" for å si det slik :D
Overskrift: Ryanair flyr deg til USA for 50 kr.
Foerste linje i teksten: Et transatlantisk lavprisselskap vil ikke direkte ha noe med Ryanair å gjøre .....
Skjerpings!
Desk pilot
15-10-2007, 13:47
Dette er vel en videreutvikling av det tidligere designet? Jeg ser ingen dramataiske endringer i forhold til den gamle formgivingen (mulig at jeg husker dårlig), alt i alt en grei utforming. Sier meg enig i at artiklene bør være daterte.
Ser ut som det har skjedd igjen.
EDIT: Ser nå at det er et nytt design og ikke en gammel template som har dukket opp igjen.
Jeg synes de orange klammene på temabildene stjeler oppmerksomheten fra overskriftene som også bruker orange. Litt mer nøytral stil på bildene som "linker" til temasidene kunne kanskje være en ide slik at overskriftene ble mer tydligere, så som SISTE BILDER, TEMA, NYHETSARKIVET, m.m.
Mye mye bedre enn det forrige. Men det er forsatt rom for forbedringer / videreutvikling :)
Som det sies her, var det ikke no særlig lekkert med disse orange klammene :(