PDA

View Full Version : Trenger pilot hjelp!

N2630B
11-10-2007, 02:49
Usikker på om dette blir riktig forum, men prøver uansett.

Jeg skal kjøpe meg et headsett, og lurer på om det er noen med erfaring som kan hjelpe meg?
Har tenkt litt på Bose sitt, men 995$ er veldig mye.
Har også tenkt på et fra Sennheiser som koster ca 300$, men tingen er den at jeg har fått høre at andre har kjøpt dette, men blitt skuffet av det, og deretter kjøpt Bose sitt.

Håper det er noen som kan hjelpe!

(Skal forøvrig bruke headsetet aktivt i ca. 2 år, og kanskje noe etter det)

OMW
11-10-2007, 03:07
Jeg ville kunne gått for Bose eller et av de bedre David Clark med aktiv støydemping. Ikke prøvd det nyeste deres 10-X eller hva det er... Men 13-10XL er jo dønnsolide greier. Med god støydemping og komfort. I tillegg har du fortsatt passiv støydemping i tilfellet batteriet går. Der har ikke Bose nå å selge på. I tillegg er batteriboksen/konsollen litt stor på Bose, men ikke noe man ikke klarer leve med.

my 2 cents..

PS: ville ikke kjøpt noen av de mindre Sennheiserne etc. før man begynner i jet osv, og da er det vel ofte kjøpt og betalt i cockpit uansett.

N2630B
11-10-2007, 04:18
Tusen takk for hjelpen!
Tenkt på David Clarke også.. Virker som veldig fine headsett, men de fleste her borte har bare gått for Bose når de først har kjøpt noe dyrere.
De billigste har jeg hørt funker helt 'ok', men at de presser veldig mye, og at det kan være like greit å bare kjøpe noe brukbart med en gang.

Men var snakk om noen større Sennheiserne, og ikke de små forresten.
Har lest nok om hørselskader til å vite at de ikke er noe å leke med i prop, så tør ikke annet enn å kjøpe noe ordentlig ;)

FBU 4EVER
11-10-2007, 10:24
For meg er det kun David Clark som gjelder. De kan virke litt store og klumpete, men de er meget komfortable i det lange løp.

Mener at SAS tilslutt endte på noen Clark-set i 73NG'ene etter endel utprøving av diverse løsninger. Nå virker det som om støyproblemene i grisene er tatt hånd om på en grei måte.

Thomas
11-10-2007, 10:28
Etter hva jeg har lagt merke til på OSL i div. cockpit.. både Airbus og Båing, så er det disse to som går igjen;

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/resources/73E194B22EDFE2A0C125721B0044C137/$File/04569_pro2.jpg

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/resources/542B9509ABD9694AC125721B004426C7/$File/04316_pro2.jpg

Sterling bruker for en stor del den nederste, men ingen av disse er vel å anbefale for bruk i prop's!

Savipix
11-10-2007, 10:37
Se även på Telex. Har Sratus 30 som jag är otroligt nöjd med! :cool:

LN-SSL
11-10-2007, 11:32
David Clark!

Har hatt mine siden 1987, og har tro på det som sies ang. "det lange løp".
DC er kanskje litt dyre i innkjøp, men man får igjen i stort monn i det nevnte løpet. Har prøvd andre merker også, bare for å sammenlikne, og av disse var vel Peltor et greit merke for min del.

Som man nevner over her kan DC virke litt stor og klumpete, men de er faktisk veldig lett og slutter godt om ører/hode og er knallgod å bruke...., iallefall i props...

Dag Viking
11-10-2007, 16:22
Bose X.
Jeg lånte ut mine et par ganger, og det endte alltid med at vedkommende kjøpte Bose selv. Dette gjaldt også en som nettopp hadde kjøpt det nye til DC.

Jan H
11-10-2007, 16:52
Jeg har david clark headset som jeg bruker i prop cessna`s :)
De er veldig komfortable og demper veldig bra :)

N2630B
11-10-2007, 20:50
Tusen takk for hjelpen!
Vi får se om det kanskje bare blir et billig dritt sett nå i starten, men litt usikker.
Blir jo litt bortkastet det også om jeg kun skal bruke det en liten stund.
Skal snakke med instruktøren min idag, og høre litt med han.
Får høre så mye forskjellig her nede..

Og Thomas, takk for det, men trenger et ordentlig headsett med lyd demping da.. Skal ikke sette meg i noen lyd dempa cockpit med en gang.. Bare elevene på lufthansa sin skole som får muligheten til det (..om en stund :p )